home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 384 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Borussia Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Dortmund  (Læst 32083 gange)
jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Borussia Dortmund
« : 12 Nov 2018, 09:57 »

BVB09
Ballspiel-Verein Dortmund 1909



En klub med en stor og lang historie, 109 år gammel, tyske mesterskab, Champions League og næsten konkurs i 2003.
En klub der igennem de sidste 5-10 år, har formået at sælge den ene stjerne efter den anden, og alligevel genopfinde sig selv, men uden at der er kommet mange trofæer i skabet hjemme på Signal Iduna Park som kan rumme godt 80.000 tilskuer og er blandt de smukkeste i Europa

i FM2019 er BVB09 fyldt med talent masse. Toljan, Hakimi, Zagadou, Akanji, Diallo, Weigl, Dahoud, Sancho, Pulisic og Bruun Larsen er blot nogle af de største talenter i førsteholdstruppen. ydermere finder der en Alexander Isak, Sergio Gomez og Manuel Pherai på ungdomsholdene samt Felix Passlack, der er udlejet til Hoffenheim.
Til at supplere de unge uslebene diamanter er der også nogle stjernespillere. Axel Witsel og danske Thomas Delaney til at styre midtbanen, samt Marco Reus og Götze til at give den gas i offensiven, og så lejesvenden Paco Alcacer, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal beskrive endnu.


Jeg er nu cirka igennem halvdelen af første sæson, en sæson som har været præget af skader, skiftende formationer og alligevel udmærkede resultater, uden nogensinde at være helt tilfreds - og sådan er det stadig.

Først var jeg ude i en 4-3-3, med en DM og 2 offensive kanter - men her synes jeg, at det er svært at finde plads til alle de spillere, som jeg gerne vil bruge.
Jeg har forsøgt mig med en 4-5-1 assymetrisk, hvor jeg har to DM, en MV eller MH, to OMC og en enkelt angriber (denne spejlvendes for at skabe rotation mellem Sancho og Pulisic.
En 4-2-4, med 2 DM, og ingen angribere.

Senest er jeg hoppet på en smal udgave af 4-2-3-1.

Er der nogen som har et bud på, hvordan en ideel starter bør ser ud med BVB09, mine eneste indkøb er Hakim Ziyech og Jesus Vallejo, og så har jeg solgt Schmelzer, Marius Wolf og Maximilian Phillip
« Seneste Redigering: 12 Nov 2018, 10:10 af jakob95kp » Logged

corlie89
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #1: 12 Nov 2018, 12:43 »

Kigger lige med, jeg har også overvejet og starte en med dem.
Synes de ser spændende ud som hold og har utrolig mange talenter, så kom med input hvis der er nogen der er startet med dem Opstemt:D
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #2: 12 Nov 2018, 20:01 »

Jeg er ikke selv startet endnu, men jeg går og pusler lidt med nogle taktiske overvejelser ifht. taktik og formation.

Rent defensivt, der syntes jeg at holdet giver sig selv. Med en Sweeper målmand og nogle utrolig hurtige forsvarsspillere - ikke mindst centralt, der skriger det for mig at spille med en meget høj baglinje, og presse højt i banen. Akanji, Diallo, Toljan har henholdsvis 17,17 og 18 i hurtighed- Findes det bedre i andre klubber? Derudover har Bürki 18 i gå-ud-af-målet og 15 i en-mod-en - Ganske udemærket og faktisk svært at finde i en anden målmand, uden at sprænge banken.

Det jeg går og har af overvejelser, det er resten af holdet. Marco Reus og utvivlsomt holdes største stjerne, men med en teknik på 13 og dribling på 14, så er jeg ikke helt tilfreds med ham som en invendig angriber. Som fløj er han udemærket, uden at være prangende, så lige nu har jeg egentlig tænkt ham mere i en rolle som skyggeangriber. 17 i afslutninger, 18 i bevægelse uden bold, 18 i acceleration og 16 i hurtighed passer vist meget godt til en angriber der løber i dybden og sende bolden i kassen.

Den sværeste part, er dog at sætte resten af holdet.. Umiddelbart tænker jeg at spille med 2 fløje, en dybdeliggende playmaker og en felt-til-felt og så er min ide lige nu at spille med en pressende angriber.. Men jeg ved ikke helt om, jeg er helt tilfreds med den kombination af spillere.

På den centrale midtbane, vil jeg jo gerne have en spiller der kan sende Reus afsted, og jeg er lidt i tvivl om den dybdeliggende playmaker vil være i stand til dette, eller om jeg skal sætte min lid til at felt-til-felt spilleren vil kunne gøre det. - Witsel kunne være en mulighed, med fine tekniske egenskaber.

Jeg er også i tvivl, om den presserende angriber vil passe med Reus. Egentlig har jeg lidt brug for en spiller der kan modtage bolden, skabe plads og sende Reus afsted. Men med en falsk 9, dybdeliggende angriber etc. er jeg også bange for om de to vil løbe i vejen for hinanden..


Så lige pt, så har jeg en god ide om defensiven, og jeg ved også at Reus nok skal spille skyggeangriber. Men hvordan jeg ønsker at sætte resten af holdet, det grubler jeg stadig over... 

Kom gerne med ideer...   Thumbs Up
Logged

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #3: 12 Nov 2018, 21:30 »

Jeg har oplevet at en targetman er en god kombi med en skyggeangriber. evt. skal du have en fremskudt playmaker, der kan fodre Reus.
Logged

elalso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #4: 13 Nov 2018, 11:35 »

Jeg har oplevet at en targetman er en god kombi med en skyggeangriber. evt. skal du have en fremskudt playmaker, der kan fodre Reus.

Jeg har samme oplevelse. Eksempelvis i mit United save, når Mata (som spiller almindelig offensiv midtbane) er skadet, så spiller Lingard som skyggeangriber, mens Lukaku ændres fra Komplet Angriber til hans mere komfortable Targetman. Fungerer skide godt.
Logged

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #5: 13 Nov 2018, 16:12 »

Jeg måtte afslutte første sæson med et utroligt skuffende forår, og derfor kun en 5. plads i ligaen... kæmpe skuffelse, og ufatteligt at jeg ikke er blevet fyret.
Jeg sikrede mig dog en pokal titel, måske derfor jeg holder skindet på næsen.

I løbet af foråret blev Pedrag Rajkovic hentet ind for 35 mio, samt en spændende angriber i Maximiliano Gomez fra Celta Vigo for 120mio.
Til kommende sæson har jeg fået 1,2mia at handle for og efter diverse kontrakt forlængelser er der nu 2,6 mio i ugentlig løn at gøre godt med.
Af nyindkøb overvejer jeg lige nu Gian-Luca Itter som backup, Frenkie De Jong til at supplere Witsel, Sepp Vand der Berg som fremtiden i forsvaret. Samt Carlos Soler eller Donny Van den Beek, hvis de kan fås til en god pris.
Cutrone og Dolberg er også på blokken til at skabe bredde og konkurrence i angrebet.

Jeg har planlangt en lang pre-season da jeg skal have prøvet en ny 4-3-3 af, med lange bolde frem, men små hurtige afleveringer derfra + en 4-1-4-1 med Reus som skyggeangriber, da han gjorde det ganske godt der i sidste sæson.
« Seneste Redigering: 14 Nov 2018, 16:32 af jakob95kp » Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #6: 14 Nov 2018, 18:42 »

Jeg er nu klar til 2. sæson med BVB.
Jeg har solgt spillere for 370mio. herunder er bl.a. Kagawa, Phillip, Dahoud, Rode og Hitz - jeg kunne ganske enkelt ikke finde plads til dem og med lidt værdi til klub kassen samt utilfredshed blandt flere af dem, var det et nemt valg.

Jeg har dog handlet godt igennem - 760mio er der blevet brugt.
Som nævnt blev Maximiliano Gomez (120mio) og Pedrag Rajkovic (35mio) hentet i slutningen af 1. sæson.

Henover sommeren er der kommet flere til og jeg er meget glad for truppen nu.
Frenkie de Jong, 190mio
Kasper Dolberg, 170mio
Sepp van den Berg, 30mio
Iven Garcia, 8,75mio (målmand - Regen - 16 år og et bæst)
Josha Vagnoman, 120mio
Luca Pellegrini, 90mio.

Jeg er altså godt dækket ind nu, da jeg samtidig har fået JBL hjem fra leje og derfor skal han supplere Pulisic og Sancho på kanterne.

Jeg startede Super Cuppen med at bølle banke Bayern 4-0. Det lykkedes mig med 42% possession, men på 2 mål af Reus, 1 af Sancho og et selvmål af Boateng kom den i hus - Bayern var kun farlige på hjørne.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #7: 14 Nov 2018, 20:14 »

Efter lidt flere tanker vedr. taktik og formation, så føler jeg at jeg er tæt ved at have fundet mig en taktik, som jeg gerne vil forsøge med.

Det bliver en 3-4-2-1 formation:

En sweeper målmand
3x boldspillende forsavrsspillere, med meget høj fart. Helst gerne 17 eller over.
En central midtbanespiller, sat til defensiv
En dybdeliggende playmaker, sat til defensiv.
En wing på den ene side, sat til support
En omvendt kantspiller på den anden kant, til at lave løb ind i banen, samtidigt med at han er med til at forsvare.
En offensiv midtbanespiller sat til support.
En skyggeangriber

Og til sidst, så er der angriberen. Umiddelbart er jeg hooked på en targetman, men dem har man ingen af i truppen og dermed er man tvunget til at købe 1-3 spillere til den position. Omvendt kunne man måske bruge en pressende angriber, da det passer med Alcacer og M. Philipp.

Men har i nogle gode forslag til en targetman? Man har 186 mio. at købe for, men med denne opstilling er der mulighed for at sælge Schmelzer, Piszczek, Guerrerioe og Toljan - så der er måske yderligere 300-350 millioner kr. at hente der, hvis det lykkes at sælge alle...
« Seneste Redigering: 14 Nov 2018, 20:16 af Guldbrand » Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #8: 14 Nov 2018, 23:23 »

Efter lidt flere tanker vedr. taktik og formation, så føler jeg at jeg er tæt ved at have fundet mig en taktik, som jeg gerne vil forsøge med.

Det bliver en 3-4-2-1 formation:

En sweeper målmand
3x boldspillende forsavrsspillere, med meget høj fart. Helst gerne 17 eller over.
En central midtbanespiller, sat til defensiv
En dybdeliggende playmaker, sat til defensiv.
En wing på den ene side, sat til support
En omvendt kantspiller på den anden kant, til at lave løb ind i banen, samtidigt med at han er med til at forsvare.
En offensiv midtbanespiller sat til support.
En skyggeangriber

Og til sidst, så er der angriberen. Umiddelbart er jeg hooked på en targetman, men dem har man ingen af i truppen og dermed er man tvunget til at købe 1-3 spillere til den position. Omvendt kunne man måske bruge en pressende angriber, da det passer med Alcacer og M. Philipp.

Men har i nogle gode forslag til en targetman? Man har 186 mio. at købe for, men med denne opstilling er der mulighed for at sælge Schmelzer, Piszczek, Guerrerioe og Toljan - så der er måske yderligere 300-350 millioner kr. at hente der, hvis det lykkes at sælge alle...
Jeg har lige nu forsøgt mig med en targetman i min taktik. som ser ud som følger:
Sweeper Keeper(angreb)
2x Komplet wingback(support)
2x Boldspillende midterforsvarer (forsvar)
En dybdeliggende playmaker(support) på DM
2x Bred playmaker (angreb) på MV og MH
En offensiv midtbanespiller (support)
En skygge angriber
og...... En Targetman(support)

Som Target bruger jeg både Maximiliano Gomez / Dolberg og indtil nu har de gjort det godt, jeg er dog kun få kampe inde i sæsonen, men jeg så gode takter i pre-season, hvor jeg også forsøgte mig med komplet angriber rollen, da den passer dem begge bedre.
Logged

JacobSvarrer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #9: 16 Nov 2018, 15:43 »

Første sæson overstået.
Røg ud af CHL i gruppespillet.
Tabte Euro league kvartfinale
Vandt Bundesligaen.

Rigtig sjovt hold, med en masse ungt guld. Tjener hurtigt penge.

Har hentet Belotti, Milenkovic-Savic, Ajer, Soucek (staves - midterforsvar/def-midt)

Kan klart anbefales.
Logged

DAVID VILLA = BOMBER

TobiasA
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #10: 17 Nov 2018, 18:04 »

Hvilken taktik spiller i med? Tænker umiddelbart en 4-2-3-1 passer til holdet, men synes ikke rigtig den har fungeret for mig i FM.
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #11: 17 Nov 2018, 18:12 »

Hvilken taktik spiller i med? Tænker umiddelbart en 4-2-3-1 passer til holdet, men synes ikke rigtig den har fungeret for mig i FM.

Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #12: 19 Nov 2018, 09:18 »

29/2/2020.

Transferbudget: 1,3mia
Lønbudget: 5,13mio pr/uge

Liga placering: 2. (1 point efter RBL)
Pokal: Semifinale (efter sejr imod Bayern i forlænget spilletid i kvart)
EL: 2. KO runde imod Valencia nu.

Jeg har her i januar skippet Witsel afsted for 790mio til United - så jeg mangler nu en erstatning - har i nogle forslag?
Holdet virker skarpt, Reus og Dolberg laver masser af mål, og jeg er inde i en god stime - forventningerne er en pokal sejr igen, en liga sejr og EL.
Logged

Sirstaal
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #13: 19 Nov 2018, 10:43 »

29/2/2020.

Transferbudget: 1,3mia
Lønbudget: 5,13mio pr/uge

Liga placering: 2. (1 point efter RBL)
Pokal: Semifinale (efter sejr imod Bayern i forlænget spilletid i kvart)
EL: 2. KO runde imod Valencia nu.

Jeg har her i januar skippet Witsel afsted for 790mio til United - så jeg mangler nu en erstatning - har i nogle forslag?
Holdet virker skarpt, Reus og Dolberg laver masser af mål, og jeg er inde i en god stime - forventningerne er en pokal sejr igen, en liga sejr og EL.

Arthur, Rabiot, Pellegrini og van de Beek har alle leveret rigtig fine præstationer for mig.
Logged

”Den, der opgiver at blive bedre, ophører med at være god”.

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #14: 20 Nov 2018, 21:56 »

2. sæson sluttede vildt - og alt blev afgjort i sidste runde.
Stillingen inden sidste runde lød således.
1. RB Leipzig - 68p  - +30mål
2. Bayern      -  67p - +30 mål
3. Dortmund  - 67p  - +29mål

Bayern møder hjemme RBL i sidste runde, og jeg møder hjemme Leverkusen.
Jeg kommer hurtigt foran 1-0, 2-0 og 3-0 inden pausen, og efter pausen hurtigt 4-0.
Kort inden pausen kommer Bayern foran 1-0, og med min pausestilling på 3-0 betyder det, at jer fører ligaen på bedre målscore.
i 2. halvleg kommer jeg som sagt foran 4-0, 5-0 og 6-0 imod Leverkusen, og da jeg i 87. scorer målet til 6-0 kan jeg se at Bayern stadig fører, og mine udregninger siger at jeg nærmest er mestre nu, da en uafgjort i Bayern - RBL også vil give mig mesterskabet.

Jeg sidder og jubler ved slutfløjtet, men undre mig over at der ingen konfetti kommer frem på skærmen... guess why?
RBL vender på udebane 1-0 til 2-1 med scoringer i 89. og 93. min og vinder derfor mesterskabet med 1 point ned til mig og 2 ned til Bayern.

Jeg røg ud i EL til Valencia meget skuffende, efter at have vundet 3-1 hjemme, men tabt 2-0 ude.
Jeg hiver dog en back-to-back pokal titel.

Til kommende sæson har jeg allerede handlet meget på nuværende tidspunkt.
Weston McKennie, 130mio
Nicolás Dominguez, 75mio
Exequiel Palacios, 147mio
Thiago Almada, 80mio
Ryan Gravenberch, 50mio
Kik Pierie, 90mio
Calvin Stengs, 90mio
og senere også
Kai Havertz, 240mio
Paulinho, 130mio

I alt er der lige rundet 1mia, og endda stadig 1,12mia tilbage på kontoen..

Det skyldes bl.a. salg af Jesus Vallejo for 350mio, grundet frikøbsklausul, så han ryger imod min vilje til Man City, jeg hentede ham dog for 60mio, så det var en god handel. yderligere ryger Bürki også til City for 60mio og Schürrle til Wolves for 90mio.

Jeg har handlet meget, grundet at jeg i slutningen af sidste sæson oplevede problemer med en meget smal trup, mange unge er derfor hentet ind og en del af dem er dog også udlejet igen.
Delaney er eftertragtet af både Bayern, Chelsea og United og han har presset en pris ned på 550mio, hvis han bliver solgt, henter jeg Pellegrini ind som erstatning.
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010