home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 405 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Ranheim og den svære vej til toppen af norsk førsteholdsfodbold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Ranheim og den svære vej til toppen af norsk førsteholdsfodbold  (Læst 2766 gange)
Hesselbaek
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Ranheim og den svære vej til toppen af norsk førsteholdsfodbold
« : 14 Jan 2019, 17:47 »

Så blev det min tur til at oprette mit første blog-indlæg på FMFREAKS.dk. Efter flere år som gæst på siden følte jeg at det nu var på tide at oprette en bruger herinde og deltage i debatterne!

Mit første eventyr starter i Trondheim, Norge, i oprykker-klubben Ranheim. Den eneste deltids-professionelle i den Norske Eliteserie. Mit engagement for at starte med netop denne klub stammer fra den danske podcast "Defensiv Angriber", som anbefalede 15 hold at starte sit FM19 eventyr med og rangerede dem efter sværhedsgrad fra 1-5, hvor denne udfordring trak en solid 5'er.

Målet hos Ranheim er at kæmpe om at undgå nedrykning til den Norske 1. division, og de er med odds 1001 på en ligatitel. store favoritter til at rykke ned dette år. Min opgave er at modbevise kritikerne og holde Ranheim i den bedste norske liga - og på sigt gøre dem til en magtfaktor i norsk fodbold.

Hvad angår økonomien hos Ranheim, er der ikke meget at komme efter. Med et oprindeligt transferbudget på 29.16 tusinde DKK og et lønbudget på omkring 452 tusinde DKK bliver det svært at lokke førsteholdsspillere til klubben. Her må jeg kigge efter lejeaftaler eller frie transfers for at kunne tilføje nyt blod til truppen.

Ranheim er et hold præget af mangel på fuldtidsprofessione lle spillere og dette gør ikke just opgaven nemmere. Den bedste spiller i truppen skal findes på målmandsposten, hvor Even Barli pynter på et, milde sagt, ringe hold. Dog udgør midtbanespiller og anfører, Mads Reginiussen, et ganske udemærket valg til midtbanen. Midtbanespilleren og viceanfører, Kristoffer Løkberg, som også er et godt bud til en starter, er dog allerede på vej ud klubben i det han har aftalt et skifte til SK Brann med start 1/1-2019.

Mit primære fokus ligger dog på at hente en ny midterforsvar til klubben, da et brækket ben til Karl Morten Eek betyder, at jeg står tilbage med 2 reelle midterforsvarer og der er en lang sæson i vente.

Jeg vil prøve mig af med en 4-4-2, hvor mit fokus skal være på min TM, Andreas Helmersen, som er i klubben på en lejeaftale fra Rosenborg.

Jeg håber I vil følge mig på mit eventyr i den Norske Eliteserie hos Ranheim IL.

Indslaget opdateres løbende.
Logged

Hesselbaek
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ranheim og den svære vej til toppen af norsk førsteholdsfodbold
« Svar #1: 14 Jan 2019, 18:06 »

Efter blot 15 dag i Ranheim IL modtager jeg et bud på midterforsvar, Daniel Kvande, som er tiltænkt en startplads i indeværende sæson. Buddet kommer fra to af mine konkurrenter, Odds Ballklub og IK Start, på henholdsvis 100 tusinde kroner og 102 tusinde kroner. Efter min mening - skambud. Dog var Daniel ikke tilfreds med min afvisning af buddet og valgte at gå til pressen med det. Dette vil jeg dog ikke finde mig i og jeg smider ham derfor på Ranheim 2 til der er kommet ro på situationen eller jeg modtager et bud, som i min optik, er tilsvarende hans værdi.

Jeg har dog i mellemtiden taget nogle foranstaltninger og investeret i en ung midterforsvar ved navn Andreas Murbeck. En 19-årig knægt hentet på fri transfer fra den danske 2.divisons-klub, Skive IK. Dette kunne, med den nuværende økonomi, godt ligne den eneste signing i det første transfervindue.

Jeg føler mig egentlig godt udrustet ift. truppens bredde pt. Men dette vil lade sig vise i de kommende træningskampe - og for alvor til sæsondebuten mod Brann, som endte på en 5.plads i sidste sæson.
Logged

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ranheim og den svære vej til toppen af norsk førsteholdsfodbold
« Svar #2: 14 Jan 2019, 19:39 »

Følger  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010