home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 240 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 34411 gange)
OBK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #15: 15 Nov 2018, 09:52 »

På ungdomsfronten ser det hamrende spændende ud. Jeg har i førsteholdstruppen 8 spillere på eller under 20 år med minimum 5,5 stjerner i potentiale. Her er der tale om Eskesen, Djukic, Strunck, Grønli, Anders Klynge, M. Jørgensen, Gustav Johansen og Mads Rasmussen (16-årig regen, der bliver andenmand på højre back).

Minimum 5,5 stjerner i potentiale... Det må siges at være rimelig godt... Dem kan du nok ikke holde på i lang tis..  Shockeret

Haha, ups. Der skal selvfølgelig stå 4,5 stjerner. Smiley
Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #16: 15 Nov 2018, 10:17 »

Ja du er da ikke den eneste der laver fejl...

Har jeg virkelig skrevet lang tis... Rimelig dumt..  Forseglede Læber
Logged

Qwenned
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #17: 16 Nov 2018, 23:12 »

Jeg er også startet med Striwerne. Jeg har dog lavet lidt ændringer i databasen, så spillernes positioner passer bedre efter min mening.

Jeg er nået til februar og det går fint. Jeg er nummer 6 i Superligaen og er stadig med i pokalen, hvor jeg skal møde FCK i kvartfinalen. Jeg svinger dog ret meget i præstationerne og spillerne har flere gange været utilfredse med mig i et par kampe for så hurtigt at stoppe med at brokke sig.



Af transfers så var det fra starten af meningen at der skulle hives nogle penge i land med et salg af Grytebust. Han blev solgt for 10 millioner DKK til en saudi-arabisk klub. Ellers blev Eskesen udlejet for resten af sæsonen til Vendsyssel med mulighed for at hente ham hjem i vinterens transfervindue, hvilket han blev efter at jeg solgte JJ Thomasen til Norwich i januar. Jeg fik en backup til venstre back i Omar Richards, som blev hentet i Reading på leje. I vinterens transfervindue har jeg hentet Mohammed Kudus i FCN for 5 millioner.



Rent taktisk så har jeg spillet 4-4-2 (kantspil) og 4-4-1-1 (flydende kontraangreb). Det er nok sidstnævnte taktik som jeg er mest tilfreds med.



Mathias Jørgensen blev kåret til årets talent i begge talentpriser, hvilket jeg synes er mærkeligt for han har ikke spillet specielt godt i de 12 kampe han har fået i Superligaen. I pokalen har han gjort en forskel, men stadigvæk ikke noget som retfærdiggøre priserne.

Logged

Mr_Nim
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #18: 19 Nov 2018, 14:10 »

Så blev 2. sæson med OB overtået, og det blev en gyser afslutning på sæsonen. Shockeret

Vi fik en mareridts start på sæson med 3 tabte kampe i træk, dog med ok resusltater i europa, hvor vi desværre blev slået ud i 3. kvalrunde til Euro cuppen.
Det var som om det var det der skulle til, for så vågende spillerne op og vandt kampe på stribe i ligaen  Thumbs Up
Dog røg vi ind i endnu en skidt periode hvor der måtte et taktik skifte til midt i sæsonen.
Dette skifte gjorde underværker og vi fik kvalificeret os til mesterskabsgruppen endnu gang, endda ssom nr 3!
Resten af sæsonen var utrolig tæt, hvor 5! hold lå og skiftes om at ligge nr 1. crazy
Vi skulle helt til sidste spillerunde før der blev fundet en vinder. Vi lå nr 1 med 65 point, AC Horsens lige efter med 64 og FCM med 63 lige bagved, så der var lagt op til en gyser afslutning. Vi spillede 0-0 med FCM i sidste runde, som heldigvis viste sig at være nok da ACH tabte 3-1 til FCN, og derved var OB mestre! Thumbs Up

Transfers ind:
Wellisson - En brasiliansk venstreback som er kommet til i sommervinduet for 2.2 mio kr
Fabrício Lusa - Endnu en brasilianer som kom til klubben sidst i vinduet for 800k kr back-up til midtbanen.
Ben Hall - Forsvarspiller som blev hentet i vintertransfer vinduet på fri transfer, som backup, på sigt en startplads

Transfers ud:
Kamil Vacek - solgt for 470k kr havde ingen fremtid i klubben
Nicklas Helenius - solgt for 800k kr i vinterstransfer vinduet, konstant skadet og kunne bare ikke score om det gjaldt hans liv!
Derudover blev en del ungdomspillere udlejet.


Nu gælder 3. sæson hvor vi skal se om vi kan følge op på den flotte sæson Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #19: 20 Nov 2018, 09:41 »

Er fejlen der stadig med nedrykningsspillet. .?
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #20: 20 Nov 2018, 10:06 »

Er fejlen der stadig med nedrykningsspillet. .?
Så vidt jeg ved, ja.. Men de har lykkes med at reproducere den, så den skulle meget gerne blive rettet til næste opdatering.
Logged

Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #21: 21 Nov 2018, 01:53 »

Så vidt jeg ved, ja.. Men de har lykkes med at reproducere den, så den skulle meget gerne blive rettet til næste opdatering.

Nogen der ved om det bliver en in-game update, altså om spil der er startet bliver rettet?
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #22: 21 Nov 2018, 09:29 »

Nå, ser ud til, at jeg var for overmodig.. Så der er ikke andet for end bare at vente, selvom det er svært irriterende.

Changelist 19.1.5
- Further general stability fixes
- VAR added for English top flight from second season onwards (requires new game)
Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #23: 21 Nov 2018, 09:31 »

Må man høre hvad det er der er galt med det danske nedrykningsspil.?
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #24: 21 Nov 2018, 09:34 »

Må man høre hvad det er der er galt med det danske nedrykningsspil.?
Værst af alt, så har de dog stadig ikke fixet fejlene ved nedrykningsspillet i Superligaen. Jeg valgte Gruppe B for at have et 12-points forspring og være tæt på sikker på Top 10 (Stilling efter 26 runder) - Men blev placeret i en markant sværere (Og imod reglementet) Gruppe A. Så det bliver et nej tak herfra...
Det var tidligere i november, og det skal måske tilføjes, at jeg ikke har prøvet siden, men rigtig mange rapporterer samme fejl på SI's forum.. Og så sent som igår blev det meldt, at fejlene var noteret, så der kan ikke gøres andet end at vente på SI..

Tilføjelse: Det pudsige er dog, at fejlen kun ser ud til at ske, når man selv er involveret, for i mit nuværende save (England), så virker nedrykningsspillet fint. Man kan selvfølgelig også bare vælge at leve med det de to sæsoner det står på, indtil Superligaen ændrer sig i 20/21, men det er stadig irriterende.
« Seneste Redigering: 21 Nov 2018, 09:37 af Gilly » Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #25: 21 Nov 2018, 09:49 »

Tak for svar Gilly...

Så virker det da ikke vanvittig appetitlig at spille i den danske superliga..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #26: 21 Nov 2018, 16:23 »

Det var tidligere i november, og det skal måske tilføjes, at jeg ikke har prøvet siden, men rigtig mange rapporterer samme fejl på SI's forum.. Og så sent som igår blev det meldt, at fejlene var noteret, så der kan ikke gøres andet end at vente på SI..

Tilføjelse: Det pudsige er dog, at fejlen kun ser ud til at ske, når man selv er involveret, for i mit nuværende save (England), så virker nedrykningsspillet fint. Man kan selvfølgelig også bare vælge at leve med det de to sæsoner det står på, indtil Superligaen ændrer sig i 20/21, men det er stadig irriterende.

Lækkert hvis det kun gælder, hvis det er ved en selv der er i nedrykningsspillet - Så kan jeg godt genoptage mit OB spil igen..   Peace

har kun lige 3 kampe inden slutspillet begynder, så kan jeg passende lige vende tilbage når jeg er kommet dertil..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #27: 21 Nov 2018, 20:44 »

Jeg kan nu bekræfte, at nedrykningsspillet virker såfremt man ikke selv er en del af det.. Så det betyder at jeg nu er i fuld gang med mit spil igen - og jeg har savnet det meget!


Status er, at vi er havnet i mesterskabspuljen og ligger side om side med FCK - Hver har vi 57 point for 26 kampe. 17 sejre, 6 uafgjorte og 3 nederlag. På tredjepladsen ligger Horsens med 50 point og derefter følger FCN, AAB og AGF. Jeg er inde i en imponerende stime med 17 kampe som ubesejret, hvoraf de tolv er vundet. Så jeg håber selvfølgelig at kunne forsætte denne stime i den resterende del af sæsonen, for så er der gode muligheder ifht. at slå FCK i kampen om mesterskabet.


Helenius er holdets store stjerne med 16 scoringer, og 6 assists. Men også Jakob Thomasen har faktisk overrasket - Egentlig så fremstår han "kun" med 3 mål og 2 assists, hvilket måske ikke lyder af alverden. Men jeg har lige lavet et ny "statistik visning" af truppen og her kan jeg se, at han har skabt 19 antal chancer, hvilket er flere en nogen anden. Helenius har 13 og derefter er der langt ned til Jacob Barrett med 7. Så det ligner at Jakob Thomasen er manden med flest næstsidste aflevering og en vigtig del af offensiven. - og så er det en god påmindelse om ikke kun at kigge på mål og assists.


Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #28: 21 Nov 2018, 20:51 »

Fedt.. Nu får jeg en meddedelse om at jeg ikke kan gemme spillet... Nogen gode ideer?

Har prøvet at gemme som en anden fil.. har også prøvet at gå lidt længere frem i spillet...
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #29: 24 Nov 2018, 16:54 »

Min stime som ubesejret blev brudt efter 21 kampe, da jeg blev ekspederet ud af pokalen i semifinalen mod AaB, der vandt med 3-1 i Odense. Dermed missede jeg finalen mod FCK, som i deres semifinale slog Horsens.

I Ligaen har jeg endelig fået slået et lille hul ned til FCK, da de indenfor den seneste tid har smidt 4 point i forhold til mig. Faktisk var jeg tæt på at kunne have et syv points forspring, da jeg i Parken længe var foran med 0-1. Men fuld fortjent fik FCK udlignet i det opgør.

Der restere blot 4 kampe tilbage og med 4 point ned til FCK ser det jo umiddelbart godt ud. Desværre har jeg 3 ud af de 4 kampe på udebane og den ene hjemmekamp, det er altså hjemme mod FCK. Omvendt har FCK 2 hjemmekampe endnu, så det kan bliver en tæt dyst helt til det sidste...
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010