home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  3 Brugere, 234 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Verdensherredømmet v2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Verdensherredømmet v2  (Læst 36344 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Verdensherredømmet v2
« : 01 Nov 2019, 08:25 »

Igennem hele FM19 havde jeg lyst til at starte dette save op igen, men af den ene og den anden årsag blev det aldrig til noget, men nu skal det altså være! Jeg har kopieret det meste af nedenstående indlæg fra det jeg kopierede fra Gilly tilbage i FM18, men omskrevet det lidt, således det passer til min nuværende situation - blot til orientering.

Well Then,

Som det så fint og udtrykkeligt fremgår, vil dette blive et forsøg på at "gennemføre" FM; Altså vinde samtlige pokaler mulige (Sidestillede ligaer ikke medregnet) i FM. Alt lige fra Australien over Hong Kong, Indien, Europa, USA, Sydamerika og til Syd Afrika skal bemægtiges i alfabetisk rækkefølge. DISCLAIMER: Jeg bliver nok aldrig færdig, men hvem havde også regnet med det? I stedet vil det være et save og en blog jeg løbende kan komme og gå til, som motivationen til FM stiger og daler. Forhåbentligt betyder det, at jeg kan nå længere end til "C" (A-C foregik i FM18), men det kommer så også an på min karakters evner som manager, hvilket formentlig er i den begrænsede ende af skalaen, desværre. Med presset fra mine skuldre, er der ikke andet for end at fremvise det nuværende pokalskab, de sparsomme omend vigtige regler, og så ellers bare se hvor eventyret fører os hen (Please længere end til Colombia).


Grundlæggende Reglement:
 - Manager oprettes uden licens og erfaring
 - Herefter vælges det hold jeg sluttede med sidst: Deportivo Cali i Colombia (starter man forfra vælges laveste seedet hold i den argentinske 2. division - Fordi de ikke vil have dig, hvis du søger jobbet)

Yderligere Reglement:
 - Man må ikke forlade landet før alle nationale pokaler er vundet (Dette gælder dog ikke sidestillede turneringer som National League North/South i England osv.)
 - Det er tilladt at skifte klub indenfor nationen så længe alle pokaler stadig vindes. Det samme gælder fyringer
 - Internationale og interkontinentale (Eller hvad pokker de nu kaldes) skal også vindes undervejs, men kan udskydes indtil sidst mulige nation i den pågældende turnering skal bemægtiges
 - Når alle nationale titler er vundet siges jobbet op og det næste land i alfabetet erobres (Forhåbentlig vil de have mig, ved bare at søge job normalt)
 - Formentlig flere som jeg på stående fod har glemt

Jeg kommer til at præsentere oversigterne over hold og trofæer lidt anderledes end sidste gang, og bare for at demonstrere, har jeg forsøgt at vise fremgangen i FM18 (og den jeg tager udgangspunkt i) herunder:



 - Held og lykke; Du får brug for det!

« Seneste Redigering: 26 Nov 2019, 11:08 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Fynbo
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #1: 01 Nov 2019, 14:09 »

Følger med her, da jeg netop også er startet mit Verdens eventyr. Jeg valgt holdet Atlanta fra Primera B Nacional Gruppe A. Så nu må vi se hvad jeg kan føre min manager frem til.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #2: 01 Nov 2019, 16:08 »

Følger med her, da jeg netop også er startet mit Verdens eventyr. Jeg valgt holdet Atlanta fra Primera B Nacional Gruppe A. Så nu må vi se hvad jeg kan føre min manager frem til.

Det lyder godt - jeg håber du vil dele lidt ud af dine erfaringer som tiden går. Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #3: 04 Nov 2019, 14:50 »


Asociación Deportivo Cali
Intro

Indledning: Deportivo Cali er en Colombiansk klub, som spiller i den bedste række. Klubben spiller sine hjemmekampe på Estadio Deportivo Cali Palmira, med plads til 52.000 tilskuere, hvilket gør det til det største stadion i landet.

Baggrund: Som meddelt i min blog fra FM18, så vil jeg starte op i den klub jeg endte i og det vil altså være Deportivo Cali i Columbia. Det der dengang tiltalte mig var, at jeg i FM i flere omgange har oplevet at klubben fik nogle fornuftige talenter igennem rækkerne, uanset hvem jeg spillede med. Da jeg nu har tænkt mig at starte op igen, men gerne vil have nye oplevelser og se resten af verden, så begynder jeg altså fra den liga hvor jeg var kommet til.

Historik: Deportivo Cali blev stiftet tilbage i 1908 af studerende der havde været i Europa og set sporten udvikle sig. Klubben blev officiel i 1912, hvor man ansatte en catalansk manager, som kendte spillet fra Europa. I perioden frem til 1948 udviklede klubben sig og flere sportsgrene blev en del af Deportivo Cali, samt man deltog i de første nationale mesterskaber. I 1948 blev den nuværende bedste række så stiftet, hvori man indtrådte med det samme.

  - Estadio Deportivo Cali Palmira -


Klubbens storhedstid ligger tilbage til slut 60’erne og begyndelsen af 70’erne, hvor man vandt fem af klubbens ni ligatitler. Den seneste ligasejr ligger tilbage i 2015.

I de senere år har klubben haft svært ved at følge med de andre i toppen af ligaen, hvorfor der efter 2012 blev besluttet at man skulle satse benhårdt på egne ungdomsspillere, og udvikling af faciliteter mv. Dette har medført at men stille og roligt er kommet tilbage mod toppen, og altså er begyndt at vinde lidt titler igen. Denne filosofi hænger fint sammen med de saves jeg normalt spiller, samt det oprindelige indtryk jeg har haft af klubben i de tidligere versioner af FM.

Deportivo Cali i FM: Fra mit synspunkt er der stadig et stykke op til den absolutte top i Colombia. Jeg er som udgangspunkt primært interesseret i at spille med de spillere der er i klubben, men har sat min talentspejder-afdeling i gang med at finde skjulte talenter rundt omkring i Colombia, idet truppen helt sikkert ville have godt af lidt forstærkning. Deportivo Cali har 25 mio. kr. at handle for til at starte med og jeg har sikret mig garderinger på begge backs, samt hentet en stærk defensiv midt. Denne gennemgang vil dog kun indeholde de spillere der er i truppen fra start, så andre kan danne sig et indtryk af opgaven.

Den stærkeste spiller i truppen, er efter min mening den lejede Juan Dinenno. Han står som skarpretter men jeg bruger ham som targetman, da han er bedre i denne rolle (synes jeg). Han har en frikøbsklausul, men da han er lejet i Racing Club i Argentina, kan han godt gå hen og blive svær at lokke til klubben på permanent basis - jeg vil forsøge dog, da pengene er til det.  Udover Dinenno vil jeg nævne to ældre spillere, som er en del af den rutinerede garde i truppen - Jhon Mosquera og Juan Camilo Angulo. Ingen af dem ringer nogen klokker - for mit vedkommende - men de er to af de spillere jeg forventer mig flest assists fra. Til gengæld er de to spillere jeg er mest begejstret over er Andrés Balanta og Agustín Palavecino. Specielt sidstnævnte kan formentlig gøre sig gældende i Europa om et par år, og han vil allerede nu være at finde på den centrale midt på mit hold. Balanta må væbne sig med tålmodighed - han er den defensive midt i klubben jeg har mest fidus til, men desværre ikke lige med det samme, så jeg hentede en midlertidig erstatning ind.


Hvorfor vælge Deportivo Cali: Den er lidt svær denne gang. For mit vedkommende er det jo ”nødvendigt” hvis jeg ønsker at optage mit save fra FM18, men faktisk er det en klub der også er spændende uden dette. En klub i et land meget få danske FM-spillere formentlig befinder sig i, og som ikke er synderlig kendt ret mange steder udenfor Sydamerika (vil jeg tro). Hvad skulle lige få folk til at starte et save dér? Jo jeg tror at lige netop den udfordring der er med at prøve kræfter med nye og spændende ligasystemer kan være en motivationsfaktor. Derudover er Deportivo Cali en stor klub, med gode faciliteter, og midler til at spille med i toppen af ligaen, og måske endda også i Copa Libertadores (Champions League i Sydamerika).

Personligt glæder jeg mig til at komme i gang med dette save igen, og jeg er også lidt spændt på netop denne klub – da jeg trænede dem sidst, havde de ingen spillere tilbage, som ikke var newgens – det er der denne gang, og jeg glæder mig til at lære de bedste at kende!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #4: 05 Nov 2019, 02:18 »

Det er giga sjovt , det der.  El Pibe , den hvide Maradona, spillede rigtig nok et par år i klubben, som et af billederne i den fine blog antyder. Carlos Valderrama var det borgerlige navn på den fantastiske playmaker. Rigtig fed blog
Logged

gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #5: 06 Nov 2019, 11:30 »

Det er et forvirrende liga system de har, men har altid været tiltrukket af Columbia, og dens fodbold. Så glæder mig til at følge med Smiley

For guds skyld - Ingen selvmål! -  crazy
Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #6: 06 Nov 2019, 11:57 »

Ja det er virkelig noget sært noget. Ligaen består af 20 hold, som spiller mod hinanden 2 gange (+2 ekstra kampe som jeg ikke ved hvem er mod), fordelt over to runder.

I hver runde spiller man 20 kampe mod de andre 19 hold (som sagt lidt mærkeligt), og så spiller de 8 bedst placerede en finalerunde med to grupper, hvor man møder hinanden to gange, hvorefter det bedste hold i begge puljer spiller to kampe mod hinanden, for at finde ud af hvem der vinder hver af de to overordnede runder. Alle de "ekstra" kampe der spilles i finalerunderne tælles med i den samlede score og når alle kampe er spillet, kåres så den samlede vinder af det hele (det hold der samlet set har fået flest point).

Jeg skal gøre hvad jeg kan for at holde målet rent - både fra egne og modstanders spillere! Opstemt Og fedt du er med!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #7: 06 Nov 2019, 18:01 »

Så er første vigtige periode af mit første save i FM20 overstået (venskabskampene), og jeg vil lige gøre lidt status over mit save - OG FM20 hidtil.

Mit spil kører flydende, gemmer og loader hurtigt - både et save og dagene i savet. De nye tiltag har jeg indtil videre ikke mærket som noget negativt, og selve ideen om at samle flere ungdomsrelaterede ting under ét, synes jeg fungerer fornuftigt. Eneste negative ting er standard-skins, men jeg har hentet et "dark"-skin som er mørkt hele tiden og ikke kun når den ikke tænker, så det problem er løst indtil videre. Jeg har endnu ikke tilføjet ekstra billeder, kits eller andet udover det ene skin.

Nu til mit save. Jeg har læst en klog fyr herinde skrive at preseason altid skulle være to kampe mod amatører, to mod mindre kendte, to mod hold på ens niveau, og måske en enkelt eller to mod lidt stærkere modstandere (gjorde jeg ikke), så det ville jeg forsøge:



Vi er seedet som nummer 7 af 20, så det virker ikke som om vi er tophold i hvert fald, til gengæld nappede vi lige en sejr over dem der var seedet 1'er, så hvem ved:

Det hænger fint sammen med ledelsens forventninger, hvor forventningerne ikke er sat så højt som jeg havde forventet:

Til at hjælpe holdet har den tidligere manager (pre-indgåede transfers) hentet lidt spillere - primært på leje, og jeg hentede selv to spillere inden sæsonstart (Leonardo Pico og Guillermo Caicedo) - jeg har uddelegeret handler til sportsdirektøren men godkender selv den endelige transfer.

Al personale bliver ansat gennem jobopslag, da jeg ikke kender og kan tiltrække noget brugbart. Dette vil ændre sig senere i savet. Og så alligevel var en af de første der søgte jobbet som cheftræner, min tidligere fodboldtræner i SIF - Michael "Shelley" Nielsen (nu Fremad Amager i FM), så ham tilbød jeg jobbet med det samme og han ville godt med til Colombia, så vi er forenet igen - virtuelt ihvertfald! Opstemt

Nu går vi så i gang med sæsonen, hvor jeg har en god mavefornemmelse - så vil det vise sig om min taktiske tilgang kan begå sig i Colombia i FM20!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #8: 07 Nov 2019, 10:42 »

De første to kampe er overstået i ligaen, og jeg er tilfreds med at de gode resultater fra træningskampene er blevet ført videre og ind i ligaen:


Once Caldas var min største bekymring med tanke på hvordan de var i mit save i FM18, men der var ikke grund til bekymring. Mit store problem er at jeg lader for mange mål gå ind i forhold til hvor mange chancer modstanderne har. Jeg har selv +30 skud mod mål (med "Arbejd bolden ind i feltet" tilføjet) mens modstanderne sjældent har mere end fem skud mod mål, og de scorer ALTID alligevel....

Grundet de seks point ligger vi selvfølgelig med i toppen, men jeg kan se at jeg har glemt at få lavet et SS af tabellen for januar og februar (heldigvis er der ikke sket så meget på dette tidspunkt) - det sørger jeg selvfølgelig for at gøre fremover!

Månedens spiller blev ikke uventet Juan Dinenno, som har stået for fem af de ni mål vi har scoret i turneringen indtil videre. Der er SS af ham i det tidligere indlæg om klubben, hvis nogen skulle være interesseret.
« Seneste Redigering: 07 Nov 2019, 14:06 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #9: 08 Nov 2019, 10:34 »

Februar var næsten lige så god som som opstarten - et nederlag til Millionarios ødelagde det billede lidt. Vi er videre i pokalen.

Udover det er jeg nogenlunde tilfreds med at der trods alt ikke går mere end et mål ind (bortset fra den ene kamp).


Bedste resultat var 5-1 over Independiente Santa Fe, som jeg regner for en af de hold jeg skal kæmpe med helt fremme (de er seedet som to'er) - her lykkedes mere eller mindre alt vidst også for os!

Månedens spiller var Jhon Mosquera, som har været flyvende på venstre kant.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #10: 08 Nov 2019, 12:33 »

Et slemt nederlag til vores lokalrivaler gjorde ondt, og noget bestyrelsen bestemt ikke var tilfredse med, men ellers har det været en fornuftig måned:


Det giver os en øjeblikkelig andenplads i tabellen, efter mine forhåndsfavoritter fra Medellin:


Dinenno har igen været bedste mand - dog noget mere jævnt på holdet i denne måned.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #11: 09 Nov 2019, 19:36 »

Jeg regner med at begynder på denne challenges også, men det bliver dog først når spillet kommer rigtigt ud. Beta'en syntes jeg oftest har alt for mange fejl Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #12: 10 Nov 2019, 11:58 »

Jeg regner med at begynder på denne challenges også, men det bliver dog først når spillet kommer rigtigt ud. Beta'en syntes jeg oftest har alt for mange fejl Smiley

Jeg ser det egentlig ikke som noget problem - var der nu kæmpe fejl der gjorde at savet ikke kunne foregå på en hensigtsmæssig måde er jeg enig - men det synes jeg ikke rigtig der er. Smiley Derfor er jeg startet op med det samme for at komme længst muligt! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #13: 11 Nov 2019, 10:39 »

Marts er gået og jeg er nu klar med en stilling i turneringen, men inden da lidt om hvordan det er gået indtil videre:

Ikke dårligt, men nederlaget til Junior gør lidt ondt, men vi var bare ikke gode nok, så det var helt fortjent! Til gengæld er sejren over Medellin guld værd, da det er en af de store favoritter til titlen. Smiley

Månedens Deportivo Cali spiller er en spiller, jeg umiddelbart ikke havde den store fidus til, men grundet skade til Mosquera, har Tolosa fået lov til at spille en del, hvilket har vist sig som en god ting!

Han er alsidig på den offensive front og har vist sig både som oplægger og målscorer i denne måned.

Og nu til stillingen - vi har klaret os ret godt de første 2½ måneder, så en topplacering er fortjent:

Status = det går egentlig okay her til at starte med! Jeg håber at begrænse nederlagene lidt mere, samt holde fast i at der ikke scores så meget imod os.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Verdensherredømmet v2
« Svar #14: 11 Nov 2019, 12:43 »

Så skal jeg da lige love for at der blev sat en stopper for de gode resultater!

Jeg har aldrig i min FM-karriere set større forskel fra den ene til den anden måde - det her er helt vildt - ALT blev stort set tabt på gulvet:

Vi er derfor hårdt pressede med to kampe tilbage af finalerunde 1, og vi er ude af Copa America. Ligaen efter 20 kampe, ser derfor således ud, hvor Medellin formåede at skaffe 4 point i de to kampe de havde i april:

Slutspillet var en sølle omgang, og inden de to sidste kampe, har vi stort set udspillet vores chance for at få finalekampene i denne omgang:

Jeg håber maj bliver bedre!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010