home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:51:16 Kefiren Omklædning... Hvem skal i være ?
I går kl. 20:38:38 Batigol Fodbold Real Madrid tråd
I går kl. 17:03:38 Wester Blogs Hard Brexit
I går kl. 15:40:57 Sutharam Omklædning... Spørgsmåltråden
19 Okt 2019, 09:02 mama99ai Klubsøgnin... Chelsea
18 Okt 2019, 13:22 Broen13 Klubsøgnin... Journeyman
16 Okt 2019, 11:46 Broen13 Spillersøg... Så gode bliver de
Antal Registrerede Brugere: 21143
  1 Bruger, 169 Gæster Online.

Nyeste Bruger: okubid
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #2 - Slava Ukraini! Heroyam slava!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #2 - Slava Ukraini! Heroyam slava!  (Læst 1351 gange)
Batigol
Manager

#2 - Slava Ukraini! Heroyam slava!
« : 18 Sep 2019, 17:49 »

Slava Ukraini! Heroyam slava!

Vi forsøger os lige med en lille og let blog her. Jeg har taget styringen i Ukraine og har alle mulige vilde ambitioner, dels om at prøve at gøre Ukraine relevant, dels om at tage rundt blandt nogle af de østeuropæiske landshold, og se hvor langt jeg kan bedrive det hos de forskellige hold.

Updates vil fungere på årsbasis undtagen ved større slutrunder, hvor der vil laves mere detaljere updates. Men i første omgang: Slava Ukraini! Heroyam slava!
« Seneste Redigering: 25 Sep 2019, 23:50 af Batigol » Logged

Se non è vero, è ben trovato.

Batigol
Manager

Sv: Slava Ukraini! Heroyam slava!
« Svar #1: 18 Sep 2019, 17:51 »

Jeg hapser lige det her indlæg også.

Batigol
Manager

Sv: Slava Ukraini! Heroyam slava!
« Svar #2: 18 Sep 2019, 18:21 »

SLAVA UKRAINI! HEROYAM SLAVA!
2018 - NATIONS LEAGUE

Vi er kommet fantastisk godt fra land. Nuvel, modstanderne har heller ikke været frygtindgydende, men det var enormt vigtigt for os, at vi fik vundet vores Nations League gruppe, så vi kan komme op og lege med de store drenge i næste omgang.

Det startede helt fænomenalt mod Slovakiet, hvor Konoplyanka scorede to gange indenfor de første ti minutter, men kort efter gjorde Stepanenko resten af kampen unødvendigt svær for os, da han fik et direkte rødt kort for en grim tackling. I anden halvleg fik Yarmolenko dog udbygget føringen til 3-0, og det var temmelig vigtigt, for i kampens sidste ti minutter fik slovakkerne scoret to gange. Vi holdt dog føringen og kom kanon fra land.

Vi byggede på i den efterfølgende kamp mod Tjekkiet, hvor det gik endnu bedre. Vi droppede at spille med en defensiv midtbanespiller, når nu Stepanenko alligevel ikke var til rådighed, og smed Kovalenko op foran Buyalskyi og Shaparenko. Det gjorde vores offensiv endnu bedre, og vi vandt temmelig sikkert med 3-0 efter scoringer af Konoplyanka, Rakitskyi og Yarmolenko.

Herefter spillede vi en træningskamp mod Australien, som vi også vandt relativt sikkert, selvom australierne fik udlignet to gange i løbet af den første halve time. Roman Zozulya kom endelig på tavlen, endda to gange, mens Tsygankov også fik åbnet for målkontoen. Konoplyanka scorede desuden for tredje kamp i streg.

Derefter tog vi imod Slovakiet hjemme i Kiev, i hvad der blev en frustrerende kamp. Vi havde tonsvis af gode muligheder, men målene kom bare ikke rigtigt. Yarmolenko fik scoret efter 23 minutters, men resten af kampen kunne vi bare ikke få bolden i nettet, med det resultat at kampens døende minutter var enormt stressende, da Slovakiet formåede at lægge en anelse pres på. Vi endte dog med at tage sejren og de tre point.

Dermed var den afsluttende kamp mod Tjekkiet ligegyldig. Oprykningen var allerede sikret, så de 90 minutter skulle bare overstås. Det blev de da også, men på ret skuffende vis. Vi dominerede igen kampen, men den tjekkiske målmand, Pavlenka, tog rub og stub, mens Ladislav Krejci og Patrik Schick udnyttede Tjekkiets to eneste store chancer. Et skidt 2-0 nederlag, der dog ikke havde nogen som helst betydning.

Året blev sluttet af med en venskabskamp mod Ecuador. Zinchenko blev smidt ud efter bare 12 minutters spil, og resten af kampen var ærligt talt en dødssyg affære. Meget få chancer, meget kedeligt spil. Overordnet set er vi dog kommet kanon godt i gang, med fire sejre i streg og oprykning til A-divisionen i Nations League.

Samlet oversigt: 6 kampe – 4 sejre, 1 uafgjort, 1 nederlag
Samlet topscorer: E Konoplyanka – 4 mål
Samlet assistkonge: 4 spillere – 2 assists
« Seneste Redigering: 26 Sep 2019, 18:51 af Batigol » Logged

Broen13
Blogmester

Sv: #1 - Slava Ukraini! Heroyam slava!
« Svar #3: 19 Sep 2019, 09:21 »

Jeg følger helt sikkert med - der er ikke mange landsholdsblogs! Gode resultater indtil videre, dog må det forventes at du får lidt mere modstand efter oprykningen - al ære og respekt for Tjekkiet og Slovakiet, men Ukraine skal være bedre. Opstemt

Følg mit bud på en vinder af blogkonkurrencen 2019: Murciélagos

Bubbles
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 20 Sep 2019, 16:51 »

Jeg følger Helt sikkert også med Smiley

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

RedFan_98
Juniorspiller
**

« Svar #5: 21 Sep 2019, 21:02 »

Springer da med på vognen og følger med  Smiley

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

Batigol
Manager

« Svar #6: 25 Sep 2019, 23:50 »

SLAVA UKRAINI! HEROYAM SLAVA!
2019 - EM KVALIFIKATION

Endnu et år er gået, og utroligt nok har det faktisk været et endnu mere succesrigt år end 2018. Vi har i løbet af året spillet for kvalifikation til europamesterskabern e, hvor vi var havnet i gruppe med Portugal, Ungarn, Estland, Kosovo og Gibraltar. En aldeles overkommelig gruppe efter min bedste overbevisning, hvor det kun var Portugal, vi for alvor skulle frygte.

Vi lagde ud med en nem kamp på hjemmebane mod upåagtede Gibraltar. En kamp som vi absolut skulle dominere og vinde overlegent. Det lykkedes til fulde, for det var et skydetelt uden lige i Kiev. 51 gange trykkede mine spillere af mod mål. Kun fem af dem gik i mål, men det var alligevel nok til en klar og overbevisende sejr. Victor Kovalenko spillede en flot kamp og scorede to mål, mens Artem Besedin kom i gang på toppen.

Herefter tog vi en tur til Budapest for at møde Ungarn. Vi kom rigtig skidt fra land, da Denys Garmash blev smidt ud efter bare fem minutters spil. Tidligt i anden halvleg tog Besedin tog fat, hvor han slap mod Gibraltar, og bankede to mål i kassen på to minutter – begge med oplæg af en Eugene Konoplyanka i hopla. Selvom Ungarn fik reduceret kort før tid, blev det til endnu en sejr.

Kvalifikationens tredje kamp var, meget lig den første, en der absolut bare skulle vindes. Vi tog hjemme på Olympiyskyi imod Estland. Selvom vi kom fint fra land, med en Besedin scoring efter et kvarters spil, så spillede Estland faktisk overraskende godt. De formåede at holde på bolden i længere perioder, og på den måde holde os fra fadet i store dele af kampen. Alligevel lukkede vi første halvleg med to scoringer, først endnu en af Besedin og efterfølgende et hovedstødsmål af Mykyta Burda efter et veludført hjørnespark af Eduard Sobol.

Kosovo var på papiret også en modstander, som man burde forvente at slå helt sikkert, men alligevel var jeg usikker på kampen, da vi var på udebane og Kosovo stadig er lidt en ukendt størrelse. Alt gik dog som det skulle. Vi dominerede bolden fra start til slut, og Besedin fik endnu engang scoret to mål i en overbevisende 1-4 sejr.

Herefter ventede to venskabskampe mod henholdsvis New Zealand og Nordmakedonien. Jeg brugte anledning til at finpudse systemer og prøve lidt nyt. New Zealand slog vi overbevisende med 4-1, med Olexandr Zinchenko i storform, mens det haltede lidt mere mod Nordmakedonien, der dog blev besejret med 2-3 i Skopje.

Efterfølgende tog vi en smuttur til Gibraltar og dominerede dem endnu engang. Denne gang blev det til 0-7, men dog kun 40 afslutninger fra vores side. Besedin scorede – endnu engang – to mål i løbet af kampen. Nu ventede vores hidtil største udfordring hjemme i Kiev. Portugal med Cristiano Ronaldo i spidsen. Vi tog dog tyren ved hornene og spillede en helt fantastisk kamp, hvor vi havde over 60% af boldbesiddelsen. Mykola Shaparenko scorede et vidunderligt mål ti minutter før pausen, og i løbet af kampen formåede vi faktisk at begrænse portugiserne til ét eneste skud på mål.

Dermed kunne vi mere eller mindre sikre os kvalifikation på hjemmebane mod Ungarn. Det sørgede den hellige treenighed – tre af holdets vigtigste spillere – bestående af Buyalskyi, Burda og Besedin for. Selvom vi i den efterfølgende kamp skuffede fælt og spillede 3-3 på udebane mod Estland, der virkelig imponerede i kampene mod os, så var vi nu sikret deltagelse ved EM.

I årets næstsidste kamp gentog vi succesen mod Portugal, denne gang dog i Lissabon. Det blev godt nok kun til et enkelt point, men vi spillede endnu engang en flot kamp, og selvom Cristiano Ronaldo kom på måltavlen, så var det ikke nok for Portugal. Tsygankov konverterede nemlig et straffespark for os kort inde i anden halvleg. Vi rundede året af med en smal og hårdt tilkæmpet sejr hjemme mod Kosovo på 1-0.

Dermed gik vi altså ubesejrede gennem både EM-kvalifikationen og 2019, i et år hvor Artem Besedin virkelig slog sit navn fast som en nævenyttig angriber. 13 mål og tre oplæg blev det til i årets 12 kampe for Besedin, mens også Victor Tsygankov meldte sin ankomst på den internationale scene med fire scoringer og seks oplæg. Det skal blive spændende at se, om lodtrækningsguderne giver os en chance for at komme videre ved slutrunden!

Samlet oversigt: 18 kampe – 14 sejre, 3 uafgjorte, 1 nederlag
Samlet topscorer: A Besedin – 13 mål
Samlet assistkonge: E Konoplyanka – 7 assists
« Seneste Redigering: 26 Sep 2019, 18:52 af Batigol » Logged

Broen13
Blogmester

Sv: #2 - Slava Ukraini! Heroyam slava!
« Svar #7: 26 Sep 2019, 08:31 »

Flotte resultater - godt gået at vinde gruppen, dog må Portugal alt andet end lige have skuffet i et par kampe, taget deres pointhøst i betragtning! Smiley

Det lyder som om du er meget glad for alle de chancer du skaber - jeg vil dog lige kritisere jeres scoringsratio - 51 skud og kun fem mål lyder ikke særlig godt. Det er selvfølgelig godt at dine spillere kommer til afslutninger, men hvis det er fra alle hjørner og kanter af banen, ved jeg ikke lige hvor positivt jeg synes det er (men det er selvfølgelig bare min mening). Er det noget du selv har gjort dig nogle tanker omkring?

Uanset ovenstående, så er det flot allerede at have så slagkraftigt et ukrainsk landshold!

Hvordan går det med U-landsholdene, og er der nogle spændende spillere på vej? Smiley

Batigol
Manager

« Svar #8: 26 Sep 2019, 17:44 »

Flotte resultater - godt gået at vinde gruppen, dog må Portugal alt andet end lige have skuffet i et par kampe, taget deres pointhøst i betragtning! Smiley

Det lyder som om du er meget glad for alle de chancer du skaber - jeg vil dog lige kritisere jeres scoringsratio - 51 skud og kun fem mål lyder ikke særlig godt. Det er selvfølgelig godt at dine spillere kommer til afslutninger, men hvis det er fra alle hjørner og kanter af banen, ved jeg ikke lige hvor positivt jeg synes det er (men det er selvfølgelig bare min mening). Er det noget du selv har gjort dig nogle tanker omkring?

Uanset ovenstående, så er det flot allerede at have så slagkraftigt et ukrainsk landshold!

Hvordan går det med U-landsholdene, og er der nogle spændende spillere på vej? Smiley

Portugal må jo i sagens natur have spillet uafgjort mod både Kosovo og Ungarn, så vidt jeg lige kan se på gruppeoversigten. Uden at afsløre for meget kan jeg dog godt sige, at jeg slet ikke er i 2019 mere. Jeg er faktisk en del år længere henne, så jeg har ikke lige overblik over resultaterne for de andre hold i 2019.

For så vidt angår antallet af afslutninger, så er der lidt to forklaringer. For det første, er niveauet for de ukrainske offensiv-spillere ikke på den allerøverste hylde. Konoplyanka og Yarmolenko var begge ret uskarpe i det år, mens Tsygankov stadig var meget ung og i højere grad en playmaker end en målscorer. Besedin - jeg ville i øvrigt kalde ham for Besyedin, da det er sådan det udtales, men FM har lidt kvababbelser med at romanisere kyrillisk her og der - var reelt min eneste alvorlige offensive trussel; og så god er Besedin virkelig heller ikke. Ser man på målratioen - mål sat overfor antal skud - må man dog også bare sige, at kampen mod Gibraltar var en af de værre. Generelt ligger den noget højere.

Jeg kan desværre ikke rigtigt svare ift. U-landsholdene, da jeg som sagt er en del længere henne i spillet - men jeg kan love, at der kommer en update med ét af U-landsholdene i hvert fald!

Glæder mig, at du følger med! Smiley

Broen13
Blogmester

« Svar #9: 27 Sep 2019, 08:14 »

Portugal må jo i sagens natur have spillet uafgjort mod både Kosovo og Ungarn, så vidt jeg lige kan se på gruppeoversigten. Uden at afsløre for meget kan jeg dog godt sige, at jeg slet ikke er i 2019 mere. Jeg er faktisk en del år længere henne, så jeg har ikke lige overblik over resultaterne for de andre hold i 2019. - Det er selvfølgelig helt ok at du er længere fremme - jeg lever med tvivlen! Smiley

For så vidt angår antallet af afslutninger, så er der lidt to forklaringer. For det første, er niveauet for de ukrainske offensiv-spillere ikke på den allerøverste hylde. Konoplyanka og Yarmolenko var begge ret uskarpe i det år, mens Tsygankov stadig var meget ung og i højere grad en playmaker end en målscorer. Besedin - jeg ville i øvrigt kalde ham for Besyedin, da det er sådan det udtales, men FM har lidt kvababbelser med at romanisere kyrillisk her og der - var reelt min eneste alvorlige offensive trussel; og så god er Besedin virkelig heller ikke. Ser man på målratioen - mål sat overfor antal skud - må man dog også bare sige, at kampen mod Gibraltar var en af de værre. Generelt ligger den noget højere. Det er selvfølgelig en mulighed - og også en helt fair en. Men jeg synes stadig det virker voldsomt.. Wink

Jeg kan desværre ikke rigtigt svare ift. U-landsholdene, da jeg som sagt er en del længere henne i spillet - men jeg kan love, at der kommer en update med ét af U-landsholdene i hvert fald! - Jeg glæder mig! Opstemt

Glæder mig, at du følger med! Smiley

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010