home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 384 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Journey for the money 20
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Journey for the money 20  (Læst 7430 gange)
Bakko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Journey for the money 20
« : 18 Mar 2020, 15:40 »

Journey for the money



TYV stjæler denne fra Whapz
https://fmfreaks.dk/index.php?topic=40767.0

Jeg synes i disse tider, at det kunne være sjovt at få noget god lir igang her. Jeg har tilladt mig at kopier hans tekst også må se om det giver pote  Wink

Denne challenge vil blive anderledes, da den udspiller sig over et to måneders forløb og ikke sammen med en måneds anbefaling, som vi ellers normalt og indtil nu har gjort. På grund af travlhed/faldende aktivitet, har vi derfor, synes vi selv, fundet en anden, fed form for månedens challenge.

Vi har taget udgangspunkt i to ting, der i forvejen er kendt på siden, nemlig Roches blog "Den pengebegærlige mangeger" og LLM klassikeren Lutz Pfannensiel, hvor det handler om at starte fra scratch og opbygge sig et ry, der fører til mange klubskifte og forhåbentlig flere og flere penge.

Challengen

Opret dig som arbejdsløs manager fra hvilket som helst land, hvor du har:
Licens: Ingen
Erfaring: Serie 6-spiller

•   Gå på ferie og søg alle jobs. Tag til alle jobinterviews med intentionen om at få stillingen. Bliver man tilbudt jobbet fra flere steder, accepterer man jobbet, der står i den først indkomne mail.

•   Under stillingerne er det forbudt at søge andre jobs og sige op. Bliver man tilbudt kontraktforlængelse i sin klub, skal man gå til forhandlingerne med intentionen om at blive i klubben.

•   Bliver man tilbudt et nyt job, mens man er manager i en klub, skal man under alle omstændigheder tage til samtalen, hvis klubben er i samme række rangering eller højere, igen med intentionen om at få jobbet. Altså er man ansat i den tredjebedste række i et land, skal man acceptere alle tilbud fra klubber i landes tredjebedste rækker eller højere.

Managerprofil

For at gøre det nemt at opdatere om sit Journey for the money, vil der være denne skabelon, som hurtigt kan udfyldes ved hvert nye job:

Nuværende sæson:
Nuværende klub:
Tidligere klubber:
Dit omdømme i %:
Nuværende løn:
Nuværende licens:
Antal fyringer:

Regler

•   Der spilles med seneste officielle patch

•   Challenges er en gentleman sport. Så alt brug af editor, ingame editor, scouting programmer, save/reload, ekstra brug af editor osv. er ikke tilladt. Det giver sig selv.


Opsætning

•   Alle nationer og ligaer i Europa skal loades. Vær opmærksom på at spilhastigheden kan variere meget med et sådant setup, det er en del af charmen ved journeyman saves   Thumbs Up

•   Startdato: England

•   Det er valgfrit, om man benytter Lille, Medium eller Stor database. Vi anbefaler dog, at man benytter Stor, da det kan være en fordel. Forskellen fra Lille til Stor er alligevel meget begrænset med så mange nationer loadet.
Logged

Bakko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #1: 18 Mar 2020, 17:09 »

Nuværende sæson: 20/21
Nuværende klub: Team TG FF
Tidligere klubber: AFK Linköping
Dit omdømme i %: 30%
Nuværende løn: 14T kr
Nuværende licens: B-Licens (påbegynde A-licens)
Antal fyringer: 1

Juli 19
Starter kort sagt med 1 point på sidst pladsen og nærmeste på 2 sidste har 14 point, så det blive sgu nok en tung opgave! Pt. har jeg ingen målmand heller.

August 19
Efter at have hentet 26 spillere i desperation, så ser jeg det umulige i øjnene og bliver fyret efter ikke en eneste sejr.

September 19

1 Div klubben Team TG FF ligger til nedrykning, og skal derfor reddes! Kommer ind med ca. 8 kampe retur og rykker desværre ned. Klubben har givet mig 1 år mere, så målet er at rykke direkte op med gratis lånespillere og få styr spillerne.
« Seneste Redigering: 20 Mar 2020, 14:15 af Bakko » Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #2: 19 Mar 2020, 07:49 »

Spændende! Følger gerne med her!

Du kan evt smide lidt screenshots mv. ind, for at gøre det lidt levende Smiley F.eks. af stillingen i ligaen, sjove ting - HVad du måtte synes Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Bakko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #3: 19 Mar 2020, 09:47 »

Jeg skal gøre hvad jeg kan  Smiley

Efter 4 måneders pause, så blev der hentet lidt ind. Med et begrænset lønbudget på 105T kr, så måtte jeg af med nogle af de rutinerede gutter.

Jeg har ligeledes forsøgt at komme af med de dyre drenge mellem 4.500-7.500T kr, som ikke komme på holdet, men svært at komme af med dem i disse rækker

Derudover er jeg storfavorit til at rykke direkte op i 1 Div Nord igen, som jeg selvfølgelig går stærkt efter! Smiley

* Truppen til den nye svenske sæson.png (338,19 KB - hentet 95 gange.)
« Seneste Redigering: 19 Mar 2020, 09:49 af Bakko » Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #4: 19 Mar 2020, 11:57 »

Jeg hopper med på denne challenge, og ser hvor meget det kan blive til.. Tak til internettet for at frembringe lithaunske Herkus Desiderio Ready og føj Goal, for at bringe FAKE NEWS allerede på Dag 1 af min karriere - Jeg afslog ikke Linköping; De var få minutter for langsomme til at sende mig en mail.

Og nå ja; Så gik Limerick konkurs i 2019, så klubben har ingen ansatte udover mig. Fedt!

Navn: Herkus Desiderio Ready
Nuværende sæson: 2019
Nuværende klub: Limerick
Tidligere klubber: -
Dit omdømme i %: 5%
Nuværende løn: €21.500 om året
Samlet indkomst: -
Nuværende licens: -
Antal fyringer: -

Logged

Bakko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #5: 19 Mar 2020, 12:51 »

Opdatering fra 5 Juli 2020

Tænkte "Det bliver peace of cake" at rykke op igen, men der måtte jeg sgu tro om igen!  Shockeret

Jeg har voldsomme problemer med at finde den rette opstilling og med at lave kasser.  ticked off

Jeg har forsøgt mig med 4-1-2-3 DM Bred og lidt blandet, men er nu endt med en 4-1-4-1. Jeg har havde hentet et par offensive kanter hjem, men kan simpelthen ikke til at få det til at fungere. Forslag modtages med kyshånd  Kys

Vedhæftet er nogenlunde den første sæson og forventer stadigvæk at ramme 1-2 pladsen, men det er bekymrende, at have 5-7 spillere, som tjener 4.5-7k pr mdr, som slet ikke er på holdet. Frustration ikke at kunne komme af med de tosser før 30/11-20

* Image 5.png (305,79 KB - hentet 83 gange.)
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #6: 19 Mar 2020, 13:14 »

Det åbenlyse må være at du:
a. ikke skaber nok chancer - hvis du ikke har problemer med dette, så kontroller om du rammer målet så meget som du gerne vil. Hvis du ikke gør dette, så prøv med at arbejde bolden i feltet, og måske bede dine spillere om ikke at afslutte så hurtigt.
b. ikke har angribere der er effektive nok - den er værre, for som du skriver er økonomien godt presset i forvejen, så du kan ikke bare hente en ny. Jeg tænker at fart og god fysik altid er en god start i de lavere rækker, så jeg ville forsøge at finde en spiller der har disse egenskaber, og så sætte ham på toppen som en målsøgende angriber (skarpretter eller Fremskudt angriber). Det behøver som udgangspunkt ikke være en der er angriber normalt er min erfaring, en nogenlunde afslutningsegenskab er selvfølgelig et plus, men igen - på dette niveau er det ikke alfa omega.

Der går jo ingen mål ind overhovedet, så det er da positivt. Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bakko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #7: 19 Mar 2020, 13:43 »

Ja jeg kunne se jeg havde indlæg hurtigt, så tænker jeg giver den et skud med bolden i feltet.

JA det er vidst også det eneste der er positivt Opstemt
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #8: 19 Mar 2020, 15:02 »

Hvad med et underforum til denne challenge? Bliver det ikke meget uoverskueligt, hvis alle poster i dette tråd?
Logged

Bakko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #9: 19 Mar 2020, 15:35 »

Opdatering 29 August 2020

Der blev åbnet op for at hente spillere i starten af august måned, hvor jeg fik hente mig 3 gratis lejespillere fra den øverst svenske liga.

Som i kan se på billederne, så ligger jeg 1'er med 5 kampe tilbage.

Ligeledes er det blevet til en kontrakt forlængelse hos Team TG FF og en lønforhøjelse. Næste store problem bliver at holde på mine bedste spiller grunden lønbudgettet. Smiley

* Image 7.png (193,46 KB - hentet 81 gange.)
* Image 9.png (347,45 KB - hentet 82 gange.)
* Image 11.png (296,03 KB - hentet 80 gange.)
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #10: 19 Mar 2020, 15:48 »

Jo kunne du sagtens have ret i. Men så er vi vel ude i en form for blog istedet og der har jeg sgu ikke overskud til at skrive 1 side hver gang Opstemt


Nej nej, det er også helt fair.  Wink
Logged

Bakko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #11: 19 Mar 2020, 15:56 »

Men du skal da være mere end velkommen til at joine ind her Smiley Jo flere jo bedre!
Logged

Landtved
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #12: 19 Mar 2020, 16:25 »

Super fedt initiativ. Jeg hopper med på vognen Smiley
Logged

Glory Man United!

Bakko
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #13: 19 Mar 2020, 16:43 »

Opdatering 27 September 2020

SÅ KOM SEJREN I HUS! OPRYKNING

Med besked om vi ikke måtte tabe den sidste kamp, så taber jeg selvfølgelig 3-0  funny

Nu går jagten ind på at finde spillere, som kan hjælpe klubben med at blive oppe. Jeg har en del spillere i klubben, som tidligere nævnt ligger i 4-7.5t/kr pr. kontrakt, som faktisk slet ikke spillere. Så der bliver nok ryddet godt op i hele klubben.

Det samme gælder for personalet. Jeg har alt for meget personale, som der ligeledes vil blive skæret ned på + anskaffelse af 1-2 talentspejdere mere Smiley


* Sejr.png (328,63 KB - hentet 78 gange.)
Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Journey for the money 20
« Svar #14: 19 Mar 2020, 19:10 »

Men du skal da være mere end velkommen til at joine ind her Smiley Jo flere jo bedre!

Jo tak. Men tocuh er mere mig, det går lidt hurtigere Wink
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010