home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 237 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Brændte chancer!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Brændte chancer!  (Læst 12681 gange)
agf1991
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Brændte chancer!
« : 08 Jan 2019, 18:18 »

Hej alle.

Ja, som overskriften antyder, synes jeg der bliver brændt ALT for mange chancer, især fra ens eget hold.
Jeg synes det gør spillet ubrugeligt, og det får mig til at miste lysten, at jeg i mange kampe kan udspille min modstander, men at deres målmand bare står en brandkamp, eller at mine angribere vælger at afslutte på stolpen 1 meter fra mål. Er det mig der er et tudefjæs, eller oplever i andre også samme problem? Spiller netop nu en kamp, hvor jeg (Crystal Palace) møder Cardiff. Jeg er bagud 3-0, og alle deres mål er scoret på langskud, hvorimod jeg har haft op til flere store chancer som de overnævnte. Er der måske endda noget jeg har overset, som man kan gøre ved det? Træningsmæssigt eller lignende.

MVH
Anders
« Seneste Redigering: 08 Jan 2019, 18:22 af agf1991 » Logged

Byens hold fra 1880 ÅRHUS GF

MBO
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #1: 10 Jan 2019, 20:09 »

Jeg oplever det også - og læser det også på andre sider. Tror også det bliver min sidste omgang med football manager.
Logged

Tobiasholm
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #2: 10 Jan 2019, 21:08 »

Jeg er helt enig.. det er simpelthen ikke værd at spille, når det fungerer på den måde.. Det taktiske aspekt er pludseligt langt mere ligegyldigt.  Skuffet
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #3: 13 Jan 2019, 23:20 »

Jeg kan slet ikke forholde mig til det i siger... Jeg synes det fungerer fint.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #4: 14 Jan 2019, 13:11 »

Jeg oplever det samme.

Min første angriber scorer 4 mål fra nytår til sæsonen er slut. Og min reserve angriber scorer ikke et eneste mål i hele sæsonen i nogle turneringer overhovedet. Hvilket resulterer i jeg ender på en 10 plads. Hvor jeg året før er tæt på at vinde ligaen og selv samme angriber ender nr 3 på topscorer listen.
Der er kommet en opdatering i mellem de 2 sæsoner og tænker det hænger sammen.

Som i andre skriver så mister man lidt lysten. Jeg er alt dominerende i fleste kampe både på boldbesiddelse og i den grad på chancer. Forstår godt man kan ramme en dårlig stime og en angriber kan have det svært til tider. MEEN jeg har aldrig i mine 12-13 år jeg har spiller manager prøvet noget lign.

Generelt i alle ligaer scorer angriberne langt mindre mål end tidligere. Topscorere ender på måske 20 mål hvilet er meget lavt efter min mening.

Det må da være en bug i spillet
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #5: 14 Jan 2019, 19:34 »

Det er altså mærkeligt... jeg oplever det slet ikke.
Min angriber lagde ud med et hattrick i første spillerunde, og har siden scoret 11 mål i 14 kampe, hvilket er godkendt i min bog. Mine midtbanespillere scorer dog mere end angriberne. Self brænder jeg chancer, men vinder da også kampe med både 3 pg 4 mål.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #6: 15 Jan 2019, 08:03 »

Det er helt sikkert at langskud på nuværende tidspunkt er lettere overpowered, samtidig med at friløbere som altid er underpowered. Men synes nu ikke det er direkte game breaking.

Har både før og efter "langskudspatchen" haft Tom Van Weert til at score ca. 1 mål per kamp i superligaen.
Logged


astrup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #7: 15 Jan 2019, 11:02 »

Det er helt sikkert at langskud på nuværende tidspunkt er lettere overpowered, samtidig med at friløbere som altid er underpowered. Men synes nu ikke det er direkte game breaking.

Har både før og efter "langskudspatchen" haft Tom Van Weert til at score ca. 1 mål per kamp i superligaen.

Enig. I min taktik er det også shoot on sight. Men jeg er ikke enig i, at det ødelægger noget af det taktiske i spillet, som det bliver beskrevet ovenfor. Er det ikke præcis det, som Jürgen Klopp har ret meget held med i Liverpool i øjeblikket? I det hele taget synes jeg, at FM19 er modelleret meget efter Gegenpress og Jürgen Klopps fodboldfilosofi, fordi det virker som om, at FM tænker, at det er fremtiden i fodbold de næste mange år.

Mit største problem ligger, som det også er beskrevet ovenfor, at jeg kan have 65 procent boldbesiddelse. 30 skud, hvor ti af dem er indenfor rammen. Og alligevel spiller man 2-2, fordi modstanderne scorer på deres eneste to chancer, selvom det er mindre chancer end flere af dem, jeg selv har haft.

Hej, Enevoldsen i øvrigt.

- Astrup
Logged

gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #8: 15 Jan 2019, 13:22 »

Jeg oplever også en ændring efter den seneste opdatering. Måske det er en måde, at stoppe et topholds dominantion eller bare gøre det en smule sværere. For oplevede også, før opdateringen, at vinde kampe rimelig nemt og ofte med 3 - 4 mål, hvis man spillede med et dominerende hold. 
Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #9: 15 Jan 2019, 16:02 »

Enig. I min taktik er det også shoot on sight. Men jeg er ikke enig i, at det ødelægger noget af det taktiske i spillet, som det bliver beskrevet ovenfor. Er det ikke præcis det, som Jürgen Klopp har ret meget held med i Liverpool i øjeblikket? I det hele taget synes jeg, at FM19 er modelleret meget efter Gegenpress og Jürgen Klopps fodboldfilosofi, fordi det virker som om, at FM tænker, at det er fremtiden i fodbold de næste mange år.

Mit største problem ligger, som det også er beskrevet ovenfor, at jeg kan have 65 procent boldbesiddelse. 30 skud, hvor ti af dem er indenfor rammen. Og alligevel spiller man 2-2, fordi modstanderne scorer på deres eneste to chancer, selvom det er mindre chancer end flere af dem, jeg selv har haft.

Hej, Enevoldsen i øvrigt.

- Astrup

Du sagde godt du var på siden, men havde slet ikke spottet dig, selvom jeg har læst dit navn flere gange!

Det er altid frustrerende ikke at vinde når man dominerer, men der er også tider man vinder selvom man bliver domineret, om det er den ene eller anden situation der sker, afhænger jo om man er stor eller lille. Men det er jo ikke urealistisk at små klubber driller de store, det tog BIF 4 forsøg at få point mod Hobro, første gang de kom i Superligaen.

Hvis man ikke scorer så mange mål, er det ikke nødvendigvis spillet den er galt med. Det kan være taktiske ting eller mangel på PPM's på sine spillere, blandt andet på friløbere hvor enten runde målmanden eller placere bolden er god.

Derudover er genegenpres/højt pres helt sikkert fremtiden jf. FM. Det er jo også den bedste måde at stoppe langskud på, selvom det høje pres til tider er helt åndssvagt (når tre mand pludselig bare rusher hovedløst frem mod en modstander og efterlader feltet helt tomt).
Logged


Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #10: 16 Jan 2019, 21:06 »

Jeg oplever som sådan ikke problemer med at score, men har svært ved at score mere end to pr. kamp.
Men oplever også at modstanderen, som i siger, score på alle deres chancer.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

MBO
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #11: 18 Jan 2019, 08:41 »

Ift det med at score mål er jeg også i dyb krise. Står overfor en ny sæson nu og er i tvivl om jeg skal lave min formation om fra 4-2-3-1 til en 4-1-3-2 altså med 2 angribere for at se om det kan hjælpe. Hvad har folk herinde haft mest succes med?
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #12: 18 Jan 2019, 08:55 »

har fin succes med en 4-1-2-2-1. spiller med Wolves i et online game med en kammerat. blev 3'er i 1 sæson. ligger nr 1 halvvejs igennem sæson 2. har ingen problemer med at score. dog bliver der brændt mange store chancer hvilket godt kan koste lidt. ser det dog ikke som værende et problem
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

MBO
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #13: 18 Jan 2019, 09:00 »

Er det med fløj spillere så? Eller indvendig angriber?

Bonaventura var et bæst for mig i første sæson som indvendig angriber, men faldt helt igennem i 2 sæson.
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brændte chancer!
« Svar #14: 18 Jan 2019, 20:10 »

indvendig angriber i attack, begge sider Smiley og fremskudt angriber på toppen. foretrækker dog rollen komplet angriber, men det kræver spillerne til det Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010