home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 230 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour De France 2019
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Tour De France 2019  (Læst 45047 gange)
Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #30: 13 Jun 2019, 21:08 »

Spørgsmålet er om det var enden på Froomes karriere som absolut toprytter? Han er 34 år, og alle forlydender indikerer at det var et ekstremt voldsomt styrt, med rigtig mange brækkede knogler, heriblandt et brud på bækkenet. Han blev opereret på i cirka seks timer, og Brailsford har selv kommenteret, at det var i kategorien for de rigtig grimme styrt. Der er nok ikke nogen tvivl om, at Froome kommer tilbage på cyklen igen. Der er nok heller ikke nogen tvivl om, at han kommer det relativt hurtigt. Men det er slet ikke utænkeligt, at Froome aldrig når op på sit gamle niveau igen.

Jeg hader Team INEOS. Jeg hader Froome som cykelrytter, og kan ikke se andet end røde flag, når jeg ser på hans karriere. Men det ville være en synd og en skam, hvis måden, hvorpå han bliver vippet af pinden som verdens bedste klassementrytter, skulle være lige præcis sådan her. For det er aldrig sjovt at styrte. Det ved jeg af erfaring.
Valverde havde også et slemt styrt i touren 2017, som 37 årig. Året efter vandt han endelig VM. Froome er den store favorit igen i 2020.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #31: 14 Jun 2019, 08:53 »

Valverde havde også et slemt styrt i touren 2017, som 37 årig. Året efter vandt han endelig VM. Froome er den store favorit igen i 2020.

Valverde brækkede kun en knæskal. Froome har haft brækket nærmest halvdelen af alle sine knogler. Og i alle tilfælde, så er der masser eksempler på, at gamle ryttere sagtens kan vinde endagsløb. Især de lidt længere og hårdere løb. Paris-Roubaix har eksemplevis alene haft 8 vindere på over 35 år. Til sammenligning er det kun sket to gange i historien, at en rytter på over 35 har vundet en Grand Tour. Den ene var Firmin Lambot i Tour de France i 1922. Den anden var Chris Horner i Vuelta a España i 2013. 34 år har historisk set været den absolut sidste chance for at vinde en Grand Tour, hvis man ser bort fra et løb der fandt sted for snart 100 år siden, og et løb hvor en fuldkommen selvlysende amerikaner vandt. Det bør i øvrigt bare være et spørgsmål om tid, før hammeren også falder over Chris Horner.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #32: 14 Jun 2019, 13:19 »

Nå okay men Team INEOS har mange gange før skabt mirakler Peace Når Froome og Thomas ikke kan mere, så er Bernal klar til at forsætte showet Thumbs Up Ellers henter de bare en eller anden middelmådig brite og gør ham til verdens bedste på rekord tid funny
« Seneste Redigering: 14 Jun 2019, 13:31 af Arberg » Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #33: 14 Jun 2019, 13:35 »

Nå okay men Team INEOS har mange gange før skabt mirakler Peace Når Froome og Thomas ikke kan mere, så er Bernal klar til at forsætte showet Thumbs Up

Floyd Landis mirakler, ja. Juan José Cobo mirakler, ja. Riccardo Riccò mirakler, ja. Den slags mirakler, ja.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #34: 14 Jun 2019, 13:44 »

Min chef havde lige sat et par tusinde kroner på Froom vandt TdF 2 dage før han styrtede funny
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #35: 15 Jun 2019, 01:18 »

Team Ineos kunne vel ikke få en værre start på deres "nye" hold - Thomas er naturligvis en god rytter og holdets styrke er at de altid kører for deres kaptajner.

I år er der kun et hold løb og en kort enkeltstart og netop derfor tror jeg ikke Thomas vinder TdF.

Det er en fordel for løbet at Froome er ude, især for os der ser løbet, det kan kun blive mere interessant.

Det er også mit indtryk at flere hold er blevet stærkere og der er en masse relativt unge nye stjerner på vej og det kan blive hårdt for Team Ineos at holde styr på. Personligt håber jeg at Thomas møder op og er lige 2 % for tung... det vil være dejligt hvis Team Ineos ikke bare kan køre defensivt.

God TdF til alle
Logged

YNWA

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #36: 16 Jun 2019, 19:02 »

Fuglsang har haft en fantastisk sæson og jeg tror han kan køre med på mange etaper, men har han fysikken til 3 uger og får han kvalificeret opbakning fra de andre ryttere? jeg tror det ikke og jeg vurderer at vi let kan se en Fuglsang istedet gå efter etape sejre eller Bjergtrøjen.

Hvorfor skulle Fuglsang ikke kunne få kvalificeret opbakning? Astana har som hold været fantastisk kørende hele sæsonen. Selv en rytter som Merhawi Kudus har jo været kanon flot kørende.

Alexey Lutsenko var jo en fuldstændig fremragende hjælperytter for Jakob i Tirreno-Adriatico. Han har holdt sig fra løb i hele maj for at finpudse sin form fremimod Dauphiné og antageligvis Touren. På Pipay kørte han altså lige op med Woods, Quintana og Porte og tager rent faktisk sekunder på Kruijswijk.

I Ardennerne var Gorka Izagirre en enormt stor hjælp for Fuglsang, og han ser også ud til at skulle spille en vigtig rolle i Touren, hvis man kan tage udgangspunkt i, hvad vi så i Dauphiné. Det er altså også en rytter, der er krummer i, selvom han aldrig selv har kunnet gøre forskellen som kaptajn.

Dertil er Magnus Cort virkelig blevet trimmet. Cort har jo stort set været ligeså godt kørende opad som stærke bjergryttere som Guillaume Martin, Sebastién Reichenbach og Hermann Pernsteiner. Jeg tror virkelig, vi kan forvente et svendestykke af et hjælperytterarbejde fra Cort i juli.

Hvis vi så antager, at Astana også kommer med Omar Fraile og Luis León Sánchez, der begge så utroligt skarpe ud i dagens Tour de Suisse-etape, så er vi altså ved at have et rigtig stærkt og komplet hold, der endda også har tonsvis af erfaring. Vi kan nok godt regne med, at Luis León Sánchez skal passe godt på Jakob på de fladere etaper, mens han så kan forvente at have Cort, Lutsenko og Izagirre omkring sig i bjergene - formentlig i den rækkefølge.

Forskellen på Astana i år og tidligere år har jo været, at kaptajnrollen har været ganske klart defineret. I visse tilfælde øjensynligt grundet dessiner fra sportsdirektørens side. I andre tilfælde ganske enkelt bare fordi, at hierarkiet står mere tydeligt end nogensinde før på Astana. Der er jo slet ingen tvivl om, at Miguel Ángel López og Jakob Fuglsang er de to stærkeste klassementkort. Og det gør bare en forskel.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #37: 17 Jun 2019, 17:26 »

Floyd Landis mirakler, ja. Juan José Cobo mirakler, ja. Riccardo Riccò mirakler, ja. Den slags mirakler, ja.
Haha nej. Wiggins, Froome og Thomas mirakler ja Wink
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #38: 17 Jun 2019, 20:43 »

Haha nej. Wiggins, Froome og Thomas mirakler ja Wink

Ja, netop. Og de tre ryttere har mere end bare én ting tilfælles med Landis, Cobo og Riccò.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #39: 21 Jun 2019, 20:39 »

Ja, netop. Og de tre ryttere har mere end bare én ting tilfælles med Landis, Cobo og Riccò.
hvad ?
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #40: 22 Jun 2019, 14:49 »

Team Ineos har ikke fået den bedste start, Foome er ude af TdF og Thomas var heldig med ikke at lide samme skæbne, men hvad gør det når de har Bernal som under Schweiz rundt viste at han er godt kørende og jeg tror vi kan se ham som en vinder af TdF hvis Thomas viser sig ikke at være på 100%.

Enrico Mas viser også god styrke og Pinot har også vist at vi skal se ham som en mulighed.

Så efter den seneste uges løb, så vil jeg give mit bud på top 5 i TdF

1 Bernal
2 Yates
3 Thomas
4 Pinot
5 Bardet

Boblerne vil være Fuglsang, Quitana  og Mas
Logged

YNWA

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #41: 23 Jun 2019, 18:48 »

Det er da ikke vildt kun at være så lidt foran Dennis, der på ingen måde er bjergrytter.
Forstår ikke at Schweiz Rundt resultaterne får hans odds til at falde. Det er da mindste man kan forvente med de modstandere.

1: Thomas
2: Fuglsang
3: Bardet
4: Yates
5: Bernal
6: Quitana
7: Pinot
8: Mas
« Seneste Redigering: 24 Jun 2019, 08:20 af Arberg » Logged

TheAppleDude
Gæst
 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #42: 24 Jun 2019, 12:16 »

Det er da ikke vildt kun at være så lidt foran Dennis, der på ingen måde er bjergrytter.
Forstår ikke at Schweiz Rundt resultaterne får hans odds til at falde. Det er da mindste man kan forvente med de modstandere.

1: Thomas
2: Fuglsang
3: Bardet
4: Yates
5: Bernal
6: Quitana
7: Pinot
8: Mas

Personligt tror jeg ikke på Fuglsang til en 2. plads.
1. Som alle nok kan blive enige om, skal han "køres" igang og er bedst i de afsluttende uger.
2. Han er dårlig til at afslutte med andre. Hans spurter er langt værre end typer som Bardet, Thomas, Pinot osv. Så han kommer ikke til at vinde bonussekunder, hvilket kan spille en rolle i år også.
3. Hans stab virker ikke særligt prof. Sidste års brøler med ikke at drikke nok vand på de rigtige tidspunkt og spisning på de forkerte tidspunkter havde en kæmpe inflydelse.

Ellers er jeg faktisk meget enig i din forudsigelse af top 8.

Bh. Rasmus
Skribent på: https://iPhoneopladere.dk, https://Macbookopladere.dk & https://Festivalteltet.dk

Logged

camstrup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #43: 24 Jun 2019, 13:07 »

1. Bernal
2. Bardet
3. Kruijswijk
4. Thomas
4. Pinot
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2019
« Svar #44: 02 Jul 2019, 23:16 »

9 Danskere udtaget til TdF 2019, det er vildt og IMO overraskende, jeg havde ikke troet på at vi fik Lars Bak at se igen og at Kasper Asgreen allerede nu fik en plads er vildt fortjent men jeg er virkelig overrasket over hans niveau.
Jesper Hansen har jeg personlig aldrig troet på og slet ikke efter hans skifte til Cofidis.

Fuglsang bliver kaptajn på Astana, men er alle på det stærke Astana hold enig i det og vil de alle bakke op om det ? Ingen tvivl om at Fuglsang fortjener det efter en fænomenal sæson, men jeg kan han holde i alle 3 uger ? Jeg håber på at Fuglsang kan få en etape sejr, det er ikke umuligt, men jeg tror ikke det bliver i alperne som ligger i den sidste uge, med mindre Fuglsang på det tidspunkt er så langt tilbage i klassementet at han kan få lov at køre alene.

Cort og Valgren er IMO de danskere der har de bedste muligheder for at vinde en etape, der er flere etaper i de første 14 dage som kan være der hvor de skal prøves af.

Mørkøv og Asgreen er med Quick-Step det helt rigtige sted idet jeg mener at quick-Step er favorit til at vinde holdløbet.


Mads Würtz Schmidt og Søren Kragh Andersen glæder jeg mig til at følge i året TdF, umiddelbart ser jeg dem ikke som vindere af en etape, medmindre de rammer det rigtige udbrud. Krag Andersen skulle have været med for at hjælpe Tom Dumoulin, men efter hans afbud kan han håbe på en lidt friere rolle.

Lars Bak og Christopher Juul-Jensen tror jeg vi kommer til at se som nogle af feltets hårde arbejdsmænd, en rolle som de begge før har haft og gennemført til perfektion.


Logged

YNWA

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010