home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 371 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Servette FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Servette FC  (Læst 8740 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Servette FC
« : 10 Maj 2019, 09:10 »


Association du Servette Football Club
Intro

Indledning: Så synes jeg igen det var tid til at jeg præsenterede en klub, og måske fik skabt lidt interesse for andre til at starte med et anderledes klubvalg i FM.

Efter blogkonkurrencens afslutning har jeg ledt efter en ny udfordring, og det skulle ikke bare være nemt og hurtigt overstået. Jeg gik efter en udfordring der måske kunne række 30-50 sæsoner frem, og i den forbindelse søgte jeg lidt rundt på siden her, for at se hvad der var af finurlige udfordringer. Jeg faldt over flere der har skrevet om at gøre en mindre stærk liga til verdens bedste, og det lød som en udfordring jeg godt ville prøve kræfter med. Dette er så den klub jeg vælger at starte udfordringen i – det er selvfølgelig muligt at jeg skifter i forsøget på at få andre schweiziske klubber med op i rangeringen.

Det betød så at jeg skulle finde en liga jeg kunne tænke mig at gøre dette ved. Valget faldt på Schweiz af flere årsager:

1.   Det er i Europa, og kan godt trække nogenlunde spillere til allerede fra start
2.   Det er ikke verdens ringeste liga, men jeg magtede ikke SÅ stor en udfordring som eksempelvis Irland. Den bedste række i Schweiz er på højde med Superligaen
3.   Der er nogle spændende hold at vælge imellem, også i den næstbedste række, som er den lavest spilbare liga uden brug af editor (her er jeg ikke så skarp)

Baggrund: Servette tiltalte mig herefter af flere grunde:

1.   Gode faciliteter af en klub i den næstbedste række, herunder et stort stadion.
2.   Tidligere har klubben været en fast del af de europæiske turneringer, blandt andet med 1/8-finaler senest i 1986, hvor undertegnede er født.
3.   Klubben gik konkurs i 2005 og igen i 2012, hvorfor der er noget opbygningsarbejde.
4.   Servette er den klub i Schweiz, der har spillet længst tid i den bedste række hvor man fra ligaens oprindelse i 1890 til klubbens anden konkurs, som det eneste hold, aldrig oplevede en nedrykning grundet sportslige resultater. Første nedrykning kom i sæsonen 2012/13, hvilket betyder 113 år hvor klubben aldrig oplevede en nedrykning.
5.   Klubben har vundet 17 schweiziske mesterskaber, senest i Manchester Uniteds treble-sæson 1998/99, så det er lidt en sovende kæmpe.

  - Stade de Geneve -

Servette FC i FM: Der er få penge at gøre med, klubbens projekterede økonomi siger 25 millioner danske kroner i røde tal, og der er ingen åbenlyse salgsobjekter i klubben – i hvert fald ikke nogen som kan indbringe tocifrede millioner indenfor kort tid.

Jeg valgte at hente en bedre venstre back ind, da den oprindelige var lejet ind og i øvrigt ikke særlig god, derfor kom tidligere Juventusspiller Paolo de Ceglie ind i truppen. Udover ham hentede jeg U21-landsholdsspiller Robin Huser fra FC Basel på en lejeaftale med en minimal andel af lønnen, så jeg var dækket ordentligt ind på midtbanen. Derudover solgte jeg et par forsvarsspillere, da det var her jeg vurderede holdet til at være stærkest besat, samt vi skulle overholde nogle kvoter i forhold til schweiziske spillere i startopstillingen (11 i alt i hele kamptruppen ud af 18 spillere). Sidst ophævede jeg et par lejeaftaler, da det var spillere i periferien af truppen, og jeg ikke ville betale deres løn.

Klubben har lavet et par handler fra start, og de to absolut altoverskyggende handler er for mig at se Sébastien Wüthrich som er hentet fra rivalen FC Aarau, samt Koro Koné som kom fra franske Bolougne. De ser så giftige ud og jeg glæder mig til at se hvordan de linker op sammen i den kommende sæson!

Forventet opstilling efter mine ændringer af trupsammensætningen:

Jeremy Frick

Anthony Sauthier          Yoan Severin          Steve Rouiller          Paolo de Ceglie

          Timothé Cognat          Robin Huser         
Miroslav Stevanovic          Sébastien Wüthrich          Alex Schalk

Koro Koné



Sweepermålmand (support)

Wingback (support)    Boldspillende forsvarer (forsvar)    Central forsvarer (forsvar)    Wingback (support)

          Dybdeliggende playmaker (forsvar)          Dybdeliggende forsvarer (forsvar)
Fløjspiller (support)          Fremskudt playmaker (support)          Indvendig angriber (angreb)

Fremskudt angriber (angreb)

Hvorfor vælge Servette FC?: Servette FC er en kæmpe klub i schweizisk målestok, og en klub der ikke fortjener at ligge og rode i den næstbedste række.

Der skal være titler og store stjerner i klubben, og det er mit (og måske dit) ansvar at dette kommer til at ske i den nærmere fremtid.

Grundlaget for at dette kommer til at ske, er til stede – nu mangler alt det hårde arbejde så med at få banket et ordentligt hold sammen, til at udfordre FC Basel, Young Boys, og hvad de store klubber ellers hedder i Schweiz!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

turbo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Servette FC
« Svar #1: 10 Maj 2019, 22:17 »

Fedt fedt fedt. Super klub valg og liga, spiller altid et langt save i Schweiz ( min mor er derfra, så det falder mig meget naturligt).  Har haft fantastiske oplevelser med bla Chiasso, Lugano og Winterthur, selvom jeg er YB fan Thumbs Up. Men når det så er sagt, så er Servette i den grad en sovende kæmpe, og har haft masser af profiler gennem tiderne( Rummenigge, Sonny Anderson og Neuville bare for at nævne et par udlændninge!!!. Vores egen John Eriksen har stadig scorings rekorden dernede , mener han nettede 36 gange i en enkelt sæson i 80 erne!!! Så glæder mig vildt til at følge med i dit save Peace
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Servette FC
« Svar #2: 10 Maj 2019, 22:22 »

Fedt fedt fedt. Super klub valg og liga, spiller altid et langt save i Schweiz ( min mor er derfra, så det falder mig meget naturligt).  Har haft fantastiske oplevelser med bla Chiasso, Lugano og Winterthur, selvom jeg er YB fan Thumbs Up. Men når det så er sagt, så er Servette i den grad en sovende kæmpe, og har haft masser af profiler gennem tiderne( Rummenigge, Sonny Anderson og Neuville bare for at nævne et par udlændninge!!!. Vores egen John Eriksen har stadig scorings rekorden dernede , mener han nettede 36 gange i en enkelt sæson i 80 erne!!! Så glæder mig vildt til at følge med i dit save Peace

Fedt med lidt ekstra viden, som jeg ikke lige er faldet over. Smiley Jeg er meget begejstret for dette save, og den første sæson er så småt også ved at være overstået, og det er virkelig en fryd at spille lige nu - det kan varmt anbefales. Byd endelig ind med sjove facts, og øvrig interesse - jeg ved det er et lidt atypisk valg i forhold til saves (hvis ikke man har relationer til landet), så det kan godt være svært at sætte sig ind i for mange. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

turbo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Servette FC
« Svar #3: 11 Maj 2019, 12:09 »

Hvad kan du samle på Stade de Geneve i Brack Challenge league i snit?
Ved selvfølgelig at kampene mod Lausanne trækker en del Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Servette FC
« Svar #4: 11 Maj 2019, 14:10 »

Hvad kan du samle på Stade de Geneve i Brack Challenge league i snit?
Ved selvfølgelig at kampene mod Lausanne trækker en del Smiley

Det er faktisk ret sløjt... 3.124 tilskuere i gennemsnit for hele første sæson (sæsonen er slut, så jeg kommer med en opdatering så snart jeg har tid til at skrive lidt).. De to kampe hjemme mod Lausanne (man spiller fire kampe mod hver klub i den næstbedste række i Schweiz) gav 4.558 tilskuere og 4.640 tilskuere - de to af de tre højeste antal tilskuere igennem sæsonen.

Største tilskuertal er sidste kamp mod Vaduz på 5.364, ikke fordi den var spændende for ligaen var afgjort på det tidspunkt..
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Servette FC
« Svar #5: 15 Maj 2019, 08:41 »

Min første sæson i Schweiz nogensinde er overstået og jeg vil lige gøre lidt status for hvordan det så er gået.

Ligaen blev vundet fire kampe før tid, og der var egentlig ikke tvivl om udfaldet fra nytår og fremefter, hvor vi var foran med 10 point. De endelige point lyver derfor lidt, da vi smed flere point i de sidste fire kampe.

Koro Koné blev den altoverskyggende profil, hvor han med 25 scoringer blev topscorer i ligaen – 5 mål foran nummer to på listen. Derudover skal det fremhæves at flere unge spillere har trådt i karakter, og har vist sig frem fra deres bedste side, så jeg er fortrøstningsfuld for fremtiden.

Jeg har selv fået taget det første trænerkursus (startede på laveste niveau muligt), men der har indtil nu ikke været penge til at tage flere kurser, da man har kæmpet med økonomien i hele sæsonen, hvor ledelsen har indskudt ca. 13 mio. kr. i alt. Fremadrettet ser det dog væsentligt bedre ud og der er nu plus på balancen, og projekteret ser det også lyst ud de kommende tre år. Dertil skal lægges at vi jo nu rykker op, spillerne bliver mere værd, og der er ryddet op i de tunge lønninger, således det kun er de vigtige spillere der tjener stort.

Det er min plan at kunne leve af talentudvikling på sigt, så derfor forventer jeg også at Basel og Young Boys kommer og vil købe talenter – så bliver de presset op i pris!

Lidt screenshots af kåringer, mv.





Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Servette FC
« Svar #6: 15 Maj 2019, 09:15 »

Screenshot af Koro Koné? Smiley

Men stærk sæson, forventer du at blive i Servette hele savet, eller rykke til en større liga når alt er vundet i Schweiz flere år i træk?
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Servette FC
« Svar #7: 15 Maj 2019, 09:56 »

Screenshot af Koro Koné? Smiley

Men stærk sæson, forventer du at blive i Servette hele savet, eller rykke til en større liga når alt er vundet i Schweiz flere år i træk?

Jeg får lige lavet et SS i aften (håber jeg). Smiley

Min forventning er at jeg skal gøre Servette til CL-vindere og så skifte til en anden klub i Schweiz og gøre det med dem også. Måske lige smide ekstra millioner efter Schweiziske spillere, så jeg kan få nogle penge rundt i klubberne, således at ligaen kan blive bedre rustet i forhold til øvrige ligaer rundt omkring i verden. Ultimativt skal den Schweiziske liga være den bedste i verden, men jeg ved også der er lang vej endnu! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Servette FC
« Svar #8: 15 Maj 2019, 17:25 »

Koro Koné fra start af spillet

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Servette FC
« Svar #9: 16 Maj 2019, 23:22 »

Grundet en skade i baglåret, kom jeg ikke til kamp igår eller træning i dag, så der har været tid til at game FM! Det har betydet at Servette nu er kommet igennem deres første sæson tilbage i den bedste række, og det vil jeg nu dele lidt ud omkring. Smiley

Vi startede godt og det lignede længe at vi ikke ville komme i nærheden af nedrykningsfare - Koro Koné fortsatte målscoringen, og spillerne virkede motiveret. Så skete der desværre et eller andet, og holdet stoppede med at spille fodbold og Koro kunne ikke finde netmaskerne i en lang periode (ærgerligt da han faktisk lå øverst på topscorerlisten på det tidspunkt).

Lige så stille dalede Servette ned igennem rækken, og kom faretruende tæt på nedrykning inden de sidste fire kampe, hvor vi heldigvis skulle møde begge hold under os (dårligste rykker direkte ned og næstsidste spiller play off mod nummer to i næstbedste række). Derfor ændrede jeg taktikken til den samme som jeg brugte med Valencia i blogkonkurrencen, og tidligere har haft succes med for Manchester United i håb om at det kunne hjælpe.

Mod FC Sankt Gallen fik vi uafgjort 1-1 og Neuchatel Xamax (fedt navn BTW) blev sendt hjem med 2-1 sejr til os. Det medvirkede at Sankt Gallen mistede pusten, og vi kunne dermed sikre os overlevelse i første sæson tilbage i det fineste schweiziske selskab.

Sankt Gallen sikrede derefter overlevelse mod FC Aarau, så kun Xamax rykkede ned.



SS af kåringer efter sæsonen:





Daniel Vesco er lejet for den kommende sæson også, da han efterhånden har udviklet sig flot og scorer lige så mange mål som Koro. Valon Behrami blev i øvrigt hentet inden den netop overståede sæson, men hold nu op en masse røde kort han samler sammen!! Han får ikke forlænget kontrakten efter den nye sæson (hvor hans kontrakt udløber).

Stefan Knezevic fra FC Luzern er hentet ind som forsvarsforstærknin g, men kan også levere som defensiv midt, så jeg håber han kan bidrage med at Valon ikke bliver savnet, når engang imellem han spiller!

Udover dette satses der på egne unge spillere, og blandt andet en ny stærk 15-årig højreback har allerede fået debut og spillet stærkt, med mål og MoM-titler som følge – Quentin Meyer - husk navnet! Smiley
Derudover har vi fået en ung målmand der også ser ud til at blive en stor stjerne for holdet engang - Alex Capron.
Som den sidste jeg vil fremhæve af regens er Mark Gisler. Jeg fik ham sidste år, hvor han var den eneste spiller jeg følte kunne blive til noget. Han spiller central forsvarer og har spillet på førsteholdet i hele denne sæson. De første bud fra Basel og Young Boys er begyndt at tikke ind, men indtil videre har jeg økonomi til at afvise dem - han skal ryge for mere end 10 mio. kr. ihvertfald!

Samme størrelse bud kommer der også på Baba Souare fra samme klubber, men jeg forventer han skal dele forsvar med Gisler om et par år, så det bliver heller ikke aktuelt endnu.



Økonomien ser god ud og der er godt 20 mio. kr. på balancen og en forventning om et lille plus de kommende tre år, efter jeg har bedt om opgradering af faciliteter og givet talentspejderne maksimale muligheder for at finde talenter i hele verden.
Derudover er jeg selv ved at tage det kontinentale B-kursus, så det går den rigtige vej for mig! Opstemt
« Seneste Redigering: 16 Maj 2019, 23:46 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Servette FC
« Svar #10: 20 Maj 2019, 10:17 »

Så prøver vi igen - tredje sæson er færdigspillet, og jeg vil lige opdatere endnu engang, til dem der stadig har lyst til at læse med omkring Servette.

Jeg vidste det godt kunne gå hen og blive en vanskelig sæson - den svære to'er, som den kaldes, skulle da også vise sig som en værdig modstander.

De fleste hold havde åbenbart luret hvordan vi spillede, så i første halvdel af sæsonen halsede vi efter de øvrige og lå hele tiden lige under playoff-stregen. Jeg så mig nødsaget til at ændre opstillingen (ikke holdinstrukser eller noget andet), så der blev lukket bedre af bagtil. Det betød en asymmetrisk 5-3-2 med wingbacks, én defensiv midt en central, og en offensiv midt, en indvendig angriber og en fremskudt angriber.

Det hjalp på situationen og vi endte et godt stykke fra nogen former for fare, endda med 1 sølle point fra Europæisk fodbold (Sion tog pladsen som resultat af at være finalist i liga cuppen mod Young Boys, ellers havde jeg fået den). Jeg er dog i tvivl om hvor langtidsholdbar sådan en defensivt orienteret opstilling er, så det kan godt tænkes at jeg skal til at eksperimentere lidt igen til den kommende sæson.

Mine angribere var ikke eksisterende i denne sæson, hvilket tydeligt ses på nedenstående oversigt, hvor Vesco blev topscorer med 9 mål. Koro gik helt i stå, og spørgsmålet er om ikke snart han er for gammel til at konkurrere på dette niveau. Vesco er lejet for endnu en sæson, så jeg forestiller mig han fortsætter på toppen.







Jeg skylder et par oversigter over transfers igennem sæsonerne, så de kommer her (de er ikke så spændende, da man kender meget få af de spillere der er hentet). Det er vigtigt for mig at økonomien er rigtig for mig, og det er da også tydeligt at se - ingen sæsoner har jeg brugt mere end jeg har tjent.

Sæson 1:


Sæson 2:


Sæson 3:


Sæson 4 - indtil videre (kommende):


Som det kan ses af sidste oversigt har jeg solgt en spiller til Bayern München - det lunede! Laurent var 17 år ved salget, og selvom jeg gerne så han var blevet i klubben, hvor han helt sikkert ville have fået chancen i den kommende sæson (spillede 10 kampe i den netop overståede), så kunne jeg ikke sige nej til den slags penge, med den grænseøkonomi der var i Servette. Nu er der udsigt til mere end 0-resultater, og der er plads til udvikling af faciliteter.



Et andet træk der er foretaget for at bedre økonomien er samarbejdsklubber - vi har fået et par moderklubber der hjælper til med økonomien: Barcelona (fra start), Benfica, og Sevilla. Der kommer ikke mange talenter gennem leje, men om ikke andet er der tilskud fra klubberne.



Sidste post på dagsordenen er vores talentarbejde, som denne gang var lidt sparsomt umiddelbart. Der var kun en enkelt spiller jeg vil vise, som kan blive til noget umiddelbart. Hans navn er Teo Metzger-Jacquot. Jeg spiller godt nok sjældent med fløje, men hvis han udvikler sig fornuftigt, kan det godt være jeg skal overveje det. an har ihvertfald fornuftige fysiske egenskaber, som giver grobund for en habil kant på sigt.



Nu vil jeg så arbejde mig hen imod den kommende sæson, og håbe jeg kan finde et par gode spillere at bruge lidt lommepenge på!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Servette FC
« Svar #11: 20 Maj 2019, 12:54 »

87 millioner må kunne forvaltes fornuftigt, når du ikke er andet end en håndfuld point fra bronzemedaljerne.. Jeg forvener vi snart skal høre om dine europæiske eventyr, om ikke andet så for blot at øge klubbens omdømme.

Desuden er der intet galt i at spille defensivt fodbold.. Det er en svær kunst - Specielt i FM Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Servette FC
« Svar #12: 20 Maj 2019, 13:23 »

87 millioner må kunne forvaltes fornuftigt, når du ikke er andet end en håndfuld point fra bronzemedaljerne.. Jeg forvener vi snart skal høre om dine europæiske eventyr, om ikke andet så for blot at øge klubbens omdømme.

Desuden er der intet galt i at spille defensivt fodbold.. Det er en svær kunst - Specielt i FM Smiley

Ja, jeg tror som udgangspunkt ikke jeg gør så meget andet end at finde en solid angriber (hvis jeg kan det). Det nuværende hold er mange unge talenter der kun bliver bedre, så det burde række til minimum det samme som i den seneste sæson. Smiley Og 87 mio. kr. varmer godt på bankkontoen, når man ikke har så meget at gøre med. Men jeg bruger dog til faciliteter og trænerkurser - selvfølgelig med måde, så jeg er sikker på de ikke bare forsvinder i et sort hul!

Jeg blev noget skuffet da jeg fandt ud af at Sion fik den - jeg nåede nemlig at få beskeden om at jeg havde kvalificeret mig til Europa League, men der stod ikke noget EC ud for Servette på tabellen, så vidste godt at den ikke gav noget alligevel. Det er også bare bittert i og med at det var på målscore det blev afgjort!

Nej du har helt ret i at defensiv fodbold også har charme, men det er jo sjældent det fansene vil have. Wink Jeg har dog ikke noget problem med at spille sådan - det er resultater det handler om - ikke tiki taka! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

turbo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Servette FC
« Svar #13: 22 Maj 2019, 15:50 »

Det ser sgu lovende ud👍  Har du fundet trøjer til Challenge league holdene?  Mangler stadig at finde kits dertil , som en af de få ligaer i FM😫
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Servette FC
« Svar #14: 24 Maj 2019, 09:38 »

Det ser sgu lovende ud👍  Har du fundet trøjer til Challenge league holdene?  Mangler stadig at finde kits dertil , som en af de få ligaer i FM😫

Jeg tjekker lige i aften - er ret sikker på jeg ikke har Challenge League med, men Servettes logo er ihvertfald det rigtige.. Ved ikke om trøjerne er også..

Mit spil har i øvrigt stået meget stille den sidste uge, da vi skal have sat en havemur, og det kræver en masse arbejde med at grave render og slæbe sten!....
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010