home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 381 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Verdensherredømmet v2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Verdensherredømmet v2  (Læst 36404 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #30: 25 Nov 2019, 16:04 »

Der har været lidt stille fra min side de sidste par dage, men det skulle gerne meget snart ændre sig - weekenden blev brugt på at købe barnevogn og dertilhørende sager, men nu er kæresten heldigvis engageret med babyting, så der er lidt tid til overs for mit vedkommende!

Jeg er nået til september og månedens kampe så således ud:

Som det kan ses har det været en udemærket måned, og vi har spillet os i finalen i Copa Postobon, hvor vi desværre skal møde Atletico Nacional, men vi er kommet så langt, så nu tror vi på det!

Månedens spiller har været Juan Camilo Angulo, som har leveret solide præstationer og fire assists og et enkelt mål i den forgangne måned.

De gode resultater har medført denne øjeblikkelige stilling:

Vi hænger på Millonarios men ellers er forhåbningerne om medaljer forsvundet.

Det er dog åbenbart nok til at bestyrelsen er tilfredse med resultaterne, for denne besked tikkede ind i min indbakke:

Nu håber jeg på en god slutspurt, samt en pokaltitel så jeg kun behøver koncentrere mig om ligaen i Colombia, inden (forhåbentligt) snarlig hjemrejse til Danmark!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #31: 26 Nov 2019, 07:38 »

Black november kom tidligt i år:

Jeg ved ikke lige hvad der skete.. .. Jeg er mundlam.. Samme taktik som tidligere, ingen væsentlige skader.. .. Vi var bare dårlige..

Månedens spiller virker overflødig - det blev Jhon Mosquera der trods alt scorede tre af vores fire mål i perioden.

Vi er rykket en plads ned i ligaen, men nu laaaaangt fra femtepladsen, og er blevet indlemmet i næste gruppe af hold desværre..
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #32: 26 Nov 2019, 11:08 »

Sidste måned i sæsonen er afsluttet, og der var kun to kampe at spille - den ene i ligaen mod lokalrivalerne og den anden var pokalfinalen anden kamp:

Desværre gav ingen af resultaterne det ønskede output, så vi ender sæsonen som en stor skuffelse. Resultatet mod America betød ydermere at vi ikke kom i finalerunden, så vi er altså helt færdige med 2020 nu. Dette var en skuffelse hos ledelsen, så de har givet mig fem kampe i den kommende sæson til at skaffe 8 point - pres!!

Månedens spiller blev Leonardo Pico, som præsterede bedre end de andre på holdet, men egentlig ikke prangende.

Hvorfor ved jeg ikke men bestyrelsen var villige til at give mig en ny kontrakt (den var på vej mod udløb), så nu har jeg igen papirer på min fremtid - ihvertfald lidt endnu:


De må jo tro på at jeg kan få den dårlige udvikling vendt igen..

Vi endte som 8'er, hvilket ikke er prangende, men seedningen inden sæsonen sagde 7'er, så det er jo egentlig ikke helt skævt:

Årets topscorer blev Palavecino, hvilket tydeligt understreger at vores problem er mangel på mål scoret af vores angribere!


Der var derfor heller ingen tvivl om hvem der blev årets spiller i klubben. Palavecino er god, men de andre har bare slet ikke præsteret - det skal der laves om på til den kommende sæson!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #33: 26 Nov 2019, 13:42 »

December har stået på lidt selvransagelse og ændring af lidt interne arbejdsopgaver i klubben, herunder at jeg ikke længere stoler på sportsdirektøren til at foretage handler, så det har jeg selv overtaget nu (han kan dog fortsat komme med input til eventuelle handler, men jeg forbeholder mig retten til at droppe de handler igen).

Det har betydet at jeg har været på besøg i mange klubber i december, specielt i den næstbedste række, i håb om at jeg kunne finde en usleben diamant, og min nye bomber. Det har medført at følgende spillere er kommet til klubben (HUSK, alt inden december ikke er mig der har handlet):

Robert Lara er hentet af min sportsdirektør, og der er helt sikkert fremtid i ham - evnerne har dog ikke rækket indtil nu - måske i den kommende sæson.

Derudover har jeg så selv været igang - ind er kommet forstærkninger til forsvaret i form af Kristian Riis - jeg regner med at han kan lukke de huller der har været i 2020. Derudover er Gerardo Ortiz hentet som førstemålmand, da vores nuværende er ved at blive for gammel og sløv - Ortiz er selv 31, men jeg en newgen på vej, som forhåbentligt snart kan overtage pladsen.

De spillere jeg er mest glade for at have hentet er helt sikkert Pedro Rada og Manuel Manga, og det er der en helt særlig grund til. Som det ses er de begge hentet i Barranquilla, og de rykkede op i år. Det gjorde de formentlig primært fordi Manga og Rada spillede for dem - det er nemlig henholdsvis flest assists og flest mål i den næstbedste række i 2020:





At blive nummer 2 som årets spiller er ret godt når det er hans første sæson nogensinde!

Ud er gået en del også, men egentlig er det kun Kevin Balanta jeg kommer til at savne. Han spiller defensiv midt men kan dække den centrale midt også, og har spillet sammen med Pico og Palavecino det meste af sæsonen. Han bliver svær at erstatte, men jeg håber at et par af de unge spillere kan steppe op og blive faste startere fremover.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #34: 26 Nov 2019, 15:18 »

Januar har kun stået på en enkelt tilgang siden sidst, men til gengæld en rigtig stærk en af slagsen. De fleste FMFreaks kender ham nok, da han i tidligere versioner har været et stort talent, der dog aldrig formåede at udfolde det talent:


Jeg forventer mig store ting af ham - jeg har en ide om at han kan spille på den centrale midt sammen med Palavecino, som forhåbentligt kan få et godt makkerpar op at køre med Sherman.

Der er også røget lidt flere spillere ud af klubben, desværre også nogle af dem jeg helst ville holde på:

Juan Camilo Angulo ville gerne prøve noget andet, og Kevin Velasco vurderede bestyrelsen at buddet var for godt, så de solgte ham. Godt jeg fik købt Rada til at dække den plads, for Kevin var delt topscorer sidste år..

Så er det også blevet tid til det årlige Youth intake og det ser umiddelbart fornuftigt ud. Jeg har tidligere nævnt en ung målmand, og han er netop kommet igennem dette intake:

Andrés Valencia:

Julio Montaño:

Til dem som sidder og tænker "Det gennemgik Broen sgu da ikke sidste år?", og nej det gjorde jeg ikke, da jeg glemte det. Jeg vil selvfølgelig ikke snyde jer for de bedste spillere fra det intake, men der var umiddelbart kun én som dog er blevet spejdet af PSG, Hilário Vente:

Jeg håber han udvikler sig til en rigtig god, stærk targetman, den slags kan jeg altid bruge!

Vi har også forberedt os lidt på den nye sæson med et par træningskampe:


Imponerende at vi kunne tabe 4-1 til et oprykkerhold uden deres to bedste spillere, men jeg satser på det er grundet rotation og skift i taktik der er skyld i dette, så nu ser jeg frem til at komme igang med sæsonen der forhåbentligt bringer mere positivt med sig end de tidligere to!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #35: 27 Nov 2019, 07:32 »

De første kampe i turneringen er i januar, så vi tager lige et ekstra kig på denne måned.

Det er blevet til tre kampe, og med det faktum i mente at jeg skal have skrabet 8 point sammen i fem kampe, gik vi ind i disse tre kampe med alt at tabe:

Det er heldigvis gået som håbet, hvor vi er kommet godt fra start, og fortsat har muligheden for at få de ønskede point. Det dog til trods er bestyrelsesformande n af en lidt anden holdning:

Jeg tror nu nok det skal kunne lade sig gøre.

Månedens spiller er nem denne gang - Agustin Palavecino har spillet de tre kampe til 8.17 og har scoret et enkelt mål.

De tre kampe giver en øjeblikkelig stilling som følger:

Jeg er fortsat fortrøstningsfuld over at denne sæson kan blive væsentligt bedre end de tidligere, også med tanke på at jeg nu selv har handlet spillere - nu må vi se...
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #36: 27 Nov 2019, 12:06 »

Spændende at følge
Jeg overvejer det samme, dog kun i europa.
Er startet med Spjald IF i Jyllandsserien (FM2018)
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #37: 27 Nov 2019, 12:10 »

Spændende at følge
Jeg overvejer det samme, dog kun i europa.
Er startet med Spjald IF i Jyllandsserien (FM2018)

Kan godt forstå begrænsningen til Europa. Jeg vil dog sige, at min oplevelse igennem FM18 gjorde at jeg fik øjnene op for langt sjovere ligaer end jeg egentlig havde forestillet mig på forhånd. Det er ihvertfald ikke sidste gang jeg styrer hverken Estudiantes, Central Coast Mariners eller Coritiba! Opstemt

Spjald lyder som en seriøs udfordring - din lokale fodboldklub? Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #38: 27 Nov 2019, 12:55 »

Nej Spjald blev bare valgt tilfældigt Smiley
Jeg tænker endda at Europa også virker lidt uoverskueligt. Tror jeg tager Skandinavien først, og så måske udvider til Storbritttanien, og så ser om man orker mere derfra...
« Seneste Redigering: 27 Nov 2019, 13:04 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #39: 27 Nov 2019, 15:27 »

Nej Spjald blev bare valgt tilfældigt Smiley
Jeg tænker endda at Europa også virker lidt uoverskueligt. Tror jeg tager Skandinavien først, og så måske udvider til Storbritttanien, og så ser om man orker mere derfra...

Tilfældigt....? Mærkeligt valg så! Peace

Hmmm.. Det kommer jo meget an på hvilken type save man gerne vil have. For mit vedkommende var det vigtigt at jeg skulle prøve noget nyt, som jeg aldrig har prøvet før. Jeg har spillet masser af journeyman-saves, men oftest kun i Europa, men det manglede alligevel noget - jeg var træt af at møde de samme hold og spillere i CL, EL og hvad der ellers er, så derfor var Gillys forslag om hele verden i FM18 en kærkommen lejlighed til at komme ud og opleve andre fodboldkulturer i FM.

Det er måske meget ambitiøst (for ikke at sige urealistisk), men jeg synes faktisk det er en fed oplevelse at være manager i Australien, og se hvordan deres transfers og turneringer foregår. Eller hvordan man i Argentina ikke rykker ned fordi man bliver sidst, men fordi man er et af de hold der igennem de sidste tre år har skrabet gennemsnitligt laveste antal point sammen. Jeg synes en begrænsning af Skandinavien, Storbritannien eller for den sags skyld Europa er for ensartet efter min smag, så DERFOR valgte jeg denne type save. Smiley

Og nu må du eller nogen anden endelig ikke tro at jeg taler ned om jer eller jeres saves - der er heldigvis noget for enhver smag og vi søger heldigvis ikke det samme i FM-saves. Smiley

Men jeg sætter stor pris på at du er med på sidelinjen i min kamp mod verdensherredømmet! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #40: 27 Nov 2019, 16:14 »

Hmmm, du kommer da ikke så langt frem Peace Syntes du kører lidt fast omkring toppen, men er det svært at tage næste skridt op eller? Ikke fordi jeg er meget bedre selv, men syntes bare du ligger ret solidt omkring 6 pladsen de sidste par gange Peace
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #41: 27 Nov 2019, 17:29 »

Selvom jeg stadig ikke forstår ligasystemet, så er det en fornøjelse af følge med Broen.. Det ser dog ikke ud til, at du er blevet bedre end i FM19 funny funny
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #42: 27 Nov 2019, 19:26 »

Hmmm, du kommer da ikke så langt frem Peace Syntes du kører lidt fast omkring toppen, men er det svært at tage næste skridt op eller? Ikke fordi jeg er meget bedre selv, men syntes bare du ligger ret solidt omkring 6 pladsen de sidste par gange Peace

Nej jeg er enig i at fremgangen er svær at spore. Jeg håber mine nyindkøb til den kommende sæson kan gøre en forskel, men det er formentlig mere et udtryk for mine begrænsede evner, end spillernes kunnen på banen! Peace

Selvom jeg stadig ikke forstår ligasystemet, så er det en fornøjelse af følge med Broen.. Det ser dog ikke ud til, at du er blevet bedre end i FM19 funny funny

Colombias system er ellers ikke så svært: to runder á 20 kampe samt to finalerunder med 8 hold i to grupper, hvorfra vinderne mødes i to kampe for at vise hvem der vinder hver af de to halvdele af sæsonen.

Derefter kåres den samlede vinder blandt alle kampe, herunder også finalerunderne - se det er da ikke så svært..?! Peace

Jeg var også vild i FM19, så det er svært at blive bedre (Vandt da EM med Italien), men mon ikke du mener FM18, men det er selvfølgelig også længe siden du præsterede noget i din tid i kampen om verdensherredømmet! Wink funny

Men ret skal være ret - det har sgu været noget sløjt indtil videre - det medgiver jeg meget gerne! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #43: 28 Nov 2019, 09:13 »

Colombias system er ellers ikke så svært: to runder á 20 kampe samt to finalerunder med 8 hold i to grupper, hvorfra vinderne mødes i to kampe for at vise hvem der vinder hver af de to halvdele af sæsonen.

Derefter kåres den samlede vinder blandt alle kampe, herunder også finalerunderne - se det er da ikke så svært..?! Peace
Men hvorfor har du og La Equidad så kun spillet 46 kampe, mens de andre har spillet 52? Er der to finalerunder eller hvad?

Jeg var også vild i FM19, så det er svært at blive bedre (Vandt da EM med Italien), men mon ikke du mener FM18, men det er selvfølgelig også længe siden du præsterede noget i din tid i kampen om verdensherredømmet! Wink funny

Men ret skal være ret - det har sgu været noget sløjt indtil videre - det medgiver jeg meget gerne! Opstemt
I FM18 var du ganske succesfuld i din kamp for verdensherredømmet. Jeg gik vist kold - Lommel United var ikke så sexet, som jeg havde ønsket. Men synes nu, at jeg tog revanche i 2019-udgaven Wink
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #44: 28 Nov 2019, 12:46 »

Men hvorfor har du og La Equidad så kun spillet 46 kampe, mens de andre har spillet 52? Er der to finalerunder eller hvad?
Der er som jeg skrev Wink to finalerunder, hvor jeg var i den første og La Equidad var i den sidste. Smiley

I FM18 var du ganske succesfuld i din kamp for verdensherredømmet. Jeg gik vist kold - Lommel United var ikke så sexet, som jeg havde ønsket. Men synes nu, at jeg tog revanche i 2019-udgaven Wink

Det er rigtigt - i journeyman-savet var du kongen! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010