home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:05:09 MPF Klubsøgnin... Manchester United
I går kl. 21:58:08 Jacobboje Skadestuen Taktikskærmen - højre ...
I går kl. 21:29:58 MPF Klubsøgnin... Brøndby IF
I går kl. 21:09:59 Nephilim Spillersøg... Egen Avl England
I går kl. 19:43:18 Qwenned Klubsøgnin... Odense Boldklub
I går kl. 15:24:26 Berendt Blogs Aurora Pro Patria 1919...
I går kl. 14:50:50 Kenitho Challenges Er du dygtig nok?
Antal Registrerede Brugere: 21014
  0 Brugere, 182 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Mads-Blohm
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Gladbach (tidl. FC Nordsjælland)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Gladbach (tidl. FC Nordsjælland)  (Læst 513 gange)
Berendt
Manager

Gladbach (tidl. FC Nordsjælland)
« : 06 Dec 2018, 20:36 »

Introduktion
Dette er min fortælling om et save, der egentlig blot startede for sjov, da jeg ville forsøge at teste talentarbejdet i FC Nordsjælland. En klub hvis filosofi bygger på at gøre de unge spillere så gode som muligt, så hurtigt som muligt - hvilket der ofte er rig mulighed for i Football Manager.

Hurtigt gik det op for mig, at der var masser talent, mulige salgsemner og kæmpe potentiale i truppen. Med et transfervindue, som var slået fra i første omgang, var der god tid til at lægge taktikken og lære drengene at kende. Dette vil jeg dog komme nærmere ind på løbende i denne blog, hvor jeg vil forsøge at sætte jer ind i hvilke overvejelser der har været undervejs, hvordan det er gået sportsligt, samt hvilke nøgle transfers der har været.

Jeg er allerede ved at være færdig med tredje sæson, og derfor vil informationen ikke komme løbende, som man måske kender det fra tidligere blogs. I stedet vil jeg fra tid til anden komme med et indblik i hvordan det går.

Når dette er sagt, så håber jeg at I vil sætte jer tilbage i stolen, og blot nyde et fodboldeventyr i Football Manager 2019.

Berendt is back

Karrieren

FC Nordsjælland

2018-2020
Pokalskabet:
Dansk mesterskaber 2019, 2020
Dansk pokalvinder 2019, 2020

Updates:
Overblik
Taktiske overvejelser
All-Star XI
Alka Superligaen
DBU Pokalen
Det europæiske eventyr

Gladbach

2020-?

Pokalskabet:
Tysk pokalvinder 2021
DFL-Supercup 2021
« Seneste Redigering: I går kl. 16:06:54 af Berendt » Logged

elalso
Ynglingespiller

Sv: En tysk klub (tidl. FC Nordsjælland)
« Svar #1: 07 Dec 2018, 12:25 »

Dét bliver spændende :-D

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

Berendt
Manager

« Svar #2: 07 Dec 2018, 14:16 »

Det håber jeg da at I synes! Er netop blevet færdig med tredje sæson, hvor Bayern München ikke vandt mesterskabet (første gang siden 2011/2012 sæsonen), og Liverpool blev engelske mestre for første gang siden 1989/1990...

Min tanke er at jeg løbende smider en opdatering op efter enten hver sæson eller hvert et eventyr i en klub... Og så vil jeg give et overblik over perioden, taktisk indblik og fremhæve profiler, samt transfers. Muligvis også med et All-Star XI.
« Seneste Redigering: 07 Dec 2018, 14:49 af Berendt » Logged

Sutharam
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 08 Dec 2018, 12:17 »

Tror ikke jeg helt har forstået det.

Har du flyttet FC Nordsjælland til tysk fodbold eller har du overtaget en klub i tyskland du vil gøre til FCN? Opstemt

Berendt
Manager

« Svar #4: 08 Dec 2018, 13:42 »

Hehe, det er fordi jeg startede i FC Nordsjælland, og efter to sæsoner er jeg så kommet til en tysk klub. Wink

Sutharam
Reserveholdsspiller

« Svar #5: 08 Dec 2018, 16:06 »

Hvem er du i Tyskland nu?

Nephilim
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 08 Dec 2018, 18:44 »

Så hvordan er det her en blog? Du poster bare pokal-skabet uden at skrive noget eller hvad?

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Berendt
Manager

« Svar #7: 08 Dec 2018, 20:40 »

Hvem er du i Tyskland nu?

Kom til Gladbach Smiley Fik henvendelsen cirka midt i 2. sæson, og skiftede så efter sæsonen. Smiley

Så hvordan er det her en blog? Du poster bare pokal-skabet uden at skrive noget eller hvad?

Planen er at der vil komme nogle længere updates efter en sæson, eller når jeg skifter klub igen - en form for flashbacks. Det har jeg også skrevet tidligere.

Berendt
Manager

Sv: Gladbach (tidl. FC Nordsjælland)
« Svar #8: I går kl. 09:35:06 »

FC Nordsjælland

2018-2020
Pokalskabet:
Dansk mesterskab: 2018, 2019
Dansk pokalvinder: 2018, 2019

Statistik:
Kampe: 108
Sejre: 68
Uafgjorte: 23
Nederlag: 17
Målscore: 220-104
Målforskel: +116

Transfer:
Købt spillere for:
-71 mio kr
Solgt spillere for: +187 mio kr

Transferdifference: +116 mio kr

Overblik
Som jeg skrev i min introduktion til bloggen, var valget af klub temmelig lige til. FC Nordsjælland laver noget af det bedste talentarbejde i Danmark, og med flere potentielle og spændende salgsobjekter, ville opgaven i lige så høj grad være at pege på, og finde de næste i rækken til at tage over. Kombineret med at klubben står for en positiv og udfordringende spillestil, som jeg synes kunne være sjov at prøve af i Football Manager (se mere under taktiske overvejelser), var jeg ikke i tvivl om at dette kunne blive en god start på et langt save. Eller et dårlig start på et save, der ikke ville holde en sæson.

Truppens potentiale skulle altså udvikles, og spillerne sælges på det rette tidspunkt. En balancegang mellem udvikling, præstationer, indkøb og kontraktforlængelse r. Til tider var klubbens bestyrelse og jeg dog ikke enige om hvad der var det rigtige, hvilket bl.a. betød at både Mads ‘Mini’ Pedersen og Karlo Barlotec blev solgt for tidligt. På den anden side lykkes det mig at forlænge med profiler som Victor Nelson, Godsway Donyah og Andreas Skov Olsen når interessen var på sit højeste. Dog blev Victor Nelsson solgt, da Celtic kom med et bud på næsten 60 millioner kroner.

Til trods for, eller måske på grund af, kæmpe succes, og en forløsning af meget af klubbens potentiale, forsvandt motivationen langsomt i løbet af anden sæson. Jeg havde stadig ambitioner om at blive klubbens mest vindende træner (ikke svært i FC Nordsjælland, red.), men jeg skulle også videre. Allerede i løbet af første sæson var spillestilen jagt, så den både minde om klubbens velkendte positive tilgang til spillet, men den efterlod heller ikke meget modstand i de nationale turneringer.
« Seneste Redigering: I går kl. 16:22:09 af Berendt » Logged

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010