home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 267 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Second season syndrome
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Second season syndrome  (Læst 2875 gange)
Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Second season syndrome
« : 14 Nov 2018, 13:43 »

Tror vi starter med at slå en ting fast; jeg har ikke knækket koden til FM19 endnu..

Jeg plejer ellers rimelig nemt at overgå de forventninger der er til det hold jeg spiller med..

Mit problem (udfordring) her i FM19 er at jeg daler utrolig meget i niveau i andet sæson.. Det er nu sket i 4 spil i træk..

Jeg er Watford i mit nuværende save. Jeg blev 6´er i første sæson og midtvejs i anden sæson ligger jeg nummer 14.

Det skete også med Dortmund hvor jeg vandt Bundesligaen i første sæson og blev fyret omkring februar i anden sæson, da jeg lå nr. 5-6 stykker..

Det samme er sket i spil med Sheff Utd og AaB.

Jeg spiller med den samme opstilling i første og anden sæson og jeg syns selv at jeg har lavet nogle indkøb så holdet blev bedre. Jeg gider ikke at bruge "snyde" taktikker som man kan finde rundt om på nettet, så det er min egen taktik som virker i første men ikke anden sæson..

Er det nogle er oplever det samme som mig, eller nogen der har et bud på hvorfor det ikke køre i anden sæson.. Ja, jeg kan selvfølgelig bare skifte taktik, men syns bare at de taktikker jeg har lavet passer på det hold som jeg spiller med..
Logged

fcm-star
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Second season syndrome
« Svar #1: 14 Nov 2018, 13:56 »

Jeg tænker udfordringen er i at modstanderen læser din taktik bedre. Det jeg gør, det er at have to mere eller mindre ens taktikker, dog med forskellige informationer. F.eks. har jeg i første sæson primært kørt med en 4-5-1 (En def-midt, to centrale-midt og to off. fløje). Anden sæson bruger jeg primært 4-2-3-1.

Der er lidt forskel på spillerrollerne, men den overordnede filosofi er den samme. Jeg laver begge taktikker i første sæson så truppen også lærer taktikken til anden sæson, så transformation er minimal for spillerne.

Det skal siges, at jeg også skifter lidt i mellem de to formationer i løbet af sæsonen. F.eks. brugte jeg 4-2-3-1 mod de lidt svagere hold i første sæson.
Logged

Arsenal!

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Second season syndrome
« Svar #2: 14 Nov 2018, 14:20 »

Jeg har også 3 forskellige taktikker (men bruger kun den ene - da det virkede super i første sæson).

De 3 taktikker er dog vidt forskellige. Den ene tiki taka, den anden gegenpres og den tredje kontrabaseret.. Men alle 4-5-1 eller 4-3-3 opstillinger alt efter hvad man kalder det.

Det er så gegenpres jeg har haft succes med i Watford og har lavet ganske små rettelser i taktikken efter det er begyndt at gå dårligt uden det har hjulpet - tror egentlig bare jeg har lavet det værre..

Men måske skulle jeg prøve at lave 2-3 taktikker som er rimelig ens og så skifte lidt rundt mellem dem, så modstanderen ikke kan læse mig så nemt..
Logged

elalso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Second season syndrome
« Svar #3: 14 Nov 2018, 14:39 »

Hej Forlan,

Jeg synes at jeg læste på et tidspunkt (omkring FM18 dog), at hvis man har stor succes i én sæson med en taktik, så har de andre hold "luret" den til sæsonen efter. Måske du skulle lave et par ændringer i taktikken?
Logged

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Second season syndrome
« Svar #4: 14 Nov 2018, 14:40 »

Jeg ville nok istedet kigge mere på din Pre-Match Analysis, som du får af din Data Analyst før hver kamp. Du kan lave rigtig mange små ændringer, uden at du ændrer i spillerroller, opstillinger osv. som vil gavne før hver kamp. Noget så simpelt som at rykke min Dybdeliggende playmaker over i den side som modstanderen angriber mest i, har virkelig fået min nuværende taktik til at skabe resultater. Derudover er jeg begyndt at eksperimentere med at skifte min lave men hurtigere forsvarsspiller, med en lidt højere og mere klodset erstatning når modstanderne angriber over fløjene. Du kan også variere forsvarets højde alt efter modstanderens angreb eller hvad modstanderen nu finder på.

Jeg har brugt den samme 4-1-4-1 i halvandet år, og her i Sæson 2 gør spillerne det endnu bedre end Sæson 1 - Specielt med de små justeringer fra kamp til kamp.
Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Second season syndrome
« Svar #5: 14 Nov 2018, 14:46 »

Vil bare lige starte med at slå en ting fast. AI'en læser ikke din taktik bedre. Det er en skrøne og er busted af SI.

Når du har en god sæson, hvor du overpræstere vil din reputation og form imponere modstanderne. Dette betyder, at de spiller mere defensive taktikker. Det at du gør det godt, har derfor en betydning på modstanderens taktik, i form af at de spiller mere defensivt og kontraspil. Dette kan bedst vises ved at tage en topklub og en bundklub og sætte dem mod et mellemhold. Hvis du ser managerens ynglings opstillinger vil du med topholdet møde hans defensive formation, og med bundholdet møde hans offensive formation.

Når man har haft en god første sæson, skal man derfor være parat på med hold som fx AaB, at modstandere der før vurderede sig som ligeværdig, nu ser AaB som de ville FCK og derfor spille anderledes mod dig end i første sæson.

Ud fra dette er aspektet i, at man skal have flere taktikker ikke nødvendigvis forkert, men i tager det ud fra et forkert udgangspunkt. Den taktik der virkede mod hold i sæson 1 virkede fordi, modstanderen bevægede sig fremad i banen. I sæson 2 pakker de sig, og taktikken virker derfor ikke ligeså effektivt mere. Her handler det derfor om, at lave de tweaks der skal til både taktisk og spillerkøbsmæssigt, til at tage det skridt op kvalitetsmæssigt, til at kunne slå de defensive hold.
Logged


Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Second season syndrome
« Svar #6: 14 Nov 2018, 15:04 »

Jeg har i tidligere spil vundet alt i 30-40 sæsoner med samme taktik.. Måske havde jeg til sidste de bedste spillere men der lurede modstanderen i hvert fald ikke min taktik (i hvert fald ikke så meget jeg ikke vandt).

Det Enevoldsen skriver har jeg ikke lige tænkt på, men det giver selvfølgelig rigtig go mening.

Jeg er må prøve at skifte taktikken gradvis alt efter hvor godt mit hold bliver i forhold til de andre hold og så vil jeg begynde at kigge lidt på pre-match analyser og se om jeg kan hente lidt der..
Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Second season syndrome
« Svar #7: 14 Nov 2018, 15:20 »

Det er selvfølgelig også vigtigt at se på sin holdrapport, hvis man er det dårligste hold i ligaen i aggression, teamwork og stamina. Så nytter det naturligvis ikke at lave en gegenpress taktik. Da man ikke har spillerne til det.

Så man kan sagtens bruge en taktik i mange år, og pludseligt have skiftet så mange spillere ud at de ikke længere passer til taktikken, også selvom de har "kendskab" til den.
Logged


fcm-star
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Second season syndrome
« Svar #8: 14 Nov 2018, 15:50 »

Giver god mening at modstanderen ændrer deres tilgang til kampen efter ens omdømme.

Det skal siges at jeg også ændrer min taktik i løbet af kampen hvis noget ikke fungerer. F.eks. en mere offensiv back hvis jeg ikke skaber chancer nok, men står ok i forsvaret osv.

Derudover forsøger jeg at købe spillere som passer til taktikken, så deres rolle er naturlig i forhold til den måde jeg vil spille på. Jeg kan f.eks. godt sælge min stjerne angriber hvis det er en stor og tung angriber, men jeg ville hellere spille med en hurtig og teknisk spiller.

Og som også nævnt, læg en taktik der passer til holdet forcer.
Logged

Arsenal!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010