home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Hard Brexit
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Hard Brexit  (Læst 18724 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #15: 26 Okt 2019, 14:00 »


#10 – Guf for fodboldfans

Som fan af et bestemt hold ønsker man selvfølgelig at ens klub vinder titler. Den neutrale fodboldfan ønsker spænding og gerne flere hold der kæmper om titlen. Den neutrale fodboldfan får fuld valuta for pengene i denne sæson. Der var 4 hold der kæmpede med om titlen næsten helt til det sidste. Til sidste spillerunde er det reelt kun Man Utd og ærkerivalerne Liverpool der er tilbage. Liverpool er nr.1 med 3 point ned til både City og Chelsea men med en langt bedre målscore. Så de er ude af kampen.

Jeg er 2 point bagud. Så jeg skal vinde min hjemmekamp mod West Ham samtidig med at Liverpool skal tabe deres på hjemmebane mod C. Palace. Uafgjort vil ikke være nok i Liverpool kampen, da deres målscore er så meget bedre end min. Altså med mindre jeg vinder 15-0 over West Ham. Det ser ikke nemt ud og det ville være noget af en våd klud i ansigtet, hvis Liverpool i min første sæson som Man Utd manager skulle nappe deres første Premier League mesterskab nogensinde.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #16: 26 Okt 2019, 14:39 »


#10 – Slip

Liverpool stod med mesterskabet i hånden. Det eneste det krævede var en sejr på hjemmebane mod C. Palace men men men endnu engang faldt Liverpool på halen og tabte kampen med 1-2. Jeg vandt samtidig min kamp på hjemmebane mod West Ham og dermed tog jeg Premier League titlen hjem.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #17: 26 Okt 2019, 15:01 »


#11 – Målet er Champions League

Jeg havde noget heldigt vundet Premier League på sidste spilledag. Nu var der kun en kamp tilbage i sæsonen. FA Cup finale mod Bournemouth på Wembley. En kamp jeg noget skuffede tabte 1-2. Skuffelsen er dog hurtig at komme over, da FA Cuppen ikke er en del af min målsætning. Premier League er vundet og derfor er målsætningen for dette savegame, at vinde Champions League med en 100 % Britisk klub hvad angår spillere og stab. Det er det jeg arbejder henimod i løbet af sommerpausen, hvor der skal siges farvel til De Gea, Pogba og Martial.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #18: 26 Okt 2019, 18:31 »


#12 – Velforberedt

Allerede få dagen efter sæsonen er slut, så har jeg mere eller mindre min trup på plads. Jeg er velforberedt som en spejder og har købt ind i løbet af sæsonen. Jeg ved hvilke pladser der skal findes erstatninger til og hvor jeg vil styrke truppen. Jeg har allerede 6 indkøb på plads flere uger før transfervinduet åbner. Jeg manglede dog stadig 1 eller 2 spillere mere inden min 22 mands store trup er komplet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #19: 26 Okt 2019, 22:50 »


#13 – Holdets nye store kreative omdrejningspunkt

Klubben er nu helt renset for udenlandske spillere og stab. Jeg har samlet 22 britiske spillere i førsteholdstruppen og 12 britiske spillere på u23 holdet. Det er de 34 spillere jeg satser på til den nye sæson. Der er mange nye spillere, så jeg har valgt kun at sætte fokus på min forventet start 11er og vi starter på målmandsposten. Her skulle jeg erstatte De Gea, som jeg solgte til Tottenham. Valget faldt på Jordan Pickford som jeg har hentet i Everton.

I forsvaret fastholder Chris Smalling og Kieran Tierney deres pladser. Smalling var virkelig suveræn i sidste sæson. Han har fået en ny makker i det centrale forsvar. Tottenhams Eric Dier er hentet ind. Der er også kommet en ny mand på højre back, hvor Ashley Young blev solgt da han blev vejet og fundet for let. Ny mand på backen er Max Aarons.

Jeg har rykket sidste års store indkøb Declan Rice op på midtbanen i rollen som Deep Lying Playmaker. McTominay blev ligesom Young vejet og fundet for let og er blevet solgt. Lindgard fastholder sin plads som den brede playmaker mens James Maddison er hentet ind som afløser for Pogba som holdets nye store kreative omdrejningspunkt i rollen som Roaming Playmaker. Jadon Sancho og Rashford har fået selskab af Callum Wilson. De tre udgøre den offensive trio, som jeg håber, kan score en smule flere mål i denne sæson.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #20: 01 Nov 2019, 23:49 »


#14 – Helt som ventet

Det har været et blandet efterår i Premier League. Savnet af De Gea, Pogba og Martial har været stort men det er helt som ventet. Jeg ser dog fremgang i holdet og andre er begyndt at træde i karakter som holdets nye stjerner. Jeg er især tilfreds med Rashford som pt. er holdets topscorer med 11 mål i ligaen.




Det vigtige er ikke så meget ligaen. Der er målet bare top 4 så jeg kan komme med i næste års Champions League. For målet er jo at vinde CHL med det rene britiske hold. I året udgave er jeg videre til knockoutrunderne, hvor jeg til foråret skal møde RB Leipzig.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #21: 05 Nov 2019, 06:00 »


#15 – Han burde koste en milliard

Den virtuelle Pogba gjorde det modsat virkelighedens, det rigtig godt i United trøjen. Hans afløser gør det mindst ligeså godt, hvis ikke bedre. Jeg er yderst tilfreds med James Maddisons bidrag i United trøjen. Sølle 45 mio. £ kostede han. Han burde koste en milliard. Han er også en spiller jeg virkelig gerne så på virkelighedens Man Utd hold. Han ville passe så godt ind i rollen som 10eren. I Champions League var Maddison den helt store oplevelse mod RB Leipzig på Old Trafford, hvor han med et hattrick i 4-0 sejren mere eller mindre sikre mig billetten videre inden returopgøret. Samlet vandt jeg 6-1 og er dermed i kvartfinalen i Champions League.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #22: 05 Nov 2019, 16:10 »


#16 – En stor mundfuld

Da jeg gik ind i april måned, var jeg med helt fremme i de tre store turneringer. FA Cup semifinale, 2. pladsen i Premier League og kvartfinale i Champions League. Foran mig ventede der en stor mundfuld. Fire kampe i streg mod store modstandere. Tottenham i FA Cuppen, Barcelona i Champions League og topopgør mod Man City i ligaen.

Jeg startede mod Tottenham i FA Cuppen. Det blev et tæt opgør som røg ud i forlænget spilletid. Hvilket jeg ikke ligefrem var tilfreds med, da programmet i forvejen var hårdt og tæt. Endnu værre var, at jeg endte med at tabe kampen i straffesparkskonkur rence. The Treble var dermed ikke længere muligt.

Så stod den på topopgør mod City, som har domineret det meste af sæsonen. Jeg kunne dog med en sejr bringe mig kun 1 point bag dem endda med en kamp i baghånden. Det ville åbne mesterskabskampen helt op. Det blev en magisk eftermiddag på Old Trafford, hvor jeg udspillede dem på kryds og tværs. Jeg skabte chance på chance men vandt ”kun” 2-0. Nu venter der en spændene afslutning på året Premier League.

Sidste men ikke mindst så skulle jeg møde Barcelona. Jeg frygtede det ville være en for stor mundfuld på nuværende tidspunkt. Jeg fik dog et flot 1-1 resultat med hjem fra Camp Nou og stod med gode kort på hånden inden returopgøret på hjemmebane. Det blev en af de magiske Champions League aftner på Old Trafford. Jeg kørte Barcelona over med 4-1. Især dette kontra mål var jeg stolt af. Det er helt efter bogen og måden jeg ønsker at straffe mine modstandere når de forsøger at presse på.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #23: 07 Nov 2019, 07:19 »


#17 – Den gjorde ondt men…

I Champions League semifinalen skulle jeg møde ærkerivalerne fra Liverpool. Det gik ikke ligefrem særlig godt for at sige det mildt. Jeg blev kørt ned under græstæppet i begge kampe og tabte samlet med 8-2. Det gjorde ondt men samtidig er det underligt nok meget motiverende for mit savegame. Det at tabe sådan til ærkerivalerne tænder lysten til hævn. Et lille plaster på såret var, at jeg endnu engang nappede Premier League titlen. Det har været en mere end godkendt sæson. Semifinaler både i FA Cuppen og i Champions League samt mesterskabet. Spillernes præstationer har også været gode og jeg tror på, at jeg kan nappe CHL titlen i næste sæson.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #24: 09 Nov 2019, 09:08 »


#18 – 280 mio. £ kan de godt glemme

Jeg skal i gang med 3. sæson og fra nu af forventer jeg mesterskabet og går hårdt efter det store mål, at vinde Champions League med min 100 % rene britiske klub. Op til sæsonen ville jeg gerne styrke min trup og forsøgte da også at hente Harry Kane. Tottenham ville dog have 280 mio. £ for ham og det kan de godt glemme. Jeg har pengene men det nægter jeg simpelthen.

Jeg har i stedet satset på en del unge talenter. Jeg har 3 nye spillere i førsteholdstruppen, som går ind i B-kæden. Jeg har trukket Nathan Wood op fra u23 truppen og han erstatter Phil Jones som ikke var tilfreds i rollen som rotationsspiller. Wood hentede jeg sidste sæson for 1,9 mio. £ i Middlesbrough. Jones blev solgt til Southampton.

På den centrale midtbane er der to ny unge spillere. Den ene har jeg hentet i Bayern München og er en regen ved navn Lee Boswell, som skal være back up i rollen som den dybe playmaker. Han kostede 30 mio. £. Den anden er back up til Roaming Playmaker pladsen, hvor den store stjerne Maddison er førstevalget. Det er en regen fra eget akademi og han er kun 16-år. Han navn er Mark Knowles. Garner blev solgt og Levitt er sendt på u23 holdet.

I A-kæden har jeg fortaget to ændringer. Angel Gomes får pladsen som den brede playmaker og fortrænger Lingard, som må nøjes med en rolle i B-kæden. Da jeg ikke kunne hente Kane, så satser jeg i stedet på Greenwood som makker til Rashford. Denne unge angriber har et kæmpe potentiale og jeg tror han er klar til at spille en større rolle.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #25: 09 Nov 2019, 17:05 »

Synes rigtigt godt om den måde du køre med en A-kæde og B-kæde, specielt det at B-kæden ikke kun består af gode talenter, men også det at du har erfarende spiller omkring dem, og så er det jo ikke en dårlig B-Kæde du har fået.

Tror jeg vil afprøve samme metode i FM 20 som med de nye spillestatuser, gør det lidt nemmere da det ikke kun er opdelt i backup, rotation, førsteholds og nøglespiller mere.

hvad angår Kane så synes jeg det er den rigtige beslutning 280 Mio pund er rigtig mange penge på en spiller
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #26: 17 Nov 2019, 09:43 »


#19 – Greenwood

Det går lidt sløvt med mit savegame i disse dage. Nørdetiden går mest med CS GO og jagten på Global Elite og en fremtid som Pro Gamer men der er laaaaaaaang vej fra GN3 ☹ Lidt FM bliver det dog til men mest når jeg bliver frustreret over hjernedøde russere og børn der har reaktionsevner som jægerpiloter.

Jeg er i gang med 3. sæson og Greenwood har fået chancen i start 11eren i denne sæson. Han gør en ok figur. Han trådte især i karakter i seneste Champions League kamp, hvor jeg med en sejr kunne sikre mig en plads videre fra gruppespillet. 2 assist og en scoring blev det til af Greenwood i en sikker 4-0 sejr over Lyon. Jeg er dermed videre fra gruppen før sidste spillerrunde.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TruelsJensen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hard Brexit
« Svar #27: 22 Apr 2020, 13:31 »

Super fed blog. Godt skrevet.
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010