home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 355 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #50 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: #50 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams  (Læst 37757 gange)
Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#27 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #30: 06 Dec 2019, 21:43 »


           11.09.2021 - Weiche napper Søren Gustav Bugge.

Søren Gustav Bugge skifter danske Randers FC ud med Weiche Flensburg.
Weiche bekræftede i går, at de var nået til enighed med den danske klub Randers FC om en transfer af midtbanespilleren Søren Gustav Bugge. Pierre Littbarski havde allerede i starten af transfervinduet meldt ud, at klubben ville gå efter efter en ny spiller til midtbanen efter salget af Dominic Hartmann, og valget er altså faldet på danske Bugge.

21-årige Søren Gustav Bugge var senest i aktion for Randers FC 5. juni i et 1-2-nederlag til Lyngby. Han træner med sine nye holdkammerater første gang mandag formiddag.

- Det er en fantastisk kvalitetsspiller, der samtidig er arbejdsom. Vores spil får nogle yderligere facetter. Han er herudover en omgængelig fyr, der passer perfekt ind i vores trup, så vi er meget glade for, at han skal spille for os fremover, lyder det fra Pierre Littbarski der føler at Weiche er styrket i kampen for at undgå nedrykning.


Nye spillere til Weiche:
Ole Käuper, 24-årig midtbane > Fri Transfer
Manuel Polster, 18-årig kant > Wolfburg II
Alex Timossi Andersson, 20-årig kant > FC Bayern II
Noah Weißhaupt, 19-årig kant > Noah Weißhaupt
John Yeboah, 21-årig kant > Wolfburg II (Købt fri fra leje)
Søren Gustav Bugge, 21-årig midtbane > Randers FC

- Det skærper konkurrencen om pladserne, hvor dem, der var her i forvejen, også har gjort det rigtig fint, siger Jürgensen.

- Det skal være spillere af en kvalitet, som gavner både holdet og truppen. Dem, der er i klubben nu, er god kvalitet. Og det er den type kvalitet, som vi har hentet ind, siger Jürgensen.

Spillere der forlader Weiche:
Jonas Andersen, 21-årig angriber < AC Horsens
Julian Stöhr, 23-årig back < FC Ingolstadt 04
Casper Olesen, 25-årig angriber < Silkeborg (Leje)
Dominic Hartmann, 29-årig midtbane < VfB Lübeck II
Fabian Graudenz, 29-årig kant < KFC Uerdingen 05

- De nye spillere har gjort et rigtig godt indtryk, og de har fra første dag leveret varen på træningsbanen med masser af energi, gejst og kvalitet. Der er ingen tvivl om, at det har været et friskt pust for resten af truppen, fortæller Christian Jürgensen til klubbens hjemmeside.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#28 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #31: 07 Dec 2019, 00:34 »


           28.09.2021 - Weiche forlænger med Littbarski.

Pierre Littbarski har været i spidsen for Weiche Flensburg i 3 sæsoner, men klubben har allerede valgt at forlænge med den succesfulde tyske manager.

Weiche klarede i sidste sæson en oprykning til 3. Liga, hvor de pt. ligger på en 1. plads med samme points som FC Hansa Rostock.
Det har de nu valgt at honorere, og Pierre Littbarski og hans stab har derfor fået forlænget kontrakten med hele to år frem til 2023. Det meddeler Weiche på deres hjemmeside.

Littbarski havde ellers i forvejen en kontrakt frem til 2021, men de tror så meget på den 57-årige tysker, at han nu har fået lagt yderlige to år på kontrakten. Her skal han være med til at opfylde de ganske store ambitioner i den nordtyske klub.

- I sommer afslørede vi vores langsigtede plan om at blive en etableret top-ti klub i Bundesliga 2, og vi er overbeviste om, at Littbarski som en klog, energisk og innovativ manager er den rigtige mand til at nå det mål, fortæller bestyrelsesformand i Weiche, Mirko Brettner, til klubbens hjemmeside.

Også hovedpersonen selv er meget glad for den tillid, som han bliver vist af Weiches ledelse.

- Jeg er lykkelig for, at klubben har kunne lide, hvad de har set indtil videre på en relativt kort periode, og at de har allerede har vist tillid til, hvad vi prøver at gøre. Jeg håber, at dette kun er begyndelsen på endnu en succesfuld tid i vores historie, og jeg er ekstremt taknemmelig for, at klubben har lavet denne langsigtede forpligtelse, udtaler Pierre Littbarski.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#29 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #32: 07 Dec 2019, 12:25 »


           02.11.2021 - Weiche sender SV Werder Bremen ud af DFB-Pokalen.

Weiche vandt onsdag 2. runde af DFB-Pokalen, da de besejrede SV Werder Bremen i straffesparkskonkur rence efter 0-0 i den ordinære spilletid.

Et festklædt Holstein-Stadion med 9866 tilskuere dannede onsdag aften rammen om 2. runde i DFB-Pokalen mellem Weiche fra 3. Liga og SV Werder Bremen fra 2. Bundesliga.

Weiche stillede op med et meget defensivt hold og det skulle se ud til at være en god idé da SV Werder Bremen blev ved med at presse Weiche.
Weiche kom frem til 2-3 chancer i løbet af de først 20 minutter, men SV Werder Bremen blev ved med at være offensive og holde Weiche presset i bund.

1. halvleg slutter 0-0, dog lige efter 2. halvlegs start får Stjepan "Vulle" Vuleta kontra, men keeperen redder dog den store mulighed.

Lidt anderledes skulle 2. halvleg se ud da Weiche lavede 2 offensive indskiftninger. Dog skete der ikke så meget mere i 2. halvleg da begge hold bare ikke kunne få bolden ind bag keeperne.

Forlænget spilletid blev mere ping-pong bold. Frem og tilbage uden nogle store chancer. Dog var SV Werder Bremen tættest på ved et hjørnespark i det 118. minut da Mounir Chouiar header på overlæggeren.

Kampen ender efter forlænget spilletid 0-0 og går til straffesparkskonkur rence.

Den blev afviklet i den ende, hvor Weiche-fansene befandt sig, og Stjepan "Vulle" Vuleta scorede stensikkert efter første forsøg.
Herefter scorede Davy Klaassen for Werder, mens Aaron Opoku scorede for Weiche.
Werders andet straffespark brændte Salih Özcan da Felix Dornebusch vælger at springe i den rigtige side af målet, mens en kølig Ole Käuper med et chippet spark uden særlig meget fart udplacerede han målmanden med en såkaldt Panenka.
Herefter reddede Felix Dornebusch forsøget fra Marco Friedl, inden Jake Hirst sendte Weiche i ottendedelsfinalern e.

1-0 Stjepan "Vulle" Vuleta (Weiche)
1-1 Davy Klaassen (Werder Bremen)
2-1 Aaron Opoku (Weiche)
2-1 Salih Özcan (Werder Bremen)
3-1 Ole Käuper (Weiche)
3-1 Marco Friedl (Werder Bremen)
4-1 Jake Hirst (Weiche)

Dermed er Weiche i ottendedelsfinalern e i DFB-Pokalen og møder hjemme næste gang SV Wehen Wiesbaden fra 2. Bundesliga.

Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #29 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #33: 13 Dec 2019, 12:49 »

Det er en skam, at du ikke har fået flere kommentarer. Nyder at læse denne blog, da det omhandler et hold jeg aldrig har hørt om, og det starter fra bunden. Imponerende resultater du har formået at lave, og sjovt at se en lille danskerkoloni! Håber bloggen forsætter.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #29 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #34: 14 Dec 2019, 14:36 »

Det er en skam, at du ikke har fået flere kommentarer. Nyder at læse denne blog, da det omhandler et hold jeg aldrig har hørt om, og det starter fra bunden. Imponerende resultater du har formået at lave, og sjovt at se en lille danskerkoloni! Håber bloggen forsætter.

Ja, jeg er gået lidt død i at skrive flere opslag da ingen kommenter eller at jeg føler at folk følger med.
Jeg er Sønderjyde og kender Weiche Flensburg fordi Kolding IF og SønderjyskE har spillet træningskampe mod dem.
De ligger i den 4. bedste række som skulle være passende til DK's Danmarksserie.

Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #29 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #35: 14 Dec 2019, 16:46 »

Forståeligt, også en skam, at der ikke er flere som kommenterer, når det efterhånden er en sjældenhed med disse slags blogs. Men er sikker på der er flere som læser med uden at skrive
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #29 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #36: 14 Dec 2019, 19:30 »

Jeg må erklære mig enig med ovenstående. Jeg er en af de "stille" følgere, og jeg ved godt selv, at jeg er dårlig til at stille spørgsmål osv., der kan give en følelse af, at folk følger med. Men lækker blog med en dejlig flot opsætning - godt struktureret og håber bare du bliver ved, selvom det er hårdt lige nu Smiley
Logged


ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: #29 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #37: 14 Dec 2019, 23:08 »

Følger også med her, og kender også klubben, har en tidligere holdkammerat der har spillet i klubben IRL.. Smiley
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #29 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #38: 17 Dec 2019, 21:20 »

Følger også med her, og kender også klubben, har en tidligere holdkammerat der har spillet i klubben IRL.. Smiley

Fedt! Wink
Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#30 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #39: 01 Jan 2020, 22:07 »


           06.07.2022 - WEICHE RYKKER OP!

For første gang i klubbens historie skal Weiche Flensburg spille i Tysklands næstbedste fodboldrække, 2. Bundesliga efter at holdet lørdag aften leverede overraskelsen og spillede 3-3 i Kaiserslautern.

Dermed skal Weiche en tur længere op i systemet hvor klubber som St. Pauli, Nürnberg, Bochum, Union Berlin og 1860 München hører til.

Pierre Littbarski og resten af staben får en kort pause da 2. Bundesliga starter kort efter 3. Liga stopper.

- I øjeblikket er der en ubalance mellem trupstørrelse og omfanget af pauser, som spillerne har brug for, siger Littbarski.

Samtidig med at Weiche rykkede op vandt de også LOTTO-Pokalfinalen mod Heider SV.
Kampen blev afviklet på Stadion an der Meldorfer Straße. Det var selvfølgelig en kamp som hele holdet, både spillere og trænerteam havde set meget frem til. Kampen blev en super fin fight af begge hold og høj intensitet. Kampen blev vundet af Weiche med 3-0. Så efter flotte mål og god underholdning, kunne Weiche mandskabet endnu engang løfte pokalen til tops og fejre triumfen.

-Næste år er der mere fokus på ligaen og vores mål om at blive et midterhold i 2. Bundeliga siger en glad Günther Gorenzel-Simonitsch til MoinMoin.

Efter en vellykket oprykning til 2. Bundesliga har Weiche også hentet nogle forstærkninger på markedet.
Der er tale som højt profilerede spillere som Hummels, Witsel og Marvin Stefaniak.

Axel Witsel 34-årig midtbane > Fri Transfer
Mats Hummels, 34-årig forsvarer > Fri Transfer
Marvin Stefaniak, 27-årig kant > Fri Transfer
Xavier Mbuyamba, 21-årig kant > SBV Excelsior
Péter Beke, 21-årig angriber > Hamburg SV II

Klubben har fået en del kritik af at hente spillere der er tæt på at gå på pension.

- Han er en stærk forsvarsspiller, som er god med begge ben og rolig på bolden. Han lader sig sjældent stresse, når han er på bolden. Og så er han farlig på standardsituationer, hvor han har en god med hovedet og kan blive målfarlig, siger Jürgensen om købet af Hummels.

Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #30 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #40: 01 Jan 2020, 23:21 »

Jaaaaaaaaa, vi er tilbage! Fedt
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #30 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #41: 01 Jan 2020, 23:36 »

Jaaaaaaaaa, vi er tilbage! Fedt

Jeg prøver at køre videre med den!
Nu kom jeg i 2. Bundesliga så må prøve at blive der Wink
Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#31 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #42: 02 Jan 2020, 01:31 »


           25.10.2022 - Weiche ryger ud af DFB-Pokalen.

På Holstein-Stadion vandt et velorganiseret Dynamo Dresden mandskab 0-1 på en scoring af Philipp Förster i det 31. minut.

Foran beskedne 7514 tilskuere kom østtyskerne helt til Flensburg med en stærk og kompakt defensiv, hvor opskriften på sejr var hurtige omstillinger.

Sejrsmålet blev scoret på en hurtig omstilling i en situation, hvor Axel Witsel sløsede med afleveringen. Moussa Koné opfangede bolden på egen halvdel. Weiche var fanget i ubalance, og Koné serverede en smart stikning til Förster, der scorede fladt forbi Kevin Müller i Weiche målet.

Lejesvenden Rilind Hetemi var tættest på for Weiche i en spillemæssig meget jævn halvleg. Midtbanespilleren ramte desværre stolpe ud.

- Det er hamrende frustrerende, at bolden ikke gik i mål. Jeg havde været mere bekymret, hvis vi ikke havde skabt chancer, for det er trods alt positivt nok, at vi skabte mange chancer, siger Jürgensen til MoinMoin.

Derfor rakte det til en knebent sejr på 0-1 til Dynamo Dresden.

Efter at være røget ud af DFB-Pokalens 2. Runde er Weiche nu mere fokuseret på at overleve deres 1. sæson i 2. Bundesliga som oprykkere.

Logged

Svartica
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #31 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #43: 02 Jan 2020, 07:28 »

Så fedt du ikke lader den dø. Smiley
Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #31 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #44: 02 Jan 2020, 15:00 »

Så fedt du ikke lader den dø. Smiley

Jeg overvejede at stoppe efter ingen kommenterede eller læste den.
Men der var åbenbart en masse som læste med som jeg ikke regnede med, så derfor følte jeg ikke jeg ville lade dem være tilbage med en blog der døde.
Så jeg forsætter indtil jeg ikke føler for det mere eller blir fyret i Weiche Wink

Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010