home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 375 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Hjælp til taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Hjælp til taktik  (Læst 2602 gange)
Frederik.Mrck
Gæst
 
Hjælp til taktik
« : 09 Okt 2019, 19:53 »

Hejsa alle,

Jeg har prøvet at lave en taktik, hvor jeg gerne vil stå kompakt defensivt or satse på kontraangreb lidt ligesom Diego Simeone i Alectico Madrid. Dog har jeg meget svært ved, at kunne få de til at lykkeds.

Nogle der kan komme med justeringer eller generelt tips til, at få sådan en taktik til at lykkeds?  Peace


* Skærmbillede 2019-10-09 kl. 20.48.36.png (539,37 KB - hentet 50 gange.)
Logged

AndersBoBo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #1: 10 Okt 2019, 17:32 »

Hvad er problemet? lukker du for mange mål ind, eller kan du ikke selv lave mål?
Logged

Frederik.Mrck
Gæst
 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #2: 10 Okt 2019, 17:56 »

Begge men mål imod er helt klart det største problem
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #3: 12 Okt 2019, 17:47 »

Jo mere info du kan give os, desto bedre kan vi hjælpe. Hvordan lukker du mål ind? Hvordan skaber modstanderen chancer imod dig? - Og hvordan spiller dine spillere offensivt, i forhold til hvordan du gerne vil?

Et skud fra hoften kunne være, at du indkasserer mange indlæg ved at forsvare dig smalt, mens hverken Lindeløf eller Bailly er kæmper i forsvaret. Jeg forestiller mig heller ikke, at hverken Mata eller Lingard bidrager det store i det defensive, hvilket efterlader meget plads i siderne. Samtidig er det svært, både at presse intensivt og dække tæt. Det er, i min verden, to modstående instruktioner.

Offensivt ville jeg måske prøve at gøre Herrera til en to-vejs-spiller enten som CM(s) eller Box-til-Box og så ændre Fred til "forsvar". Desto længere tilbage på banen han er, desto længere afleveringer kan han lave. Jeg ville også overveje dine kanter - Både Omvendt kant (Går jeg ud fra det er? - Jeg spiller ikke på dansk) og din bredde playmaker vil søge ind i banen, så du har mellem fire og seks spillere centralt (Afhængigt af hvor mange du angriber med). Nu ser jeg ikke meget fodbold længere, så det kan sagtens gå imod Simeones ideer, men jeg ville måske overveje en fløjspiller til at stå for bredden - Det kunne også åbne op for, at du kan ændre din wingback i samme side til forsvar eller "omvendt wingback", hvis du stadig døjer med defensive problemer.
Logged

Frederik.Mrck
Gæst
 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #4: 12 Okt 2019, 18:19 »

Det er ofte jeg føler, at holdet ikke står særligt kompakt og modsanderen har nemt ved, at spille sig gennem mit forsvar og det med indlæg er rigtigt og har også tænkt mig, at hente bedre spillere i luften defensivt.


Offensivt skaber jeg ikke nogle chancer hvilket sevlfølelig gør, det svært, at vinde fodboldkampe.

Det skal siges at taktikken oftes bruges mod store hold, som gerne vil angribe kampen og ikke hold som Watford eller cardiff
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp til taktik
« Svar #5: 12 Okt 2019, 19:02 »

At presse bolden vil gøre dig sårbar og fange spillere uden for position - Hvis modstanderne vel og mærke er gode nok. Det kan løses ved at holde den på normal. Hvis du (eller andre) ikke kan gennemskue hvorfor dit forsvar er hullet, så vil jeg normal anbefale at fjerne så mange indstillinger som muligt, og så se på kampene derfra. Dvs. fjern "Mere Intensiv", "Marker tættere" og "Forsvar smallere". Det vil nok ikke gøre det perfekt, men det kan gøre det lettere at spotte, hvad problemet er og så løse det. Det kunne også være, at en "Cautious" mentalitet kunne være løsningen - Så vil spillerne automatisk starte en smule længere tilbage på banen.

Offensivt skal du huske og kigge på spillernes personlige træk. Så vidt jeg kunne se fra mit save, vil Mata trække ind i banen fra højre kanten, og Lingard fra begge kanter. Det betyder, at Fred - som vel typisk er ham der skal slå den lange afgørende aflevering - kun kan spille bolden lige frem; Ergo er det nemt at forsvare. Der er vist spredte meninger om, hvorvidt spillere kan bruges godt i roller, når de har modsigende personlige træk, men jeg har personligt fantastiske erfaringer med Perisic som "Winger(a)", idet han har "Trækker ind fra begge kanter" som personligt træk. Således er han både en kantspiller som går til baglinjen, men også en indvendig angriber som søger ind i banen. Måske det kunne være en løsning? Det virker i hvert fald som om, du mangler noget bredde. Jeg finder i hvert fald, at AI'ens forsvar ofte er meget boldfokuseret, så hvis du kan spille "Centralt-Bredt-Centralt" når du kontraangriber, så tror jeg du kan skabe flere chancer Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010