home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 227 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Genopstandelsen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Genopstandelsen  (Læst 4843 gange)
Younggun
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Genopstandelsen
« : 19 Apr 2019, 19:02 »



FORORD: Alt er fiktivt! For realismen er her tale om en tidligere landsholdspiller med pro-licens, man kommer jo ikke ind fra gaden og bliver ansat i så stor en klub uden erfaring.

Sidste runde i Serie A var netop afsluttet for få dage siden, huset var pakket ned og solgt for et flere uger siden, mens fruen og børnene allerede var flyttet tilbage til Danmark.

Selv sad jeg i bilen på den tyske autobahn, med kufferten pakket efter de sidste uge at have boet alene på hotel, trænet og for 2 dage siden endnu engang løftet mesterskabstrofæet med min nu forhåndværende italienske klub Juventus. Med kurs mod Danmark og en ny tilværelse, hvorrollerne var byttet om, således det nu er fruens tur til at have en karriere og min tur til at smøre madpakker og køre børnene i skole, til fodbold oghente dem hos kammeraterne, noget af en omvæltning efter 20 år som udlandsproffesionel, 58 landskampe for Danmark og beskedene 12 scoringer i den rød/hvide trøje.

Med udsigt ud af forruden til mange kilometer motorvej endnu og en sølv stjerne på køleren af bilen, og med solnedgangen og støvlelandet i bagspejlet, skruede jeg op for for volumen, mens Queen greatest hits bragede ud af højtalerne ringer telefonen. Hmm et dansk nummer, det er sikkert endnu en jounalist som vil høre om mine planer, eller lave endnu et interview med en allerede "has been fodboldstjerne", som nåede at runde de 38 inden støvlerne blev lagt på hylden.

Mig: Det har fandme at være vigtigt, du afbryder "we are the champions"!

Manden i den anden ende: Det er det også, jeg mangler en træner..

Mig: Jeg er ikke interesseret.

Mande i den anden ende, kom nu Jakob, lad os i det mindste mødes så vi kan tale om det.

Mig: Hør her, jeg har lovet fruen at hun kan gøre karriere de næste 20 år, så ring igen der, så kan vi tale om det.

Manden i den anden ende: Jakob, det er nu jeg mangler en ny træner til at genrejse vores stolte klub.

Mig: Vores, hva mener du, din og min klub? Er det dig PC???

PC: Ja naturligvis er det mig, Jakob.

Mig: Okay, vi kan godt mødes, jeg sender en adresse til dig når jeg kommer til DK, såkan vi mødes diskret. Men jeg lover intet, skal først have overbevist fruen om at et brudt løft er i hjerteklubbens sag.

4 dage sener påfredensvang:


Logged

Younggun
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Genopstandelsen
« Svar #1: 20 Apr 2019, 11:24 »

Efter kontrakt underskrivelsen har PC sat et pressemøde op, hvor jeg svare på spørgsmål, fra primært Århus Stiftstidende, BT og Tipsbladet.

Stiften: Hvad er din motivation for at tage jobbet og hvor langt kan du drive GF?

Mig: Altså, jeg har været fan i mere end 30 år, så jeg husker hvordan byen, ja nærmest hele landsdelen dirrede af liv og spænding sidste gang GF var med i toppen af dansk fodbold, meden pokal sejer i 98 og en andenplads. Det er der vi skal tilbage til, til toppen af dansk fodbold, samt ind for at snuse til Europæisk fodbold, og på sigt være fast inventar i Europæisk gruppespil.
Jeg nåede aldrig senior kampe for klubben, men har repræsenteret GF i ungdomsårene inden udlandet trak mig ud over landet grænser i en meget tidlig alder. Så jeg forventer at jeg kan bruge min store internationale erfaring, og det fact atjeg som spiller har spillet med om mesterskabet i både Holland, England & Italien.

Tipsbladet: Hvad siger spillerne til dine ambitioner, og at de har fået en så stor tidligere spiller som træner.

Mig: Det håber jeg på at få svar på selv, så snart jeg er færdig med at svare på jeres spørgsmål. Jeg har endnu ikke mødt spillerne.


BT: Hvad kan vi forvente af transfer vinduet fra AGF og din side?

Mig: PC og resten af klubben har allerede gjort et stort stykke arbejde, og hentet Patrick Mortensen, Frederik Tingager og Alexander Munksgaard, så jeg forventer ikke der sker mere nu. Budgettet er brugt, så det skal være en kontraktfri spiller hvis der kommer yderlig tilgang her i løbet af sommeren.

PC: Så runder vi af, I får rig mulighed for at stille spørgsmål til Jakob i løbet af sæsonen. 
« Seneste Redigering: 20 Apr 2019, 11:42 af Younggun » Logged

Younggun
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Genopstandelsen
« Svar #2: 20 Apr 2019, 11:36 »

Midt på eftermiddagen, overvære jeg holdet træne for første gang, og tempoet og intensiteten stiger et hak da spillerne ser hvem der står sammen emd PC og kigger på dem træne.

Efter træningen samlet vi på banen, spillerne i en rundkreds omkring holdet nye leder.
Hej drenge, er i klar til at nå mesterspillet i år? spørg jeg retorisk og venter ikke på et svar. Vi har kvaliteterne til det, og får vi udviklet vores koncept og integreret de unge talenter som allerede er i klubben, så sigter vi efter medaljer allerede næste år. Uden at komme til at lyde som en Søren Åkeby, så forventer jeg at vi om 3 sæsoner, står med mesterskabs trofæet ikke mange meter herfra i klubhuset her på Fredensvang.
Spillerne mumler lidt internt og virker lidt skræmte over deres nye chef. Endnu en, som ikke kender superligaen og kommer med ublu forventninger til en klub, som vel høre til midterfeltet i superligaen.
Mig: Hvis I ikke har samme forventninger og ambitioner som mig, PC og resten af ledelsen, så er døren der, jeg peger ud mod parkeringspladsen,
ja i ved hvad jeg mener, her er sku ingen dør vi er allerede udenfor. Men I kan bare tage jeres pis og køre væk hvis I ikke tror på klubben, PC og ikke mindst mig. Jeg skal nok få alle til at nå deres potential, hvis I har tillid til at gøre som jeg siger, jeg har som sagt prøvet mere end alle jer tilsammen.
Stemmingen ændre sig, og spillerne virker for en gangs skyld tændte, så jeg siger farvel, vi ses til en omgang hård træning i morgen kl 9:00 sharp.

Logged

Younggun
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Genopstandelsen
« Svar #3: 20 Apr 2019, 14:08 »

Træningslejeren foregår i år i Østrig hvor vi møder SK Sturm Graz, SVG Reichenau og Austria Klagenfurt, og vi rejser hjem til superliga start med et nederlag til Sturm Graz, og herefter 2 sejre mod de lavere rangerede hold. Holdet er klar til start, vi ligger ud i en 433 med en defensiv midt, og 2 livlige kanter.

Og hvilken start, vi får, 4 kampe spillet 12 point på kontoen.



De efterfølgende 15 kampe bringer 10 sejre mere med sig, 3uafgjorte og kun 2 nederlag, Århus summer for alvor igen af fodbold og topfodbold.


Undervejs blev flere spiller sendt ud på leje.


Mest promenet Jesper Juelsgaard, som den nye manager forsøger at presse ud af klubben grundet lønkroner, og helst via et salg, men jeg måtte dog tage til takke med en udlejning.
Samtidigt blev en enkelt spiller hentet indpå fri transfer efter vinduet varlukket i, emlig en backup til Casper Højer på venstre backe. Det blev Aksel Smith--Petersen, det tidligere FCM talent havde været forbi FC Roskilde og spillet 12 kampe med 12 assist til følge.

De resternde kampe i efteråret bliver næsten alle vundet, 1 enkelt nederlag og 2 uafgjorte, gør dog at AGF overvinter på 1 pladsen.


Vunterens transfervindue var der mere gang i svingdøren, dog ikke meget. Følgende spillere blev sendt videre:
Martin Spellman for 375.000
Dino Mikanovic for 3,5 mio.
Mustpha Bundo for 6 mio (7,25 mio).
Og Gustav Mogensen ud påleje.

Alle var planlagt, pånær Bundo, men han ville væk, og så var prisen egentlig ok.

På vej indkom endnu en spiller på en fri transfer:
Curtis Edwards til den centrale midt fra Östersunds FK.

Foråret starter med sejre i 3 venskabskampe, sejre i 5 af de sidste 7 kampe i grundspillet, hvor de 2 sidste resultere i et nederlag og en afgjort. AGF går derfor ind i mesterskabs spillet med et forspring på 4 point ned til fck.


« Seneste Redigering: 20 Apr 2019, 19:29 af Younggun » Logged

Younggun
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Genopstandelsen
« Svar #4: 20 Apr 2019, 17:56 »

Har AGF overpræsteret?

De fleste vil mene ja, og ser vi på mesterskabsspillet så siger det 10 kampe,1 sejer, 4 uafgjorte og hele 5 nederlag.
Mester bliver derfor FCK, der henter 12 point på de hvide fra fredensvang.




Semifinalen blev endestationen for AGF i dette års pokal turnering.

Den nye managers forventninger er altså blevet indfriet ved deltage i mesterskabsslutspil let, men det er med dybe panerynker selve mesterskabsslutspil let evalueres. Samlet set er anden pladsen og deltagelse i næste sæsons euroleague.
Logged

Younggun
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Genopstandelsen
« Svar #5: 20 Apr 2019, 19:32 »

Ja så fandt jeg da også lige ud af at hvis man sletter billeder i Photobucket, så forsvinder de også fra blog'en her...
Er der nogen som kender en bedre hjemmeside til at uploade billeder, syntes godt nok photobucket køre noget dårligt..

Hvis I mangler de billeder som er "forsvundet" fra min blog, så giv mig lige et heads up, så m jeg smide dem op igen.
Det bliver tekst herfra, indtil jeg bliver mere frotrolig med et andet program til at uploade billeder.
Logged

Svartov
Gæst
 
Sv: Genopstandelsen
« Svar #6: 21 Apr 2019, 12:30 »

Mit foretrukne sted at uploade gemte billeder er imgur.com. Har dog før også haft glæde af at bruge Gyazo, hvor du kan uploade screenshottet i samme øjeblik du tager det.
Logged

DANzin22
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Genopstandelsen
« Svar #7: 22 Apr 2019, 08:34 »

Ja så fandt jeg da også lige ud af at hvis man sletter billeder i Photobucket, så forsvinder de også fra blog'en her...
Er der nogen som kender en bedre hjemmeside til at uploade billeder, syntes godt nok photobucket køre noget dårligt..

Hvis I mangler de billeder som er "forsvundet" fra min blog, så giv mig lige et heads up, så m jeg smide dem op igen.
Det bliver tekst herfra, indtil jeg bliver mere frotrolig med et andet program til at uploade billeder.


Du kan evt. bruge gyazo Thumbs Up
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Genopstandelsen
« Svar #8: 23 Apr 2019, 00:18 »

Sorry for at "låne" din tråd... Jeg har et problem med at uploade billeder, ligemeget hvilken side jeg bruger virker de ikke. Nogen der kan kan hjælpe?

F.eks.
« Seneste Redigering: 23 Apr 2019, 22:51 af Arsrea » Logged


Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Genopstandelsen
« Svar #9: 24 Apr 2019, 00:05 »

Brug denne side. har virket fint for mig.
https://da.imgbb.com/

Når du har uplodet dit billede, skal du bare kopiere linket.

 
Og sætte det ind i teksten.

Kan se den laver en reklamelink kode, den skal du self. bare slette og kun tage den øverste linie med dit eget billede.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010