home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 372 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2019
| | | | |-+  #2 Bosnian Brutes
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #2 Bosnian Brutes  (Læst 2177 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#2 Bosnian Brutes
« : 01 Apr 2019, 08:36 »

Nogle tror at store spillere skabes på de største scener, men realiteten er at fundamentet bygges på knolede baner, med græs, mos og mælkebøtter. Her fungerer unge drenge som frø, der konstant skal stimuleres for at kunne spire.
Med tiden er fodbolden gået fra at være ren passion og lokalpatriotisme, til at være hård business. Derfor sorteres ukrudtet fra, og kun de smukkeste spirer bliver accepteret, og får lov at blomstre. Jeg er gartneren, der passer mit bed med hård hånd, og de som ikke spirter, kasseres og efterlades for bestandigt.


Som jeg står på den knolede, støvede og mildest talt ynkelige bane, og ser de unge drenge komme luntende ud til træningen. Får jeg følelsen af at i år er vores år,. Der er blevet luget ud, og de som er tilbage står trimmet og knivskarpe. Fra flere sider har der været kritik af truppen unge alder, men vi agter at bevise at ungdommens energi, slår alderdommens klogskab.
 
« Seneste Redigering: 10 Apr 2019, 10:32 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
#2 Bosnian Brutes
« Svar #1: 10 Apr 2019, 10:32 »



Vinden stryger blidt forbi mit ansigt, og varmen fra solens tidligere morgenstråler, fylder mig med fornyet energi. Lyden af den travle hverdag i Banja Luka er forsvundet, og kun de rolige lyde fra skovens træer fylder omgivelserne. En lille mus pusler i nogle blade efter føde og fuglene forsøger at flyve fra rederne. Sommeren er i sandhed ved at gå på hæld.
I det fjerne kan jeg hører den lyd, jeg kender så godt... lyden af tunge, hurtige vejrtrækninger og fødder der kæmper sig igennem den kuperede skovbund.


Hård træning, har været indgangsvikling til sæsonen i år, det krydret med 6 venskabskampe har sikret mig, at holdet er klar til første turneringskamp i morgen. Det er ikke hvilken som helst kamp, det er et lokalopgør på linje med Roma og Lazia, eller Milan-klubberne. Det først hold vi møder er Borac (BL) som vi deler stadion med, på trods af det de facto er deres stadion. For at give en indikation på omfanget af denne kamp i den bosniske 1. division, er kampen valgt til at blive TV-transmitteret, modsat flere kampe fra den Bosniske Premier League.


Holdet har trænet godt, og spillet har fungeret i træningskampene. Kritikken har dog været stor fra medierne omkring holdets gennemsnitsalder. Flere beskylder FK Zeljeznicar Sport for at drive rovdrift på de unge knægte, og klubben spåes af medierne til at falde fuldstændigt igennem; Der mangler erfaring, lyder det.

Jeg, Dusan Sremac manager for FK Zeljeznicar Sport, har dog en tro på at vi kan holde os i midten af tabellen, og når sæsonen er slut have bevist at ungdommens energi, kan hamle op med alderens visdom.


Sæsonens første kamp, starter med et kæmpe pyroshow, på begge sider af det opdelte stadion. Hvis der er noget der motivere et hold, så er det føle energien fra tribunerne. Der går da hellere ikke mere end 5 minutter, før 19-årige Dejan Vukelja hamre den i kassen fra 35 meter! et eminent spark, som dykker ind under overlæggeren. 0-1 til FK Zeljeznicar Sport. Vi forsætter med at være i kontrol, takket været en stærk central midtbane, bestående af Sinisa Satara på 19 år samt Dejan Basancic på 18 år.

Efter 25 minutters spil, bliver spydspidsen 18-årige Bojan Markovic nedlagt i feltet og dommeren fløjte straffe. Det straffe omsætter 16-årige straffesparksskytte, og skyggeangriber Miroslav Jerinic til et flot mål og stillingen er nu 0-2 til FK Zeljeznicar Sport.

5 minutter senere, er det så 20-årige centrale forsvarer Ostoja Saula, som kapper benene af en modstander i feltet, det koster et straffe og en ostemad. Borac (BL) reducere til 1-2.

I pausen er fokusset at få udnyttet vores fløje bedre, og trække forsvaret ud, så der er bedre plads til Bojan Markovic. Lige efter pausen giver dette pote, dog er det 17-årige Srdjan Ruzicic som i ren Robben-stil, trækker ind foran feltet fra sin kant og sender bolden over i det lange hjørne til 1-3.

På lægterne er der en kæmpe fest blandt FK Zeljeznicar Sport's fans. De synger "Željezničar je najbolji, mladi pobeđuju", til stor glæde for undertegnede. Efter scoringen til 1-3 sidder vi på alt, og 19-årige Sinisa Satara gør det til 1-4 efter 63 minutter, hvilket bliver kampens resultat.

En perfekt start, for de unge spillere - nu er fokuseret rettet mod de sidste tre kampe i August.



Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010