home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 339 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik - Holdet fluiditet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Taktik - Holdet fluiditet  (Læst 4143 gange)
Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Taktik - Holdet fluiditet
« : 12 Dec 2018, 10:50 »

Goddag goddag..

Jeg har brug for en lille hjælpende hånd..

Jeg har 3 taktikker, men alle 3 er struktureret i holdet fluiditet. Det har tidligere været noget man selv kunne justere på, men nu ændrer den flydende/flexibel/struktureret i forhold til hvor meget man ændrer i sine taktik-indstillinger..

2 af mine 3 taktikker er en af de pre-lavede taktikker, hvor jeg så selv har lavet en del ændringer til, og den sidste har jeg lavet fra bunden af. De har dog alle det tilfælles at de startede med at være flydende og jo flere ændringer jeg laver bliver de til flexibel og til sidst struktureret..

Jeg ved ikke om der er andre som den gør det samme ved (og selvfølgelig er der det), eller om jeg bare laver for mange små justeringer osv til mine taktikker, for vil egentlig helst at spillet skal være flydende eller flexibel.

Jeg kan ikke lige tage Screenshot da taktikkerne, da jeg sidder på arbejde, men det ved jeg heller ikke om I har brug for.. Men kan evt gøre det når jeg kommer hjem.

Hvad gør I andre hvis i skal have en flydende taktik, er det nogle ting jeg skal lade være med at pille ved..
De ændringer jeg har lavet ved spillerne er typisk skyd mindre til alle spillere, spil bredt til kanterne, udfordre mere til de offensive spillere osv.
Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik - Holdet fluiditet
« Svar #1: 12 Dec 2018, 13:05 »

Goddag goddag..

Jeg har brug for en lille hjælpende hånd..

Jeg har 3 taktikker, men alle 3 er struktureret i holdet fluiditet. Det har tidligere været noget man selv kunne justere på, men nu ændrer den flydende/flexibel/struktureret i forhold til hvor meget man ændrer i sine taktik-indstillinger..

2 af mine 3 taktikker er en af de pre-lavede taktikker, hvor jeg så selv har lavet en del ændringer til, og den sidste har jeg lavet fra bunden af. De har dog alle det tilfælles at de startede med at være flydende og jo flere ændringer jeg laver bliver de til flexibel og til sidst struktureret..

Jeg ved ikke om der er andre som den gør det samme ved (og selvfølgelig er der det), eller om jeg bare laver for mange små justeringer osv til mine taktikker, for vil egentlig helst at spillet skal være flydende eller flexibel.

Jeg kan ikke lige tage Screenshot da taktikkerne, da jeg sidder på arbejde, men det ved jeg heller ikke om I har brug for.. Men kan evt gøre det når jeg kommer hjem.

Hvad gør I andre hvis i skal have en flydende taktik, er det nogle ting jeg skal lade være med at pille ved..
De ændringer jeg har lavet ved spillerne er typisk skyd mindre til alle spillere, spil bredt til kanterne, udfordre mere til de offensive spillere osv.

Jeg ville gerne svare dig på, hvad der gør taktikken mere flydende eller struktureret, men det har jeg ikke undersøgt. Men du har ret i, at det er ændringerne du laver som gør den mere struktureret.

Tænker måske, at flere instruktioner = mere struktureret.

Ellers prøv at giv dem mere frihed, måske det gør taktikken mere flydende?
Logged


ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik - Holdet fluiditet
« Svar #2: 13 Dec 2018, 21:32 »

Hej.

Uden at vide det 100% synes jeg, at have læst et sted at det kommer an på rollerne. Hvor mange defensive, support og offensive roller du har på hver spiller.
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik - Holdet fluiditet
« Svar #3: 14 Dec 2018, 07:25 »

Tror måske jeg har fundet en lille forklaring.

Lavede en pre-lavet tiki taka opstilling i går. (4-3-3). Den starter med at være meget flydende. Det er med en def midt og to offensive kanter..

Så prøver jeg at sætte den defensive midt op på den centrale midtbane og de to kanter ind på den centrale offensive midt. Det er det eneste jeg har gjort og opstillingen har ændret sig fra meget flydende til flexibel. Og hvis jeg tilmed ændrer de to backs fra komplet wingback til alm wingback har den ændret sig til struktureret.

Så det var altså ikke meget der skulle til før den kom til at være struktureret.

Og så skal det siges at de 3 opstillinger jeg snakkede om i første indlæg alle er uden kanter. De hedder 4-3-1-2 & 4-2-3-1 & 4-3-2-1. Og det skal så åbenbart være struktureret i FM´s øjne..

Når jeg kommer hjem i dag vil jeg se om man kan komme den anden vej. Fra strukturet til flydende eller meget flydende..
Logged

ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik - Holdet fluiditet
« Svar #4: 14 Dec 2018, 21:03 »

Tror måske jeg har fundet en lille forklaring.

Lavede en pre-lavet tiki taka opstilling i går. (4-3-3). Den starter med at være meget flydende. Det er med en def midt og to offensive kanter..

Så prøver jeg at sætte den defensive midt op på den centrale midtbane og de to kanter ind på den centrale offensive midt. Det er det eneste jeg har gjort og opstillingen har ændret sig fra meget flydende til flexibel. Og hvis jeg tilmed ændrer de to backs fra komplet wingback til alm wingback har den ændret sig til struktureret.

Så det var altså ikke meget der skulle til før den kom til at være struktureret.

Og så skal det siges at de 3 opstillinger jeg snakkede om i første indlæg alle er uden kanter. De hedder 4-3-1-2 & 4-2-3-1 & 4-3-2-1. Og det skal så åbenbart være struktureret i FM´s øjne..

Når jeg kommer hjem i dag vil jeg se om man kan komme den anden vej. Fra strukturet til flydende eller meget flydende..

Har lige lavet en lille test. Både roller på hver position og pligter ændre, hvordan holdet spiller, samtidig ændre den sig også, om man spiller defensivt, eller offensivt under mentalitet.
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010