home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 399 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  Er du dygtig nok?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Er du dygtig nok?  (Læst 28634 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Er du dygtig nok?
« : 14 Nov 2018, 22:29 »

Jeg tror mange Football Manager spillere, ser sig selv som over gennemsnittet i forhold til niveau.
Derudover ser jeg gang på gang, og oplever det selv at sværhedsgraden af spillet falder i takt med sæsonerne.

Derfor har jeg en udfordring til de som mener at spillet er "for nemt" eller at deres evner er så høje at de kan besejre enhver udfordring !..

Jeg kender præmissen for udfordringen, da jeg selv har rodet i de avancerede regler i FM Editoren - Dog vil jeg gerne have nogle inputs som gør at flest mulige vil tage udfordringen op.

Helt grundlæggende skal der arbejdes med Talenter, Scouts, Spidsfindige kontrakter, Kreativ bøgføring og samarbejde på tværs af landegrænser.




Jeg ser helst challengen...

Foregår i følgende land(e):
Skal kunne færdiggøres på "X" sæsoner:
Indeholder et økonomisk aspekt (ja,nej):
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #1: 21 Nov 2018, 03:00 »

Jeg har ikke andet input end at jeg klar på en challenge
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #2: 21 Nov 2018, 11:42 »

I hjertet af England - Rettere Loughborough har FA åbnet det første officielle engelske tekniske fodbold institut - disse kendes i forvejen fra Tyskland, Frankrig, Polen etc.

FA har udvalgt Loughborugh University til at varetage denne opgave, således spillerne også får en passende uddannelse i deres tid på Akademiet. Grundet utilfredshed blandt de øvrigt engelske klubber, som arbejder målrettet med ungdomsarbejde har FA opsat klare regler for instituttet.

Ingen spiller må på noget tidspunkt være ældre end 21 i klubben.
Ingen spiller under 16 kan få kontrakt i klubben
FA må ikke støtte klubben økonomisk - med mere end 100.000 £ (udløber 2020)
Stadion skal være fanejet
Klubben er medlemsejet
 - Præsidenten vælges hvert år, og kan maksimalt varetage posten 5 år i træk.
 - Klubben er fanejet
 - Der vil være valg den 10/04 - hver år.
FA har opgraderet faciliteterne - Dog ikke sponsorfacilitetern e
Klubben har gæld til bystyret på 2.000.000 £ som betales af over 20 år.

Klubben starter i Vanarama Nationale Liga Syd - Har du everne til at tage instituttet til Premier League ?
Det kræver at kan holde på de bedste spillere, og introducere nye hvert år.

Filen kan hentes her !!
https://ufile.io/6i18q

Den som kan fremvise de bedste resultater inden 1. Marts 2019 vil jeg give 350.000 FREAK Points til.
« Seneste Redigering: 21 Nov 2018, 21:47 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #3: 21 Nov 2018, 13:00 »

Stærk udfordring :-)
Logged

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #4: 21 Nov 2018, 13:20 »

Stærk udfordring, og jeg tror jeg vil hoppe på den :O
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #5: 21 Nov 2018, 21:47 »

Glad for det vækker interesse ! - Ser gerne i deler jeres fremskridt evt. her Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #6: 21 Nov 2018, 22:58 »

Fed Challenge! Bliver spændende om man kan vinde PL med et U21 hold!
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #7: 22 Nov 2018, 00:49 »

Spændende challenge må man sige Smiley måske den skal ha et skud ved lejlighed
Logged

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #8: 22 Nov 2018, 07:47 »

Nu har jeg været igang med i 9 kampe af sæsonen, og det går over alt forventning. Pt. ligger jeg nr. 3 i ligaen, da jeg har nogle fantastiske spillere. Jeg har de 2 bedste centerforsvar i ligaen, og dette fører også til, at jeg har en medieprognose som nr. 12, med et odds på 3 på at jeg rykker op. Herudover vil jeg både opstille nogle nemme/gode ting ved savet, som jeg har oplevet indtil videre, men også hvad jeg har fundet svært.

Til at starte med, kommer der nogle af de gode ting. Efterhånden bliver træningen for spillerne eminente, og det seneste stykke tid, har den gennemsnitlige træning ligget på over 9, som er vanvittigt, i forhold til, at der kun er 3 dage, hvor der er mulighed for at træne, hvis der ikke er nogle kampe. Økonomien kører også fremragende, og jeg har allerede et overskud på 5.636.137 i år, som fører til en balance på 4.805.467. Grunden til dette er også, at vi nærmest ikke har nogle udgifter, da klubben er amatør, så jeg vil ende ud med et meget fornuftigt økonomisk grundlag til sidst på sæsonen. Og ellers går det bare godt med selve klubben.

Det som gør det lidt svært og udfordrende er, at jeg ikke kan sikrer nogle som helst spillere i klubben, og jeg kan heller ikke hente andet ind end lånespillere, da klubben er en amatørklub og derfor ikke kan give nogen reel kontrakt til nogen, da jeg har 0 i lønbudget. Jeg forsøgte i starten af sæsonen, at få bestyrelsen til at erklærer os som en semiprofessionel klub, men de mente ikke jeg havde noget at sige endnu. Dette er dog noget jeg glæder mig til, så jeg også kan sælge spillerne, i stedet for at klubber bare kan tage mine spillere uden jeg kan gøre noget. De sidste der irriterer mig lidt er at nogle af de spillere jeg er startet med, faktisk har et ret godt potentiale, og derfor er nogle gode nok til landsholdet eller ungdomslandshold. Da jeg jo ikke kan give nogen reel kontrakt, så er chancen for at miste dem ret stor, og de kampe hvor de er væk, der skal bruges meget dårligere spillere, men sådan er livet i de lave ligaer. Det er også irreterende, at der ikke er nogle spillere, som er indflydelsesrige i klubben, så der er ikke nogle som rigtigt går forrest.

Og så er min bedst spillende spiller lige blevet 22, så jeg skal af med ham nu Skuffet Dette får mig også til at stille et spørgsmål omkring, om jeg må have ham i klubben, og sælge ham til vinter (Hvis han havde en kontrakt), elle rom jeg skal fritstille ham, også når det kommer til at koste at rive deres kontrakt over?
« Seneste Redigering: 22 Nov 2018, 07:51 af jepze » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #9: 22 Nov 2018, 08:07 »


Filen kan hentes her !!
https://ufile.io/6i18q


Hvor skal den gemmes for at jeg kan finde den..? Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #10: 22 Nov 2018, 08:10 »

Hvor skal den gemmes for at jeg kan finde den..? Opstemt

C:\Users\jeppe\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2019\editor data

Så er det jo selvfølgelig din egen bruger  Cool
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #11: 22 Nov 2018, 08:38 »

Nu har jeg været igang med i 9 kampe af sæsonen, og det går over alt forventning. Pt. ligger jeg nr. 3 i ligaen, da jeg har nogle fantastiske spillere. Jeg har de 2 bedste centerforsvar i ligaen, og dette fører også til, at jeg har en medieprognose som nr. 12, med et odds på 3 på at jeg rykker op. Herudover vil jeg både opstille nogle nemme/gode ting ved savet, som jeg har oplevet indtil videre, men også hvad jeg har fundet svært.

Til at starte med, kommer der nogle af de gode ting. Efterhånden bliver træningen for spillerne eminente, og det seneste stykke tid, har den gennemsnitlige træning ligget på over 9, som er vanvittigt, i forhold til, at der kun er 3 dage, hvor der er mulighed for at træne, hvis der ikke er nogle kampe. Økonomien kører også fremragende, og jeg har allerede et overskud på 5.636.137 i år, som fører til en balance på 4.805.467. Grunden til dette er også, at vi nærmest ikke har nogle udgifter, da klubben er amatør, så jeg vil ende ud med et meget fornuftigt økonomisk grundlag til sidst på sæsonen. Og ellers går det bare godt med selve klubben.

Det som gør det lidt svært og udfordrende er, at jeg ikke kan sikrer nogle som helst spillere i klubben, og jeg kan heller ikke hente andet ind end lånespillere, da klubben er en amatørklub og derfor ikke kan give nogen reel kontrakt til nogen, da jeg har 0 i lønbudget. Jeg forsøgte i starten af sæsonen, at få bestyrelsen til at erklærer os som en semiprofessionel klub, men de mente ikke jeg havde noget at sige endnu. Dette er dog noget jeg glæder mig til, så jeg også kan sælge spillerne, i stedet for at klubber bare kan tage mine spillere uden jeg kan gøre noget. De sidste der irriterer mig lidt er at nogle af de spillere jeg er startet med, faktisk har et ret godt potentiale, og derfor er nogle gode nok til landsholdet eller ungdomslandshold. Da jeg jo ikke kan give nogen reel kontrakt, så er chancen for at miste dem ret stor, og de kampe hvor de er væk, der skal bruges meget dårligere spillere, men sådan er livet i de lave ligaer. Det er også irreterende, at der ikke er nogle spillere, som er indflydelsesrige i klubben, så der er ikke nogle som rigtigt går forrest.

Og så er min bedst spillende spiller lige blevet 22, så jeg skal af med ham nu Skuffet Dette får mig også til at stille et spørgsmål omkring, om jeg må have ham i klubben, og sælge ham til vinter (Hvis han havde en kontrakt), elle rom jeg skal fritstille ham, også når det kommer til at koste at rive deres kontrakt over?


Se Jepze det du omtaler her er præcis det, som challengen skulle dække !

Spillerne er i starten fantastiske og som et FA institut er nogle af dem også gode nok til diverse ungdomslandshold - som jo er målet med et sådan institut - Derudover skulle de første 2 sæsoner gerne opbygge en kapital som gør klubben aldrig kommer til at arbejde med underskud på underskud Smiley Dertil vil jeg sige du er godt på vej !

Challengen er svær i starten da du ikke kan fastholde nogen spillere, og ikke rigtig kan hente nogen ind - men når du engang kan få spillerne på kontrakt, løber du nok ind i den næste sværhedsgrad - netop at fastholde de som er unge nok til at gøre en forskel + evt. hente talenter fra andre steder, men omdømmet i klubben kan blive en udfordring.

I forhold til alder - HVIS en spiller på 20 laver en kontrakt med klubben til han er 24, så vil han blive i klubben indtil løst, solgt eller andet... MEN han kan ALDRIG spille for klubben mere, når han rammer 21.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #12: 22 Nov 2018, 08:53 »


Se Jepze det du omtaler her er præcis det, som challengen skulle dække !

Spillerne er i starten fantastiske og som et FA institut er nogle af dem også gode nok til diverse ungdomslandshold - som jo er målet med et sådan institut - Derudover skulle de første 2 sæsoner gerne opbygge en kapital som gør klubben aldrig kommer til at arbejde med underskud på underskud Smiley Dertil vil jeg sige du er godt på vej !

Challengen er svær i starten da du ikke kan fastholde nogen spillere, og ikke rigtig kan hente nogen ind - men når du engang kan få spillerne på kontrakt, løber du nok ind i den næste sværhedsgrad - netop at fastholde de som er unge nok til at gøre en forskel + evt. hente talenter fra andre steder, men omdømmet i klubben kan blive en udfordring.

I forhold til alder - HVIS en spiller på 20 laver en kontrakt med klubben til han er 24, så vil han blive i klubben indtil løst, solgt eller andet... MEN han kan ALDRIG spille for klubben mere, når han rammer 21.

I forhold til det med at blive 22, så blev han også låst, så jeg ikke kunne bruge ham. Jeg var bare i tvivl, om de stadig må være i klubben, eller om de bare ikke kunne spille. Jeg havde nemlig nogle spillere på 30 da jeg startede, som kunne spille venskabskampe, men de røg på porten som det første.

Men godt at hører, at det går som forventet :-P Fandt dog u af, at hvis man får spillere på prøvetræning, som ikke har det store omdømme, så vil de gerne gå med til en kontrakt på 10 kr. pr. kamp, men hvis de ikke er på prøvetræning, så vil de ikke.
Logged

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #13: 22 Nov 2018, 19:21 »

HAHA 10 kr. pr. kamp alligevel nogle penge der vil noget Opstemt
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Er du dygtig nok?
« Svar #14: 22 Nov 2018, 19:23 »

Det er 10 kroner mere en jeg nogensinde fik 🤣
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010