home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 234 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Fælles scouting guide
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Fælles scouting guide  (Læst 4539 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Fælles scouting guide
« : 15 Nov 2018, 22:04 »

I en tid hvor rigtig mange benytter sig af wonderkid lister, genie scout eller generelt bare af nettet for at få hjælp, så er der stadig en lille del af os, der hellere vil benytte sig af spillets scouting del - Jeg er en af disse og derfor er denne tråd kun til anvendelse til at drøfte hvordan man får den bedste scouting opsætning, og altså ikke til at finde specifikke spillere..

Jeg er så småt ved at starte op med Dortmund og her har jeg mulighed for at have 11 scouts og her er den opsætning som jeg har valgt:

1 til at dække Bundesligaen
1 til at dække Serie A
1 til at dække ligue 1
1 til at dække La Liga
5 til at dække central europa, U-24 talenter
1 til at dække tyske talenter
1 til at dække sydamerika


Derudover har jeg tænkt mig at holde øje med følgende klubber mht. ungdomsspillere, som ikke er dækket af ovenstående scouts:
FC Midtjylland, Brøndby, Esbjerg, Celtic, Rangers, Dinamo, Shakhtar, Partizan, Sparta Prag, Slavia Prag, Olympiakos, PAOK, Malmø FF, IFK Norrköping, BK Häcken, Røde stjerne, Stabæk, Rosenborg, Levski og Lech poznan.


I min spilopsætning har jeg samtlige europæiske liga'er med, hvilket min scouting også bære præg af da jeg primært går efter europæiske spillere/ europæiske marked..


Men hvordan er jeres scouting opsætning, og er der noget specifikt i går efter?
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #1: 15 Nov 2018, 22:23 »

Det er jo et fint scouting setup, som du har i Dortmund, der dækker bredt. Det kunne være en fordel at have fokus på Argentina og Brasilien også, da der plejer at komme mange talenter herfra
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #2: 15 Nov 2018, 22:31 »

Det er jo et fint scouting setup, som du har i Dortmund, der dækker bredt. Det kunne være en fordel at have fokus på Argentina og Brasilien også, da der plejer at komme mange talenter herfra

Når jeg får udbygget mit scouting yderligere, så bliver der nok lagt større fokus på sydamerika. Jeg overvejede også at tage en fra cent. europa og så over på sydamerika, men omvendt, så er der alligevel en del vigtige nationer i cent. europa og så er 4 scouts bare ikke nok til at dække det...

Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Portugal, Holland, Belgien, Schweiz, Østrig + et par mindre små nationer - Efter min mening, så skal der som min. være 5 scouts til at dække de nationer...
Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #3: 16 Nov 2018, 07:04 »

Jeg scouter manuelt alle europæiske og sydamerianske U-19 og U-21 landshold en gang om året og scouter alle regens der kommer til i løbet af året..

Jeg køber kun unge spillere så jeg har ingen interesse i at min scout finder en verdensstjerne på 27 år..

Jeg er så småt ved at starte op med Dortmund og her har jeg mulighed for at have 11 scouts og her er den opsætning som jeg har valgt:

1 til at dække Bundesligaen
1 til at dække Serie A
1 til at dække ligue 1
1 til at dække La Liga
5 til at dække central europa, U-24 talenter
1 til at dække tyske talenter
1 til at dække sydamerika


Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Portugal, Holland, Belgien, Schweiz, Østrig + et par mindre små nationer - Efter min mening, så skal der som min. være 5 scouts til at dække de nationer...

Tyskland, Frankrig, Italien og Spanien har du jo dækket ved at tage deres respektive ligaen. Tvivler på at finder en spiller som er god nok til Dortmund fra fx Serie B.

Når der kommer et talent fra Portugal, Holland, Belgien, Schweiz, Østrig + de andre små nationer, kommer der 5 talenter fra Brasilien og Argentina. Så syns da helt bestemt du nemt kan rykke én af de 5 scout fra central europa til Sydamerika.

EDIT: nu læser jeg så at du allerede har én i Sydamerika - så ingen ko på isen der...
« Seneste Redigering: 16 Nov 2018, 12:30 af Forlan » Logged

øbo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #4: 16 Nov 2018, 12:04 »

Nu har jeg de seneste år selv været en af dem, der har benyttet sig af fx Genie scout, men kunne egentlig godt tænkte mig at klare scouting delen selv i år. Hvad er Jeres erfaringer mht. selv at finde de gode (det ved man jo så aldrig 100% om de er) regens. Er det bare som I gør, at smide scouts rundt i alle ligaer, eller er der nogle andre smarte fif's der er værd at forsøge?
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #5: 16 Nov 2018, 12:05 »

Når jeg får udbygget mit scouting yderligere, så bliver der nok lagt større fokus på sydamerika. Jeg overvejede også at tage en fra cent. europa og så over på sydamerika, men omvendt, så er der alligevel en del vigtige nationer i cent. europa og så er 4 scouts bare ikke nok til at dække det...

Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Portugal, Holland, Belgien, Schweiz, Østrig + et par mindre små nationer - Efter min mening, så skal der som min. være 5 scouts til at dække de nationer...
Som jeg var inde på, så synes Jeg overall, det er et fint scouting netværk, som du har sat op Thumbs Up
« Seneste Redigering: 16 Nov 2018, 12:11 af Esmark11 » Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #6: 16 Nov 2018, 12:09 »

Nu har jeg de seneste år selv været en af dem, der har benyttet sig af fx Genie scout, men kunne egentlig godt tænkte mig at klare scouting delen selv i år. Hvad er Jeres erfaringer mht. selv at finde de gode (det ved man jo så aldrig 100% om de er) regens. Er det bare som I gør, at smide scouts rundt i alle ligaer, eller er der nogle andre smarte fif's der er værd at forsøge?

Hvad enten du sætter dit eget netværk op, scouter de nye regens enkeltvis eller bruger geniescout, så er det i hvert fald altid godt at have styr på datoerne for youth/regens indtag nævnt i link nedenfor, således man kan nå at finde de nye regnes i god tid.

https://www.passion4fm.com/football-manager-2018-newgens-dates-annual-youth-intake/
« Seneste Redigering: 16 Nov 2018, 12:37 af Esmark11 » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #7: 17 Nov 2018, 19:08 »

Personligt bryder jeg mig ikke om at gøre brug af/udnytte youth intake dato'erne.. Jeg glæder mig lidt til den dag, hvor talenter kommer op løbende i løbwt af året...
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #8: 17 Nov 2018, 19:18 »

Jeg bruger heller ikke disse datoer. Jeg finder altid glæde i, at sidde og scoute rundt efter newgens og pludseligt opdage et kuld nye talenter. Men nu er scoutingdelen også et af de steder jeg bruger mest tid, så det hygger jeg mig vældigt med. Smiley

Forstår dog godt at man kan drage fordel af at kende disse datoer og derfor også benytter sig af at kende dem.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #9: 17 Nov 2018, 20:02 »

Jeg bruger heller ikke disse datoer. Jeg finder altid glæde i, at sidde og scoute rundt efter newgens og pludseligt opdage et kuld nye talenter. Men nu er scoutingdelen også et af de steder jeg bruger mest tid, så det hygger jeg mig vældigt med. Smiley

Forstår dog godt at man kan drage fordel af at kende disse datoer og derfor også benytter sig af at kende dem.

Nu hvor du nævner at du bruger meget tid i scouting delen - Vil du så ikke bruge 5 min på at dele dine erfaringer og hvordan du gør?   Peace
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fælles scouting guide
« Svar #10: 18 Nov 2018, 11:38 »

Hvad enten du sætter dit eget netværk op, scouter de nye regens enkeltvis eller bruger geniescout, så er det i hvert fald altid godt at have styr på datoerne for youth/regens indtag nævnt i link nedenfor, således man kan nå at finde de nye regnes i god tid.

https://www.passion4fm.com/football-manager-2018-newgens-dates-annual-youth-intake/

Der blev spurgt til scouting guide, ikke hvordan et program kan klare det for dig Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010