home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 265 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik indstillinger
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Taktik indstillinger  (Læst 28760 gange)
fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Taktik indstillinger
« : 02 Nov 2018, 20:25 »

Jeg spiller med Tottenham og efter 10 runder er jeg lidt på røven. Jeg synes mine indstillinger giver mening, men det gør de åbenbart ikke, for det fungere ikke. Har i nogen forslag?
]
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #1: 03 Nov 2018, 07:52 »

Altså du spiller med korte afleveringer og smalt men har en ret bred formation. Så har du wingbacks men spiller jo med en wing på den ene kant. Wingbacks er når man er uden kanter eller har kanter der går ind i banen eller står smalt. Dine kanter står bredt. Det spil er tålmodigt med korte afleveringer og opspil nedefra men samtidig vil du slå tidlige indlæg og skyde med det samme og det virker ikke tålmodigt, så de ting passer måske ikke sammen.

Og så du Tottenham   crazy
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #2: 03 Nov 2018, 11:26 »

Altså du spiller med korte afleveringer og smalt men har en ret bred formation. Så har du wingbacks men spiller jo med en wing på den ene kant. Wingbacks er når man er uden kanter eller har kanter der går ind i banen eller står smalt. Dine kanter står bredt. Det spil er tålmodigt med korte afleveringer og opspil nedefra men samtidig vil du slå tidlige indlæg og skyde med det samme og det virker ikke tålmodigt, så de ting passer måske ikke sammen.

Og så du Tottenham   crazy

Så hvis jeg sætter afleveringer til standard og mine kanter til support, samt mine wingbacks til normale back og arbejde bolden ind i feltet. Vil det så fungere eller har jeg overset noget?

Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #3: 03 Nov 2018, 11:50 »

Det er jo ikke til at vide, kommer jo an på mange faktorer, du må jo forsøge dig frem.
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #4: 03 Nov 2018, 13:23 »

Det er jo ikke til at vide, kommer jo an på mange faktorer, du må jo forsøge dig frem.

Hvordan analyserer jer frem til om det  fungere, kigger i hele kampe igennem?
Logged

TheDuck
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #5: 03 Nov 2018, 14:02 »

Hvordan analyserer jer frem til om det  fungere, kigger i hele kampe igennem?

Det kan du jo gøre på mange måder. Hvis du vinder, så fungerer det. Du kan også blot se, om holdet gør, som du ønsker i kampene (ved at se hele eller dele af kampen). Du kan også se på stats for kampen. Boldbesiddelse, afleveringer osv. Der er en masse analyseværktøjer, og du får også rapporter fra dit staff.

Når jeg selv eksperimenterer med en taktik, så gør jeg ofte det, at jeg spiller en træningskamp mod en passende modstander. Jeg spiller så kampen en masse gange (load/save) for at se, om taktikken generelt fungerer. Dette tager så ikke højde for, at man spiller mod én modstander med én taktik, og det tager heller ikke højde for gevinsten ved, at spillerne vænner sig til taktikken. Men det er en start.

Er du relativt ny i spillet, så er KISS din ven. Derfra kan du bygge på din taktik og prøve mere krævende formationer/spiltyper.
Logged

Så gik den ikke længere, FM 2016 er hermed købt som opvarmning til FM 2017.

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #6: 03 Nov 2018, 15:26 »

Hvordan analyserer jer frem til om det  fungere, kigger i hele kampe igennem?
Hop ind i replays af dine seneste kampe (Jo flere man gider, desto bedre). Kig på modstanderens mål og spol så tilbage til det øjeblik, hvor du mister bolden. Det bør være muligt at spotte én til flere fejl, som fører til mål fra modstanderen - Og desto flere mål man kigger på, desto nemmere er det også at se et mønster, så du meget præcist kan pege på, hvor de mest graverede fejl ligger. Er det balancen mellem kæderne? Den defensive linje for høj/lav? Ustruktureret pres? etc.

På samme måde kan du også kigge på dine egne mål, og se om du rent faktisk spiller den type fodbold som du gerne vil - Eller forsøge at udnytte dine styrker endnu bedre Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #7: 03 Nov 2018, 21:17 »

Hvordan analyserer jer frem til om det  fungere, kigger i hele kampe igennem?

Jeg tænker også du skal holde det ret simpelt. Måske tage de forslag FM giver. Det nye taktiske system har jo flere færdiglavet strategier og der kan du se hvordan de forskellige indstiller spiller sammen i forhold til det man gerne vil opnå.

Løbemønstre er ret vigtige, så det med at bruge alm. backs når man har kanter er en god ide. Eller står de oveni hinanden og løber "forkert" i forhold til hinanden. Så tænke i de spil og løbemønstre du vil opnå, tænk over hvilken stil du vil spille og hold det simpelt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Heraklit
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #8: 06 Nov 2018, 09:07 »

Jeg spiller med Tottenham og efter 10 runder er jeg lidt på røven. Jeg synes mine indstillinger giver mening, men det gør de åbenbart ikke, for det fungere ikke. Har i nogen forslag?
]

En ting du også skal overveje er overensstemmelser mellem dine taktiske instruktioner og dine spillerroller/instruktioner.

F.eks. så har jeg oplevet at en dybdeliggende playmaker og en boldspillende forsvarsspiller forsøger sig med længere afleveringer og at sætte dine kantspillere/angribere i løb. Hvis du vil spille tålmodigt med korte afleveringer vil du nok opleve at disse to spillere alligevel forsøger sig med mega lange afleveringer.

Så tænk også over hvordan spillerrollerne kan underbygge dine taktiske instruktioner  Thumbs Up
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #9: 11 Feb 2019, 14:26 »

Hey fm venner.
Puha min frustationer er efterhånden store. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør forkert, men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få den bold oftere i mål end jeg gør.

Er nu nået til spillerunde 26 i den franske liga med Lyon. Jeg ligger nr 4 hvilket er ok i forhold til jeg kun har nettet sølle 37 gange i ligaen indtil videre.
Hvis jeg kunne finde ud af at få bolden over stregen så tror jeg rent faktisk jeg ville have en chance for at vinde ligaen.

Monaco som ligger nr 2 i ligaen har scoret hele 79 mål mod mine 37 det jo helt vanvittigt. Samt Marseille på 1 pladsen og psg på 3 pladsen har nettet  lige omkring 65-70 mål.

Jeg har spillet denne taktik i alle mine år jeg har spillet fm og har aldrig haft problemer med at bombe mål ind. Men i dette spil kan jeg virkelig ikke få det til at fungere. Jeg har prøvet alt fra taktikker til spillerroller osv. Og synes virkelig jeg har en taktik der stemmer overens spilleroller.

Jeg spiller en 4-3-3 . Altså med defensiv midt, 2 midt lige over 2 indvendige angriber og en på toppen. Spiller kontroller boldbesiddelse. Nogle gode råd i forhold til angriberen på toppen? Jeg har spillet ham både fremskudt, som de fleste angriber er naturligt i denne udgave af fm, hvilket jeg også synes er mærkeligt. Udover har jeg prøvet skarpretter, komplet, pressende. Ingen ting fungere. Hjælp modtages gerne
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #10: 12 Feb 2019, 13:12 »

Hey fm venner.
Puha min frustationer er efterhånden store. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør forkert, men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få den bold oftere i mål end jeg gør.

Er nu nået til spillerunde 26 i den franske liga med Lyon. Jeg ligger nr 4 hvilket er ok i forhold til jeg kun har nettet sølle 37 gange i ligaen indtil videre.
Hvis jeg kunne finde ud af at få bolden over stregen så tror jeg rent faktisk jeg ville have en chance for at vinde ligaen.

Monaco som ligger nr 2 i ligaen har scoret hele 79 mål mod mine 37 det jo helt vanvittigt. Samt Marseille på 1 pladsen og psg på 3 pladsen har nettet  lige omkring 65-70 mål.

Jeg har spillet denne taktik i alle mine år jeg har spillet fm og har aldrig haft problemer med at bombe mål ind. Men i dette spil kan jeg virkelig ikke få det til at fungere. Jeg har prøvet alt fra taktikker til spillerroller osv. Og synes virkelig jeg har en taktik der stemmer overens spilleroller.

Jeg spiller en 4-3-3 . Altså med defensiv midt, 2 midt lige over 2 indvendige angriber og en på toppen. Spiller kontroller boldbesiddelse. Nogle gode råd i forhold til angriberen på toppen? Jeg har spillet ham både fremskudt, som de fleste angriber er naturligt i denne udgave af fm, hvilket jeg også synes er mærkeligt. Udover har jeg prøvet skarpretter, komplet, pressende. Ingen ting fungere. Hjælp modtages gerne

kan du evt. ligge et screenshot op af din taktik med hold og spiller indstillinger ?
Logged


HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #11: 12 Feb 2019, 17:21 »

Hey fm venner.
Puha min frustationer er efterhånden store. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg gør forkert, men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få den bold oftere i mål end jeg gør.

Er nu nået til spillerunde 26 i den franske liga med Lyon. Jeg ligger nr 4 hvilket er ok i forhold til jeg kun har nettet sølle 37 gange i ligaen indtil videre.
Hvis jeg kunne finde ud af at få bolden over stregen så tror jeg rent faktisk jeg ville have en chance for at vinde ligaen.

Monaco som ligger nr 2 i ligaen har scoret hele 79 mål mod mine 37 det jo helt vanvittigt. Samt Marseille på 1 pladsen og psg på 3 pladsen har nettet  lige omkring 65-70 mål.

Jeg har spillet denne taktik i alle mine år jeg har spillet fm og har aldrig haft problemer med at bombe mål ind. Men i dette spil kan jeg virkelig ikke få det til at fungere. Jeg har prøvet alt fra taktikker til spillerroller osv. Og synes virkelig jeg har en taktik der stemmer overens spilleroller.

Jeg spiller en 4-3-3 . Altså med defensiv midt, 2 midt lige over 2 indvendige angriber og en på toppen. Spiller kontroller boldbesiddelse. Nogle gode råd i forhold til angriberen på toppen? Jeg har spillet ham både fremskudt, som de fleste angriber er naturligt i denne udgave af fm, hvilket jeg også synes er mærkeligt. Udover har jeg prøvet skarpretter, komplet, pressende. Ingen ting fungere. Hjælp modtages gerne

hvad er dine roller på midtbanen? hvor mange af dine roller er på support/attack?

jeg spiller med selvsamme formation i et online save med Wolves. Jeg har lige scoret 106mål i 38 liga kampe.

min DMC er dyb playmaker i support. 8'erne er en B2B og Mezzala, begge i support. kanter er IA's i attack og en fremskudt på toppen

mit forsvar er 2 x boldspillende og 2 Wingbacks
« Seneste Redigering: 12 Feb 2019, 20:52 af HulkOmaniA » Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #12: 14 Feb 2019, 12:55 »

kan du evt. ligge et screenshot op af din taktik med hold og spiller indstillinger ?
Puha det længe siden jeg har rodet i screenshot og lagt billeder op.
Kunne jeg evt få en lille guide i hvordan jeg gør?
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #13: 14 Feb 2019, 12:59 »

hvad er dine roller på midtbanen? hvor mange af dine roller er på support/attack?

jeg spiller med selvsamme formation i et online save med Wolves. Jeg har lige scoret 106mål i 38 liga kampe.

min DMC er dyb playmaker i support. 8'erne er en B2B og Mezzala, begge i support. kanter er IA's i attack og en fremskudt på toppen

mit forsvar er 2 x boldspillende og 2 Wingbacks


Jeg spiller halfback på DMC pga af backs ofte er offensive.
Mine 2 8’er her henholdvis FFM, og fremskudt playmaker angreb. Mine 2 wings er IA. Og på toppen har jeg prøver alverdens men intet fungerer ordenligt. I og med næsten alle angriber er fremskudt i dette spil, er det også typisk det jeg spiller. Men nogle gange går der måske 5-6 kampe uden min angriber scorer også skifter jeg rolle
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #14: 14 Feb 2019, 13:02 »

HulkOmaniA. Hvis du har lyst til at dele og ligge din taktik ud, må du meget gerne gøre det.
Kunne rigtig godt tænke mig at se hele din taktik
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010