home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 245 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 10063 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Odense Boldklub
« : 03 Nov 2019, 22:01 »

For alle os der elsker at spille med OB, er her tråden til at dele vores erfaringer..

Jeg har spillet 14 kampe, vundet 8, spillet 5 uafgjort og lige tabt min første kamp til Nordsjælland. Primært handler spillet lige nu for mig, om at få justeret den taktik jeg har planer om at anvende når spillet for alvor går igang med udgivelsen..

Taktikken bliver en 3-2-4-1 formation. 3 mands forsvarskæde, 2 fullbacks, 4 mand flad midtbane og en angriber alene på fronten. Hele tanken med taktikken, er at det skal være en Hold-nullet-taktik, hvor det skal være svært at skabe chancer imod mig - Så det må vi se om jeg lykkedes med..

af spillere der har imponeret mig, har Jebali gjort det fremragende med 9 scoringer i 11(1) kampe. Kadrii har scoret 3 og leveret 4 assists i 9(4) kampe og så har Kløve scoret 6 mål for mig... Oliver Christensen har også leveret mange stærke redninger, på trods af at han er ung og ikke helt endnu har niveau rent egenskabsmæssigt.

OB har ikke mange talenter, men de har enkelte som virker spændende:
Julies Eskesen
Oliver Chirstensen

Daniel Obbekjær - Medmindre hans manglende fart bliver for stor en forhindring for ham.
Valdemar Ibsen kan også gå hen og blive interessant med den rette udvikling.
Mads Frøkjær er spændende IRL, men umiddelbart ikke en jeg har den store tro på i spillet. Hans fitness og arbejdsrate er dog spændende for så ung en spiller..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #1: 03 Nov 2019, 23:02 »

Rettelse... Jebali er et monster !!

Alene mand på toppen i en defensiv taktik - alligevel har han scoret 13 mål i 15(1) kampe nu.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #2: 04 Nov 2019, 08:49 »

Hvordan ser OB's trup ud i 2020-udgaven? På din taktik og et indlæg inde på SI's Bug Forum, så lyder det nemlig ikke til, at truppen er blevet rørt overhoved..
Citat
Some players' positions I would like to see changed at Odense Boldklub (OB).

Ramon Leeuwin should not be natural as DR. He is a DC.

Troels Kløve should be better as MC. He played the position last season and this season.

Sander Svendsen should probably not be natural as AMR. He is a striker or some times AML.

Bashkim Kadrii should be a striker, it is years since he was anything else.
Det skulle heller ikke undre mig, hvis AK stadig var en solid angriber, Tverskov mere midtbane end forsvar, Bernat og Frøkjær uden fremtid og Oliver Christensen og Obbekjær som et par lottokuponer.. Jeg håber dog du kan skyde min frygt til jorden.

Men spændende taktik du har valgt dig og imponerende med Jebalis målsnit.
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #3: 04 Nov 2019, 14:33 »

Jeg kan sende lidt din vej :-)

Tverskov er som de sidste mange sæsoner ikke rigtig blevet rørt ved og spiller bedst en midtbane.

AK er en okay, angriber jeg har valgt at leje ham ud, han er langsom, men har en okay styrke og med fin afslutning, men så er han heller ikke mere end det.

Frøkjær er desværre uden talent mens Bernat kan blive en okay reservemålmand med lidt kampe i pokalen eller udlejning.

Oliver C og Obbekjær rammer du heldigvis ved siden af. begge masser af potentiale hvis de får noget kamp erfaring, og med Oliver C som naturlig starter skal han nok få masser af kampe, dog bliver Obbekjærs vej til start 11 lidt lang med alle de forsvarsspillere man har, men ønsker man at satse på ungdommen kan man med fordel sælge Ramon for en fin pose penge(ca 6 MIO DKK), som godt nok er ret god, men bedre spiller back en CB.
Logged

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #4: 04 Nov 2019, 21:58 »

Jeg er også kommet i gang med et OB spil. Jeg har netop spillet min 7 liga kamp, og må siges at være en blandede følelse. Jeg har godt nok vundet 3 kampe, 3 uafgjort og kun 1 nederlag. Og så målscoreren siger 8-3. De 3 mål blev lukket ind i mit eneste nederlag til Esbjerg.

Jeg ligger pt. nr.5 med 7 point op til FCK på 1.pladsen. Jeg er endnu eneste hold der har taget point fra dem. Udover det er ligaen meget tæt, for eksempel er jeg kun 1 point efter nr.2 men også 6 point foran nr.11.

Min taktiske tilgang er en meget kontrollerende spillestil, i en 4-1-4-1.




Logged

stefandemantnielse
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #5: 21 Nov 2019, 16:39 »

Er der nogle der har set om de har rettet de fejl omkring naturlig position for flere OB spillere? Kan læse mig til de ikke var rettet i beta versionen?
Og hvad er vores forventet ligaplacering i første sæson?

På forhånd tak.

Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #6: 21 Nov 2019, 17:24 »

Er der nogle der har set om de har rettet de fejl omkring naturlig position for flere OB spillere? Kan læse mig til de ikke var rettet i beta versionen?
Og hvad er vores forventet ligaplacering i første sæson?

På forhånd tak.



Du kan hente demoen og se det Smiley
Logged

Vi skal alle være her.

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #7: 21 Nov 2019, 18:06 »

Er der nogle der har set om de har rettet de fejl omkring naturlig position for flere OB spillere? Kan læse mig til de ikke var rettet i beta versionen?
Og hvad er vores forventet ligaplacering i første sæson?

På forhånd tak.



Ja, det er rettet til mht. naturlige positioner.. og forventningerne er at komme slutspillet..

Du kan hente demoen og se det Smiley

Come on.. Kom dog med et bedre svar end det....
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #8: 03 Dec 2019, 08:41 »

Så blev mit OB save revet fra mig, og jeg må videre på nye eventyr.
Efter en helt igennem fantastisk 1 sæson. Hvor jeg sluttede på en 2 plads efter fck, som bare var suveræne.
Så tog jeg endelig hul på den nye sæson med stort håb om mere, med kval til EL. Og forhåbentlig at kunne vippe fck af pinden.
Uden tab af profiler, og plus et par nye spændende spiller der kom til, skete der dog et eller andet med holdet.
Efter små 10 kæmpe i ligaen og kun 1 enkelt sejr, plus jeg røg ud af EL. Blev jeg smidt på porten.
Jeg er stadig rystet over jeg kunne være så dominerende i 1 sæson og så elendig i 2. Forstærkede som sagt kun holdet og fortsætte med samme taktik. Er der andre der har oplevet noget lign?
Nu har jeg spillet fm siden 06 vil jeg tro, og har aldrig oplevet at gå fra succes til fiasko på den måde


Der skulle gå 3 måneder, og her fik jeg chancen for at være norwich cheftræner.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #9: 03 Dec 2019, 19:45 »

Så blev mit OB save revet fra mig, og jeg må videre på nye eventyr.
Efter en helt igennem fantastisk 1 sæson. Hvor jeg sluttede på en 2 plads efter fck, som bare var suveræne.
Så tog jeg endelig hul på den nye sæson med stort håb om mere, med kval til EL. Og forhåbentlig at kunne vippe fck af pinden.
Uden tab af profiler, og plus et par nye spændende spiller der kom til, skete der dog et eller andet med holdet.
Efter små 10 kæmpe i ligaen og kun 1 enkelt sejr, plus jeg røg ud af EL. Blev jeg smidt på porten.
Jeg er stadig rystet over jeg kunne være så dominerende i 1 sæson og så elendig i 2. Forstærkede som sagt kun holdet og fortsætte med samme taktik. Er der andre der har oplevet noget lign?
Nu har jeg spillet fm siden 06 vil jeg tro, og har aldrig oplevet at gå fra succes til fiasko på den måde


Der skulle gå 3 måneder, og her fik jeg chancen for at være norwich cheftræner.
Ja prøvede lign i Brøndby, vandt ligaen men sæsonen efter sejlede holdet fuldstændig. Har nu taget en ny tilgang til spillet  Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #10: 31 Jan 2020, 10:18 »

Jeg har fået gang i mit OB-save, hvor jeg nu er nået til vinterpausen, med en ganske god fornemmelse. Det er blevet til 10 sejre, 5 uafgjorte og 5 nederlag, hvilket - måske lidt overraskende - er nok til en 2. plads i Superligaen ved årsskiftet. Målscoreren på 27:18 er Superligaens næstbedste, kun overgået af FCK, mens jeg til gengæld kan prise mig lykkelig for Bashkim Kadrii, som med 11 mål er Superliga topscorer. Han startede sæsonen som lyn og torden, ved at score 8 af holdets 13 mål; Det på kun otte kampe. Siden da har det været lidt blandet, hvor han også har været skadet efter en landskampspause. Rent "Ratings-mæssigt" er han den eneste spiller på over 7.00, hvilket undrer mig en smule; Ellers ligger størstedelen af mine spillere mellem 6.80 og 7.00.

Det største problem trods successen er, at Janus Drachmann har mistet troen på mig som manager, fordi stemningen i omklædningsrummet åbenbart var dårlig. Forhåbentlig får det ingen konsekvenser for fremtiden, selvom bestyrelsen kun giver mig B-, på trods af de gode resultater.

Taktikken er en 3-5-2, med fokus på at udnytte de mange spillere centralt på banen, til at spille bolden frem. Det er synd at sige det virker, for vi ligger med en gennemsnitlig boldbesiddelse på 49%, men vi har da tredjeflest afleveringer i Superligaen. Men lige nu holder jeg mig bare til taktikken, da den virker ganske fint, og så må jeg se på at få det ændret over de kommende sæsoner. Jeg lever også lidt på Marco Lunds hurtighed i forsvaret, og han er nok den der har overrasket mest, da jeg ikke regnede med ham inden sæsonen. Det betyder også at Obbekjær har det svært, da han er ufattelig langsom.
På transferfronten har jeg holdt mig helt i ro. Tverskov, Barret og Eskesen fik alle nye kontrakter - de to første havde udløb i 2020, mens Eskesen har spillet sig til en stamplads som mezzala. Nogle unge gutter blevet lejet ud, nogle amatører forlod holdet og så lejede jeg AK ud til Vålerenga i efteråret, for at gøre ham lidt attraktiv inden januar, hvor jeg gerne vil sælge ham (Mest af alt for at spare lønkroner). 1 mål i 9 kampe har dog ikke gjort noget godt for ham, så det bliver en svær opgave at få ham skippet videre i januar. Eneste transfer ind var Marius Lode som kommer gratis til januar og skal kæmpe med Tverskov, Leeuwin og Lund i midterforsvaret. Det betyder også, at jeg lader Alexander Juel Andersens lejeaftale udløbe.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #11: 01 Feb 2020, 17:19 »

hvorfor lade Alexander Juul gå? du kan købe ham fri for 250.000kr - og så har du en god back-up som du endda kan sælge for millioner senere... tror jeg fik 7 millioner for ham i mit spil..

Derudover er Lode stærk.. han er stadig en del af mit OB hold der er 3 dobbelt mestre og pokalvindere..  Thumbs Up
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #12: 01 Feb 2020, 17:48 »

hvorfor lade Alexander Juul gå? du kan købe ham fri for 250.000kr - og så har du en god back-up som du endda kan sælge for millioner senere... tror jeg fik 7 millioner for ham i mit spil..

Derudover er Lode stærk.. han er stadig en del af mit OB hold der er 3 dobbelt mestre og pokalvindere..  Thumbs Up
Hvis Obbe nogensinde skulle have spilletid, så blev jeg nød til at lade AJA gå. Han er lige nu femtevalg i mit tremandsforsvar og jeg roterer ikke det store, når kampene ikke ligger tættere end de gør i Superligaen. I bakspejlet skulle jeg nok have hentet ham - Leeuwin løb ind i en lang skade i foråret, så her ville han have været rar at have (Og så vil jeg da ikke sige nej til 7 millioner).

Jeg dumpede selv ned på tredjepladsen inden slutspillet, hvor jeg så bevarede bronzen efter FCK og FCN. Større succes fandt jeg i Pokalturneringen, hvor jeg vandt efter en nem lodtrækning (Hvidore/Jammerbugt/SønderjyskE/Esbjerg/Randers). Så en plads i EL 3. kvalrunde til mig!

Skal du ikke fortælle lidt om dit save, som lyder ganske succesfuldt? Jeg er bange for, at jeg går lidt tør i det, da FM er noget træls i år. Bestyrelsen forventer jeg henter spillere under 23 til førsteholdet, men "vigtigheden" er kun sat til 1 ud af 4. Pr. 2. juli 2020 har jeg kun lavet to transfers - Lode på 27 som kom gratis og Mark Brink på 22 som kommer på leje med købsobligation. Alligevel er bestyrelsen very disappointed og blokerer mine handler - Senest Marc Dal Hende, som jeg kunne samle op for et par hundrede tusind.. Det er for åndssvagt.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #13: 01 Feb 2020, 21:58 »

Skal du ikke fortælle lidt om dit save, som lyder ganske succesfuldt?
Det kan vi da godt..  Hævet Øjenbryn

Vi kan starte med transfers, hvor jeg har intentioner om at bygge mit hold op omkring skandinaviske spillere - Det vil man kunne se på mine transfers, der stort set alle er spillere fra skandinavien, eller som har spillet i skandinavien og dermed kan sprogen og kulturen..

2019/2020
Ind:
Marius Lode, 1,6 mio. - Stærk signing til prisen !
Alexander Juel, 250 K. - solgt med god fortjeneste, og købt til billige penge som en god supplement.

Ud:
Marco Lund, 7,5 mio.

2020/2021
Ind:
Okusun, 2.2 mio.
Dal Hende, 5.5 mio. - har været skuffende.
Poulinho 2.1 mio. - kæmpe skuffelse!
Kieran O'Hara, fri transfers - Fænomenal signing !!!  53 cleansheets i 82 kampe !!!!
Lasse Vigen, 3.25 mio. kr. - Stærk signing!
Jeppe Okkels, 7.5 mio. kr.
Anders Dreyer, Leje. - Gjorde det fornuftigt, men havde ikke penge til at købe ham fri.
Kristian Riis, 6.75 mio. kr. - Super signing ! Flere bud i omegn af 100 millioner kr. - alle afvist.

Ud:
Jacob Barret 23 mio. kr.
Oliver Christensen, 6 mio. kr. - stod godt, men udviklende sig nærmest ikke i 1. sæson.
Julius Eskesen, 32 mio. kr. - Dejlig mange penge fra Sporting..
Sander Svendsen, 7.5 mio. kr.
Kløve, 1 mio. kr.


2021/2022
Ind:
Herman Geelmuyden, 21 mio. kr. - 20 mål i 43 kampe indtil videre - Han bliver dog super farlig med årene!
Jeppe Højbjerg, 2.35 mio. kr. (var på Landsholdet da jeg købte ham - billig pris)
Tim Priica, 7.5 mio. kr. - 16 mål i 22 kampe i 2022/23 sæsonen - blot 20 år.
Franz Brorson, 14 mio. kr. - Stærk defensiv spiller
Max Svensson, 7.5 mil. kr.
Hosam Aiesh, 6 mio. kr.

Ud:
Mande, 3.25 mio. kr.
Anders K, 9.5 mio. kr.
Drachmann, 3 mio. kr.
Opondo, 10 mio. kr.
Alexander Juel, 6.5 mio. kr.


2022/2023
Ind:
Mads Tychosen, 7.75 mio. kr.
Ronni Jacobsen, 26 mio. kr. - 17 år, men skal nok blive rigtig god !
Mads Pedersen 20 mio. kr

Ud:
Okosun, 5 mio. kr.
Poulsinho, 3. 75 mio. kr.
Jens Jacob Thomasen, 15 mio. kr.


Sæsonen 2019/2020
Vi vinder ligaen med 74 point - 2 mere end FCK på andenpladsen. Ligaen bær meget præg af, at både FCK, Brøndby og FCM går videre til EL gruppespillet. FCK går videre som to'er men ryger ud i første knock-out, mens FCM går hele vejen til kvartfinalen. Det betød, at både FCK, Brøndby og FCM smed mange dumme point undervejs, hvilket gjorde at vi kunne vinde med relativ få point.

Pokalen vinder vi efter sejre over Fredericia, Viborg, Thisted, Randers og til sidst FCN i finalen efter straffe.


Sæsonen 2020/2021
Vi vinder med 4 point ned til FCK på andenpladsen, i en sæson hvor vi blot lukker sølle 14 mål ind. Vi scorer til gengæld kun 35 mål i 32 kampe, hvilket er skræmmende lidt. Men specielt forsvaret og O'Hara sikre os mesterskabet i denne sæson...

I champions League kval'en taber vi til Celtic efter straffespark (1-1 i begge opgør) men ender i stedet i EL gruppespillet, hvor vi komer i pulje med Tottenham, Dinamo og AEK. Vi ender med at vinde gruppen foran Tottenham, efter blandt andet en 3-2 sejr hjemme over Tottenham. Vi slår RB Leipzig i første knockout, men taber i anden runde til Atalanta.

Pokalen vinder vi efter sejre over Viborg, Randers, Horsens, FCN og til sidst Brøndby efter straffe i finalen.


Sæsonen 2021/2022
Vi vinder ligaen med 8 point ned til FCK, og igen i år viser vi en solid defensiv, der blot lukker 14 mål ind. denne gang scorer vi dog 46 mål, hvilket er bedre, dog ikk prangende.

I Europa går vi direkte i CHL gruppespillet, efter solide danske præstationer (3 hold i EL gruppespillet i de 2 første sæsoner)

Vi ender i gruppe med Arsenal, Celtic og FC Porto, Vi slutter på 3. pladsen med 6 point - samme antal som Celtic og 2 færre end Porto. i EL ender vi endnu engang op imod Tottenham, som vi slår på reglen om udebanemål. 0-0 hjemme og 1-1 ude. I 2. runde taber vi til Sevilla sammenlagt 3-1.

Pokalen vinder vi efter sejre over Skive, Vejle, FCK, Brøndby og til sidst Horsens efter forlænget i finalen.


Sæsonen 2021/2022
I ligaen har vi spillet 24 kampe - vi har vundet 17 og spillet 7 uafgjorte og er forsat ubesejret. Vi har et forspring på 7 point ned til FCK og hele 21 point ned til FCN på 3. pladsen. Offensivt er vi væsentlig bedre med 52 scorede mål, men til gengæld har vi "allerede" lukket 15 mål ind.

Endnu engang går vi direkte i CHL gruppespillet hvor vi ender i pulje med Juventus, Lyon og Shakhtar. Vi slutter igen på 3. pladsen med 8 point - 3 point færre end Juventus og 8 point flere end Shakhtar der taber alle deres kampe. I EL slår vi Braga i første knock-out runde (der spilles kun 1 kamp nu) og ender endnu engang op imod Tottenham. - Vi taber på straffesaprk på udebane efter 0-0.

I pokalen er vi nået til semifinalen hvor AGF venter. Avedøre, Fremad Amager og FCN er indtil nu blevet slået på vejen..

Til næste sæson, har vi ikke længere direkte adgang til CHL gruppespillet.. Den plads har vi tabt til Skotland - Vi ligger dog godt til som nr. 11 på ranglisten, hvilket gør at vi har 2 hold i CHL kvalifikationen.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010