Jeg tænker vi også skal have et emne omkring engelske Tottenham. Det er vel næppe kun mig, der har været betaget af deres spillestil og derfor ønsker at spille med dem?
Jeg valgte selv Tottenham som det første save. Jeg plejer altid at starte min FM-karriere op enten hos FCK, Ajax, Brentford eller Tottenham. Da det var første gang i det nye spil valgte jeg Tottenham, også af frygt for hvilke bugs der vil være på sigt for et længeresigtet spil.
Det var noget turbulent. Jeg er nu gået i gang med tredje sæson, og de første to sæsoner har været op og ned. Jeg har især haft store problemer med at få scoret på mine chancer, ligesom jeg i sæson to slet ikke fungeret på udebane.
I den første sæson valgte jeg taktikken Vertical Tiki-Taka dog med possitiv som mentalitet.
Jeg lavede følgende transfers.
IND:
Sebastien Haller, Frankfurt - 120 mio
Nathan Wood, Middlesbrough - 10 mio
Xherdan Shaqiri, Liverpool - 120 mio
William Carvalho, Betis - 265 mio
UD:
Nkoudou, Rennes - 60 mio
Vorm, Shaktar - 18 mio
Wanyama, PSG - 220 mio
Janssen, Newcastle - 95 mio
Rose, Guangzhou - 177 mio
Llorente, CSKA Moscow - 8,75 mio
Jeg røg ud i 3 runde af både FA Cuppen og Carabao Cuppen mod henholdsvis Chelsea og United - Fair nok. I ligaen endte jeg på en 4 plads med 70 points, mens det i Champions League blev til en tur i semifinalen hvor Liverpool slog mig ud.
Godkendt sæson, men jeg ønskede mere. Jeg legede derfor med nogle forskellige taktikker, og for at sige det mildt, det gik ikke godt i sæson to.
Først skulle der selvfølgelig handles lidt, og derfor så transferhistorikken til 2 sæson sådan her ud.
IND:
Benjamin Pavard, Stuttgart - 260 mio
Kasper Dolberg, Ajax - 170 mio
Federico Chiesa, Fiorentina - 460 mio
Alex Oxlade-Chamberlain, Liverpool - 107 mio
Tanguy Ndombele, Lyon - 330 mio
Alex Telles, Porto - 470 mio
UD:
Erik Lamela, Newcastle - 167 mio
Sebastien Haller, Leicester - 177 mio
Moussa Sissoko, Celta Vigo - 65 mio
Toby Alderweireld, Juventus - 400 mio
Serge Aurier, Huaxia Xingfu - 200 mio
Holdet kunne slet ikke fungere sammen, og i ligaen endte det med en katastrofe og en 7 plads med 59 points.
Det lykkedes mig at gå hele vejen i Carabao Cuppen, mens jeg røg ud i 3 runde af FA Cuppen til Liverpool. Det som formentlig gjorde at jeg blev som cheftræner var den gode stemning blandt spillerne, og at vi kom i finalen i Champions League hvor vi desværre tabte 4-1 til uovervindelige Liverpool.
Efter en skuffende 2 sæson er taktikken skiftet tilbage til den samme i 1 sæson. Her står den så på Europe League samt ligaen. Efter 3 kampe i Europe League er det blevet til tre sejre, og i ligaen ligger jeg med 22 points efter ni kampe nummer 3, en kamp i baghånden modsat Liverpool der fører ligaen med 27 points efter 10 kampe.
Der blev også lavet lidt transfers, da jeg følte jeg blev nød til at få ryddet op, og komme tilbage til stamfilosofien og give vores egne unge talenter chancer. Hvilket betød Nathan Brown (hentet i Middlesbrough) på 18 år er i 1 holdtruppen. Ben Jones, målmand på 17 år er reservemålmand. Maximus Tainio på 19 er oppe og fungerer som reserve DM og derudover er Kyle Walker-Peters og Juan Foyth også fast i 1 holdstruppen nu.
De transfers der blev lavet inden den tredje sæson.
IND:
Patrick El Bahraoui, Almere City - 3,75 mio
Patrick Schick, Frankfurt - 145 mio
Ailton Nascimento, Almere City - 3,5 mio
Sam Field, West Brom - 140 mio
UD:
Paulo Gazzaniga, Burnley - 55 mio
Jan Vertonghen, Man U - 45 mio
Xherdan Shaqiri, Wolves - 195 mio
Cameron Carter-Vickers, Borussia M'gladbach - 75 mio
William Carvalho, Paris SG - 345 mio
Kasper Dolberg, Real Sociedad - (LEJE)
Joshua Onomah, Bristol City - 49 mio
Er der nogen andre der er i gang med spillet eller har gode fif til Tottenham?