home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 235 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Chelsea
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Bliver Morata dit første valg som angriber i FM2019?
Ja, Morata var gud i FM 2018, og han fortsætter i 2019
- 11 (32,4%)
Nej, Jeg vil hellere bruge Giroud som Target Man
- 4 (11,8%)
Nej, Jeg spiller helt uden klassiske angribere - og Hazard bliver min mand på toppen
- 1 (2,9%)
Nej, Jeg går i transfermarkedet og køber Belotti, Martial eller en 3. klasse angriber.
- 14 (41,2%)
Morata? hvem er det - lad os få Diego Costa tilbage.
- 4 (11,8%)
Antal Stemmer: 34

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: Chelsea  (Læst 52234 gange)
Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #60: 20 Feb 2019, 20:52 »

Anden sæson er netop blevet færdigspillet, og igen blev det ikke til titler. En tredjeplads i Premier League trods 87 point, skuffende exit i CL 1/8-finale og FA Cup i sjette runde. Jeg er ikke tilfreds, men truppen er endnu ikke stærk nok til meget mere.

Truppen skal forstærkes, og det bliver nok på højre back (Azpilicueta vil væk..), midterforsvaret og angrebet. Håber at kunne hente en verdensklasseangrib er, for jeg har manglet mål i de to første sæsoner.

Stærkeste opstilling pt:

MM: Kepa
HB: Azpilicueta
CF: Zouma
CF: Christensen
VB: Alonso
DM: Jorginho
CM: Kovacic
CM: Kanté
HW: Everton
VW: Hazard
AN: Morata

Bænken:

MM: Pope
HB: James
CF: Rüdiger
CF: Luiz
VB: Emerson
DM: Ampadu
CM: Palacios
CM: Barkley/Loftus-Cheek
HW: Chiesa
VW: Hudson-Odoi
AN: Gomez/Giroud

Jeg har enorme forventninger til Ethan Ampadu i fremtiden. Han har fået masser af spilletid og har udviklet sig rigtig flot. Inden for et par sæsoner vil han være fast mand.

er det Reece James på din HB ( på bænken ).?
Han er fast på det engelske landshold i mit save i 5.sæson Thumbs Up

Ampadu er blevet world-class i mit save, hvis bare du bruger ham..
Jeg har også brugt ham som DM og det er han også rigtig god til..
Logged

Love the Blues

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #61: 21 Feb 2019, 10:11 »

Ja, det er Reece James. Han er en stabil backup lige pt.

Jeg har primært brugt Ampadu som DM, men enkelte gange også i midterforsvaret, og lige nu ved jeg ikke helt, hvad han skal spille om et par sæsoner.
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #62: 21 Feb 2019, 10:15 »

Ja, det er Reece James. Han er en stabil backup lige pt.

Jeg har primært brugt Ampadu som DM, men enkelte gange også i midterforsvaret, og lige nu ved jeg ikke helt, hvad han skal spille om et par sæsoner.

Hvad måtte du slippe for Kovacic?
Jeg sendte ham retur efter lån i 1.sæson fordi Real ville have 690mil for ham Shockeret Shockeret

Istedet hev jeg Milinkovic-Savic ind for 475mil... Thumbs Up Thumbs Up
Logged

Love the Blues

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #63: 22 Feb 2019, 10:04 »

Det lyder lækkert. Jeg kan ikke huske prisen, men ikke i nærheden af 690 i hvert fald.
Logged

probst
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #64: 01 Mar 2019, 00:06 »

Nogle der har icardi? Jeg har ham i 3 sæson 27år og 4 mål i 24 kampe Skuffet hvad biiib skal jeg gøre??
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #65: 18 Jul 2019, 18:09 »

Lige en update fra mit Chelsea save, hvor 2. sæson står for døren.

Op til den første sæson, der solgte jeg Willian for 430 millioner kr. til Real Madrid, mens Hudson-Odoi blev lejet ud. Ind blev hentet Oliver fra FC Porto for 200 millioner kr og Kai Havertz fra Leverkusen for 600 millioner kr.

I vinterens transfervindue blev Kante solgt for 480 millioner kr. til Man. United og Pedro blev solgt til Kina for 200 millioner kr. Ind blev Rafinha hentet i Barcelona for 87,5 millioner kr. og Maximiliano Gomez for 185 millioner kr. i Celta Vigo.

Ialt købt for 1,09 mia, og solgt for 1,11



Det blev en ganske succesrig sæson med sejre i Charity Shield og Premier League. I Carabao Cuppen tabte jeg finalen til Southampton, i FA Cuppen tabte jeg i kvartfinalen til Arsenal og så røg jeg ud til Inter i Europa League semifinalen.

Jeg vandt Premier League med 91 point, 8 point mere end Liverpool på 2. pladsen og efterfulgt af City og United der tog de sidste CHL pladser.

Min taktik var en kontrollerende 4-1-2-2-1 formation, med meget høj vægt på boldbesiddelse. Midtbanen består af 1 defensiv dybdeliggende playmaker, 2 brede playmakere og 2 offensive midtbanespillere.

             DLA
         OM   OM
BP                       BP
              DKP
SWB  BSF    BSF  SWB


Op til 2. sæson har der været godt gang i svingdøren. I alt har jeg solgt for 1,58 mia. kr - Blandt andet Tammy Abraham, Azplicueta. Zouma, Bakayoko, Pasalic, Rahman og Batshuayi.

Ind er tilgengæld kommet en lang række spændende spillere for ialt 2.02 mia. kr.:
Lewandowski - 600 millioner kr.
Marquinhos  - 760 millioner kr.
Adrein Rabiot - Fri
James Rodriguez - 240 millioner kr. (håber at bliver et massivt scoop til den pris)
Joäo Felix - 340 millioner kr. (er lejet ud til Benfica som en del af handlen, da min trup simpelthen er så bred)


Jeg regner med at dette bliver min fortrukne formation til 2. sæson

SMM, Kepa
SWB - Zappacosta
SWB - Emerson
BSF - Christensen
BSF - Marquinhos
DLP - Jorginho
BP - Oliver
BP - Havertz
OM - Hazard
OM - Rodriguez
DLA - Lewandoski
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #66: 31 Jul 2019, 19:55 »

Lige en update fra mit Chelsea save, hvor 2. sæson står for døren.

Op til den første sæson, der solgte jeg Willian for 430 millioner kr. til Real Madrid, mens Hudson-Odoi blev lejet ud. Ind blev hentet Oliver fra FC Porto for 200 millioner kr og Kai Havertz fra Leverkusen for 600 millioner kr.

I vinterens transfervindue blev Kante solgt for 480 millioner kr. til Man. United og Pedro blev solgt til Kina for 200 millioner kr. Ind blev Rafinha hentet i Barcelona for 87,5 millioner kr. og Maximiliano Gomez for 185 millioner kr. i Celta Vigo.

Ialt købt for 1,09 mia, og solgt for 1,11



Det blev en ganske succesrig sæson med sejre i Charity Shield og Premier League. I Carabao Cuppen tabte jeg finalen til Southampton, i FA Cuppen tabte jeg i kvartfinalen til Arsenal og så røg jeg ud til Inter i Europa League semifinalen.

Jeg vandt Premier League med 91 point, 8 point mere end Liverpool på 2. pladsen og efterfulgt af City og United der tog de sidste CHL pladser.

Min taktik var en kontrollerende 4-1-2-2-1 formation, med meget høj vægt på boldbesiddelse. Midtbanen består af 1 defensiv dybdeliggende playmaker, 2 brede playmakere og 2 offensive midtbanespillere.

             DLA
         OM   OM
BP                       BP
              DKP
SWB  BSF    BSF  SWB


Op til 2. sæson har der været godt gang i svingdøren. I alt har jeg solgt for 1,58 mia. kr - Blandt andet Tammy Abraham, Azplicueta. Zouma, Bakayoko, Pasalic, Rahman og Batshuayi.

Ind er tilgengæld kommet en lang række spændende spillere for ialt 2.02 mia. kr.:
Lewandowski - 600 millioner kr.
Marquinhos  - 760 millioner kr.
Adrein Rabiot - Fri
James Rodriguez - 240 millioner kr. (håber at bliver et massivt scoop til den pris)
Joäo Felix - 340 millioner kr. (er lejet ud til Benfica som en del af handlen, da min trup simpelthen er så bred)


Jeg regner med at dette bliver min fortrukne formation til 2. sæson

SMM, Kepa
SWB - Zappacosta
SWB - Emerson
BSF - Christensen
BSF - Marquinhos
DLP - Jorginho
BP - Oliver
BP - Havertz
OM - Hazard
OM - Rodriguez
DLA - Lewandoski


Må man se et SS af din taktik.. Den opstilling virker sgu fed nok...
Jeg går altid tilbage til 4-2-3-1 når intet virker, men den opstilling se spændende ud
Logged

Love the Blues

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #67: 02 Aug 2019, 10:01 »

Jeg har også gang i et save med Chelsea (igen) i år. Jeg er netop startet på 2. sæson så I får i 1. omgang lige et kort resume af den famøse 1. sæson... Note: Spillet er lavet før vintertransfer er ført ind, derfor har jeg Morata!

Transfers:
Det foregik lidt i to etaper. I sommervinduet ville jeg gerne af med noget af det overflødige fedt så at sige. Cesc blev skudt afsted til Inter for 137 mio. mens Cahill tog til Watford for 50 mio. Ind kom så Manolas og Lorenzo Pellegrini fra Roma. Begge udstyret med frikøbsklausuler der gjorde de kunne erhverves billigt.

Herefter gik jeg i en mindre dvale da jeg ellers godt ved at spillere i det 1. vindue koster kassen hvis man skal have etablerede talenter/verdensstjerner der ikke er udstyret med klausuler.

Da vintervinduet var åbent var jeg klar til at handle. William havde været rygtet til Barcelona det meste af efteråret og da jeg fik et bud på 415 mio. synes jeg det var for godt til at sige nej til. Arsenal bød 390 mio. for Marcos Alonso der var endt som andetvalg på venstreback, så det var jeg da ikke sen til at takke ja til, Rudriger var 4. valg i mit forsvar og med et bud på 250 nu og 25 i klausuler fra City takkede jeg da meget gerne ja. Sidst, men ikke mindst aftog Lazio Moses for 160 mio. og lejede Drinkwater. Dermed var der trimmet fra i truppen. De utilfredse spillere var væk og i stedet skulle der bygges om min egen stamme af spillere.

Ind kom Leon Bailey til at udfordre på højrekanten til at udfordre Pedro for 350 mio. og  og jeg købte Faouzi Ghoulam fri i Napoli for 260 mio. Rent profit!!! Jeg elsker det. Samtidig fik jeg forhandlet med Lazio om et salg af deres serbiske midtbanestjerne til den kommende sæson for 750 mio. Så langt så godt.

Taktikken:
Klassisk 4-2-3-1 stiller vi op i. Jeg vil gerne spille positiv fodbold, men der skal forsvares solidt og vi skal ikke give chancer væk. Jeg vil gerne se os være kliniske og leverer dræbende kontrafodbold når chancen byder sig. Derfor står vi som udgangspunkt dybere med 4-back kæden og de holder egentlig nogenlunde deres position. Jeg vil gerne have masser af indlæg mod mit centerforsvar. Reelt er der kun ganske få angribere i verden der kan slå mit midterforsvar i balance i en hovedstødsduel. Derfor tillader jeg gerne indlæg fra modstanderen, dog med deres svagere ben.

Midtbanen og angrebet skal leverer det hårde pres... Og derfra var det egentlig bare igang med tilhørende tweaks som der jo oftest kommer.

Sæsonen i resultater:
Premier League: 33 sejre, 4 uafgjorte, 1 nederlag. 86 scorede mål, 15 inkasserede betød vi kunne lade os hylde som mestre foran Liverpool, City og Tottenham der slutttede på de efterfølgende 3 pladser. Det betød samtidig ingen Champions League til Man Utd og Arsenal.
Vi vandt Charity Shield, Carabao Cuppen, FA Cuppen og Europacuppen. Med andre ord vi gjorde ganske enkelt rent bord!

Flere spillere imponerede mig i løbet af sæsonen, men særligt Morata og Barkley var godt spillede og lavede hhv. 34/26 mål i hhv. 58/50 kampe. Flotte tal for min offensiv hvor Hazard self. var den store stjerne.

2. sæson.
Jeg ville handle og havde store planer. SMS var self allerede i hus men jeg ville gerne mere. Og med mange af mine egne spillere der var rygtet væk fra 1. holdet samt en alt for bred trup med alle dem der kom retur fra udleje skulle der sælges ud... Og det blev der... 3,74 mia endte jeg med at have solgt for! Fra 1. holdet røg Kante(Man Utd for 770 mio), Emerson (Man Utd for 500 mio), Azpilicueta (Barca for 435 mio, ønskede ikke at forlænge), Pedro (Lyob for 160 mio), David Luiz (CSKA for 125 mio) samt en del af spillere der retur fra udleje. Det betød der var plads til at hente og forme truppen som jeg gerne ville. De store lønninger var væk efter jeg havde solgt det guld der havde nået sidste dato. Jeg gik igang og da vinduet lukkede den sidste dag var følgende kommet til:

Laporte fra City (325 mio)
SMS fra Lazio (750 mio)
Tonali fra Brescia (65 mio)
Mbappe fra PSG (1,39 mia)
Rulli fra Sociadad (125 mio)
Ryan Sessegnon fra Fulham (240 mio)
Phil Foden fra City (510 mio)
Joao Felix fra Sporting (390 mio)

Samt 3 unge regens. Status over mit transferforbrug i tal:
Købt spillere for 5,22 mia, solgt for 5.19 mia. Hertil kommer 660 mio til agenter i forbindelse med diverse kontraktforhandling er. Alt i alt synes jeg det ser ok ud.

https://gyazo.com/443f8bf88301fbbddc51fb13a59c7643

Min trup til 2. sæson som den ser ud. Jeg har tabt Charity Shield til Liverpool, mens jeg vandt Europæiske Super Cup over Real Madrid og er kommet hæderligt fra start i ligaen med 10 point i 4 kampe, á point med City mens Burnley topper rækken med 4 sejre i ligeså mange kampe.

Jeg vender tilbage med resume samt transfer til 3. sæson!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #68: 19 Sep 2019, 11:38 »

Lampard Youngsters.

Hvor langt kan man drive Chelsea med Lampards unge drenge.?
Det har jeg sat mig for at finde ud af.

Til at starte med, lavede jeg et save hvor jeg ikke valgte hold, men lod spillet køre 1.sæson igennem, så alle de udlånte spillere kom retur.
Chelsea ender nr 5 og skal spille Europa League den kommende sæson.

Så den 1/6-19 blev "Lampard" ansat i Chelsea og en større oprydning gik i gang..
De samme unge spillere er hevet ind i 1.holds-truppen
Tomori, Mount, Odoi, Abraham, Jay Dasilva, Reece James, RLC & Pulisic ( naturligvis )

Jeg sagde til mig selv, hvis der kommer bud på Hazard, skal jeg nok sælge ham, men jeg har ikke aktivt forsøgt salget.
- så er det måske lidt snyd, men han er her stadig.

Det skulle også sælges ud - og det blev der...

Wily til Basel ( han blev solgt af "spillet" i 1.sæson)
David Luiz til Monaco
Zouma til Barca
Higuain retur
Giroud til Spurs (Ja, han er der stadig IRL, men jeg kunne ikke sige nej)
Zappacosta til Newcastle
Cahill med kontrakt udløb
Bats til Southampton
+ en del salg fra u23 truppen
Desværre ingen aftagere til Bakayoko - så han er her endnu.
Samlet indtægt 1,13 mia kr

Alle disse salg har gjort jeg kun har Abraham som angriber, så jeg måtte ud på markedet og lede.
- Valget faldt på Lautaro Martinez fra Inter = 240mil
Han er ung, stort potentiale og accepterede en rotationsrolle pga en skidt sæson i Inter.

En backup keeper er også hentet - Jasper Cillesen i Barca for 75mil.

3x CB er væk hvilket betød jeg måtte hente en CB som backup.
- Her købte jeg Ruben Vezo i Valencia for 60mil. God og billig spiller som kun kommer til at spille i tilfælde af skader, eller i Carling Cuppen..

Kante blev sur da jeg afviste et latterligt bud fra PSG. Så jeg har lovet at sælge ham hvis PSG byder 800mil.
- Det engelske vindue er lukket, så Kante sælges tidligst til vinter.
Det potentielle salg efterlader et kæmpe hul på midtbanen og har måtte jeg tænke lidt længere.
I Benfica løber Gedson Fernandes rundt - 20år gammel, fuldblods box/box spiller.
Ham har jeg hentet for 300mil men udlånt ham retur med det samme.

Samme trick med straks-ulån har jeg lavet med Alex Blesa og Pelayo Morilla ( begge hentet for samlet 40mil )

IRL er Kovacic også hentet - det har jeg også gjort. Samlet pris af 480 mil (260mil over 3x12 mdr)

Vi kan diskutere at jeg ikke overholder det transferkarantænen, men udgangspunktet er at Lampards unge drenge skal spille
PrL på fast basis.

Senest har Lampard IRL spillet med 3 CB 2 WB... det vil jeg på længere sigt gerne implementere. Men son start har jeg lagt fra
land med 4-2-3-1
Start 11er
https://www.buildlineup.com/shared/5d83b871138c092e24ae3e0b

Back up
https://www.buildlineup.com/shared/5d83b9d0138c092e24ae3e0d
 
Resten
Pedro
Bakayoko
Dasilva, Blackman(GK)

Alle pre-season kampe med en enkelt undtagelse er vundet overbevisende. Undtagelsen var første kamp imod Shanggang(?) som tabes 1-0.
Øvrige kampe er vundet med min. 2mål, stort spilovertag og mange afslutninger. Modstanderne har været fra alle niveauer -
fra Stockport til Ajax, Anderlecht til Juventus, Shakthar til Valencia.

Målet er i første omgang at kvalificere mig til ChL...
Men om 2 sæsoner skal jeg gerne slås med om PrL titlen..

Sæt igang..
« Seneste Redigering: 19 Sep 2019, 19:26 af Roberto_Baggio » Logged

Love the Blues

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #69: 14 Okt 2019, 16:52 »

Lampard Youngsters.

Hvor langt kan man drive Chelsea med Lampards unge drenge.?
Det har jeg sat mig for at finde ud af.


Haha - klasse  Thumbs Up - efter at have set dem IRL, så har jeg fået samme tørst, og startede for lidt tid siden en save game op - hvor jeg så ikke købte nogen spillere. Jeg kørte dog ikke en sæson frem som du har gjort, men det kan være jeg giver det et forsøg.  Smiley

Endte med at vinde mesterskabet i første sæson - Giroud og Higuan var stabile målscorere, men jeg var også meget positiv over Barkley og Willian. Truppen er selvfølgelig super smal, og især sidst på sæsonen var der flere kampe, hvor reserve holds spillerne måtte i aktion. Det giver noget ekstra charme og spænding. Solgte Cahill og Zapacosta fra starten af sæsonen, og købte ingen. Nu har jeg afsluttet første sæson, og stoppet op der - for jeg kan ikke få mig selv til at sælge Eden Hazard  funny - ..

.. nu er der ikke længe til FM2020 betaen, det bliver fantastisk  Smiley
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #70: 15 Okt 2019, 09:03 »

Lampard Youngsters.

Hvor langt kan man drive Chelsea med Lampards unge drenge.?
Det har jeg sat mig for at finde ud af.


Gjorde så selv forsøget i går. Startede et nyt spil op - og lod en sæson gå. Chelsea endte nr 5, så vi er i EL, ligesom i IRL.
Chelsea havde købt Kristoffer Ajer, så det var anderledes en IRL, men jeg kan leve med det.

Tog kontol, og det første jeg gjorde var så at sætte Hazard til salg, og byde på Kovacic...  Opstemt - ja I læste rigtigt. Jeg satte Hazard til salg. Det var meget svært, men jo nødvendigt hvis jeg skulle forsøge at "genskabe" en virkelighedstro 19/20 sæson. Desværre var det ikke Real Madrid der løb med ham, men i stedet United, der bød 80 mio. £ - væk var han.  Græder

Er kommet i gang med sæsonen, og det går fint. Min venstre kant er besat at Pulisic, og med alternativt Kovacic, Odoi eller Pedro. Spiller denne her sæson til ende, imens jeg tæller ned til FM 2020  Wink
Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #71: 17 Okt 2019, 13:51 »

Blot til info, så ligger der databaser, hvor de har klaret det hele for jer, så i ikke behøver simulere og alle transfer er kørt korrekt igennem Smiley

Jeg downloadede blot transfer database fra sortitoutsi.net
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #72: 19 Okt 2019, 09:02 »

Tak Herlev.  Thumbs Up

Jeg kan klart anbefale at prøve kræfter med ‘Lampards youngsters’ hvis ventetiden til FM 2020 føles for lang  Græder
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010