home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 357 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Brøndby og verdensherredømmet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby og verdensherredømmet  (Læst 26620 gange)
Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #15: 11 Jan 2019, 20:28 »

spændende og anderledes blog og selvom jeg ikke er fan af brøndby er jeg dog kæmpe fan af talentudvikling så følger helt sikkert med her
Logged

Tidligere: Baloo38

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #16: 14 Jan 2019, 16:51 »

I forhold til, at du fokuserer meget på samarbejdsklubber i dit savegame, hvor mange ligaer har du så med? Smiley
Altså som udgangspunkt har jeg bare haft de danske ligaer + top 5-ligaerne med, og så tilføjer jeg nationer alt efter, hvilke klubber jeg indgår et samarbejde med. Det vil sige, at jeg også har den sydafrikanske og chilenske liga med nu Smiley

Fed blog! Spiller også med BIF så følger med! :-)

Fedt Boerre, det er jeg glad for Thumbs Up

spændende og anderledes blog og selvom jeg ikke er fan af brøndby er jeg dog kæmpe fan af talentudvikling så følger helt sikkert med her

Det lyder godt! Håber du vil blive ved med at følge Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #17: 14 Jan 2019, 17:45 »


Brøndby vinder tæt mesterskabsduel
03.09.2020

Som overskriften nok indikerer, var kampen om mesterskabet væsentlig mere tæt i denne sæson. FCK leverede igen på et højt niveau, og de pustede os i nakken indtil det sidste. Vores 2-0-sejr over dem i tredjesidste spillerunde blev dog afgørende, hvorfor vi atter kunne tage os af førstepladsen. FC Midtjylland tog sig af tredjepladsen, og så var oprykkerne fra Lyngby ganske overraskende med i mesterskabsslutsspi llet.

Jeg ved ikke helt, hvorfor der ikke er større interesse for spillerne. Jeg formåede for fjerde transfervindue i træk at holde på de største profiler, og så har vi endda fået tilføjet Mikkel Damsgaard og Borja Fernández. Fernández afløser Jeppe Andersen, som jeg solgte til Heerenveen med en smule profit, selvom han ikke spillede meget i løbet af sæsonen.

Damsgaard var jeg meget i tvivl om. 24 millioner er stadig meget for en klub af vores størrelse, men han er et enormt talent og kan dække mange forskellige pladser, så jeg vurderede, at det nok skal blive tjent ind igen med tanke på, hvor mange år han har mulighed for at gøre en forskel i klubben - hvis han endda ikke sælges videre for et større beløb.

I Europa League kom vi ikke længere end til 1/16-finalen. Jeg var håbefuld, da vi efter 60 minutter af den første kamp mod Napoli var foran med 2-0 på Brøndby Stadion, men italienerne kom tilbage og fik 2-2, og på San Paolo blev vi kørt over og tabte 1-4. Men det var en god test for os, og dem får vi flere af i efterårets Champions League-gruppespil, hvor modstanderne hedder FC Barcelona, RB Leipzig og Lyon. Vi slog Sparta Prag ud i playoff-runden.


WITS
For første gang skal der også opdateres om samarbejdsklubben Wits, da jeg efter sidste sæson fik loadet den sydafrikanske liga, som nu har været med i en hel sæson i spillet - og det er gået ganske godt for Johannesburg-klubben. De sluttede på tredjepladsen i Premier Division, som ligaen hedder, og lavede klart flest mål af alle hold i ligaen.

Wits har sådan set også nogle udmærkede spillere. Phumlani Ntshangase er en habil midtbanespiller og har en fornuftig alder. Jeg har kigget lidt på ham, men de kræver en smule mere, end jeg vil betale, og det er desværre ulempen ved at bygge netværket op på denne måde. Når vi ikke ejer Wits, kan vi ikke bare betale dem et mindre beløb og så skyde nogle penge i deres klub. Vi bliver nødt til at betale det, de forlanger for spilleren, og det har indtil videre holdt mig fra at hente nogle af deres spillere.

Kobamelo Kodisang er også en mulighed, hvis han udvikler sig godt i løbet af de kommende år. Han er ikke god nok til at være andet end backup lige nu, men han er 21 år og kan måske blive aktuel i fremtiden. Jeg må dog sige, at jeg tvivler meget på ham.

Alexander Eve er derimod den, jeg har det klart bedste øje til. Han er 17 år, men er allerede en dygtig spiller, og jeg håber lidt på at kunne hente ham til næste sommer. Pengene blev brugt på Mikkel Damsgaard denne gang, og der var derfor ikke råd til at betale de 7-8 millioner, som Wits vil have. Og det er måske også meget fint, for så får han endnu et år til at udvikle sig, inden han forhåbentlig kan komme til Brøndby og udfordre Uffe Bech på pladsen som højre kant til næste sæson.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #18: 15 Jan 2019, 17:13 »


Brøndby udvider til Australien
10.10.2020

Det er under et år siden, at samarbejdet med Unión Española kom på plads, og nu har jeg fundet vores tredje samarbejdsklub. Jeg satsede på at udvide til Australien, og det er nu sket, idet Adelaide United er det nye medlem af netværket. Adelaide United blev grundlagt i 2003 og har siden 2005 spillet i den bedste australske række. I selvsamme sæson blev de endda også mestre. Bedriften blev gentaget igen i 2015/16-sæsonen.

Samarbejdet med Adelaide adskiller sig en smule fra de andre af slagsen. Med Adelaide får vi det hele. Vi har førsteret til at købe deres spillere. Vi kan få gavn af nogle af deres talenter på vores ungdomshold. Og vores tilstedeværelse i Australien kommer til at øge salget af merchandise.

Jeg kunne ikke finde nogen god grund til ikke at takke ja til denne mulighed. Australien er ovenikøbet en rigtig spændende størrelse, og jeg er overbevist om, at vi kommer til at få rigtig mange spændende spillere fra Adelaide. Australien har et stort potentiale, og det kan vi med dette samarbejde være med til at indfri.

Alt i alt begynder vores netværk at se utrolig spændende ud, og jeg kan ikke rigtig beslutte mig for, hvad næste skridt er. Kina er stadig en mulighed, men jeg er blevet mere lun på USA. Jeg vil også gerne i gang i Europa inden alt for længe, og det kunne være oplagt at finde en klub i Østeuropa, som producerer rigtig mange gode spillere, der ikke har mulighed for at spille på allerøverste hylde i deres hjemlige ligaer.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #19: 15 Jan 2019, 20:39 »

Nu arbejder jeg godt nok hos fjenden, men god blog !

kunne du ikke overveje at skifte indholdet i indlægget med kommentaren "Det er sgu en fornøjelse at have dig med igen, Forlan Wink" - til at have en list med dine samarbejdsklubber ? Så er det nemmere at holde styr på
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #20: 16 Jan 2019, 08:54 »

Ja, eller gøre det som det nederste i introduktionen.

Men ellers en dejlig og anderledes blog, selv om jeg ikke er fan af klubben overhovedet.

Men det er nu ret tit jeg ikke er det i de blogs jeg læser.
Men selv om jeg ikke er fan er sproget jo godt og indgangsvinklerne giver gode idéer i mit hoved Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #21: 16 Jan 2019, 18:12 »

Det er hermed gjort - og tak for de flotte kommentarer begge to Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #22: 16 Jan 2019, 20:26 »


Tredje mesterskab på vej?
01.02.2021

Så gik den ikke længere... vi har solgt en af vores største profiler, og det blev Simon Tibbling, som har forladt klubben denne vinter. Watford betalte 35 millioner for svenskeren, og med fire centrale midtbanespillere samt Mukhtar, Fisker og Damsgaard, som også kan bruges på midten af banen, frygter jeg dog ikke for bredden.

Vi er stadig med i tre turneringer, men det ændrer sådan set heller ikke på det helt store. Jeg overvejede at hente en erstatning, men jeg vil hellere gemme pengene til sommer. Eftersom vi formåede at spille os i Europa League med to sejre over Lyon i Champions League-gruppespillet, er jeg samtidig mere end tilfreds med vores europæiske præstationer, hvorfor jeg er klar til at satse alt på at genvinde mesterskabet, hvor FCK endnu ikke er hægtet af - også selvom vi har fået en fornuftig lodtrækning til 1/16-finalerne i form af HSV og møder AGF i pokalturneringens kvartfinale til foråret.

Af samme grund har jeg været tryg ved at skille mig af med Halimi, som gerne ville have mere spilletid. Kaiser ville gerne hjem til Tyskland, og han fik også sit ønske opfyldt. Röcker har næsten ikke spillet hele efteråret, og han blev solgt for at spare nogle lønkroner, da 17-årige Anders Ziegler ovenikøbet er begyndt at vise rigtig gode takter i midterforsvaret.

Ziegler har også fået scoret sit første mål for klubbens førstehold. Det samme gælder Sebastian Falch Roepstorff, som også har fået enkelte kampe på kanten for at aflaste Uffe Bech en smule, mens Flemming Madsen har leveret fine præstationer på backen.

Af de mere rutinerede kræfter har Mukhtar igen præsteret på et niveau, der retfærdiggør, at man kan kalde ham den bedste spiller i Superligaen, men jeg bliver nødt til at fremhæve vores forsvar. Vi har lukket bare 11 scoringer ind i 19 Superliga-kampe, og Nørrestrand, Gammelby, Hoban, Kabongo og Grøgaard har alle leveret stabile præstationer uge efter uge - og endda krydret det med scoringer og oplæg. Kabongo var vi også tæt på at miste til Hertha Berlin, men han var villig til at blive i Brøndby, som det også var tilfældet med Gammelby, der ellers blev forsøgt kapret af Malaga på transfervinduets sidste dag.

« Seneste Redigering: 17 Jan 2019, 16:41 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #23: 17 Jan 2019, 17:04 »


Første europæiske samarbejde på plads
07.06.2021

Vi har udvidet i Europa. Jeg har fundet en klub i Spanien. Den hedder Unión Deportiva Almería S.A.D. og spiller i den næstbedste spanske række, hvor de har været siden 2014/15. Dengang sluttede man sidst i La Liga. Almería spillede også i La Liga i sæsonen inden samt fra 2007 til 2011.

I den første oprykningssæson sluttede klubben faktisk helt oppe på ottendepladsen, men den andalusiske klub har haft svært ved at finde fodfæste efter den seneste nedrykning til Segunda Division. Almería har flere gange været i fare for at rykke helt ned i den tredjebedste række og var senest bare syv point over nedrykningsstregen, selvom man sluttede som nummer 14 i 2019/20-sæsonen.

Men med vores nuværende størrelse in mente ser jeg Almería som værende det perfekte match. Midten af den næstbedste spanske række er et passende niveau til de største af vores talenter, som endnu ikke er klar til førsteholdet i Brøndby, og hvis alt går efter planen, kan vores udlejede talenter være med til at hæve niveauet i klubben og på sigt spille Almería tilbage i La Liga, hvor vores talenter kan blive udfordret yderligere.

Vi har også sikret os førsteret til at købe spillere i klubben, men det er egentlig ikke så vigtigt for mig. Det er heller ikke så vigtigt for mig, at Almería ikke er blandt de største producenter af talentfulde spillere. Nej, Almería er det sted, vi skal udleje vores egne talenter til, og det er mere eller mindre det eneste formål med samarbejdet. De største talenter skal udfordres, og det kan de blive nu.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #24: 21 Jan 2019, 20:18 »


Endnu et mesterskab og europæisk fremgang
03.09.2021


Jeg synes ikke, at Superligaen kræver den store fortælling længere, men nævnes skal den da. Især fordi jeg synes, at det er helt vildt, at FCK ikke fik mere end 13 point i 13 forårskampe. De var fem point efter os, da vi gik til vinterpause. Da vi gik på sommerferie, var de 23 point efter os. Det er helt ekstremt, selvom de formåede at holde FC Nordsjælland og FC Midtjylland bag sig.

Europa League vil jeg derimod gerne snakke mere om, for vores præstation i den turnering i denne sæson, er nok det tætteste, vi har været på verdensherredømmet. I /16-finalen tabte vi 2-3 i Hamborg og vandt 2-1 i Brøndby, hvorfor vi gik videre på reglen om udebanemål. I 1/8-finalen leverede vi vores nok største resultat nogensinde, da vi besejrede Monaco med 3-1 både ude og hjemme og kvalificerede os til kvartfinalen mod Fiorentina. Vi fik ikke et ben til jorden i Firenze og måtte rejse hjem med et 0-4-nederlag i bagagen, og selvom vi gav det et skud i returkampen og var foran 2-0 ved pausen, endte vi blot med at vinde 2-1. Men stolt var jeg af vores præstation, og nu er der virkelig noget at bygge videre på frem mod den kommende sæson.

Mukhtar havde en latterlig god sæson, og jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor ingen har været villige til at betale hans frikøbsklausul på 77,5 millioner kroner endnu. Han scorede 20 gange og lavede 19 assists, men jeg modtog end ikke et bud på ham henover sommeren. Jeg klager ikke, men det giver ingen mening i mit hoved.

Et bud må man derimod sige, at vi modtog på Frederik Nørrestrand. 270 millioner ville Hoffenheim betale for den unge back. Bestyrelsen accepterede på mine vegne, men jeg protesterede, og de endte med at overgive sig; derfor er Nørrestrand også i klubben endnu, og jeg kommer ikke til at sælge ham, medmindre han selv vil væk.

Derudover benyttede jeg mig for første gang af samarbejdet med Almería, da Mhlengi Bereng er blevet sendt til Andalusien i den kommende sæson. Indkøbte René Johansen er også blevet udlejet. Han spiller næste sæson i Sønderjyske, hvor jeg købte ham. Johansen bliver måske ikke nogen stjerne i Brøndby, men jeg så muligheden for at hente et dansk talent til billige penge, og nu krydser jeg fingre for, at han får en god sæson i det sønderjyske.

Jeg købte også Alexandre Evre, som jeg har kigget på siden sidste sommer. Jeg måtte slippe en smule mere end, hvad jeg skulle have gjort for et år siden, men kantspilleren er simpelthen for stort et talent til, at jeg kunne takke nej til en pris på 15 millioner. Domen Crnigoj blev hentet på en fri transfer efter nogle stærke sæsoner i schweiziske Lugano, og så skiftede Xhanti Ntamo kvit og frit fra Ubuntu Cape Town. Han var i sidste sæson udlejet til Wits med 41 kampe og 14 mål til følge. Fra årets youth intake var Carsten Kastrup og Leonardo Muso, som vi har fået igennem samarbejdet med Wits, desuden blandt de mest spændende talenter.

Netop Wits havde igen en rigtig fin sæson. De avancerede en plads i forhold til sidste sæson og sluttede på andenpladsen - fire point efter Orlando Pirates. Samarbejdsklubben var atter godt scorende og noterede sig denne gang for 73 scoringer i 30 kampe - 25 flere end Kaizer Chiefs, som lavede næstflest. Skotske Simon Murray blev da også topscorer i ligaen med sine 14 scoringer.

Efter vores køb af Alexander Evre har Wits dog mistet deres helt store stjerne og ligeledes den spiller, som var mest interessant for os. De unge angribere, Charles Dube og Jabu Mdaka, er nu nogle af dem, jeg holder mest øje med hos sydafrikanerne. De lavede henholdsvis 7 og 16 mål i sæsonen.

Wiseman Meyiwa har Wits hentet hos rivalerne fra Kaizer Chiefs henover sommeren. Han har en enkelt landskamp for Sydafrika på cv'et i en alder af 22 år, men jeg kan ikke rigtigt se ham være andet end en backup. Han mangler en del på flere forskellige parametre, og jeg kommer nok til at bruge transferbudgettet på andre spillere.

« Seneste Redigering: 24 Jan 2019, 18:07 af Roche » Logged

clubnougat
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #25: 22 Jan 2019, 16:38 »

Mega fed blog!!! Har inspireret mig til at prøve noget lignende, efter jeg var kørt lidt død i mit første BIF spil Opstemt
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #26: 23 Jan 2019, 14:34 »

Så fik jeg lige læst manglende indlæg!

Klasse i DK Roche, virkelig flot, og god sidste sæson i Europa!

Spændende med alle dine samrbejdsklubber, som jo ser ud til at være rigtig godt!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Marc2705
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #27: 23 Jan 2019, 18:46 »

Mega fed blog!!! Har inspireret mig til at prøve noget lignende, efter jeg var kørt lidt død i mit første BIF spil Opstemt

forståeligt, er jeg også ved at være, da jeg igen syntes dette spil er alt for nemt, har vundet 5 mesterskaber på stribe, med næsten dobbelt så mange point som nummer 2 i stort set alle 5 sæsoner, jeg vandt MEGET overraskende champions league i 4 sæson hvor jeg slog intet mindre end City, Liverpool, og til sidst Man U i finalen..

PS: fed blog, syntes virkelig det er en spænende måde og spille spillet på, og må indrømme at jeg overvejer kraftigt at følge trop, dog med en anden klub Smiley keep up the good work :p
Logged

Lavet Af GadeFM

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #28: 24 Jan 2019, 17:05 »

Mange tak skal I have, alle tre! Det glæder mig at kunne inspirere andre Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Brøndby og verdensherredømmet
« Svar #29: 24 Jan 2019, 19:06 »


Bedre end Real og et svært transfervindue
01.02.2022

2021/22-sæsonen har været en udfordrende en af slagsen indtil videre - især hvis man kigger på det transfervindue, vi lige har været igennem. Det er første gang, at jeg for alvor har oplevet spillere, som ikke længere ville være i klubben, da udenlandske klubber bød sig til. Anders Trondsen ville væk, da Arsenal tilbød en månedsløn på 2,1 millioner kroner, hvilket jeg gik med til, da jeg siden i sommer havde haft Pierre-Emile Højbjerg i kikkerten.

HSV kom siden og forsøgte at hente Sihle Mzizi, men jeg afviste tyskernes tilnærmelser. Det gjorde sydafrikaneren vred, og da HSV senere kom tilbage med et endnu større bud, valgte bestyrelsen at acceptere buddet uden min accept. Jeg protesterede, men lige lidt hjalp det, hvorfor vi mistede et af klubbens helt store talenter efter 36 kampe og 12 mål i den gule trøje.

Jeg er glad for, at vi har et mindst lige så stort talent, som har været forbi Wits, i form af Alexandre Evre, for Mzizi er svær at erstatte. Det betød også, at jeg - i stedet for at bruge en masse penge på en spiller, jeg egentlig ikke ville være helt tilfreds med - endte med at leje Reiss Nelson i Arsenal for resten af sæsonen. Englænderen er en ganske fin reserve at have, indtil jeg forhåbentlig finder en tilfredsstillende afløser for Mzizi.

Lasse Vigen er også utilfreds, eftersom jeg afviste et bud fra Southampton, men jeg havde ikke råd til at miste endnu en central midtbanespiller, og derfor krydser jeg fingre for, at han kan blive ved med at levere på et højt niveau, selvom han fortsat er bitter over den spildte mulighed. Jeg har brug for Vigen i foråret, når det gælder Schalke 04 i Europa Leagues 1/16-finaler ovenpå nogle spændende kampe i Champions League-gruppespillet, hvor vi endte over Real Madrid.

I slutningen af transfervinduet hentede jeg også Juan Sebastián Ruiz i vores samarbejdsklub, Almería, for bare 2,5 millioner kroner. Mads Hvilsom er blevet 29 år og hans kontrakt udløber til næste vinter, hvorfor jeg til sidst besluttede mig for at være på forkant og hente en yngre angriber, som på sigt kan tage over for Emil Berggreen, og som allerede nu er tæt på Hvilsoms niveau.

For første gang fik Unión Española også afsluttet en hel sæson, og det gik godt. Vores chilenske samarbejdsklub sluttede på tredjepladsen - et point efter Universidad de Chile og syv point efter Colo Colo.

Unión Española scorer ikke helt så mange mål som Wits, og det er noget, der må arbejdes på i fremtiden, men det er nu ikke det, jeg er mest skuffet over ved samarbejdet indtil videre. Det er derimod, at klubben ikke har en eneste spiller, som er i nærheden af at være interessant for mig. Deres klart bedste spiller er argentinske Ramiro Carrera, men han er 28 år gammel og kom først til klubben i 2019. Desuden har vi allerede Mukhtar og Ntamo til den offensive midtbane.

26-årige Luiz Pavez kunne blive en nogenlunde backup for Thomas Grøgaard, men han er langt fra en spiller, der er værd at investere i, og det største af klubbens egne talenter, Jason Fuenzalida, bliver i bedste fald en middelmådig Superliga-spiller.

Og middelmådige Superliga-spillere vil jeg ikke have nogen af. Vi skal være de bedste i verden, og derfor håber jeg også, at der er kommet mere interessante spillere til klubben, når jeg kigger nærmere på spillermaterialet til næste vinter. Ellers må jeg begynde at overveje, om jeg skal afbryde samarbejdet og finde en anden samarbejdsklub i Sydamerika.

Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010