home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 386 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Træning af unge spillere
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Træning af unge spillere  (Læst 14689 gange)
Banansplit
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Træning af unge spillere
« : 03 Jul 2019, 16:40 »

Hej alle sammen.

Jeg sidder med det spørgsmål omkring udvikling/træning af unge spillere. Her tænker jeg på dem under 20 år.

Hvordan udvikler man dem bedst, inden de er 100% klar til førsteholdstruppen.

Træne med 1. holdet, men spille kampe for hhv. U18 og U20

Eller træne og spille kampe med hhv. U18 & U20.


Jeg vil jo personligt mene, at de får mere ud af træne med 1. holdet og så spille kampe for U18 & U20, da træner og trænings kvaliteten altid er bedre på 1. holdet?

Lad mig høre hvad i har af erfaringer?
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #1: 03 Jul 2019, 18:36 »

Kommer an på hvilken slags klub jeg er i, og hvad slags spil jeg har gang i.

Lige pt. spiller jeg et Journy for the money spil, og der er de små klubber jeg er i pt. ikke så gode, så der bruger jeg mange unge på 16-20 år., mere eller mindre fast, og de udvikler sig super! Fra måske at have 2 gle stjerner til hurtigt at være oppe på deres potientale som er på minimm 4 gule stjerner!

Hvis jeg er i større klubber, ville jeg lade dem træne ved ungdomsholdene, og når de var klar, ville jeg lade dem komme i kamptruppen, og inden da lade de største talenter få spilletid i pokalen.
Men igen, det kommer an på hvordan man selv synes, og hvilket slags spil man har gang i.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #2: 04 Jul 2019, 07:42 »

Personligt prøver jeg så vidt at leje unge spillere ud, som jeg ikke bruger.
De bliver helst lejet ud til hold, som spiller kampe og hvis træningsfaciliteter er gode. Så vidt muligt også til at være nøglespillere end i førsteholdstruppen.
Jeg tror, at de får mere ud af, at spille i førsteholdstruppen for et hold med "dårlige" faciliteter, end være backupspiller hos et holdmed "bedre faciliteter".
Logged

Malte26
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #3: 06 Jul 2019, 19:26 »

Vil også umiddelbart mene, at jo mere kamptræning de kan få, jo bedre. Derfor lejer jeg også altid ud. Rykker de bedste talenter op i førsteholdstruppen, mens de mindre gode permanent træner med mine U/hold.
Logged

Our history's full of legends,
And football played on high,
Raich Carter, Peter Doherty,
You should have seen 'em fly.
Now we all just love football,
But will we lift the crown,
The noise goes up, the Rams come out,
Onto the hallowed ground.

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #4: 07 Jul 2019, 13:26 »

Jo mere de spiller og bliver udfordret, jo bedre deres udvikling, jeg lejer normalt også de fleste af mine talenter ud, men det er ikke altid det lykkes.

når det ikke lykkes bruger jeg dem som backupspiller, de vil forsat være på andetholdet, men via enhender under træning, kommer de til at træne med førsteholdet, og synes det virker okay.

Derudover bruger jeg også mentor delen meget, det kan hjælpe på ungespillers mentalitet.


Debat:
Det med at leje ungespiller ud har jeg afprøvet lidt, for hvis du lejer en spiller ud i 1 år, så er det den klub du lejerspilleren ud til som bestemmer den træning og måden spiller udvikler sig på, hvis man så lejer ham ud 3 gange inden han er klar til førsteholdet er der 2-3 klubber som har formet spilleren, efter deres måde/behov, vil det så sige at spilleren udvikler sig anderledes end det man regner med?

vil det måske være bedre at man former spillerne selv og evt. holder det til at spilleren kun bliver udlejet 1 gang?
« Seneste Redigering: 07 Jul 2019, 13:29 af szukizek » Logged


b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #5: 08 Jul 2019, 08:25 »

Hvordan bruger man mentor delen? I de gamle FM's, kunne man bede spillerne om det, kan ikke se hvor man kan gøre det mere?
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #6: 08 Jul 2019, 08:48 »

Hvordan bruger man mentor delen? I de gamle FM's, kunne man bede spillerne om det, kan ikke se hvor man kan gøre det mere?

Ligger lige nogle billeder op senere når jeg kommer hjem fra arbejde.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #7: 08 Jul 2019, 15:48 »

Ligger lige nogle billeder op senere når jeg kommer hjem fra arbejde.

<a href="https://www.youtube.com/v/6AHRav-kHRY" target="_blank">https://www.youtube.com/v/6AHRav-kHRY</a>


prøv at tjekke denne video ud, han forklare mentoring rigtigt godt.
Logged


HammersFan
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #8: 09 Aug 2019, 13:26 »

Jeg har altid haft bedst held med at køre den helt klassiske. Hiv de bedste op til førsteholdstruppen for træningen, og benyt hver en mulighed for at give dem så mange indhop så muligt
Logged

elalso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #9: 24 Okt 2019, 19:18 »

Hejsa,
Jeg spiller med AaB, hvor jeg har to defensive midtbanespillere. Den ene er Magnus Christensen, som tårner hele 1.92 op i luften. Jeg vil gerne forbedre hans hovedstødsevne, men jeg kan ikke se, hvor jeg kan gøre det i hans træningsskema. Kan I hjælpe?
Logged

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #10: 25 Okt 2019, 07:42 »

Hejsa,
Jeg spiller med AaB, hvor jeg har to defensive midtbanespillere. Den ene er Magnus Christensen, som tårner hele 1.92 op i luften. Jeg vil gerne forbedre hans hovedstødsevne, men jeg kan ikke se, hvor jeg kan gøre det i hans træningsskema. Kan I hjælpe?

Det er ikke muligt, at træne hovedstød med individuel træning. Du bliver nød til, at vælge en position, som har fokus på det. Derudover kan du fokuserer dine træningsøvelser på ting der træner hans "unit" i hovedstød.
Logged


elalso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #11: 27 Okt 2019, 09:11 »

Tak for svaret Enevoldsen... Håber det løser sig så Smiley
Logged

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

johnsuffylus
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Træning af unge spillere
« Svar #12: 17 Mar 2020, 10:58 »

træn med førsteholdet!
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010