home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 404 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Akademiet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Akademiet  (Læst 24352 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Akademiet
« : 31 Mar 2020, 19:02 »



Jeg er en af de FM-Gamere, der elsker at spille med de store hold eller rettere, jeg elsker at spille med mit favorithold Man Utd. Det giver dog den udfordring, at man lynhurtigt bliver dominerende og dermed dør spillet hurtigt ud. Så hver gang jeg spiller med Man Utd, så laver jeg en lang række regler/benspænd eller vilde sportslige målsætninger, der ligesom forsinker den dominans en smule og dermed forlænger savegamet. Det er også sådan at denne udfordring er kommet til verden.

Der er mange bud på en god Akademi udfordring og dette er mit bud på endnu en. En Akademi udfordringer er hvor man satser på at avle egne talenter, enten via eget akademi eller købe helt unge spillere som bliver egen avl, og som ofte en kombination af disse to ting. Det er også skelettet til denne udfordring. Jeg har dog sat nogle lidt hårdere krav for indkøbet af disse talenter, for at opnå et længere og sjovere savegame.

Når jeg har spillet disse akademiudfordringer, så ender jeg ofte med at købe de vildeste wonderkids til overpris, som f.eks. Jardon Sancho og sætte ham direkte ind i start 11eren eller jeg henter tidligere egen avl spillere tilbage til klubben, f.eks. Cristiano Ronaldo til Man Utd, og efter ganske kort tid så opnår jeg samme dominans som i et alm. savegame. Det vil jeg gerne undgå i denne udfordring. Så i denne udfordringer er der regler for, hvornår de unge talenter må tage deres indtog på førsteholdet. Her kan og må man ikke bare købe de store talenter og så bruge dem direkte på seniorholdet fra starten. De skal lige have deres ”opdragelse” på ungdomsholdene før de slippes løs på førsteholdet.

Jeg har derfor opsat 3 regler for brugen af talenter på førsteholdet og 3 regler for indkøb af spillere som tidligere har opnået egen avl status men nu befinder sig i andre klubber samt 3 særregler. Alle spillere som ankommer på førsteholdet, skal overholde disse regler. Så man må ikke handle spillere, som ikke bliver egen avl med tiden. Der er ingen begrænsning for hvor mange udenlandske spillere må man bruge eller hente, reglerne favoriserer dog nationale talenter og sætter et lille benspænd for de udenlandske talenter. Reglerne favoriserer også brugen af rene akademi spillere, altså dem som kommer fra eget akademi og ikke er indkøbte talenter. Tanken med reglerne er, at de nationale talenter allerede har den nationale fodboldkultur under huden og dermed hurtigere er ”klar” til seniorfodbolden. De skal bare lære klubbens kultur det første år. Udenlandske spillere skal bruge to år før de disse ting på plads.


DER MÅ KUNNE HENTES SPILLERE DER ENTEN ER ELLER BLIVER EGEN AVL (max. 18år)



Regler for brugen af talenter på seniorholdet

•   Indkøbte udenlandske talenter skal som minimum være i klubben i 2 sæsoner før de må få deres debut på seniorholdet.

•   Indkøbte nationale talenter skal som minimum være i klubben i 1 sæson før de må få deres debut på seniorholdet.

•   Spillere fra eget akademi må gå direkte ind på førsteholdet. Det gælder både udenlandske og nationale talenter. Spillerne skal dog komme fra eget akademi. Rekrutteret spillere der kommer ind fra samarbejdsklubber e.lign. gælder reglerne som ved indkøbte spillere. 


Regler for indkøb af tidligere egen avl spillere

•   Man må ikke købe spillere af egen avl, som ikke kommer fra eget akademi. Det vil sige Man Utd ikke kan hente Cristiano Ronaldo eller Januzaj tilbage til klubben.

•   Man må gerne købe spillere som kommer fra eget akademi tilbage til klubben. Man Utd kan dermed hente f.eks. Michael Keane tilbage til klubben.

•   Spillere man selv har udviklet og sælger, dem må man altid hente tilbage til klubben på et senere tidspunkt. Så længe de har opnået egen avl status. Det gør sig gældende både for rene akademispillere og indkøbte spillere


3 særregler

•   Vælger man et hold fra de britiske ligaer, så tæller alle britiske spillere som nationale talenter.

•   Vælger man et hold i Skandinavien, så tæller skandinaviske spillere som nationale talenter.

•   Spillere som ved savegamets start allerede befinder sig i klubben, de behøver ikke følge reglerne. Alle regler gælder kun for de spillere man som manager selv henter eller avler fra akademiet.


Målsætning

Målsætningen med denne Challenge er ret simpel. Målet er, at vinde det nationale mesterskab med et hold udelukkende bestående af spillere som enten er eller opnår status som egen avl. Der er intet tidskrav for denne målsætning. – Når og hvis man opnår dette, så kan man altid sætte flere pokaler på, såsom Champions League, VM for klubhold osv.
« Seneste Redigering: 31 Mar 2020, 19:24 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #1: 31 Mar 2020, 20:51 »

Spændende! Jeg har selv et lille side game i gang med United, hvor jeg kun må hente britiskespillere, i 3 sæson har jeg stadig De Gea, Pogba, Martial tilbage, som jeg skal af med. Desværre er der ikke rigtig kommet nogen gode talenter endnu, i nogen dele af Storbritannien. Så jeg følger helt sikkert med her og ser om du klarer dig bedre/værre end mig, Liverpool og City giver meget mere modstand i dette FM end tidligere, skal jeg hilse og sige.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #2: 31 Mar 2020, 21:27 »

Ja der er en smule mere modstand i denne udgave end tidligere men efter få sæsoner, så er det den samme sang som tidligere. Så det er disse benspænd man skal igennem for at få et godt savegame over flere sæsoner med f.eks Man Utd eller andre større klubber. Ja hopper på opgaven nu, skal lige have en pause fra mit Sunderland save, som jeg har spillet meget den seneste tid. Nu får det savegame lige pause mens blogkonkurrence er igang, er nemlig færdig med min Sunderland blog til konkurrencen. Så vil ikke spille for langt foran. Så en omgang Man Utd er vejen frem Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #3: 31 Mar 2020, 22:39 »

Jeg er selv startet på denne challenge. Der er i denne challenge ingen mulighed for at hente spillere ind til førsteholdet i den første sæson. Der må jeg ”nøjes” med de spillere, som jeg har til rådighed fra starten. Derfor har jeg også kun solgt en enkel spiller, Juan Mata var i overskud efter jeg samlede min 22 mand store førsteholdstrup, som har 9 spillere af egen avl.

Det er blevet til 3 transfers i det første vindue. Spillere som alle kan komme i spil til førsteholdet til næste sæson. Jeg har hentet Jude Belligham, Karamoko Dembélé og Nathan Ferguson som alle bliver en del af u23 holdet. Alle 3 er engelske spillere og skal derfor kun bruge en sæson på u23 holdert før jeg må tage dem i brug. SS af dem kommer når og hvis de kommer på førsteholdet til den tid.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #4: 01 Apr 2020, 08:47 »

I denne udfordring kan man ikke bare købe direkte afløsere lige op til sæsonen, man skal som minimum være et år foran i forhold til det. Næste sommer skal jeg skifte ud på minimum 2 pladser. Her udløber 3. målmanden Lee Grants kontrakt og Ighalos lejekontrakt udløber. Så de to pladser skal jeg allerede nu have styr på. Heldigvis har jeg Dean Henderson og Alexis Sánchez afsted på lån og de kommer tilbage næste sæson. De kan overtage de pladser. Alle andre udskiftninger er dermed bonus og satser på, at trække en eller to unge spillere op og dermed udvide antallet af spillere af egen avl.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #5: 02 Apr 2020, 15:47 »

Jeg giver også mit forsøg. Jeg har valgt Manchester United så ny må vi se om jeg klarer den hurtigere end den gamle
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #6: 02 Apr 2020, 15:59 »

Haha konge Wester Jr. Håber stadig du også har tid til bloggen Wink Opstemt
Logged


Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #7: 02 Apr 2020, 16:51 »

Haha konge Wester Jr. Håber stadig du også har tid til bloggen Wink Opstemt
Selvfølgelig har jeg tid til bloggen, den gamle skal jo også slås der funny
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #8: 02 Apr 2020, 18:32 »

Jeg har fået en ok start på sæsonen. De første kampe var lidt blandet og fik en sløv start men spillet er begyndt at flyde, så jeg forventer, at målsætningen med at komme i top 4 i Premier League og dermed Champions League til næste sæson ikke bliver et problem. Med lidt medvind så kunne jeg måske være med i mesterskabskampen. Liverpool og City er dog stærke, så det er ikke et krav.

Med tilgangen af Bruno Fernandes så har jeg mulighed for at spille med min favorit formation i United. Hvor jeg kan have den klassiske SAF tilgang, som jeg har brugt i tidligere versioner af FM. Hvor der er en god balance mellem rollerne og med klassiske roller som en kreativ 10er på AMC-positionen, en 6er og 8er på den centrale midtbane og en 9er på toppen. Wings som både trækker ind i banen men også tager løb på længdegraderne og dermed giver plads til overlap fra backs.

Fernandes har i 14 Premier League starter allerede tegnet sig for 9 assist og mange af dem til Rashford, som i rollen som 9eren har nettet 13 mål i 13 kampe. Fernandes er helt sikkert en af de spillere, som ikke har egen avl, som jeg vil holde længst tid på. Han er vigtig i min start 11er. Især med assist som den han lavede i seneste kamp. Verdensklasse som det bliver svært at afløse, så den beslutning trækker jeg så længe jeg kan.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #9: 03 Apr 2020, 19:31 »

Så er jeg kommet frem til februar måned. Januar blev en begivenhedsrig måned i United.

1: Jeg tabte til Liverpool i FA Cuppen.

2: Jeg vandt semifinalen i League Cuppen.

3: Bailly kom tilbage fra langtidsskade.

4: Med Bailly tilbage valgte jeg at sælge Phil Jones til Leicester.

5: Jeg vandt alle mine Premier League kampe og er godt med i toppen.

6: Jeg købte det irske angrebstalent Troy Parrott i Tottenham men han ankommer først til sommer. Planen er, at han så overtager pladsen i førsteholdstruppen for Alexis Sánchez om 1,5 sæson.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #10: 03 Apr 2020, 20:09 »

Jeg har lavet en plan for udskiftninger til førsteholdet hen over de næste 1,5 sæsoner, dog med de forbehold at jeg kan blive tvunget til salg af spillere. Her tænker jeg f.eks. Pogba, som jo ofte vil videre til enten Real eller PSG. Til den tid vil jeg så have 16 spillere af egen avl ud af 23 førsteholdspillere.

Opstart til sæsonen 2020-21
1: Lee Grant ud – Dean Henderson ind
2: Bailly ud – Smalling ind
3: Matic ud – Bellingham ind
4: Ighalo ud – Alexis ind

Opstart til sæsonen 2021-22
1: Smalling ud – Nathan Ferguson ind
2: Dalot ud – Koni De Winter ind (købte ham i sommers men glemte at nævne ham)
3: Fred ud – Hannibal Mejbri ind
4: James ud - Dembélé ind
5: Alexis ud – Parrott ind

De Gea, Wan-Bissaka, Maguire, Lindelöf, Martial, Fernandes og Romero vil så være tilbage. De skulle så helst skiftes ud i løbet af 2022-23 og 2023-24 sæsonen. Så målet er, at jeg i sæsonen 2024-25 står med et hold udelukkende af egen avl spillere.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #11: 04 Apr 2020, 18:06 »

Så har jeg færdigspillet første sæson af denne challenge. Målet var at ende i top 4 i Premier League og forhåbentlig være med i mesterskabskampen. Det var først i 2. sidste spillerunde, at jeg ikke længere havde mulighed for at nappe titlen. Liverpool var for stærke i denne sæson men netop det faktum, at det er ærkerivalerne der vinder titlen, det giver motivation til at forsætte savegamet. Som et lille plaster på såret, så vandt jeg League Cup finalen mod Liverpool. Endda med en sikker og flot 3-0 sejr. Så vandt jeg også Euro Cuppen. Så alt i alt var det en rigtig fin første sæson med United.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #12: 04 Apr 2020, 23:08 »

Allerede dagen efter spillerne gik på ferie, så samlede jeg min nye førsteholdstrup. Jeg har hentet en mere op i forhold til min oprindelige plan. Jeg har hentet 2 spillere op fra u23 truppen og fået 3 tilbage som har været på udleje. Så jeg har lavet 5 ændringer i truppen. En trup der nu tæller 12 spillere der er/bliver egen avl.

1: Målmand - Lee Grant ud (pension) – Dean Henderson ind
2: Forsvar – Eric Bailly ud – Chris Smalling ind
3: Midtbane – Nemanja Matic ud – Jude Bellingham ind
4: Wing – Daniel James ud – Tahith Chong ind
5: Angriber – Ighalo ud – Alexis Sánchez ind

Tahith Chong kom hjem fra en sæson som lejesvend i Bundesligaen og havde præsteret fint. Så jeg tænkte, at han skulle have chancen og dermed blev det kun til en sæson for Daniel James i United. Så har jeg også samlet mit u23 hold. Der kører jeg lidt med ideen om 11 spillere, altså en slags C-kæde og hvor jeg vil have en spiller til hver position. Det er for ikke at hamstre for mange spillere og have nogenlunde styr på min fødekæde til førsteholdet. Dem som stadig har potentiale men som ikke er blandt de 11 på u23 holdet, de bliver sendt ud på lejeophold. Altså dem som har opnået egen avl status og har fulgt reglerne med x-antal år i klubben.

Jeg har hentet nogle monstertalenter ind til mit u23 hold, som jeg var noget overraskede over ville nøjes med Breakthrough Prospect og intet andet som deres udviklingsplan. Hele ideen med denne challenge er, at man er tvunget til at hente talenter, som vil nøjes med det i hvert fald det første og for udenlandske spillere de første 2 år. Man kan ikke hente talenter som f.eks. Ansu Fati, da han ikke vil nøjes med det. Jeg var derfor meget tilfreds med, at det lykkes mig at hente navne som Parrott, Reyna og Moriba, som alle accepterede en rolle som fremtidens talenter. SS af spillere kommer først når/hvis de kommer på førsteholdet. Min plan for næste sæson ser således ud:

Opstart til sæsonen 2021-22
1: Smalling ud – Nathan Ferguson ind
2: Dalot ud – Koni De Winter ind
3: Fred ud – Hannibal Mejbri ind
4: Martial ud – Karamoko Dembélé ind
5: Alexis ud – Troy Parrott ind
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #13: 04 Apr 2020, 23:26 »

Håber din assistent finder nogen gode træningskampe mod svære modstandere end de normale u23 hold, så de kan blive testet godt og grundigt af. Det er efterhånden nogle spillere, unge spillere du har fået samlet!
Må du bruge dem i pokalkampe/give dem 15 min i slutningen af kampe?
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Akademiet
« Svar #14: 05 Apr 2020, 00:11 »

Håber din assistent finder nogen gode træningskampe mod svære modstandere end de normale u23 hold, så de kan blive testet godt og grundigt af. Det er efterhånden nogle spillere, unge spillere du har fået samlet!
Må du bruge dem i pokalkampe/give dem 15 min i slutningen af kampe?

Nej. Britiske spillere skal minimum tilbringe et år på u-holdene. Udenlandske 2 år. Ingen lejemål før de har opnået status som egen avl. Det er så man ikke ryger i fælden med at købe de store talenter og sætte dem direkte ind på førsteholdet. Det skulle gerne forlænge glæden med savegamet en del sæsoner.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010