home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 328 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Football Manager 2020 - Første informationer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Football Manager 2020 - Første informationer  (Læst 17121 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Football Manager 2020 - Første informationer
« : 20 Sep 2019, 11:20 »

De første nyheder om Football Manager 2020 kom i går, så vi kan vel passende have en tråd til at diskutere, hvor spændte (Eller ej) vi er på den nye udgave.

https://www.footballmanager.com/games/football-manager-2020

Der er fem nye features. "Club Vision", "Development Centre", "Backroom Staff", "Playing Time pathway" og den obligatoriske "Graphic Improvements".

Club Vision:
Grundlæggende et helt nyt system, hvordan man interagere med klubbens bestyrelse og efterlever deres forventninger. Bestyrelsens forventninger er delt ud på tre forskellige parametre: "Klub kultur", "Vedvarende målsætninger" og "5-års plan". Her kan man så have en mere eller mindre ambitiøs bestyrelse som sætter forskellige mål (Og som forhåbentlig beholder klubbernes DNA som vi kender dem fra i dag).
Når man bliver ansat kan man forhandle de forskellige planer, og det er i langt højere grad muligt at "forhandle" om kravene, hvor man kan ofre turneringer for at "peake" tidligere eller fokusere på andre af klubbens mål. I forlængelse af det, er der flere og nye muligheder når man snakker med bestyrelsen om eksempelvis at få et højere transferbudget.
Generelt set er mange af ændringerne lavet med henblik på at savegames skal vare længere. Ifølge Miles Jacobson er den generelle spilletid per spiller over 250 timer (Uden at det beviser noget om, hvor langt et gennemsnitlige savegame varer pr. spiller).

Development Centre:
Det samme som, da de lancerede "Dynamics" og "Medical Centre". Lad os håbe, at det ikke er ligeså ubrugeligt.

Backroom Staff:
Et par nye personale roller er tilføjet. "Leder af Udvikling" og "Teknisk Direktør". FM ser ud til at ville give personalet mere magt (Hvis man selvfølgelig ønsker dette), hvilket forhåbentlig også betyder, at de forskellige personer og deres stats rent faktisk har betydning. Lederen af Udvikling skulle eftersigende kunne vurdere hvilke spillere der skal lejes ud, hvilket skulle gøre det lettere, at have et stort "akademi", hvor man ikke behøver at bruge flere timer, på at tjekke diverse klubben igennem, for at finde lejeaftaler til sine talenter. Man kan kun krydse fingre for, at hele personalet er blevet opdateret, så deres råd rent faktisk er brugbare.

Playing Time Pathway:
Det skulle gøre det lettere, at forhandle med spillere og give dem en udviklingsplan over deres tid i klubben. Eksempelvis kan man være rotationsspiller et par sæsoner, inden man bliver fast starter og det kan nu forhandles ind i kontrakten, ligesom man kan give flere løfter til spillerne. Og så har de vist ændret navnene på spilletiden (Fra Reddit):
 - Key Player > Star Player
 - First Team > Regular Starter
 - Rotation > Squad Player
 - Backup > Fringe Player
 - Emergency backup is new. Expected playing time probably between backup and hot prospect
 - Hot Prospect > Breakthrough Prospect
 - Future Prospect is new. Not good enough for breakthrough prospect, but better than youngster (unchanged) presumably.
Der skulle også være nye roller til målmændene, såsom "Cup-Målmand", som forventer at stå i Cup-turneringerne og ikke bliver sur over at være reserve i ligaen.
Det skulle desuden også gælde spillere man sender på lån.

Graphic Improvements:
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige... Det mest positive er vel, at det fortsat er "Work in Progress".


Hvad synes I?
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #1: 20 Sep 2019, 11:56 »

Det er nogle nye spændende ting vi har i vente, jeg ser personligt frem til at der er mere planlægning og horisont på  det man foretager sig som manager, som det har været førhen så har det jo bare være ens egne tanker og planer man har haft, ikke noget klubben som sådan har det med en.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #2: 23 Sep 2019, 14:11 »

Jeg er ikke overbevist, og slet ikke til at betale fuld pris, når spillet kommer i beta om en måneds tid. "Club Vision"-delen er fin, og det bliver rart at bestyrelsen ikke længere er "død" og kun foretager sig noget, når den skal udskiftes. Men det er vist også det eneste positive jeg kan finde lige nu.

Jeg er på ingen måde fan af Dynamics og Medical Centre og bruger dem stort set aldrig - Uden at det egentlig påvirker mine saves i en negativ retning. Så jeg frygter virkelig, at Development Centre bliver endnu et flop. Denne versions "Mentor"-del var allerede en broget omgang, så man kan da håbe, at det bliver en smule mere overskueligt og lige til. Om Personalet bliver brugbart kræver nok nogle tests for at se hvad de kan/ikke kan, men jeg giver heller ikke meget for at man ændrer spillernes roller og så "opgraderer" grafikken fra skod til mindre skod. Det virker desværre som en masse små justeringer fremfor egentlige ændringer - I hvert fald ud fra den information der er nu.

Jeg havde personligt håbet på (Og gør det da stadig) en bedre økonomisk del (FFP) og en bedre AI - Specielt når det kommer til at sætte taktik og købe spillere. Man kan da krydse fingre for, at Club Vision måske hjælper lidt på sidstnævnte..
Logged

Fidjof
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #3: 28 Sep 2019, 14:56 »

Håber godt nok også på en forbedre AI i forhold til økonomien.
Eks, man spiller med Brøndby første sæson skyder hany afsted for 60 mio. Man byder på en random superliga spiller eks 50-60 mio, men de forlanger 3-400 mio dkk Opstemt. Alle klubber pånær fc ville jo ikke have råd til at afvise sådan et tilbud. Syntes også ofte at AI`s bud på spillere er helt skudt ved siden af.

Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #4: 29 Sep 2019, 11:20 »

Hvis det bliver muligt at planlægge en mere struktureret talent udvikling, vil det være et god ny feature. Så det bliver spændende at se. Jeg har siddet med endeløse Excel ark med alder, og målt udvikling og måtte træffe svære valg om hvor meget spilletid de enkelte skulle have, så lidt mere struktur her er fint.

Også lidt enig med Gilly i at de jo ikke laver kæmpe ændringer i år - jeg har dog allerede bestilt spillet - det bliver der ikke ændret ved. Jeg ser frem til det grafiske - jeg håber jo på at småting som stadiums bliver mere lig dem i virkeligheden, og der f.eks. På lydsiden er slagsange for de enkelte hold m.m. Det er småting, og slet ikke så vigtigt som nogle af de andre ting, men kunne alligevel være sjovt.

Jeg synes at sværhedsgraden er noget man løbende skal være særlig opmærksom på. Nu kan jeg se at de beholder den samme taktik motor som sidste år - gør det så at man kan bruge de samme taktikker - og deraf at spillet bliver “for nemt”. Det kan jeg godt være bekymret for. Jeg synes at Premier League i virkeligheden illustrerer meget godt den udvikling der er sket over de seneste år - at midterklubberne er blevet væsentlig forstærket - og det gør det sværere at være United, Chelsea, Tottenham - ja sågar City i år. Jeg håber at AI er mindst lige så udfordrende i FM2020 - så de bliver ved med at købe gode spillere, og udfordre de etablerede hold.

Spændende bliver det i hvert fald  Thumbs Up
Logged

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #5: 25 Okt 2019, 20:23 »

Well det kan godt være at der ikke er super mange nye gigantiske overhalinger, men det er vel super naturligt i og med at det er en årsudgivelse.

Sidste år var en kæmpe overhaull af en hel række ting, så jeg havde ikke regnet med at der ville være noget totalt vanvittigt til denne omgang. Problemet med årsudgivelser er jo at det umuligt kan være revolutionerende hvert eneste år. Jeg ville personligt selv have det federe med en 3 års udgivelse, hvor man bare laver database updates undervejs og så når et nyt spil kommer ud 3 år efter, så er det med mange nye ting og forbedringer.

Så set i lyset af at det er 1 års udgivelser og at FM 19 var en af de her store ændrings år, så er jeg ikke utilfreds og hvis man finder den rigtige side kan man vist få spillet helt ned til 30 euro´s.

Så længe der er lavet forbedringer og nogle af de features er brugbare, så vil jeg være tilfreds nok. Jeg syntes man forventer for meget hvis man mener det skal være spritnyt fra år til år. Det er ganske enkelt umuligt for udviklere. Man kan diskuttere om de burde kræve fuld betaling hvert år, men de skal selvfølgelig også overleve og de har ikke mikrotransaktioner (Mange mange mange gange tak for det!) som mange andre spil, så de skal jo have penge hvert år ellers kan de ikke fortsætte Smiley.

Så ja gns. på 40 euro´s pr. år af hvad jeg har betalt for spillet for 300-400 timers spilletid for mit vedkommende er mere end fair og jeg er evig taknemmelig for at de ikke har indført mikro transaktioner. FM er et clean spil i en meget skidt spilverden!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #6: 25 Okt 2019, 20:50 »

Personligt er jeg ikke skuffet over, manglen på nye ændringer og features. Jeg er helt på linje med, at det er begrænset hvor meget "nyt" man kan bringe til et manager-spil om fodbold. Jeg har da selv en liste med ændringer jeg gerne så, men jeg kan da også fint spille spillet uden.

Min skuffelse er, at man ændrer lidt på nogle kolonner, rykker nogle forskellige faner sammen og så kalder det en ny feature. I de få videoer jeg har set indtil videre, er Development Center reelt set "Youth Intake", "U18", U23" og "Låneaftaler" lagt ind under én fane og så med en oversigt på første side, hvor dit personale kommer med en håndfuld gode råd. Det er alt sammen features der er i spillet i forvejen, men det bliver pakket ind som en stor ny ændring i spillet. Den eneste ændring er, at jeg skal klikke lidt færre gange med musen. Nuvel, det er da en forbedring, men ikke ligefrem noget jeg ville slå mit spil op på, hvis jeg skulle reklamere for det.

Selvom jeg har lagt godt 750 timer i 2019 versionen, så er mange af timerne forbundet med frustrationer. Ikke over at tabe eller at jeg måtte sælge min bedste spiller, men over spillets - til tider - mange dumheder. Samtaler med spillerne der ingen mening giver, mangler i Match Engine, En AI som ofte foretager hovedløse beslutninger osv.

Jeg ville til hver en tid købe en "opgraderet" versionen af 2019, hvor man kommer mange af de fejl og ønsker som spillerne har til livs, fremfor en 2020-udgave som skal sælges som ny. For det er ikke sådan jeg ser spillet; I hvert fald ikke med de informationer jeg har fundet. Miles Jacobsons "Twitpoll Roulette" har også været en broget omgang, hvor han har introduceret gamle features som nye (om end der også er nogle spændende ændringer iblandt).

34£ er selvfølgelig godt givet ud, hvis jeg kan ligge 750 timer i spillet igen det kommende år. Men jeg synes godt, at man kan forvente noget mere af et computerspil i 2019. De er trods alt ikke en Indie developer..
Logged

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #7: 25 Okt 2019, 21:17 »

Fair enough.

Jeg anser Pathway for at være en forbedring selvom den nok næppe bliver noget jeg kommer til at bruge super meget, da mit højeste antal sæsoner er 7 for et mandskab og normalen ligger i 3-4.

Hvis Youth Development Centre og de staff ændringer der har været er ligegyldige, så vil jeg være enig i at det ikke er nok fremskridt, men jeg har ikke testet det endnu og kan derfor ikke konkludere hvilken indflydelse det har. Hvis det blot er overfladisk og reelt ubrugeligt må jeg være enig i at der ikke er nok nyt.

Så er der Match Engine, hvor de siger der er lavet noget bedre offensiv spil, bold kontrol og defensiv tænkning for den enkelte spiller + noget målmands forbedring. Hvis det munder ud i at det faktisk er forbedret og det ikke kun er noget visuel gejl, så kan det for mig gøre op for Youth development og staff ændringer, hvis disse skulle være overfladiske. Den del er jeg spændt på at se in action, men jeg frygter at det er mindre, da de på deres hjemmeside kun har snakket om det i news, men det er selvfølgelig heller ikke en feature.

Jeg tror egentlig vi er enige til dels på det med at man ikke gider i realiteten at betale årligt til noget der ikke er voldsomt ændret som FM 19 var og jeg så egentlig også hellere at man lavede 3 års release, hvor man har et lille team der så stadig arbejder med spillet der er aktuelt og opdaterer det stille og roligt i de 3 år indtil release af et nyt.

MEN Smiley. Problemet for dem er jo at de skal bruge penge for at lave spillet og et 3 års release med penge udelukkende fra dem der køber spillet vil være vanvittigt dyrt for dem og uholdbart uden tvivl, hvorfor de naturligt nok for deres overlevelse vælger den velkendte 1 års release med fuld pris.

Jeg har fuld forståelse for hvorfor de er nød til at lave et 1 års release pengemæssigt, specialt når de ikke som utroligt mange andre åndssvage pengegriske spiludgivere har mikro transaktioner.

Og vi skal huske at 1 år til at lave markante ændringer er ikke særlig meget og jeg tror altså heller ikke de har et særlig stort team. De tjener ikke vanvittige summer på at lave FM og er ikke i nærheden af Blizzard eller EA pengemæssigt. De er små fisk i den store spilverden og et niche produkt Smiley.

Jeg forstår frustrationen, men jeg vil gerne belyse at det altså ikke er noget mastodont firma og jeg anser det antal timer jeg har brugt på spillene gennem årene kontra det jeg har betalt for at være det billigste spil jeg nogensinde har spillet ever. Gudske tak og lov for at der ikke er mikro transaktioner eller månedlig betaling som andre spil opererer med. For mig at se er de lyset i en meget mørk spilverden der korrumperer unge mennesker i en voldsom grad og det er værd nok for mig at betale for at de kan forblive de gode drenge i spilklassen.

Jeg har fuld forståelse for deres situation og hvorfor de er nød til at lave de her 1 års releases, men jeg har også forståelse for at man ønskede at de håndterede det på en anden måde og måske forsøgte at retænke hele den måde det er på og lave en mere rigtig håndtering, som kunne være garanterede opdatering årligt til en hvis pris og så et 3 års release af nyt spil, så de ikke hvert år er tvunget til at fyre op for feature knappen og snakke det højt op som ikke nødvendigvis er særlig groundbreaking. De føler sig helt sikkert tvunget til det for at overleve og det er jeg enig i er irriterende omend forståeligt for deres overlevelse.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #8: 26 Okt 2019, 13:37 »

Det vil jo altid være en individuel vurdering, hvad der er godt/dårligt og hvor skuffet/spændt man er på den nye udgave. Der skal ikke lyde et ondt ord om folk som glæder sig til 2020-versionen og jeg kan sagtens forstå dem. Min drøm var/er stadig et mere komplekst FFP-system, en revurdering af CA/PA og en bedre AI - Og på den bekostning er det nok ikke så overraskende at frustrationen er stor, når FM så lancerer 4/5 nye features, som jeg aldrig har oplevet som et problem. Jeg klarer de fleste opgaver selv, har sjældent problemer med at holde en 25-mands trup tilfreds, Development Center viser sig formegentlig at være et "Re-Skin", mens grafikken stadig er håbløst bagud (Og i min verden burde have laveste prioritet). Men sådan er vi alle så forskellige, og der er sikkert mange som ser positivt frem mod den 19.

Skulle Match Engine være en opgradering (Hvilket det tyder på), så betyder det utrolig meget for mig, og jeg kan jo kun undre mig over, at man ikke sælger sit spil på dét, istedet for nogle tvivlsomme features; men nu har jeg heller ingen uddannelse i marketing.

Jeg ved ikke nok om spil til at kunne sige noget om FM's størrelse. Ja, de er naturligvis markant mindre end FIFA, Blizzard osv. men FM2019 solgte stadig over 2 millioner kopier og en hurtigt søgning siger at SI har 115 mand ansatte - Som vel og mærke kun arbejder på ét spil. De kan naturligvis ikke hamle op med de tusinder som EA har ansat, men de har jo så også et bredere katalog (Både på antal af konsoller, men også på titler). Men igen, jeg aner intet om, hvorvidt det er nok. Jeg sammenligner bare med 11 bit Studios og Frostpunk, som har færre ansatte og færre solgte eksemplarer, men som så selvfølgelig heller ikke er en årlig udgivelse.. Jeg er bare en frustreret kunde, som vil have min vilje Peace

Når vi kommer til mikro transaktioner, så er jeg faktisk ikke helt enig med dig - Selvom vi langt hen af vejen er enige.. Hvis det er gjort ordentligt, ser jeg ikke mikro transaktioner eller DLC's som værende dårlige; problemet er blot som du selv siger, at meget meget få har indlemmet det korrekt. Jeg kunne sagtens forestille mig et scenarie, hvor SI lancerede "Opdateringer" af transfers for 10-15 euro, og så lancerede et nyt spil hver 2. eller 3. år - Præcis som du selv nævner. De kunder, som så ikke kan undvære det nyeste nye, kan betale sig fra at få opdateret deres spil, mens andre har et fortsat kvalitet-spil til oprindelig pris. Den eneste årsag til, at folk stopper med at spille 2019-versionen, er jo fordi der kommer et nyt (Og forhåbentligt) bedre 2020. Jeg føler mig ret sikker på at størstedelen af spillerne har et eller flere saves, som de kunne spille videre på i mange sæsoner, hvis det ikke var fordi at spillet "døde" om et par uger. Men om det er nok til at kunne overleve er ikke noget jeg kan svare på (Og ret beset vil det vel give en lavere indtjening, hvilket intet firma er interesseret i, så så længe SI sælger deres 2-ish millioner eksemplarer, så er de nok ligeglade med hvad vi andre går og drømmer om)..

Men ja, vi er meget enige. Steam siger jeg lagde 1250 timer i FM17 - Så pengene er vist godt givet ud, selvom jeg ikke er helt tilfreds Wink
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #9: 26 Okt 2019, 18:00 »

115 mand ansat er vidst nogle flere idag men still, men reelt så arbejder de jo på 4 spil ikke kun FM, Vi har FM, FM Touch, FM mobile også online spillet på det asiatiske marked.
Men det vi skal huske på er at Football Manager er et meget komplekst produkt, forstået på den måde, at der ikke blot er en motor, og en kunstig AI som du bruger i de fleste af dine titler som EA fks gør. der kan man på sin vis sige alt bevægelse etc skal kun laves en gang, og der er ikke mange små elementer som spiller ind, fordi der mostly er tale om at du styre en række mænd(sportspil) eller nogle få i diverse skydespil.

I FM har vi en masse komplekse systemer, som er bygget til alt fra humør til at skulle forhandle om spillere og kontrakter.
Samtidig vil en fejl i fm også være meget mere synlig og betyde mere end i de fleste EA titler, da de fleste jo er her og nu action og det ikke i samme grad betyder noget for oplevelsen hvis en ting er en my urealistisk og ikke fungere korrekt, for hey du får jo bare nyt liv og skal ud og skyde videre etc.

I fm sidder du og bander og svovler over en fejl som fucker noget op sæsoner frem etc.

I FM kan en lille rettelse havde betydning, for lad os sige 15-20 andre processer som derved også skal gennemgås for hvordan den lille rettelse vi foretog påvirkede dem. Hos EA i lad os sige fifa, betyder en lille rettelse, mere noget for det grafiske udtryk, end for et væld af funktioner som det gør i FM. Igen begge er en fejl, fejlen i fifa betyder bare massivt mindre og giver langt færre frustrationer hos spilleren.

Klart, jeg ville da også ønske vi fik mere nyt lir end vi gør, men  det er en svær process som naturligvis også begrænses af den korte tid der er til at udføre nye tiltag.
Logged

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #10: 26 Okt 2019, 20:39 »

Korrekt 115 mand, men det er ikke mange til alle de platforme de udgiver på og de forskellige ting de laver som Sunbao også selv siger. De skal så også betale alle researchere de har rundt om i verdenen, som vist nok ikke er angivet som fastansatte (Kan tage fejl).

Vi er nok ret så enige på mange punkter om hvad der burde forbedres i øvrigt. Jeg aner ikke hvad de andre brugere fra de andre lande mener skal forbedres. Mit bud er at gruppen af Youtubere der er creators bliver hørt mere end de almindelige brugere og mange af dem virker til at være tilfreds med alt og taler ultra sjældent om hvad der burde forbedres.

Og ja personligt er det jo forskelligt hvornår man er tilfreds som bruger hehe Smiley. Jeg kan egentlig undvære samtlige features, hvis bare Match Engine er blevet bedre og jeg håber egentlig at de fremadrettet dropper fokus på at få spillet til at se bedre ud grafisk og dykker dybt ned i detaljerne omkring holdenes købepolitik og ikke mindst FFP som du også siger.

Og så mener jeg at det der bøde system virkelig er blevet kørt meget op. Det er fluff i mine øjne og kan ikke have taget lang tid for udviklerne at lave.

Jeg ved i øvrigt ikke med dig, men for første gang i FM 19 havde jeg lidt større problemer med at holde folks moral helt i toppen. De tabte meget let moral for mig. Jeg er spændt på at se om det er det samme igen. Kan være jeg bare ikke fik udnyttet træningssystemet korrekt.
Logged

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #11: 26 Okt 2019, 23:29 »

Jeg glemte i øvrigt at sige at de har omskrevet koden bag "markering". Al koden der lå bag markeringssystemet i FM 19 er væk det er skrevet fra bunden af igen, så det bliver virkelig spændende.

Det var de så også nød til nu hvor de laver flere kreative løb til rollerne.
Logged

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Football Manager 2020 - Første informationer
« Svar #12: 31 Okt 2019, 17:41 »

Betaen er netop udkommet!!!
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010