home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 425 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Unione Sportiva Sassuolo Calcio
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Unione Sportiva Sassuolo Calcio  (Læst 3034 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Unione Sportiva Sassuolo Calcio
« : 13 Nov 2018, 19:40 »


UNIONE SPORTIVA SASSUOLO CALCIO
Intro

Indledning: ”Domenico Berardi modtager bolden på højrekanten, han søger ind i banen, tager endnu et træk. Han ligger an til at sparke.. … HVILKET DRØN!! Ingen målmand vil nogensinde kunne redde det skud – helt oppe i hjørnet – målmanden er chanceløs!! Der er ingen vej tilbage nu - det mål afgør kampen..!”
 – Mine to første træningskampe endte på denne måde – hvilket helt sikkert var medvirkende til at jeg blev hængende hos Sassuolo, og nu vil forsøge at tage dem helt til tops i Italien.

Klubben er ejet af MAPEI som tidligere sponsorerede et stærkt ikonisk cykelhold, som flere store ryttere har kørt for. Efter dopingskandaler og lukning af holdet, valgte firmaet at slå sig på fodbold, og bærer altså en stor del af ansvaret for at Sassuolo er den klub den er i dag. Klubbens stadion er Mapei Stadium-Citta del Tricolore, hvor der er plads til 23.717 tilskuere. Det ligger i byen Reggio Emilia i Modena-provinsen, cirka tyve kilometer nord for byen Sassuolo i det nordlige Italien.


Om klubben

Baggrund: Grunden til jeg har valgt at starte et spil med Sassuolo, er fordi jeg gerne ville starte beta’en op med et hold hvor forventningerne ikke var alt for høje fra starten. Min erfaring er at det godt kan gå hen og gøre det mere vanskeligt at lære spillet at kende – i hvert fald for mit vedkommende. Sassuolo har en stærk trup, og et solidt fundament at stå på, samtidig med at ledelsen ikke forventer andet end at ende i den høje ende af tabellen, så det kunne ikke blive bedre. Derudover er det en klub jeg flere gange har tænkt over at prøve af, da jeg synes de har et rigtig spændende potentiale, og nogle rigtig dygtige spillere.
MAPEI Stadium


Historik: Sassuolo er på relativt kort tid blevet et stærkt midterhold i Serie A, efter klubbens første oprykning fandt sted så sent som i 2012/13-sæsonen hvor man havde Eusebio Di Francesco som manager (klubben rykkede op i Serie B i 2008) med en hvis Massimiliano Allegri ved roret). Klubben har sågar allerede været i Europa League, hvor man nåede gruppespillet i sæsonen 2016/17, hvor man dog endte sidst i gruppen.

Sassuolo er stiftet i 1920, men kom først op i det italienske ligasystem i 1968, hvor man vandt adgang til Serie D. I de næste otte år fusionerede klubben flere gange frem til 1974, hvor klubben blev til US Sassuolo Calcio, som klubben er kendt som i dag.

Klubben har samarbejde med flere italienske klubber om udlejning af spillere, som blandt andet tæller Juventus, Crotone, Siena og Benevento, hvilket giver rig mulighed for at få unge spillere lejet ud, samt eventuelt forstærke sig med et par spillere fra Juventus, skulle man mangle på enkelte positioner.

FM19

Sassuolo i FM: Der er sket rigtig meget med Sassuolos trup i det forgangne transfervindue, og det er tydeligt når man kigger på spillernes relationer, at der er en del at arbejde med. Heldigvis kan en god pre season hjælpe med meget og det har altså også været sagen for mit vedkommende. I den første gældende kamp jeg spillede var der syv debutanter i startopstillingen, så det var godt at det var i pokalturneringen mod Cosenza fra de lavere rækker, hvor vi relativt nemt kunne trække os sejrrigt ud af opgøret.

Udover de mange nye spillere råder Sassuolo over nogle fornuftige faciliteter, der godt nok ikke er helt i top, men det er min klare forventning at vi skal levere talenter på højde med klubber som nutidens Palermo og datidens Parma. Til den forventning er der også et transferbudget på 60 millioner kroner samt et lønbudget der kan reguleres lidt på, som kan bruges på mange måder. Jeg har valgt at satse på ungdommen og hentet et par unge talenter fra Italien (jeg vil gerne nationalisere så meget som muligt i de fleste af mine saves), blandt andet Gennaro Ruggiero fra Palermo, som jeg ser som en kommende arvtager efter De Rossi på det italienske landshold. Han er købt ind for at kunne supplere et af klubbens egne nyindkøb på midtbanen – Manuel Locatelli fra AC Milan. Han er godt nok kun på leje i en sæson, men dog med en købsklausul på 90 millioner kroner, og den har jeg skyndt mig at udnytte, så snart jeg fik chancen (solgte Matri og Trotta for nok penge til at bruge de penge der var nødvendige). Dette betyder en spændende central midtbane i mange år (håber jeg).

Udover ovenstående har klubben en rigtig spændende trup med gode spillere på alle pladser. Consigli er en sikker sidste skanse, som har et par år tilbage endnu. På højre back har vi to unge og allerede dygtige spillere, midterforsvaret er allerede nu sikret i ti år med Ferrari og Magnani (og jeg håber at finde 45 millioner kroner, så jeg kan købe Lemos fri), og venstrebacken er godt dækket ind med Rogerio fra Juventus på leje, og aldrende Peluso, som dog stadig er virkelig god. Jeg skal dog have fundet en ny back til næste sæson.

De to største spillere i klubben er dog oppe foran, hvor henholdsvis Berardi og Babacar huserer, sammen med nomaden ”Prince” og Di Francesco på venstre fløj.



Nedenfor har jeg forsøgt at visualisere hvordan jeg foretrækker at stille op, og hvem der er med i B-kæden, samt hvilke mentaliteter jeg bruger på hver plads i min foretrukne startopstilling.

Consigli (Pegolo)

Lirola (Adjapong)    -    Ferrari (Marlon)    -    Magnani (Lemos)    -    Rogerio (Peluso)

Duncan (Ruggiero)    -    Locatelli (Sensi)

Berardi (Boga)    -    Prince (Durisic)    -    Di Francesco (Brignola)

Babacar (Odgaard)



Sweeper målmand (forsvar)

Wingback (angreb)    -    Central forsvarer (forsvar)    -    Central forsvarer (forsvar)    -    Wingback (angreb)

Boldvindende midtbanespiller (forsvar)    -    Dybdeliggende playmaker (forsvar)

Indvendig angriber (support)    -    Offensiv midtbanespiller (support)    -    Indvendig angriber (support)

Komplet angriber (angreb)

Hvorfor vælge Sassuolo?: Det er en helt fantastisk spændende klub, der dog endnu mangler at foretage det sidste og afgørende skridt op i stjernehimlen, hvilket der helt sikkert er potentiale til, hvis man giver dem lidt tid til at blomstre. Jeg kan KUN anbefale at man starter op med denne klub – jeg er selv blevet helt forelsket i denne lille klub.

Holdet har nogle virkeligt stærke profiler, og med et rigtig fornuftigt setup i klubben, er der virkelig grobund for at kæmpe med i toppen af den italienske liga indenfor relativt kort tid. Den største udfordring bliver formentlig at holde på spillerne tilstrækkeligt længe til at overbevise dem om at det ikke nytter at skifte til en anden og større klub – i hvert fald ikke for småpenge.

Velkommen til den dedikerede side om
N E R O V E R D I (De sorte og grønne).

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Unione Sportiva Sassuolo Calcio
« Svar #1: 13 Nov 2018, 21:53 »

Kan du så få lavet det til en BLOG  ticked off
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Unione Sportiva Sassuolo Calcio
« Svar #2: 13 Nov 2018, 22:06 »

Kan du så få lavet det til en BLOG  ticked off

Det var også det første jeg tænkte, da jeg så den opsætning som der er blevet lavet. Det er da lige til en blog.
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Unione Sportiva Sassuolo Calcio
« Svar #3: 13 Nov 2018, 22:08 »

Har desværre ikke tiden til at skrive lige nu - nyt hus og nyt job, så det kan ikke blive til mere end lidt skriverier i denne tråd for nu.. Men som de seneste fire år, så går der ikke et FM uden en blog fra min side.. Smiley Den skal nok komme - skal bare have tiden.. Wink

Synes blot at der skulle laves et ordentligt første indlæg i én af klubsiderne i år, og man kan ihvertfald ikke sige dette ikke er gennemarbejdet.. Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Unione Sportiva Sassuolo Calcio
« Svar #4: 13 Nov 2018, 22:35 »

Uuhh ja tiden skal være der !
Tillykke med jobbet og huset - lækkert med en Ståle kommentar at slutte på
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Unione Sportiva Sassuolo Calcio
« Svar #5: 14 Nov 2018, 08:32 »

Uuhh ja tiden skal være der !
Tillykke med jobbet og huset - lækkert med en Ståle kommentar at slutte på

Mange tak! Opstemt

Haha! Opstemt Synes bare det er lidt ærgerligt at det første indlæg der skal inspirere til at starte et save op, blot er tre linjer, hvor der bare er et spørgsmål om hvad andre gør med holdet...
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

elalso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Unione Sportiva Sassuolo Calcio
« Svar #6: 14 Nov 2018, 13:32 »

@Broen13,

Fedt projekt du har kastet dig over. Havde selv en lille drøm om at prøve kræfter af med Sassuolo, som jeg synes er rigtigt spændende at følge IRL.

Lige et teknisk spørgsmål... Hvordan laver du opslaget så fancy med billeder i den ene side og tekst i den anden eksempelvis???
Logged

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Unione Sportiva Sassuolo Calcio
« Svar #7: 14 Nov 2018, 15:46 »

@Broen13,

Fedt projekt du har kastet dig over. Havde selv en lille drøm om at prøve kræfter af med Sassuolo, som jeg synes er rigtigt spændende at følge IRL.

Lige et teknisk spørgsmål... Hvordan laver du opslaget så fancy med billeder i den ene side og tekst i den anden eksempelvis???

Ja synes også selv Sassuolo er spændende og har tænkt det i flere sæsoner - dog aldrig haft modet før nu.

Jamen den nemmeste måde at lære det er at trykke "Citer" på mit opslag, så kan du se hele kodningen. Jeg har egentlig bare prøvet mig frem hos andre på den måde, og fundet den møde der passede mig bedst. Smiley

Jeg har ikke nogen manual til det eller noget - bare tyvstjålet fra alle andre bloggere og lignende! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Lassethrue
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Unione Sportiva Sassuolo Calcio
« Svar #8: 16 Dec 2018, 12:56 »

@Broen13 - Dejligt valg, og meget fornuftigt valg.

Jeg har selv lige gennemført første sæson med Sassuolo. Medieprognose til 11. pladsen hvilket jeg mener er lidt skævt kontra spillermatrialet, men helt fint. Jeg førte dem til 5. pladsen første sæson efter nogle sinsyge resultater i starten af sæsonen. Fx. 3-1 hjemme over Juventus, 1-1 med inter ude og hjemme, 1-1 hjemme med Roma og 2-0 sejr hjemme over Napoli.

Vi kommer i finalen i TIM cuppen, med en forholdsvis nem vej. møder Fiorentina i Semi, hvor vi taber 1-0 på udebane, men hiver en 2-0 sejr hjemme. I finalen møder vi Roma som dominere os, og vi taber 3-1.

Jeg har lavet et par indkøb i første sæson som skulle vise sig at være det bedste indkøb i Serie A.

Sandro Tonilli som jeg henter i Brescia til 65min. 18 år og som dominier min midbane med Duncan og Locatelli. Spiller en 4-1-4-1 DM BRED.

Jeg har skrevet kontrakt med Pereria fra United og Eggerstren fra Werder, som havde kontrakt udløb. Havde ikke den store fidus til Lemos der var skræmmende ringe, så han får lov til at komme tilbage til Las Palmas. Derudover har jeg henter Rajkovic som kunne hentes af udlandske klubber til 31mil. Så nu råder jeg over ham og Consigli på Keeperposten.

Men en 5 plads og EL. Publikum skal nok blive underholdt i den nye sæson på MAPEI STADIUM,
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010