home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 243 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Brøndby og verdensherredømmet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Brøndby og verdensherredømmet  (Læst 26589 gange)
QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #30: 25 Jan 2019, 11:22 »

Kan du ikke bare have 2 fra samme kontinent?

f.eks. en i Argentina eller i Brasilien også?

På et eller andet tidspunkt vil du nok fortryde hvis du afbryder samarbejdet tror jeg.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #31: 26 Jan 2019, 11:59 »

Jo, det kan jeg sagtens, og det er også planen på sigt, at jeg skal have det. Problemet er bare, at der ikke er kommet et eneste talent fra deres akademi, som er i nærheden af at kunne blive aktuel for mig, så jeg bliver nødt til lige at afvente og se, om det bare var en dårlig årgang, eller om der generelt ikke kommer nogle store talenter derfra.
Logged

gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #32: 29 Jan 2019, 16:39 »

Så fik jeg læst op på det sidste. Virkelig god blog, velskrevet og fuld af inspiration  Thumbs Up Thumbs Up
Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #33: 31 Jan 2019, 17:18 »

Så fik jeg læst op på det sidste. Virkelig god blog, velskrevet og fuld af inspiration  Thumbs Up Thumbs Up

Det er jeg rigtig glad for at høre, gonzo Opstemt
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #34: 31 Jan 2019, 18:36 »


Kaotisk sommer efterfulgte kedeligt forår
02.09.2022

Jeg synes ikke, at der er nogen grund til at gå i dybden med forårets resultater. Schalke 04 slog os ud af Europa League med samlet 6-7 i 1/16-finalen. Superligaen vandt vi igen suverænt. I år blev det med 19 point ned til FCK.

Mukhtar var atter den store oplevelse. 18 scoringer og 25 assists i 30 kampe er ekstraordinært, men der er åbenbart ikke nogen, der vil indløse han frikøbsklausul på 75 millioner. Det glæder jeg mig bare over, for han bliver svær at erstatte, selvom vi har spændende talenter på vej på den offensive midtbane.

Frederik Nørrestrand, Anders Ziegler og Mikkel Damsgaard var også virkelig stærkt spillende, og slutteligt måtte jeg også give efter og sælge den unge trio. Da buddene begynde at tikke ind, kom spillerne til mig og bad om et skifte, og jeg lovede dem, at de kunne forlade klubben, hvis tilbuddet var i orden. Damsgaard endte med at tage til FC Porto for potentielt 127 millioner, Nørrestrand til Hoffenheim for 122 millioner og Ziegler til RB Leipzig for 245 millioner.

Lasse Vigen ville også væk og blev solgt til Espanyol, fordi hans kontrakt udløber næste sommer. Uffe Bech røg også videre, og så blev Flemming Madsen, Andreas Pyndt, René Johansen, Mhlengi Bereng, Christian Enemark, Morten Frendrup og Sebastian Falch Roepstorff alle udlejet til Almería.

Fra vores spanske venner har vi til gengæld fået den talentfulde Lolo Carmona. Det gav os samtidig mulighed for at udleje Xhanti Ntamo, som stod i skyggen af Mukhtar i sidste sæson, og som havde brug for mere regelmæssig spilletid. Vi betalte hans frikøbsklausul, som lød på 26 millioner kroner.

20-årige Rasmus Osmanovski blev afløseren for Ziegler. Stopperen kommer til efter 45 kampe i Malmö FF og en enkelt kamp for det svenske landshold, og til prisen ser jeg ham som værende en fornuftigt erstatning, selvom Ziegler var et ekstraordinært talent. Felix Beijmo hentede jeg omvendt ind som en mere erfaren erstatning for Nørrestrand. Han har tidligere spillet 34 kampe for Werder Bremen og 13 for Bayer Leverkusen.

Købet af Ryan Johansson var som sådan ikke nødvendigt. Det bundede i, at jeg ikke var helt tilfreds med, at enten Borja Fernandez eller Domen Crnigoj skulle spille fra start ved siden af Højbjerg, hvis jeg ikke hentede en erstatning for Vigen ind - og det gjorde jeg så med Johansson, som i sidste sæson spillede 33 kampe i Bundesligaen for Kaiserslautern. 39 millioner måtte jeg slippe for svenskeren.

Alligevel var det sommerens sidste indkøb, som tog alle overskrifter, da Rodrigo Pereira blev hentet for 82,5 millioner i LA Galaxy. Det var det klart største indkøb i klubbens historie, og jeg mente egentlig ikke, at 65 kampe, en scoring og 12 assists over fire sæsoner for LA-klubben samt to amerikanske landskampe var nok til at retfærdiggøre prisen, men jeg havde virkelig brug for en erstatning for Damsgaard - og Pereira passer perfekt til rollen.

Sæsonen blev heldigvis en stor succes for Wits, som formåede at vinde mesterskabet efter nogle sæsoner, hvor man havde været lige ved og næsten. Fire point foran Kaizer Chiefs og med endnu en suveræn målscore sikrede de sig førstepladsen, mens Jabu Mdaka, Charles Dube og Simon Murray alle blev delte topscorere med ni scoringer hver.

Mdaka er også stadig en af Wits' mest interessante spillere. Han har nu lavet 30 mål i 78 kampe fordelt over tre sæsoner, og Porto blev meldt interesseret over sommeren. Jeg er stadig ikke helt overbevist, men jeg holder øje med ham lidt endnu.

Klubben har desuden fået nogle fine spillere i Abongiale Ngcoba og Nazeer Basadien, sidstnævnte den mest spændende, men de er også langt fra Alexandre Evre. Mindre kan selvfølgelig også gøre det, men selv Basadien kommer ikke til at blive meget mere end en fornuftig back up-spiller på sigt.

Adelaide kunne desværre ikke gøre Wits kunsten efter, men det var utrolig tæt på. Guldkampen blev først afgjort i sidste spillerunde, hvor Manchester Citys legekammerater fra Melbourne tog mesterskabet med bare et enkelt point, men hvor klubben alligevel viste mig, at de er værd at satse på.

Klubben har også udviklet en virkelig spændende spiller i Aaron McDonald, som jeg faktisk skrev kontrakt med sidste vinter, og som skifter til klubben til næste vinter. I en alder af bare 17 år har han allerede fået sin debut på det australske landshold, og han går uden tvivl en stor fremtid i vente - og forhåbentlig med masser af kampe i Brøndby.

Aaron Nelson er også et udmærket talent, og Victor Pastrana kunne være en fin backup til højrekanten, men købt bliver de nok ikke. Så skulle det være for at tjene lidt penge på Nelson, som trods alt har spillet 31 kampe for en af Australiens største klubber, selvom han ikke er mere end 18 år gammel.

Almeria var langt fra at levere samme flotte sæson som Wits og Adelaide, om end jeg heller ikke havde forventet, at de skulle rykke op i La Liga. De klarede med nød og næppe skærene i Segunda Division. Seks point over nedrykningsstregen sluttede de, og man var længe bare 1-3 foran Granada, som endte med at rykke ned. Mhlengi Bereng bidrog med tre scoringer og en assist i 17 kampe efter en langsom start på sæsonen.

Jeg købte Lolo Carmona, og der røg en ung forsvarsspiller til Valencia, hvorfor klubben er løbet lidt tør for talenter, der kan gøre sig gældende i Brøndby. Andoni Acacio er nok det bedste bud, men han mangler stadig utrolig meget på det tekniske og fysiske plan.

Klubben må derimod håbe på, at mere rutinerede kræfter som Hicham Khaloua og Sergio Aguza kan levere varen, og jeg tror egentlig også, at de kunne komme til at spille en lille rolle, hvis jeg hentede dem til klubben. De har begge et fint niveau og kunne sagtens gøre sig gældende i Superligaen, men deres alder taget i betragtning holder jeg mig nok fra dem.

« Seneste Redigering: 31 Jan 2019, 20:14 af Roche » Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #35: 31 Jan 2019, 21:05 »

Hvad beder du din bestyrelse om at lede efter af klubber (hvilken en af muligederne), når du skal have ny samarbejdsklub?
Logged

Tidligere: Baloo38

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #36: 01 Feb 2019, 07:00 »

Flot sæson i ligaen, ret suverænt!

Nu må Europa komme i næste sæson! I mit spil(Hibiriean i Skotland), er de kommet til kvart/semifinalen i Euro League de sidste 2 sæsoner Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Onkel69
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #37: 03 Feb 2019, 02:43 »

Hej Roche. Super fed blog.
Jeg kunne mega godt tænke mig og se hvor gode de spiller du sælger er blvet når de bliver skudt af.

Er det muligt at få et billedet af Frederik Nørrestrand, Anders Ziegler og Mikkel Damsgaard stats, da de blev solgt for så store beløb?.

Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #38: 05 Feb 2019, 21:07 »

Hvad beder du din bestyrelse om at lede efter af klubber (hvilken en af muligederne), når du skal have ny samarbejdsklub?


Jeg varierer det faktisk lidt, men jeg er stoppet med at bede om en samarbejdsklub, der kan forbedre vores omdømme i udlandet. Det er jeg endnu ikke lykkedes med at få bestyrelsen overbevist om Smiley

Flot sæson i ligaen, ret suverænt!

Nu må Europa komme i næste sæson! I mit spil(Hibiriean i Skotland), er de kommet til kvart/semifinalen i Euro League de sidste 2 sæsoner Smiley

Ja, ligaen er ikke engang det mindste problem efterhånden, så der må meget gerne komme nogle store resultater i Europa snart !!!

Hej Roche. Super fed blog.
Jeg kunne mega godt tænke mig og se hvor gode de spiller du sælger er blvet når de bliver skudt af.

Er det muligt at få et billedet af Frederik Nørrestrand, Anders Ziegler og Mikkel Damsgaard stats, da de blev solgt for så store beløb?.

Tak skal du have Wink Jeg har også godt overvejet, om det skulle være med i updaten, og der kunne helt sikker godt have været billeder med i sidste update, men fremover forsøger jeg at korte lidt ned i teksten omkring Brøndby, da mine updates ellers kommer til at blive alt, alt for lange, efterhånden som jeg får flere samarbejdskludder, der skal skrives om - og det betyder, at det ikke bliver et fast element med billeder af solgte spilleres stats.

Hvis der er spillere, I gerne kunne tænke jer screenshots af, skal I dog være meget velkomne til at spørge. Her får du af de tre efterspurgte spillere:
Anders Ziegler
Frederik Nørrestrand
Mikkel Damsgaard
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #39: 08 Feb 2019, 16:18 »


PSG venter i Champions League
01.02.2023

Efter fire-og-et-halvt år lykkedes det endelig: vi er gået videre fra Champions Leagues gruppespil. Og det var ikke engang sådan, at vi fik slidt os videre på yderste mandat. Nej, vi vandt fem ud af seks kampe og spillede uafgjort med FC Barcelona i den sidste kamp. Det her kunne sagtens være begyndelsen på noget stort.

Jeg er meget imponeret over, hvor godt vi har klaret det efter salgene af Damsgaard, Ziegler og Nørrestrand. Bejimo og Pereira har gjort det virkelig, virkelig godt, og Osmanovski er også begyndt at vise klassen efter en længere skade i begyndelsen af sæsonen. Blot 17-årige Ruiz har samtidig taget over for Berggren og gjort det formidabelt. Fremtiden ser lys ud for Brøndby IF.

Fra begyndelsen af transfervinduet har vi fået tilført Aaron McDonald, som vi skrev kontrakt med allerede sidste vinter. Det betød også, at Jens Martin Gammelby blev skippet videre til Serie A og Saussolo.

Jeg besluttede mig derudover for at hente Jabu Mdaka efter længere tids overvejelser. Vi betalte 3,75 millioner kroner for ham, og han er siden blev udlejet til SM Caen i den franske Ligue 1, hvor vejen til spilletid er væsentlig kortere.

Sergio Gómez blev hentet ind som erstatning for Pierre-Emilie Højbjerg, der forlader klubben til fordel for Chelsea efter 35 kampe og fire scoringer i Brøndby. Højbjerg ville gerne til en større klub, og 80 millioner var en fin pris for en 27-årig spiller på hans niveau.

Der stadig ikke kommet meget fra Unión Española. De havde igen en flot sæson med en andenplads i den hjemlige liga. Blot et enkelt point var man efter Universidad de Chile, som endte med at tage mesterskabet. Det kan de godt være tilfredse med.

Jeg ærgrer mig bare over, at der stadig ikke er kommet et talent, som er i nærheden af at kunne blive til noget i europæisk fodbold. Deres helt store profil var en angriber, som man havde lejet i Colo Colo, mens Ramiro Carrera endnu en gang leverede varen på den offensive midtbane - og han er uden tvivl den mest interessante spiller i klubben.

Sierra gjorde det fint med 12 scoringer i 29 ligakampe, og Pavez assisterede fire gange i 24 ligakampe fra sin position som venstreback, hvilket også er ganske acceptabelt. Deres niveau er bare ikke højt nok, og med Carreras alder in mente kan jeg heller ikke se mig selv hente den argentinske kreatør til Danmark.

« Seneste Redigering: 08 Feb 2019, 16:22 af Roche » Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #40: 16 Feb 2019, 11:29 »

Først og fremmest, fed blog. Thumbs Up

Er der en grænse for hvor mange klubber man kan have samarbejde med?

Så vidt jeg ved har BIF og Chelsea er samarbejde i virkeligheden, men du nævner det ikke som en af klubberne ved din blog start.
- her er samarbejdet jo nok omvendt af det du vil have..  Wink

Det må desuden gøre lidt nas at du mister Nørrestrand for 122mil når du kunne have fået 270mil tidligere.

Anyway, fed blog.
Jeg følger med Opstemt
Logged

Love the Blues

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #41: 16 Feb 2019, 13:51 »

Må tilslutte mig Roberto - en klasse blog! Følger spændt med fra sidelinjen.  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010