home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 434 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den danske Masterclass
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Den danske Masterclass  (Læst 39908 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #45: 17 Aug 2019, 07:30 »

I hvilken rolle bruger du ham? Altså jeg spiller jo bare plug&play og kan godt mærke, at det måske ikke virker optimalt over en hel sæson. For jeg mister pusten efterhånden som kampene skrider frem. De andre hold læser mig tydeligvis men har simpelthen ikke lysten til at nørde taktik kamp for kamp.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #46: 17 Aug 2019, 19:21 »

Jeg bruger ham som fremskudt angriber, i et 2 mands angreb Smiley

Han blev solgt for 27 mio. til Crystal Palace i starten af denne sæson. Men han er også 31 år, så det var ok. Men ville da gerne have haft en sæson mere.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #47: 18 Aug 2019, 07:17 »


#20 – Tid til lidt nyt

Sæsonen er slut og endnu engang var FCK bare bedre end jeg. Jeg har til gengæld også været ringe i Superligaen, så de har haft det nemt. Min plug&play taktik virker tydeligvis ikke i ligaen. Så det er tid til lidt nyt. Jeg skifter til en 442/433 asymmetrisk formation, hvor jeg får lidt flere løb på længdegraderne og hvor jeg spiller med to angribere. Grunden til skiftet er selvfølgelig resultaterne og det faktum min angriber bare ikke score nok. Så inspireret af b0nb0n, så skifter jeg system og håber, at jeg ligesom ham kan få mine angribere til a score 1000 mål.

Den nye taktik betyder, at jeg skal have omskolet et par spillere og gennemgå truppen. For jeg har brug for lidt andre typer end tidligere, så der kommer nok til at ske en del ændringer på den front i løbet af sommeren. Jeg står heldigvis i en god økonomisk situation, hvor klubben har overskud på balancen. Så der er penge til at forny truppen. Den gode økonomi betyder også, at klubbens planer om at udvide trænings- og ungdomsfacilitetern e vil blive gennemført. Det er et stort skridt i den rigtige retning med mine Masterclass planer.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #48: 18 Aug 2019, 10:46 »


#21 – Solgt for 19,25 mio. £

Et taktisk skifte og salg af nogle store profiler har betydet store ændringer i truppen. Kort efter sæson var slut, så kom der bud på flere af mine største danske profiler. Lasse Vigen og Magnus Kaastrup havde begge frikøbsklausuler. Jeg havde desværre ikke kunnet forlænge deres kontrakter uden. Derudover var der bud efter Frederik Nørrestrand. Jeg endte med at måtte sælge. Det var ikke ligefrem planen men der var ikke noget at gøre.

Salget af tre store danske profiler gør, at jeg nok må revurdere min ambition om at stå med en trup kun bestående af danske spillere og spillere af egen avl. Planen var, at det var de udenlandske spillere der skulle sælges. Dette ændrer tidsrammen med mindst en sæson. Og der er stadig halvanden måned tilbage af transfervinduet. Der kommer til at ske store ændringer i truppen denne sommer.

På den positive side så var disse salg godt for økonomien. Vigen frikøbsklausul lå på 3,7 mio. £ og da Wolves bankede på døren, så måtte jeg sælge men jeg lavede en lille finte. Jeg fik i stedet 3,5 mio. £ og 50% af et eventuelt videresalg. Så der kan være gode penge at hente på et senere tidspunkt.

Samme finte brugte jeg også på Kaastrup og Nørrestrand. Kaastrups frikøbsklausul lød på 7 mio. £ men blev solgt for 6,75 mio. £ plus 50% af eventuelt videresalg og Nørrestrand blev solgt for 9 mio. £ plus 50% af videresalg. Så samlet fik jeg 19,25 mio. £ og med gode chancer for flere penge senere. Så jeg er meget tilfreds med de tre handler. Hvordan og hvorledes de mange penge er blevet brugt, det tager vi senere men først når transfervinduet lukker.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #49: 18 Aug 2019, 14:35 »


#22 – Så det ikke nemt

Jeg havde mere eller mindre kun lige solgt Nørrestrand inden der kom bud på den spiller som havde fået hans plads i truppen. Årets Masterclass bød på flere gode talenter og jeg så især frem til at benytte Benjamin Jensen, som var tiltænkt rollen som Nørrestrands afløser. Når der så kommer et bud fra Dortmund på 10 mio. £ plus 50% af et eventuelt videresalg, ja så slår man til, især når spilleren kun er 16 år. Det er sq ikke nemt at holde på spillerne når sådanne tilbud ankommer. Det bliver en svær sæson med alle de udskiftninger i truppen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #50: 19 Aug 2019, 08:19 »

Hold da op nogle salg! Det er sgu ikke nemt så!

Er spændt på om du kan finde nogle gode unge danske erstatninger på 17.år Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #51: 20 Aug 2019, 17:17 »


#23 – Den laaaaange roman

Det har været nogle begivenhedsrige måneder i BIF, hvor et hæsblæsende transfervindue næsten tog pusten fra mig. Derudover skulle jeg holde tungen lige i munden hvad angår spillet på banen, for klubben havde nogle rigtig vigtige og spændene kval. Kampe til Champions League. Der venter en lang roman forude og magter man ikke det, så kan man gå i bunden af opslaget og lige få tingene i korte overskrifter.

Og vi starter med spillet på banen.

Jeg frygtede de mange ændringer i truppen ville koste på banen og det har da også været en noget blandet start i Superligaen. Jeg forventer ikke at jeg denne sæson indhenter FCK men er ret sikker på, at jeg endnu engang napper 2.pladsen. Den lidt sløve start i Superligaen, betyder heller ikke en skid, for det store højdepunkt, det har været CHL kvalen.

Jeg syntes ikke jeg har været heldig i lodtrækning, det har været nogle svære hold, der er kommet op af bowlen. Jeg har mødt græske PAOK, tyrkiske Galatasaray og belgiske Club Brugge. Alle hver som en blev dog overraskede over, hvad BIF havde at byde på og jeg kom fortjent igennem kvalifikationen og ind i det forjættede land, Champions League. Og her fik jeg heller ikke ligefrem nogen nem lodtrækning, for her trak jeg Liverpool, Real Madrid og PSV.




Og så til den laaange roman om sommers transfervindue og hvor skal jeg næsten starte. Lad os starte med defensiven. På målmandsposten ville jeg sælge Schwäbe men det satte en masse andre transfers en stopper for. Jeg ville ikke sælge mere med mindre jeg blev tvunget til det, for jeg ville gerne bevare harmonien i truppen. Så Schwäbe er stadig holdets målmand og Peter Lange Gravesen er back up.

På venstre back positionen blev jeg i transfervinduets dødende timer tvunget til ændringer. Der kom bud på Jung fra Werder Bremen. Jeg solgte ham for 3,5 mio. £ og så skulle jeg ud og finde en ny venstre back. Valget faldt på den 17-årige Jesper Christiansen som kostede mig 1,2 mio. £ og han skal være back up for holdet nye førstevalg Adam Sørensen, som jeg hentede tilbage i første sæson og som har udviklet sig rigtig fint.

På højre back skete der to ændringer. Først røg Nørrestrand en tur til Hamborg og kort efter røg han afløser Benjamin Jensen til Dortmund. Det banede vejen for Oliver Olsen som nu er holdets højre back. Jeg kunne ikke finde en afløser for de andre, så jeg valgte at leje Oskar Buur i Wolves. Der var simpelthen ikke nogen backs jeg ville smide penge efter på en permanent aftale.

Som I kan se, så har jeg ikke vedlagt SS af alle spillere. Jeg gider ikke rigtig bruge tid på det, da det er en smule tidskrævende og jeg hellere vil bruge tiden på at game. Jeg har valgt SS af spillere fra den fortrukne start 11er. Nå men videre med romanen.

I det centrale forsvar er der sket to ændringer. Kabongo er rykke ned fra DMC positionen til den central forsvar og sammen med Christian Enemark udgøre B-kæden i det central forsvar. Jeg har købt en ung argentiner som går direkte ind i start 11eren. Bruno Amione er kommet til og hentet for 2,4 mio. £. Han afløser Hermannsson som jeg solgte til Zaragoza for 1,8 mio. £. Amione skal udgøre den centrale forsvar med holdets nye viceanfører Anton Skipper.

På ankerman positionen er det stadig Jacob Christensen der sidder tungt på pladsen. Som back up for ham har jeg hentet en ung englænder i Norwich for 500k £. Zach Dronfield som er 18 år gammel. Han blev hentet da jeg rykkede Kabongo ned i forsvaret og sendte Kasper Jørgensen ned på reserveholdet. Planen var at sælge Jørgensen men ingen har budt på ham.

Den defensive kæde

Og så til den offensive kæde der modsat den defensive, har fået en del andre roller, da jeg har skiftet taktik. Jeg spiller stadig med en Roaming Playmaker men salget af Lasse Vigen betød, at jeg skulle ud og finde en afløser. Det blev årets største indkøb, og hold nu godt fast. 5 mio. £ smed jeg efter Esbjergs Mads Larsen. Han er holdets nye omdrejningspunkt, hvilket er et stort ansvar når man kun er 18 år. En spiller med hans potentiale forventer jeg dog kan løfte opgaven og skulle det svigte, så har jeg heldigvis Kaiser som back up.

I den nye taktik spiller jeg nu med en Wide Playmaker. Den rolle indtages af Simon Tibbling som også er holdets nye anfører. Den nye rolle betød, at jeg skulle ud og hente en spiller som back up til den rolle. Valget faldt på en ung slovak på 18 år, som jeg købte for 500k £ og navnet er Peter Carnota. Ham kommer I helt sikkert til at høre om i fremtiden men lige nu, så er han kun en del af B-kæden.

Så er jeg gået over til at spille med 2/3 angribere. En Inside Foward og en Advanced Forward som hele tiden skifter positioner samt en Deep Lying Forward der central falder lidt ned i banen og sammen med Roaming Playmaker og den brede playmaker skal fodre de to angribere på længdegraderne. Jeg har valgt, at Wilczek får rolle som angriberen der falder en smule ned i banen og som kan holde lidt i bolden. Nikolai Laursen er back up.

I roller som de fremadrettet angribere finder vi Christian Tue og Lucas Beltrán. Som back up for disse to er der to nye ansigter i truppen. For Hedlund og Lindstrøm er blevet solgt, da de ikke rigtig passede ind i mine nye taktiske planer. De to nye er Brøndby drengen Magnus Warming, der efter to sæsoner på lejeophold nu er klar til førsteholdsfodbold i BIF. Den anden er Aral Simsir som jeg har hentet i FCM for 750k £.

Den offensive kæde

•   Puha.. Det var en laaaaang omgang. Kort fortalt:
•   Deltagelse i CHL gruppespil
•   En masse nye spillere
•   Satser på 2. plads i Superligaen
•   God økonomi
•   Spillersalg for 36 mio. £
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #52: 20 Aug 2019, 18:17 »

Stærkt med gruppespil, og nogle gode salg og nye indkøb! Det ser fornuftigt ud Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #53: 25 Aug 2019, 20:18 »


#24 – En famlende manager

Helt som ventet var det været en blandet start i Superligaen. De mange nye spillere skulle lige finde hinanden. De var ikke hjulpet af en manager, der famlede lidt rent taktisk. Mit første udspil på en ny taktik virkede ikke helt som ønsket, så jeg har hele tiden justeret på tingene. Jeg føler dog, at jeg efterhånden har fundet en løsning. Hvilket også kan ses på resultaterne, hvor jeg blandt andet slog FCK og FCN i de sidste runder af Superligaen og de sejre gør jeg overvintre på 1.pladsen.

Målet har været at finde en taktik hvor jeg fik en angriber mere i spil og som minimum spiller med 2 helt fremme. Så vil jeg gerne have de brede wingbacks der kommer i overlap og med indlæg fodre de angribere. Bag ved angriberne skal der være kreative spillere, som også kan sætte dem op med afleveringer med større risiko end tidligere. Jeg er kommet frem til følgende løsning: Taktikken.

Efterårssæsonen store højdepunkt var selvfølgelig deltagelsen i Champions League, hvor holdet gjorde en fantastisk god figur. Der var lige en enkel kamp på udebane mod Real Madrid, hvor holdet faldt sammen men i alle de andre kampe var indsatsen mere end godkendt. Sejren på 2-1 på hjemmebane mod Liverpool var uden tvivl det flotteste resultat og grundlagde muligheden for at gå videre fra gruppen. Det bragte minderne tilbage til 1995, hvor BIF slog Liverpool ud af UEFA Cuppen.




Deltagelsen i Champions League har selvfølgelig hjulpet gevaldigt på klubbens økonomi. Klubbens trænings og ungdomsfaciliteter er blevet udvidet og klubben har allerede planlagt yderlige forbedringer af faciliteterne. Så jeg har snart de optimale betingelser for talentudvikling og hele Masterclass planen er på rette vej. Nu mangler de sportslige resultater i Superligaen bare at følge med og jeg håber det måske kunne blive i denne sæson at mesterskabet ender på Vestegnen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #54: 26 Aug 2019, 08:26 »

Stærkt arbejde Wester! Det ser godt ud!
Og især gode faciliteter! Det tegner godt! Og en sæson mere med CL, så får du dem nok helt op og ringe Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #55: 26 Aug 2019, 17:20 »


#25 – C-kæden

De mange penge der er tjent ind igennem Champions League og store transfers, har gjort det muligt at udvide med en C-kæde. Normalt har jeg en A og B-kæden i førsteholdtruppen, altså 22 mand i alt. Det har jeg stadig. Jeg har dog udvidet og lavet en C-kæde som holder til på reserveholdet. Strategien med denne kæde er at hente helt unge spillere billigt og håbe på, at de kan udvikle sig. Når jeg så i fremtiden får brug for at hente nye spillere til førsteholdtruppen, så vil jeg tage et kig i C-kæden inden jeg går på indkøb.

Ved åbningen af januars transfervindue ankom der 4 nye spillere netop pga. C-kæden. 3 af dem til C-kæden, hvor blandt andet Jack McGregor var en af dem. McGregor bliver nok den første fra C-kæden der tager turen op på førsteholdet. Det ville være oplagt at give ham pladsen, når lejesvenden Oskar Buur smutter til sommer. Der ankom også en enkelt til førsteholdstruppen. Det var Jan Rise, som skubber Christian Enemark ned på reserveholdet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #56: 27 Aug 2019, 14:30 »


#26 – Nedsmeltning

Jeg startede med positivt sin efter vinterpausen og humøret steg voldsomt, da jeg slog Milan på hjemmebane med 2-1 i første kamp i knockoutrunden af CHL. Drømmen om at komme i kvartfinalen var i live men så kom nedsmeltningen. De efterfølgende to superligakampe endte uafgjort og humøret faldt og helt i bund kom det efter returkampen mod Milan. 1-5 nederlag og eventyret i CHL fik en skræklig afslutning. På trods af nederlaget er jeg rigtig glad og stolt over præstationerne. Det har haft stor betydning for hele planen med Masterclass, da jeg står i en rigtig fin økonomisk situation efter de flotte resultater. 
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dråck
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Masterclass
« Svar #57: 28 Aug 2019, 16:07 »

Super inspirerende blog Wester!
Jeg kom forbi og følte mig nødsaget til lige at give det et kig, når nu det var dig - det endte så med at jeg læste hele smøren og havde lyst til at starte et nyt save med Brøndby.  Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Masterclass
« Svar #58: 28 Aug 2019, 16:11 »

Super inspirerende blog Wester!
Jeg kom forbi og følte mig nødsaget til lige at give det et kig, når nu det var dig - det endte så med at jeg læste hele smøren og havde lyst til at starte et nyt save med Brøndby.  Smiley


Halløj du gamle. Længe siden.

Så det da bare at komme i gang  Smiley det kan da kun gå bedre end BIF klare sig IRL  Græder
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dråck
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Masterclass
« Svar #59: 28 Aug 2019, 16:17 »

Halløj du gamle. Længe siden.

Så det da bare at komme i gang  Smiley det kan da kun gå bedre end BIF klare sig IRL  Græder


Må man sige. Still going strong, ser jeg.

Hehe, økonomi er åbenbart som et afsnit luksusfælden pt.. Jeg er fan af at de unge får lov at spille, - vil alle dage hellere se dem få smæk med Skipper, Jobbe, Joel på banen end de tidligere sæsoners lejesvende. Desuden tror jeg (naiv som altid) på at det endelig er på vej på ret kurs med CV og NF. Vi får se hvor længe det holder Smiley


Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010