home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 413 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 34442 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Odense Boldklub
« : 04 Nov 2018, 03:06 »

For alle os der er lidt småtossede med OB, eller blot nyder at spille med dem - Vi skal selvfølgelig have en tråd hvor vi kan dele vores erfaringer.

Selv er jeg nået 8 kampe ind i Superliga sæsonen og det går ganske forrygende. Jeg indtager 1. pladsen med 6 sejre, 1 uafgjort og et enkelt nederlag.

2-0 Vendsyssel (u)
4-1 SønderjyskE (h)
3-1 Randers (u)
0-1 FCK (h)
2-0 Hobro (u)
2-0 FCM (h)
2-2 Vejle (u)
3-1 FCN (h)

Det er dog en tæt top, hvor AaB, AGF og FCK alle er ubesejrede og sammen med Brøndby har vi slået et hul ned til de andre hold. Esbjerg, SønderjyskE og Vejle har endnu deres første sejr til gode...

Transfers:
Jeg solgte Rasmus Festersen for 640.000kr. da jeg hellere vil satse på de unge angribere (Clement og Jørgensen) Jeg var også tæt på at sælge Casper Nielsen for 2.3 millioner kr, men så blev han i stedet skadet i nogle måneder og så faldt den handel til jorden. Jeg overvejede også længe om jeg aktivt skulle forsøge at sælge Grytebyst og leje Anders Lindegaard, men i sidste ende besluttede jeg mig for at lade Grytebusts kontrakt løbe ud.

Tilgengæld er 3 spillere hentet til og alle sammen fra Norge - Faktisk går jeg helt specifikt efter spillere fra Norge, da jeg syntes man får meget kvalitet for pengene - og når nu pengene er små i OB, så må der handles billigt.

Markus Solbakken - 50.000kr.
Felix Myhre - 800.000kr.
Moussa Njie - 355.000kr.

Billige indkøb der alle begår sig i førsteholds truppen, omend de ikke er i blandt de fortrukne endnu.

 
Nicklas Helenius er pt. den mest fremtrædende spiller i truppen, med 7 scoirnger og 3 assists. AK er også godt med, med sine 6 scoringer og 1 assist. Ellers har Ryan Laursen, Ramon Leeuwin og Alexander Ludwig været stærkt spillende.
Logged

Mr_Nim
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #1: 05 Nov 2018, 15:22 »

Jeg er også selv startet med OB som jeg gør hvert år  Opstemt

Har lige fået spillet 1. sæson færdig og så småt taget hul på 2. sæson nu (har spillet 1 kamp)

1. sæson gik bedre end forventet med en 3. plads, kun overgået af FCK og FCN på henholdsvis 1 og 2 pladsen og over brøndby på 4. pladsen. FCK vandt med 18 piont ned til FCN. Europærisk bold blev sikret i playoff mod vejle af alle klubber, selvom et hold som FCM havnede i nedryknings kampen  Huh
Transfers:

Ud:
Jeg valgte at sælge Grytebust for en sum på 7.5 mio kr, da han nu ikke gad at forlænge og valgte og satse på Sayouba Mandé hvilket viste sig at være en god ide, da han kom på årets hold  Thumbs Up
Ellers blev en masse ungdoms spillere, som jeg hentede ind på fri, lejede ud for at få noget spilletid.

Ind:
Jeg har altid synes OB har for lidt bredde på venstreback pladsen, så der skulle hentes en mand ind. Valget faldet på Mads Bech fra brentford, som blev lejet for sæson uden noget løn tilskud, og hold da op for en signing! Ham kan jeg kun anbefale! Brentford er også tilfreds med hans udvikling, så nu skal jeg på back jagt igen  ticked off

Derudover er der også kommet en def midt ind i form af Gilson Costa som har en fortid på beneficas B-hold, blev hentet på fri, Han fungere som en bredde spiller på den def midt, men forventer hantager over for drachmann, da han kun er 22 år.
En kantspiller i form af  Özkan Yildirim er også hentet på fri, han kan dække begge kanter, både som midt og off midt (naturligt) Han har gjort det over alt forventing selvom han løb ind i en alvorlig skade tidligt. (var ude i 4 mdr) 12 kampe 6 mål og 3 ass er det blevet til. Han skal nok gøre det meget bedre næste sæson Thumbs Up

Giver en opdatering igen efter sæson 2 er overstået  Thumbs Up
Logged

Mr_Nim
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #2: 05 Nov 2018, 15:24 »

Hvilken taktik bruger du primært med OB Guldbrand?  Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #3: 05 Nov 2018, 19:52 »

Hvilken taktik bruger du primært med OB Guldbrand?  Smiley

Jeg har ikke nogen bestemt taktik.. Jeg sætter taktik og instruktioner ud fra min modstander og hvordan de stiller op. Så jeg prøver at finde svagheder ved min modstander som jeg kan udnytte, samtidigt med at jeg forsøger at lukke ned for deres angreb.
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #4: 06 Nov 2018, 18:15 »

Jeg er netop blevet færdig med mine to første sæsoner i spidsen for de striwede.

1. sæson var mit fokus egentlig bare på at overleve, og vende mig til de nye features i spillet. Solgte Casper Nielsen til Le Havre for 2,75 mil. og hentede Arbnor Mucolli fra Vejle for 6,25. Planen var egentlig først at beholde Grytebust, men han var ikke ligefrem on fire, lukkede 20 mål ind de første 8 kampe, så tænkte det umuligt kunne blive værre med Mandé. Så Grytebust røg for 6,75 yil Sparta Prag. Til sidst røg vacek også som ikke fik noget spilletid. Hentede også en backup VB Mathias Haarup i Hobro for 750k.

Brugte mere eller mindre sæsonen på at finde ud af min startopstilling. Især CM og CB positionerne havde jeg svært ved at få fundet et makkerpar jeg virkelig syntes gjorde det godt. Drachman var meget underpræsterende. Og ingen af de andre ligefrem skreg på gode præstationer. Det samme i forsvaret hvor Ludwig og Leuwin fik mest spilletid, Tverskov og Lund fik også en del kampe. Baskhim og Desler var mine foretrukne kanter og de gjorde det okay. Helenuis var elendig før jul og jeg havde ofte Jørgensen og AK som startere Jørgensen gjorde det fantastisk det første halve år men faldt så meget i niveau. Som sæsonen skred frem lå jeg mest og rodede mellem 11 og 9 og jeg lukkede mål ind til højre og venstre og selvom jeg scorede mindst 1 mål i alle undtagen 1 kamp virkede det bare som om jeg stadig ikke scorede nok. Der var en placeringsbug der gjorde jeg havende i et nedrykningsspil med de 3 andre hold med flest point, det gjorde det rimelig op ad bakke. Men en AK der begyndte at score for sjov, endte på 21 mål i 27 kampe, og Helenius der i det mindste dukkede op 11 i 28, betød at jeg kun tabte en kamp i nedrykningsspillet og vandt min gruppe. desværre blev endestationen Hobro der sendte mig ud i første runde af Europa Playoffs.

2. sæson røg Mucolli til Lyon for 19 mil, udemærket salg for en gut der havde spillet 13 kampe. Helenius til FCM for 5 , lund for 600k og leuwin for 1 mil. Haarup blev også skibbet videre. I stedet for Mucolli havde jeg allerede i november skrevet med Solbakken jr. for sølle 65k, latterlig billigt. et 17-årigt norsk regen CB for 4 mil. en VB backup Riduan Essaeh 1 mil fra Norge og min køb of the season. Osayamen Osawe, angriber, for sølle 600k i Ingolstad. Han var egentlig på lån i Lillestrøm og var topscorer i norge. Halvejs i gennem sæsonen røg Bashkim til frankrig for 10 mil og erstattet af Pervis Estupinan fra Watford for en mil.

En ok sæson start fik jeg fundet en mere fast startopsilling og JJT og Drachman startede langt de fleste på midten. Mens Ludwig og mit norske regen Berstad var CBs oppe foran var AK og Osawe efter en sløv start begyndt at score for sjov, og var en ustoppelig duo. Lå det meste af sæsonen 7-5 placeret. men som sæsonen strammede til begyndte mit hold bare at blive ved med at vinde. Som en humblebi der flyver fordi ingen fortæller den at den ikke kan, sådan var mit hold igennem foråret. Af en eller anden grund blev vi ved med at vinde, og jeg var rædsenslagen for at gøre noget som helst. Men de blev bare ved og ved og ved og ved stærkt hjulpet på vej af to angribere der var fuldstændig absourte  AK, 26 m 4 a i 34 k og Osawe 18 m 14 a i 26 kampe. To cms i drachman 4 m 5 a og JJT 9 m & 6 a. lavedede de bare latterligt mange mål. JJ og Drachman havde en fantastik sæson 9! mål af jj der formåede blot et mål sæsonen forinden var utroligt. Fra december til sæsonafslutningen tabte jeg blot 3 kampe og en af dem var pokalfinalen. Jeg  hodlte kun cleansheet i 3 af 16 kampe, men scorede så mange mål at det ikke betød noget. Og vandt et noget overaskende mesterskab med 1 point ned til FCK! Det er nok et af de mest absourde mesterskaber jeg nogensinde har vundet. Mit hold fandt bare så godt sammen og blev ved at levere resultater og jeg har ikke rigtigt noget klart svar på hvorfor, taktikken var mere eller mindre den samme og størstedelen af spillere ligeså.  Jeg var tydeligt hjulpet af alle topholden havde et down år. FCK vandt sæsonen før med 76 point, jeg formåede at gøre det med 68. Og jeg har ikke de store forventninger til at gentage det i 3. sæson.

Jeg har ikke solgt nogle og har en masse stærke ungdomsspillere på vej, som jeg håber er klar indenfor 2 år, hvor jeg egentlig havde håbet at skulle kæmpe om titlen. Det er stadig den plan jeg går med, men så længe humlebien flyver bliver jeg ved med at håbe på et mesterskab igen i år Opstemt
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #5: 06 Nov 2018, 20:40 »

Lige en kort opdatering herfra.

Jeg har nu rundet 17 spillerunder, og ligger pænt nr. 2 med 36 point - to point færre end FCK som topper ligaen. AC Horsens, Brøndby og AaB halter en smule efter med henholdsvis 31,31 og 30 point. Sidste års mestre fra FC Midtjylland er helt nede som nr. 11, med blot 15 point.

I pokalturneringen er jeg videre efter at have slået de 3 jyske hold - Viborg, Fredericia og senest FC Midtjylland - En kamp der blev afviklet, mens mine 3 bedste målmænd alle var afsted med landsholdet - Så det betød en debut til en meget ung og ikke specielt dygtig målmand.. (lorte kampplanlægning  Sur )

Jeg er også ved at iscenesætte et salg af Grytebust, som kun har et halvt år tilbage af sin kontrakt. Lige nu er det lykkedes mig at modtage et tilbud på 6 millioner kr. fra Dynamo Kiev. - Absolut godkendt, og jeg overvejer at leje Anders Lindegaard som afløser. (billig, men fint alternativ)

Casper Nielsen vil jeg også meget gerne af med, så det er jeg også ved at arbejde lidt på. - Han har dog været skadet hele efteråret, så det er svært at skabe opmærksomhed omkring ham.



I europæisk regi er Danmark repræsenteret af hele 3 hold i Europa League gruppespillet - FCK, Brøndby og FCM.Alle hold har det dog svært, og efter 4 runder er det reelt kun FCK der har en chance for at gå videre. - Desværre har de 3 hold kun skrabet 3 point tilsammen... Ikke godkendt....
Logged

OBK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #6: 08 Nov 2018, 06:19 »

Er som altid også startet op med OB.

Jeg startede med at rense godt ud i truppen. Grytebust ville ikke forlænge, og passer iøvrigt ikke 100% ind i min spillestil, som er meget boldbesidende. Derfor blev han solgt. Dertil fik jeg solgt ud af nogle af de spillere jeg ikke anser som gode nok, eller som der ikke er de store fremtidsudsigter i.
- Grytebust (7,25m)
- C. Nielsen (1,4m)
- Festersen (700k)
- Desler (1,8m)
- Greve (1,15m)

Dertil blev Marco Lund, Harboe og Lucas Møller Jensen udlejet.

Ind er kommet følgende:
- Gustav Johansen (157k)
- Remi Gomis (fri)
- Razak Nuhu (fri)
- Nour Hadhria (fri)
- Niklas Vesterlund (fri)
- Zinckernagel (leje)
- Søren Rieks (leje)
- Emil Damgaard (leje)
- Oliver Ottesen (leje)

Har handlet på baggrund af ikke at bruge for mange penge, da jeg gerne ville se truppen an. Mit mål er at hente Filip Djukic, Markus Solbakken og Fredrik Haugen til vinter. Alle bør jeg kunne hente for under en million samlet. Filip Djukic er skræddersyet som målmand i mit system. Han var vanvittig for mig i FM18, hvis det ellers lykkedes mig at lokke ham fra FCK. Nu spiller han i Hvidovre og går for under 100k.

Jeg spiller en 4-1-2-2-1 med fokus på boldbesiddelse og langsom spilopbygning, dertil højt genpres. Jeg har spillet 16 kampe, hvilket med 29 point til følge placerer mig på en tredje plads i en meget tæt liga. Der er 4 point til førstepladsen, og 3 point til 7. pladsen.
Min opstilling er således:
----------------AK---------------
--Kadrii----------------Hadhria--
------Thomasen--Eskesen------
-----------Drachmann-----------
Nuhu-Ludwig-Leeuwin-Laursen
-------------Mandé--------------

Præstationerne er meget ustabile, men efterhånden begynder spillerne at føle sig hjemme i spillestilen. Jeg får ikke scoret nok, hvilket er eksemplificeret ved at AK er topscorer med kun 5 mål. Dog er taktikken lavet således, at angriberen i højere grad fungerer som off midt og skal lave assists i stedet for mål. Mine bedst præsterende spillere er først og fremmest de defensive spillere, så jeg håber at mine offensive spillere snart får forløst noget af det offentlige potentiale. Vinterpausen skal bruges på at sælge lidt ud af dødvægt, og hente lidt unge folk ind som nævnt.
Logged

OBK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #7: 08 Nov 2018, 06:30 »

I øvrigt. Er der andre end mig, der har undret sig over, at der både er et reservehold og et OB II-hold?
Det ser ud til, at OB II-holdet slet ikke spiller kampe og ikke er del af en liga. Alligevel bliver jeg anbefalet at flytte spillere til OB II-holdet i stedet for reserveholdet, men det er vel virkelig skidt at parkere talenter der, når de ikke spiller kampe eller noget?

Går ud fra, at der bliver rettet op på det med en patch, for så vidt jeg ved, så eksisterer et sådan OB II-hold heller ikke i virkeligheden.
Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #8: 08 Nov 2018, 08:53 »

I øvrigt. Er der andre end mig, der har undret sig over, at der både er et reservehold og et OB II-hold?
Det ser ud til, at OB II-holdet slet ikke spiller kampe og ikke er del af en liga. Alligevel bliver jeg anbefalet at flytte spillere til OB II-holdet i stedet for reserveholdet, men det er vel virkelig skidt at parkere talenter der, når de ikke spiller kampe eller noget?

Går ud fra, at der bliver rettet op på det med en patch, for så vidt jeg ved, så eksisterer et sådan OB II-hold heller ikke i virkeligheden.

Skal ikke kunne sige hvordan det faktisk er i OB, men AaB har både et reserve hold som er med i reserveligaen og så har de et amatør hold som er i en anden virksomhed(dette illustreres også i spillet ved at II holdet er en samarbejdsklub). AaB's amatørhold spiller i danmarksserien som ikke er en del af FM, hvorfor de ikke spiller kampe. Går ud fra at det er nogenlunde det samme med OB.
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #9: 08 Nov 2018, 11:40 »

OB ligger også mit hjerte kært, så selvfølgelig skal striberne have et (af mange) forsøg.

Jeg greb transfervinduet stille og roligt an og planen var egentlig blot at sælge et par af de overskydende spillere for at holde det meste af truppen tilfreds. Et stort og flot tilbud fra Inter betød dog at Grytebust røg til Italien (Hvor han stadig har sin debut til gode her ved årsskiftet). Jeg valgte at sætte mine penge på Mandé og Bernat.
 - Grytebust (Inter) - 12 Millioner
 - Yao (Al-Arabi Doha) - 400.000
 - Vacek (Dundee) - 1 Million
 - Festersen (Fastav Zlin) - Leje

Ind er kun kommet en gammel kending som skulle fungere som centralt bindeled for de lidt mere kreative kræfter jeg har centralt. Matti Lund Nielsen kostede mig 2.2 Millioner i Sarpsborg, og han er nu for tredje gang havnet på Fyn - Denne gang med en langt mere central rolle og har således spillet 16 kampe fra start i Superligaen.

Superligaen er godkendt uden at være prangende. Vi har længe været en del af midterfeltet der strækker sig fra AGF på 5. pladsen til Horsens på 10. pladsen, hvor flere hold ligger og bytter placeringer fra uge til uge. Vi startede i bunden, men et fornuftigt efterår sendte os op på 5. pladsen, inden AGF snubbede 16 point i 6 kampe. Personligt mener jeg ikke, at vi har det helt store at gøre i Slutspillet, da vi pt. kun har 2 point imod Top 4 og en målscorer på 4-11 efter 6 kampe. Så skulle vi blive 7-8 stykker, så ser jeg det ikke som noget skidt, da vi bestemt har mulighed for at konkurrere om de europæiske pladser den vej (Inden eventuel svær sidste kamp).

Flere af egen avl spillerne gør det fornuftigt. Bernat og Mathias Jørgensen udvikler sig flot uden den helt store spilletid, mens Barrett, JJT, Matti Lund og Baskhim alle er bundsolide og mere eller mindre fast mand på deres position. Eskesen er en joker, som afgør kampe på egen hånd når han er bedst, men falder helt igennem når han er skidt. Så der skal lidt mere stabilitet ind hos ham, men jeg ser ham stadig som en vigtig figur. Desler og Greve har det svært i højresiden og kæmper med at finde niveauet, mens AK stadig er en diva ligesom han var i sidste års spil. På trods af beskedne 4 mål og en langtidsskade tror han, at han skal bestemme alverden, så jo hurtigere han kan sælges, jo gladere bliver truppen og jeg. Han har også mistet troen på mig som manager, så vi er heldigvis begge enige om, hvad der skal ske. Også Casper Nielsen puster til ilden, og hvis han røg med i svinget, ville det ikke genere mig.

Jeg går med en drøm om, at spille en 5-3-2 ligesom i virkeligheden i stedet for en 4-1-4-1, men ærgrer mig noget over at så mange af spillerne er scriptet som kanter. Kan jeg få tyndet ud i Kløve, Greve etc. til sommer, så skal der prøves et nyt system af.
Logged

Coldice
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #10: 08 Nov 2018, 16:59 »

Jeg går med en drøm om, at spille en 5-3-2 ligesom i virkeligheden i stedet for en 4-1-4-1, men ærgrer mig noget over at så mange af spillerne er scriptet som kanter. Kan jeg få tyndet ud i Kløve, Greve etc. til sommer, så skal der prøves et nyt system af.

Desværre er vurderingen af spillere ikke helt spot on, specielt ikke positionsmæssigt i OB.

Mathias Jørgensen er efter min hukommelse sat som naturlig venstre kant, men i OB er han uden tvivl angriber. Dette er højst sandsynligt et levn fra hans FCN-tid, men ikke specielt korrekt længere. :O

Desler står som naturlig højre midt, men han har ikke spillet den position i mere end 2 år. Nu er han enten wing back eller back.

Der er desværre flere eksempler, hvis jeg gravede dybere.
Logged

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!



Brøndby IF <3

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #11: 08 Nov 2018, 18:21 »

Desværre er vurderingen af spillere ikke helt spot on, specielt ikke positionsmæssigt i OB.

Mathias Jørgensen er efter min hukommelse sat som naturlig venstre kant, men i OB er han uden tvivl angriber. Dette er højst sandsynligt et levn fra hans FCN-tid, men ikke specielt korrekt længere. :O

Desler står som naturlig højre midt, men han har ikke spillet den position i mere end 2 år. Nu er han enten wing back eller back.

Der er desværre flere eksempler, hvis jeg gravede dybere.
Ja, det er svært irriterende at skulle bruge krudt på at lære MJ og spille angriber, samtidig med at han gerne skulle fortsætte sine generelle udvikling. Leeuwin er naturlig som højreback og Kadrii som venstre wing, så det giver nogle udfordringer og begrænsninger.

Værst af alt, så har de dog stadig ikke fixet fejlene ved nedrykningsspillet i Superligaen. Jeg valgte Gruppe B for at have et 12-points forspring og være tæt på sikker på Top 10 (Stilling efter 26 runder) - Men blev placeret i en markant sværere (Og imod reglementet) Gruppe A. Så det bliver et nej tak herfra...
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #12: 08 Nov 2018, 21:00 »


Værst af alt, så har de dog stadig ikke fixet fejlene ved nedrykningsspillet i Superligaen. Jeg valgte Gruppe B for at have et 12-points forspring og være tæt på sikker på Top 10 (Stilling efter 26 runder) - Men blev placeret i en markant sværere (Og imod reglementet) Gruppe A. Så det bliver et nej tak herfra...

Ahhh... hvor er det irriterende at de ikke har rettet det endnu . Det havde jeg lidt taget som en selvfølge at de havde fået rettet, da det er en ret markant fejl.. Så skulle jeg da aldrig være startet mit første spil i Superligaen..  Græder

Dog lige en update fra mit spil - selvom jeg nu kraftigt overveje at stoppe det pga. ovenstående..  ticked off


Efter 23 runder ligger som side om side med FCK i toppen. Vi har begge 50 point, men de ligger med en bedre målscorer. På trejdepladsen ligger Horsens med 43 point, efterfulgt af AGF og FC Nordsjælland.

Jeg er kommet godt fra start efter vinterpausen med sejre over FCK og Horsens - begge på udebane, mens jeg dog skuffende fik 0-0 hjemme mod Vejle, dog med en mand i undertal i stort set hele kampen. I vinterens transfervindue solgte jeg Grytebust for 6 millioner kr og Casper Nielsen for 1.9 millioner kr. Ind har jeg hentet Cameron Dawson på en lejeaftale for de kommende 2 sæsoner, som ny førstekeeper - Han blev fortrukkent fremfor Anders Lindegaard.

På spillersiden levere mine spillere generelt nogle solide præstationer. Dog har AK og Helenius haft svært ved at finde målet på det seneste, men efter min seneste sejr over Horsens på 1-2, hvor de begge kom på måltavlen, er jeg igen lidt optimistisk. Ellers er Peter Clement også ved at blive en større del af holdet og har gjort det ganske hæderligt med 4 scoringer indtil videre - Lige pt. er hans træningskarakter på 10.0, så det skal naturligvis belønnes med nogle flere kampe fra start...

Derudover er jeg inde i en fantastisk stime på 13 kampe uden nederlag. 9 sejre, 4 uafgjort, 0 nederlag.

Logged

OBK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #13: 14 Nov 2018, 17:50 »

1. sæson vel overstået, og det gik som følger:
Det blev til en 4. plads med efterfølgende sejr i Europa Play-Off over AGF - herligt. Klart over forventning, med en spillestil der måske var lidt for ambitiøs til truppens kvalitet. Det holdt også hårdt, da jeg kunne tabe tre i streg for så at vinde 3 i streg efterfølgende. Den tætte subtop eksemplificeres også af et skell mellem 3. og 5. pladsen på kun 3 point. FCK vandt stensikkert ligaen med 10 point ned til nummer 2, og de tog ligeledes Pokalen, hvor jeg røg ud i et smerteligt overtidsnederlag til Horsens.

Transfervinduet sommeren 2019:
Temaet for dette vindue er/har været at skippe mere dødvægt ud form af følgende:
- Helenius (750k til Cercle Brugge): Helenius forsøgte jeg alt, hvad jeg kunne at få til at fungere alene på toppen. Han scorede i hans første kamp, men smuttede efterfølgende på et legendarisk mølcølibat på i alt 26 kampe. Med de uendeligt mange chancer han fik og enorme chancer jeg kunne overvære ham brænde, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at han skulle sælges som noget af det første. Det har også frigjort en masse lønkroner.
- Skolnik, Clement, A. Pedersen, Møller Jensen og Remi Gomez er alle røget på fri.
- Skøtt, Harboe og Frøkjær er lejet ud i håbet om, at de kan få en brandsæson i 1. division og måske puste liv i deres potentiale. Én af M. Jørgensen eller Gustav Johansen ryger også på leje med samme formål alt efter hvilken af dem, der klarer sig bedst i pre-season.
- Dertil arbejdes der på at sælge: Tverskov, M. Lund og Kløve, da jeg har en masse talenter på vej frem, som er langt billigere at bruge som bredde/rotationsspillere.

Af transfers ind er følgende sket:
- Filip Djukic (350k): Min drømmekeeper, der dog skal have en sæsons tilvending før jeg smider ham i buret. En sand sweeper keeper.
- Sigurd Grønli (1,8m): 20 i frispark. Need I say more. Ung nordmand med kæmpe potentiale, som jeg fik sikret billigt midt i foråret.
- Mikael Uhre (1,4m): Helenius er ude og ind er hentet Uhre, der er Helenius' åndelig modsætning. Aggresivitet, fart og arbejdsiver er hvad jeg skal bruge på toppen i min taktik. Kommer til at kæmpe om angriberpladsen med AK.
- Nicklas Strunck (4,5m): Endnu en personlig favorit, som godt nok koster en del, men også har et kæmpoe potentiale. Skal konkurrere om pladsen som den dybe playmaker/oprydder med Drachmann, som ikke bliver yngre. Fremtiden her bør været sikret.
- Wessam Abou Ali (leje): Har været en ond plage i sidste års FM, så ham må jeg prøve som reserve til Bashkim til på venstre kant.
- Dertil arbejdes der på at hente Manuel Da Costa, såfremt Tverskov sælges. Jeg har Da Costa på prøvetræning, så jeg bør kunne hente ham billigt da han ikke har kontrakt andetsteds. Han kommer til at blive en et-årig bundsolid og erfaren gardering/starter nede i centerforsvaret, som skal være med til at støtte mine mange unge spillere.

På ungdomsfronten ser det hamrende spændende ud. Jeg har i førsteholdstruppen 8 spillere på eller under 20 år med minimum 4,5 stjerner i potentiale. Her er der tale om Eskesen, Djukic, Strunck, Grønli, Anders Klynge, M. Jørgensen, Gustav Johansen og Mads Rasmussen (16-årig regen, der bliver andenmand på højre back).

Alt i alt en ekstremt spændende sæson jeg går i møde, hvor jeg dog forventer en lidt lang indkøringsfase med de mange nye og unge.
« Seneste Redigering: 15 Nov 2018, 09:52 af OBK » Logged

Forlan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #14: 15 Nov 2018, 06:58 »

På ungdomsfronten ser det hamrende spændende ud. Jeg har i førsteholdstruppen 8 spillere på eller under 20 år med minimum 5,5 stjerner i potentiale. Her er der tale om Eskesen, Djukic, Strunck, Grønli, Anders Klynge, M. Jørgensen, Gustav Johansen og Mads Rasmussen (16-årig regen, der bliver andenmand på højre back).

Minimum 5,5 stjerner i potentiale... Det må siges at være rimelig godt... Dem kan du nok ikke holde på i lang tis..  Shockeret
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010