home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 383 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2019
| | | | |-+  [24] Football's Coming Home
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: [24] Football's Coming Home  (Læst 14323 gange)
MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [8] Football's Coming Home
« Svar #15: 10 Apr 2019, 11:04 »

Tillykke med guldet! Stærkt  Grin

Jo tak, finalen endte med at blive den sværeste kamp, selvom modstanderen på papiret var den nemmeste.  Wink
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [8] Football's Coming Home
« Svar #16: 10 Apr 2019, 16:26 »

Trofæskabet er selvfølgelig blevet opdateret.  Thumbs Up
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [8] Football's Coming Home
« Svar #17: 11 Apr 2019, 13:42 »



Nations League


Denne gang var jeg havnet i gruppe med Frankrig og Sverige, og her endte jeg med at tage gruppesejren efter undervejs at have spillet Frankrig ud på røv og albuer, mens jeg i den sidste gruppekamp hev en sejr i land til allersidst.

Nu har jeg dog ikke tabt i 31 kampe, og i de seneste kampe har Axel Tuanzebe, Mason Mount og Reiss Nelson fået debut på landsholdet, hvor jeg nu har Phil Foden som fast starter på den centrale midtbane.

Jeg kan nu se frem til nye kampe i Nations League i 2021, mens VM-kvalifikationen også starter der. På nuværende tidspunkt er grupperne stadig ikke trukket.


England – Frankrig 1-1
Sverige – England 1-1
Frankrig – England 0-6
England – Sverige 1-0
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [9] Football's Coming Home
« Svar #18: 12 Apr 2019, 13:09 »



Op og ned


Jeg blev parret med Tyskland i semifinalen af Nations League, og ganske ufortjent gik kampen ud i straffesparkskonkur rence, hvor jeg endte med at tabe. Jeg havde ellers spillet tysker ud på røv og albuer, men effektiviteten svigtede.

I bronzekampen var det en ganske lige kamp mod de portugisiske stjerner anført af Ruben Neves og Bernardo Silva, men takket være en scoring af Harry Kane kunne jeg hive en smal 1-0-sejr i land.

Derudover er VM-kvalifikationen startet, og her er det blevet til sejre mod Bulgarien og Grækenland, men i første omgang er fokus på Confederations Cup, hvor jeg skal møde Brasilian, Papua Ny Guinea og Kina i gruppespillet.

Mere herom senere.


Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [10] Football's Coming Home
« Svar #19: 14 Apr 2019, 13:45 »



Truppen til Confederations Cup


Jeg satser stærkt på at skulle vinde Confederations Cup denne sommer, og jeg har en næsten skadesfri trup til rådighed. Kun Jack Butland og Reiss Nelson har ikke være tilgængelige, men min trup er stærk alligevel.

Målmænd: Angus Gunn, Dean Henderson, Jordan Pickford

Forsvarsspillere: Trent Alexander-Arnold, Ben Chilwell, Kyle Walker, Luke Shaw, Axel Tuanzebe, John Stones, Joe Gomez

Midtbanespillere: Dele Alli, Lewis Cook, Jordan Henderson, Jesse lingard, Declan Rice, Jadon Sancho, Raheem Sterling, Harry Winks

Angribere: Harry Kane, Marcus Rashford, Callum Wilson



Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [11] Football's Coming Home
« Svar #20: 15 Apr 2019, 11:56 »



Brasilien er bare for gode


Confederations Cup er færdigspillet, og to gange stødte jeg ind i Brasilien, og to gange måtte jeg erkende, at den sydamerikanske stormagt viste langt større skarphed og vandt både den første gruppekamp og finalen med 2-0.
 
Jeg var ikke helt tilfreds med præstationerne, og både offensivt og defensivt var der plads til forbedringer, og jeg må nu gå i tænkeboks for at se, om der skal ændres noget taktisk.


Gruppespil: England – Brasilien 0-2
Gruppespil: England - Papua Ny Guinea 3-0
Gruppespil: England – Kina 4-1
Semifinale: England – Frankrig 2-0
Finale: England – Brasilien 0-2


Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [13] Football's Coming Home
« Svar #21: 15 Apr 2019, 19:27 »



VM-kvalifikationen


Jeg var havnet i ganske overkommelig gruppe med Norge, Grækenland, Bulgarien og Litauen, og her havde jeg absolut ingen problemer med at hive førstepladsen i land.

Samtlige kampe blev vundet, og dermed er jeg nu klar til mit helt store mål. VM i 2022 venter forude, og jeg glæder mig især over, at spillere som Phil Foden, Declan Rice og Oliver Skipp viser rigtig gode takter. Jeg har en udfordring på målmandsposten og venstre back, der helt klart er de to positioner, hvor jeg er dårligst besat, men ellers har jeg en sindssyg stærk trup.


England – Bulgarien 4-0
Grækenland – England 0-1
England – Litauen 6-0
Norge – England 0-4
Bulgarien – England 0-3
England – Grækenland 1-0
Litauen – England 0-2
England – Norge 2-0


Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [14] Football's Coming Home
« Svar #22: 16 Apr 2019, 18:22 »



Nations League og VM lige om hjørnet


VM i 2022 er lige om hjørnet, men da turneringen først sparkes i gang ultimo november, er der blevet spillet Nations League, og her var jeg havnet i gruppe med Bosnien og Kroatien.

Jeg testede nogle ting af frem mod VM-slutrunden, og blandt andet inkluderede jeg den første regen på landsholdet. En ung, driblestærk højre back ved navn Colin Arthur, der i en alder af 19 år er fast mand for Manchester City. Kommer han med i VM-truppen, skal I nok få et billede af ham.

Kampene gik ikke særlig godt, og selvom jeg dominerede massivt, havde jeg igen store problemer med at få scoret mål nok. Jeg er ved at være ret desperat for at få lavet mere end ét mål pr. kamp, men der er stadig lidt tid til VM.


England – Bosnien 2-1
Kroatian – England 2-1
Bosnien – England 0-0
England – Kroatien 1-0



Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [14] Football's Coming Home
« Svar #23: 18 Apr 2019, 16:25 »



VM-truppen


Der er desværre sket det helt forfærdelige, at min største stjerne og mest uerstattelige spiller, Harry Kane, har brækket benet og ikke kommer med til VM. I stedet er jeg nødt til at sætte min lid til, at Marcus Rashford og Callum Wilson kan score nogle mål.

Ingen af de to angribere har været flittige målscorere i min tid som landstræner, og selvom de spiller i henholdsvis Manchester United og Chelsea, er de ikke stamspillere, og jeg må sige, at jeg er ganske nervøs for slutrunden på nuværende tidspunkt.

Med i truppen er der én regen, og det er Colin Arthur, som dog sandsynligvis må stå i skyggen af Trent Alexander-Arnold. Det bliver nok en god defensiv, der skal bære mig langt i Qatar.

Målmænd: Jack Butland (Southampton), Jordan Pickford (Everton), Angus Gunn (Bournemouth)

Forsvarsspillere: Colin Arthur (Manchester City), Trent Alexander-Arnold (Liverpool), John Stones (Manchester City), Axel Tuanzebe (Juventus), Rob Holding (Leverkusen), Joe Gomez (Liverpool), Luke Shaw (Lazio), Ben Chilwell (Leicester)

Midtbanespillere:
Declan Rice (Manchester City), Eric Dier (Tottenham), Oliver Skipp (Tottenham), Lewis Cook (Bournemouth), Phil Foden (Manchester City), Jesse Lingard (Chelsea), Raheem Sterling (Manchester City), Reiss Nelson (Arsenal), Jadon Sancho (Real Madrid), Dele Alli (Tottenham)

Angribere: Marcus Rashford (Manchester United), Callum Wilson (Chelsea)







Logged

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: [15] Football's Coming Home
« Svar #24: 20 Apr 2019, 18:55 »

Colin Arthur er på roids med de fysiske egenskaber Opstemt
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [15] Football's Coming Home
« Svar #25: 20 Apr 2019, 20:47 »

Han er helt vild, og han er fast mand for Manchester City allerede. Dog har jeg også en helt fantastisk Trent Alexander-Arnold til rådighed.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [15] Football's Coming Home
« Svar #26: 22 Apr 2019, 17:10 »

Påsken er ved at være forbi, og de næste opdateringer venter lige om hjørnet, og I kan godt glæde jer til taktiksnak og VM.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [15] Football's Coming Home
« Svar #27: 23 Apr 2019, 17:07 »



Sådan kommer VM-trofæet i hus



Siden jeg overtog landstrænerjobbet for England efter EM i 2018, har jeg holdt fast i én taktik. En traditionel 4-5-1-opstilling, og den vil jeg nu i relativt korte træk forsøge at beskrive.

Målmanden er en sweeper keeper, der primært har fokus på at samle stikninger op bag min forsvarslinje, der står relativt højt. Det er dog i højere grad målmandens evner til at sætte spillet i gang med hurtige, korte afleveringer, jeg har fokus på.
På højre back opererer jeg med en back i rollen som support. Egentlig er det en ganske defensiv rolle, men selvom jeg har nogle fantastiske offensive spillere på positionen, vælger jeg at holde lidt igen, da der allerede skabes bredde på højre side via min kantspiller.

Midterforsvaret består af en centerforsvarer og en boldspillende forsvarer. Det er primært centerforsvareren, som er bomstærk i duellerne, der skal tage slagsmålene med en enlig angriber, mens den boldspillende stopper er ham, der skal igangsætte angreb. Mine foretrukne midtstoppere mestrer dog de fleste facetter af spillet, så det gør næppe den helt store forskel, hvilken rolle de bliver udstyret med.

I venstre side af forsvaret har jeg en wingback i support. Mine spillere på positionen er ikke defensive vidundere, og i stedet har jeg fokus på, at de skal supplere min indvendige angriber længere fremme på banen. De kommer med i offensiven og holder bredden uden at være altafgørende for mit spil.

Som ankermand på den defensive midtbane bruger jeg oftest Declan Rice i rollen som defensiv midtbanespiller. På den måde beskytter han min bagkæde, men han kan også være med i det opbyggende spil. Hvis jeg møder overkommelige modstandere, skifter jeg gerne til en dybdeliggende playmaker.

Den centrale midtbanespiller til højre er udstyret med rollen som mezzala. Han flakker derfor lidt rundt på banen og søger blandt andet både dybt og bredt. Jeg har haft relativt stor succes med at få ham til at komme på skudhold fra kanten af feltet.
 
Som makker på den centrale midtbane har jeg en felt-felt-spiller. Det er en meget dynamisk type, der har evner i begge ender af banen, men for mig bliver denne spiller ofte sat i scene til at afslutte mod mål. Det har resulteret i en del scoringer fra denne position, hvor jeg har brugt en del forskellige spillere.

På højre kant bruger jeg en kantspiller, som har fået relativt meget frihed til både at bevæge sig indad i banen og søge i de dybe rum. Primært er det dog ham, der skaber en masse bredde i spillet og slår nogle indlæg i feltet.

I den modsatte side har jeg en indvendig angriber, som er en rolle, der både er blevet udfyldt af deciderede kantspillere og offensive midtbanespillere. Spilleren på denne position kommer ofte i feltet, når der er indlæg, og han skaber konstant uro med sine løb omkring modstandernes forsvar.

Helt fremme har jeg benyttet mig af en dybdeliggende angriber. Selvom Harry Kane er skræddersyet til rollen, er det ikke sådan, at han bomber mål ind, som han gør i den virkelige verden, og nu må jeg så undvære ham til slutrunden. Jeg har ikke formået at få min angriber til at score bunkevis af mål, men den dybdeliggende angriber fungerer brillant sammen med mine øvrige spillere på den forreste del af banen.

Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [16] Football's Coming Home
« Svar #28: 24 Apr 2019, 13:50 »



VM-modstanderne



Der er for længst blevet trukket lod til VM-grupperne, og jeg har nu haft mulighed for at se lidt nærmere på min gruppe, der umiddelbart ser ganske overkommelig ud.

Den sværeste modstander er uden tvivl, som jeg allerede møder i den første kamp. Det danske landshold har stadig Åge Hareide ved roret, og stjernerne på holdet er Christian Eriksen og Andreas Christensen, mens spillere som Viktor Fischer, Kasper Dolberg og Thomas Delaney også spiller fremtrædende roller.

Næste modstander er Jamaica, der fortsat har en 38-årig Wes Morgan som fast mand, mens den absolut største stjerne på holdet uden tvivl er Leon Bailey, der er en fast del af Bayern Münchens startopstilling. Med to spillere på landsholdet fra Superligaen bør jeg dog aldrig komme i problemer mod Jamaica.

Sidste hold i gruppen er Ghana, og jeg tør ikke undervurdere det afrikanske land, der har nogle dygtige spillere i form af Thomas Partey, Jordan Ayew og Alfred Duncan. I sidste ende bør det dog også være et hold, jeg skal klare uden problemer.

De to venskabskampe op til slutrunden er vundet uden problemer, og jeg er nu helt klar til VM-slutrunden.


Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [17] Football's Coming Home
« Svar #29: 25 Apr 2019, 08:51 »



England - Danmark



Gruppens første kamp var på papiret den sværeste, og derfor gik jeg ind til kampen med alle stjernerne på banen. Jeg viste mig lynhurtigt som det klart stærkeste hold, og chancerne faldt på stribe.

Kasper Schmeichel stod dog godt i det danske mål, og jeg formåede først at passere Leicester-målmanden efter 66 minutter, hvor Jadon Sancho sparkede bolden ind i det fjerneste hjørne fra kanten af feltet efter oplæg af Phil Foden.

Med ni minutter tilbage blev kampen afgjort, da en velspillende Raheem Sterling serverede bolden for fødderne af Oliver Skipp, der også trykkede af fra distancen og havde held med at sende bolden i netmaskerne.

Jeg havde dermed fået en perfekt start på VM-slutrunden.

Startopstillingen: Pickford; Alexander-Arnold, Stones, Gomez, Chilwell; Rice, Foden, Skipp, Sterling, Sancho; Rashford


Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010