home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 393 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AS Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: AS Roma  (Læst 5066 gange)
Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
AS Roma
« : 13 Dec 2018, 18:08 »



A.S. Roma eller I Giallorossi er selvfølgelig en af de to store klubber fra hovedstaden Rom. I FM forventer klubben at du som minimum kvalificerer dig til Champions League (en top 4-plads), en semifinale i pokalen og et videre advancement fra CL gruppespillet. I mine øjne er målmands posten den svageste i klubben, da jeg simpelthen ikke mener at Robin Olsen eller Antonio Mirante er gode nok. Men pga. det lave lønbudget er det nok umuligt at hente en klassekeeper i første vindue. Ellers er angrebsposten også en svag en, men det er jo op til dig hvor du vil forstærke dig.

Jeg har selv startet et save med klubben, og ind er kommet angriberen Willian José fra Sociedad for £15 millioner, mens Kostas Manolas desværre er blevet solgt til Real Madrid for £35 millioner. De bød hans minimumsklausul, og selvom jeg tilbød ham en ny kontrakt, valgte han altså Real. Så nu sidder jeg med kun 3 midterforsvarere i klubben, så det er helt sikkert næste punkt på dagsordenen. Salget af Manolas, selvom jeg helst ville have beholdt ham, har frigivet en del i løn- og transferbudgettet, så jeg vil arbejde på at få en midterforsvarer ind, inden transferdeadline.

Så come on, skriv og del hvis i også spiller med de gule og røde fra Rom!  Smiley
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #1: 14 Dec 2018, 15:29 »

Jeg har haft et spil i gang med Roma. Angrebsposten er bestemt ikke svag, bare overlad den til Schick hurtigst muligt, han bliver vanvittig. Jeg ved ikke om man kan det i den nye opdatering, men jeg skippede alle de gamle spillere afsted i første sæson, for ret store pengem så altså ud med Dzeko, Fazio og Kolarov. Målmandsposten er ikke god og jeg ville også invevstere i centerforsvaret. jeg fik ret meget ud af Walter Kanneman, som jeg købte billigt og solgte videre for omkring 200 mio.
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #2: 14 Dec 2018, 16:09 »

Jeg vil ikke af med nogle midterforsvarer før der bliver købt ind til posten, da jeg kun har tre af dem. Desuden gør Fazio det godt. Dzeko er ønsket af flere Premier League klubber, bl.a. Arsenal og Man Utd, og han ryger forhåbentlig i januar. Ellers har jeg ingen planer om at sælge. Schick har ikke været god for mig, der har Dzeko været bedre. Valgte dog som sagt at købe Willian José, der nu er førstevalg på angrebsposten, mens Schick er tredjevalg.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #3: 15 Dec 2018, 22:24 »

Vil gerne give dig ret i at Schick kan være lidt sløv i første sæson, men i mit spil vandt han næsten mesterskabet for mig, i anden sæson, med 35 scoringer i ligaen alene og han er eftertragtet af alle de store klubber i Europa.

Jeg valgte at sælge Fazio, fordi der var efterspørgsel på ham og jeg var bange for at brænde inde med ham og hans løn, når han faldt i niveau. Brugte pengene på at styrke bredden, som Roma mangler lidt af.
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #4: 16 Dec 2018, 01:13 »

Liverpool er også interesseret i Fazio i mit save, og kommer der et fornuftigt bud i januar, så sælger jeg. Kolarov og Dzeko er ligeledes wanted af Man Utd, og kommer de med fornuftige bud, ryger de også. Så er pengene der til at hente en forstærkning her og nu (altså januar).

Ligenu ligger jeg nummer 2 i ligaen, næste kamp er ude mod Juventus. Sejr bringer mig op på førstepladsen, uafgjort så beholder jeg andenpladsen, og nederlag så ryger jeg ned på tredjepladsen.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #5: 19 Dec 2018, 16:02 »

Jeg solgte Kolarov og overlod pladsen til Luca Pellegrini. Han bliver også lidt af et monster på den venstre back.
Logged

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #6: 28 Dec 2018, 16:13 »

Hvordan går det for jer i Rom? Jeg er i tvivl om jeg skal prøve Roma eller Milan denne gang.
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #7: 28 Dec 2018, 21:59 »

Hvordan går det for jer i Rom? Jeg er i tvivl om jeg skal prøve Roma eller Milan denne gang.

Sluttede som nummer 4 på et hængende hår, så fik skrabet CL bold sammen som bestyrelsen ønskede.
Det kom ned til sidste spilledag, hvor jeg "valgte" at spille uafgjort mod Atalanta, så fjerdepladsen afhang af at Milan tabte til Torino. De tabte 0-1, og fjerdepladsen var min.

Så nu skal holdet forstærkes her i sommerpausen. Ny målmand er førsteprioritet, da Robin Olsen ikke har imponeret, og Mirante er gået på pension.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #8: 29 Dec 2018, 15:08 »

Hvordan går det for jer i Rom? Jeg er i tvivl om jeg skal prøve Roma eller Milan denne gang.

Milan og Roma har mange af de samme udfordringer, men jeg vil mene at der er mere ungt talent i Roma.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #9: 30 Dec 2018, 00:07 »

Jeg tænker det er på tide jeg fortæller om min tid i den italienske hovedstad. Det har været en blandet start… Men lad os kigge det nærmere igennem!

Truppen:
Først og fremmest kiggede jeg på keepersituationen… Ingen af de keepere jeg stod med imponerede mig synderligt, så jeg overvejede om jeg skulle brænde alle mine penge af på en god keeper og så have to fornuftige reserver i stedet. Men det afhang af flere ting… Først og fremmest skulle jeg have forlænget med Manolas og fjernet den irriterende klausul der gør han kan købes alt for billigt i starten af spillet. En opgave for Monchi der ikke fejlede og Manolas kunne skrive under på en kontrakt med udløb i 2023. Da jeg samtidig gerne ville forstærke min offensiv men ikke havde nok til at gøre begge dele måtte jeg vælge… Medmindre jeg ville sprænge banken fuldstændig i det 1. vindue kunne jeg ikke finde en forbedring på målmandsposten, og derfor faldt valget Dominik Livakovic, en ung kroatisk keeper der blev hentet for blot 2,6 mio pund i Dinamo, sammen med et andet ungt kroatisk talent Antonio Marin. Dermed havde jeg nu to keepere jeg selv mener der stod helt lige, men hvor det til at starte med var den unge kroat der stod forrest. Trods alt en spiller jeg selv havde hentet.

Jeg manglede en ny superstjerne til min offensiv, en der ville lyse på himlen nu og her… Masser af talent er der tilrådighed fra start af… Valget faldt på Nabil Fekir fra Lyon, som tog turen sydpå til den italienske hovedstad for 51 mio. pund. Det betød desværre jeg var i underskud i forhold til FFP, og det måtte jeg rette op. Taktisk ville jeg kun spille med en angriber, og da Man Utd bød sig til på Dzeko med 42,5 mio pund måtte jeg bukke og sige ja tak. Ind kom Sørloth der skulle agere back-up til Schick i 1. omgang. Flere salg i vinteren kom til samt nogle fornuftige indkøb betød jeg sluttede sæsonen med et overskud på transferfronten på 65 mio. pund. Penge der senere hen skulle investeres i sæson 2. Mer om det en anden gang…

Taktikken:
Jeg tænkte… jeg skal med i toppen, og skrabe de point jeg kan fra start af så jeg ikke bliver sat. Udgangspunktet blev en 4-4-1-1 med forsigtig spillestil. Hold buret rent, scor en pind, og så videre. Jeg fik en defensiv base at arbejde med som jeg langsomt kunne løsne op for som sæsonen gik, og alt i alt er jeg meget tilfreds med det jeg fik skabt som min 1. taktik i årets FM

Resultater:
Det som vi alle bliver bedømt på… Hvordan vi klarer det?
En betondefensiv betød jeg kun lukkede 10 mål ind i ligaen over 38 kampe, og da jeg så samtidig scorede næstflest med 66, jamen så kunne vi lade os hylde som italienske mestre med 30 sejre og 8 uafgjorte i løbet af en sæson. Mest flot står sejren hjemme på 4-0 over Inter, en flot gennemført kamp i starten af sæsonen der viste sig at være pejlemærket for hvordan det skulle gå. En sejr i den italienske pokalfinale over Juventus gjorde vi kunne lade os hylde som vinder af en Dobbelt, mens CL var en anden historie. Efter tre kampe i gruppespillet havde vi blot 1 point! Vi endte alligevel som vindere af gruppen, hvorefter den bød på dobbelttur til Manchester mod hhv. City og så Utd, inden Atletico Madrid blev ende stationen i semifinalen. Inter vandt CL, og dermed har CL-pokalen da fundet vej til det rigtige land, om end byen skal der arbejdes lidt på.

Kommende sæson:
Der skal først og fremmest sælges ud af de spillere der er i overskud, mens der skal handles profiler ind. Jeg har som mål at gå i finalen i næste års CL. For at gøre det skal jeg gøre start-11 bedre men også breddens kvalitet skal hæves. Taktisk skifter jeg nok til en 4-3-3/4-2-3-1 og så beholder jeg taktikken fra 1. sæson som en der kan hives op når jeg skal bruge et resultat.
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #10: 02 Jan 2019, 18:19 »

Jeg venter på min nye computer, og SÅ er det tid til at komme videre med AS Roma. Glæder mig til at læse jeres historier imens Smiley
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010