home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:51:16 Kefiren Omklædning... Hvem skal i være ?
I går kl. 20:38:38 Batigol Fodbold Real Madrid tråd
I går kl. 17:03:38 Wester Blogs Hard Brexit
I går kl. 15:40:57 Sutharam Omklædning... Spørgsmåltråden
19 Okt 2019, 09:02 mama99ai Klubsøgnin... Chelsea
18 Okt 2019, 13:22 Broen13 Klubsøgnin... Journeyman
16 Okt 2019, 11:46 Broen13 Spillersøg... Så gode bliver de
Antal Registrerede Brugere: 21143
  1 Bruger, 834 Gæster Online.

Nyeste Bruger: okubid
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Football Manager 2020 - Første informationer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Football Manager 2020 - Første informationer  (Læst 1628 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller

Football Manager 2020 - Første informationer
« : 20 Sep 2019, 11:20 »

De første nyheder om Football Manager 2020 kom i går, så vi kan vel passende have en tråd til at diskutere, hvor spændte (Eller ej) vi er på den nye udgave.

https://www.footballmanager.com/games/football-manager-2020

Der er fem nye features. "Club Vision", "Development Centre", "Backroom Staff", "Playing Time pathway" og den obligatoriske "Graphic Improvements".

Club Vision:
Grundlæggende et helt nyt system, hvordan man interagere med klubbens bestyrelse og efterlever deres forventninger. Bestyrelsens forventninger er delt ud på tre forskellige parametre: "Klub kultur", "Vedvarende målsætninger" og "5-års plan". Her kan man så have en mere eller mindre ambitiøs bestyrelse som sætter forskellige mål (Og som forhåbentlig beholder klubbernes DNA som vi kender dem fra i dag).
Når man bliver ansat kan man forhandle de forskellige planer, og det er i langt højere grad muligt at "forhandle" om kravene, hvor man kan ofre turneringer for at "peake" tidligere eller fokusere på andre af klubbens mål. I forlængelse af det, er der flere og nye muligheder når man snakker med bestyrelsen om eksempelvis at få et højere transferbudget.
Generelt set er mange af ændringerne lavet med henblik på at savegames skal vare længere. Ifølge Miles Jacobson er den generelle spilletid per spiller over 250 timer (Uden at det beviser noget om, hvor langt et gennemsnitlige savegame varer pr. spiller).

Development Centre:
Det samme som, da de lancerede "Dynamics" og "Medical Centre". Lad os håbe, at det ikke er ligeså ubrugeligt.

Backroom Staff:
Et par nye personale roller er tilføjet. "Leder af Udvikling" og "Teknisk Direktør". FM ser ud til at ville give personalet mere magt (Hvis man selvfølgelig ønsker dette), hvilket forhåbentlig også betyder, at de forskellige personer og deres stats rent faktisk har betydning. Lederen af Udvikling skulle eftersigende kunne vurdere hvilke spillere der skal lejes ud, hvilket skulle gøre det lettere, at have et stort "akademi", hvor man ikke behøver at bruge flere timer, på at tjekke diverse klubben igennem, for at finde lejeaftaler til sine talenter. Man kan kun krydse fingre for, at hele personalet er blevet opdateret, så deres råd rent faktisk er brugbare.

Playing Time Pathway:
Det skulle gøre det lettere, at forhandle med spillere og give dem en udviklingsplan over deres tid i klubben. Eksempelvis kan man være rotationsspiller et par sæsoner, inden man bliver fast starter og det kan nu forhandles ind i kontrakten, ligesom man kan give flere løfter til spillerne. Og så har de vist ændret navnene på spilletiden (Fra Reddit):
 - Key Player > Star Player
 - First Team > Regular Starter
 - Rotation > Squad Player
 - Backup > Fringe Player
 - Emergency backup is new. Expected playing time probably between backup and hot prospect
 - Hot Prospect > Breakthrough Prospect
 - Future Prospect is new. Not good enough for breakthrough prospect, but better than youngster (unchanged) presumably.
Der skulle også være nye roller til målmændene, såsom "Cup-Målmand", som forventer at stå i Cup-turneringerne og ikke bliver sur over at være reserve i ligaen.
Det skulle desuden også gælde spillere man sender på lån.

Graphic Improvements:
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige... Det mest positive er vel, at det fortsat er "Work in Progress".

Hvad synes I?

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #1: 20 Sep 2019, 11:56 »

Det er nogle nye spændende ting vi har i vente, jeg ser personligt frem til at der er mere planlægning og horisont på  det man foretager sig som manager, som det har været førhen så har det jo bare være ens egne tanker og planer man har haft, ikke noget klubben som sådan har det med en.

Gilly
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 23 Sep 2019, 14:11 »

Jeg er ikke overbevist, og slet ikke til at betale fuld pris, når spillet kommer i beta om en måneds tid. "Club Vision"-delen er fin, og det bliver rart at bestyrelsen ikke længere er "død" og kun foretager sig noget, når den skal udskiftes. Men det er vist også det eneste positive jeg kan finde lige nu.

Jeg er på ingen måde fan af Dynamics og Medical Centre og bruger dem stort set aldrig - Uden at det egentlig påvirker mine saves i en negativ retning. Så jeg frygter virkelig, at Development Centre bliver endnu et flop. Denne versions "Mentor"-del var allerede en broget omgang, så man kan da håbe, at det bliver en smule mere overskueligt og lige til. Om Personalet bliver brugbart kræver nok nogle tests for at se hvad de kan/ikke kan, men jeg giver heller ikke meget for at man ændrer spillernes roller og så "opgraderer" grafikken fra skod til mindre skod. Det virker desværre som en masse små justeringer fremfor egentlige ændringer - I hvert fald ud fra den information der er nu.

Jeg havde personligt håbet på (Og gør det da stadig) en bedre økonomisk del (FFP) og en bedre AI - Specielt når det kommer til at sætte taktik og købe spillere. Man kan da krydse fingre for, at Club Vision måske hjælper lidt på sidstnævnte..

Fidjof
Ynglingespiller

« Svar #3: 28 Sep 2019, 14:56 »

Håber godt nok også på en forbedre AI i forhold til økonomien.
Eks, man spiller med Brøndby første sæson skyder hany afsted for 60 mio. Man byder på en random superliga spiller eks 50-60 mio, men de forlanger 3-400 mio dkk Opstemt. Alle klubber pånær fc ville jo ikke have råd til at afvise sådan et tilbud. Syntes også ofte at AI`s bud på spillere er helt skudt ved siden af.

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 29 Sep 2019, 11:20 »

Hvis det bliver muligt at planlægge en mere struktureret talent udvikling, vil det være et god ny feature. Så det bliver spændende at se. Jeg har siddet med endeløse Excel ark med alder, og målt udvikling og måtte træffe svære valg om hvor meget spilletid de enkelte skulle have, så lidt mere struktur her er fint.

Også lidt enig med Gilly i at de jo ikke laver kæmpe ændringer i år - jeg har dog allerede bestilt spillet - det bliver der ikke ændret ved. Jeg ser frem til det grafiske - jeg håber jo på at småting som stadiums bliver mere lig dem i virkeligheden, og der f.eks. På lydsiden er slagsange for de enkelte hold m.m. Det er småting, og slet ikke så vigtigt som nogle af de andre ting, men kunne alligevel være sjovt.

Jeg synes at sværhedsgraden er noget man løbende skal være særlig opmærksom på. Nu kan jeg se at de beholder den samme taktik motor som sidste år - gør det så at man kan bruge de samme taktikker - og deraf at spillet bliver “for nemt”. Det kan jeg godt være bekymret for. Jeg synes at Premier League i virkeligheden illustrerer meget godt den udvikling der er sket over de seneste år - at midterklubberne er blevet væsentlig forstærket - og det gør det sværere at være United, Chelsea, Tottenham - ja sågar City i år. Jeg håber at AI er mindst lige så udfordrende i FM2020 - så de bliver ved med at købe gode spillere, og udfordre de etablerede hold.

Spændende bliver det i hvert fald  Thumbs Up

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010