home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 261 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Chelsea
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Bliver Morata dit første valg som angriber i FM2019?
Ja, Morata var gud i FM 2018, og han fortsætter i 2019
- 11 (32,4%)
Nej, Jeg vil hellere bruge Giroud som Target Man
- 4 (11,8%)
Nej, Jeg spiller helt uden klassiske angribere - og Hazard bliver min mand på toppen
- 1 (2,9%)
Nej, Jeg går i transfermarkedet og køber Belotti, Martial eller en 3. klasse angriber.
- 14 (41,2%)
Morata? hvem er det - lad os få Diego Costa tilbage.
- 4 (11,8%)
Antal Stemmer: 34

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea  (Læst 52224 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Chelsea
« : 21 Okt 2018, 22:50 »

Der må være nogle Chelsea fans derude som har nogle erfaringer de vil dele her på Forum. Men lad mig starte.

Chelsea har fra starten et stort og bredt hold - jeg har talt hele 59 spillere (dog mange af dem på lån), som kan begå sig enten på 1. holdet eller på reserveholdet. Og der er flere unge interessante talenter, såsom Andreas Christensen, Kasey Palmer, Lofthus-Cheek, Mason Mount m.fl.

Chelsea er ved starten af sæsonen spået en 3. plads i Premier League, kun forbigået af City og Liverpool. Og med det hold Chelsea starter med, er det bestemt muligt...

...men når jeg ser på holdet, er der nok at tage fat på. I mine øjne mangler der en klasseangriber, en klasse AMC, en klasse AMR, en centerforsvarer der er naturligt venstrebenet, en klasse højreback og en klasse målmand. Især det sidste overrasker lidt, fordi klubben jo netop har fået tilført Kepa - men ved den første team report fremhæves målmanden under svagheder. Der er både problemer med one-on-ones, reflekser, eksentrisk og rushing out. Der er dog ingen tvivl om at Kepa er en god målmand - og fortjener chancen.

Et af de store spørgsmålstegn jeg selv havde, var om Moratas dårlige form i virkeligheden har haft en effekt på hans profil i Football Manager. Det har det på papiret - I forhold til de værdier han starter med i FM 2018, er hans værdier inden for finishing (-3), composure (-2), off the ball (-2) og styrke (-2) er alle faldet. Til gengæld er heading steget med 4 fra 14 til 18. Og nok den vigtigste værdier omkring determination (15) er fortsat høj. Jeg havde stor værdi af Morata i Fm 2018, hvor han flere gange vandt golden ball, og blev topscorer i flere sæsoner. Den gang spillede jeg ham som poacher - og i Fm 2019 er hans poacher værdier blot blevet bedre. I Fm 2019 leger jeg lidt med hans rolle - og har både prøvet Complete Forward, Advanced Forward og Pressing Forward. I de test jeg har kørt, scorer han ganske mange mål - klar topscorer for Chelsea - og scorer over 1 mål i snit pr. kamp. Jeg er dog ikke kommet så langt, da betaen crashede - men indtil videre er jeg ikke bekymret. Han skal nok blive klasse også i FM 2019.

Der hvor jeg dog er noget mere bekymret er omkring midtbanen - på den offensive del. Der er ingen tvivl om at Kovacic har været et nødvendigt lån - og han er den 2. bedste spiller i klubben ved starten. Men ser vi bort fra ham er det småt med klasse. Jeg har prøvet lidt forskellige formationer - men mangler helt at forløse midtbanen. Kanté og Jorginho er givne - men den 3 midtbane (spiller vertikal tika-taka - 4-1-4-1 DM Wide) er svær at sætte navn på.

En anden ting som jeg tumler med er Hazards rolle... Han har jo sin naturlige plads, og rolle som AML, inside forward, support. Men jeg får slet ikke nok ud af ham - jeg vil meget gerne have ham til at score som han gør i virkeligheden. I FM 2018, havde jeg stor succes med at spille ham i angrebet som Advanced Forward. Det har jeg endnu ikke prøvet i FM 2019, men hvis han ikke kommer i gang, så....

Jeg har endnu ikke foretaget nogen transfers - men Chelsea har et problem med antallet af Home-Growns i førsteholdstruppen, så det skal der holdes tæt øje med. Fra spillets start er der 8 home-growns i 1.holds truppen, men det tæller blandt andet Moses, Fabregas og Cahill, som jeg ikke forestiller mig har en fremtid i klubben, og det tæller også Lofthus-Cheek og Mason Mount, som jo er ret unge talenter. Så det ville være godt med en eller to etablerede englændere til klubben. - ellers må flere talenter, som Tammy Abraham, Kasey Palmer eller Ola Aina op på 1. holdet... Kan jo også starte med at forfremme Robert Green til 1. holdet - så er der trods alt lidt bedre dækning i første sæson  Smiley

Jeg glæder mig til at komme rigtigt i gang - og glæder mig til at høre fra nogen er jer andre Chelsea managers om jeres erfaringer.  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 21 Okt 2018, 23:02 af mama99ai » Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #1: 22 Okt 2018, 00:48 »

Pedro har faktisk overrasket mig positivt - Willian fik en skade, så Pedro har fået lov til at spille lidt på AMR pladsen.
Jeg har spillet ham primært som Raumdeuter - og han har leveret 5 assists i 3 kampe og 1 indskiftning.  Thumbs Up - jeg ved selvfølgelig godt at det her er Beta'en, så man kan ikke regne med at det fortsætter - men han lægger pres på Willian for at starte ind på den AMR plads.  Smiley
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #2: 23 Okt 2018, 23:56 »

Er der virkelig INGEN der har startet et save op med Chelsea, og har lyst til at dele lidt?  Smiley

lidt vildt hvis det er tilfældet...
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #3: 24 Okt 2018, 15:24 »

Starter med Chelsea i dag. Vender tilbage!
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #4: 24 Okt 2018, 19:42 »

 Thumbs Up perfekt
Logged

overvad
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #5: 26 Okt 2018, 08:02 »

Jeg har lige startet mit save op med Chelsea.
Jeg har forstærket mig med Fekir - Pris 400 mil. Jeg prøver at spille Sarri bold og jeg må sige det har været en succes indtil nu. Spillet fire kampe og ligger delt etter med Liverpool.
Jeg har besluttet mig for at sælge Morata i næste vindue, kan ellers godt lige Morata, men hans stats er ikke hvad de har været.
Jeg har altid været stor fan af Diego Costa (synes det var vanvittigt vi solgte ham i sin tid) og han bliver det store transfermål i næste vindue.

Så har jeg selvfølgelig forlænget Hazards kontrakt til 23 !!!
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #6: 26 Okt 2018, 20:35 »

Dejligt at høre lidt - også om transfers. I mit første save, har jeg ikke købt nogen spillere - og det har gjort at chelsea truppen er vokset lidt på mig. Spillere som Drinkwater, og Zappacosta har leveret ok for mig. Ikke verdens klasse men ok. Hazard gør det naturligvis godt, uden at det er prangende.
Logged

overvad
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #7: 27 Okt 2018, 11:13 »

Hvilke opstilling kører du, hvis der er plads til Drinkwater ?

Hvordan har Morata gjort det eller gør du brug af Giroud ?
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #8: 27 Okt 2018, 13:31 »

Har fået startet så småt op. Ud er Pedro, Drinkwater og Luiz røget. Prøver også at komme af med Moses. Har hentet Jacob Bruun Larsen, De Ligt, Lucas Pasqueta og Nørrestrand. Spiller 4-1-2-2-1 vertikal tiki-taka. Det har dog ikke fungeret så godt i træningskampene, så er fristet til at skifte, men giver det lige et par kampe i sæsonen tror jeg. Vender tilbage når jeg har spillet en halv sæson.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #9: 27 Okt 2018, 17:18 »

Så er jeg også startet med Chelsea, og jeg har valgt at køre uden transferaktivitet fra start. Derfor må jeg vente med at forstærke mig på de positioner, som trænger til det.

Jeg kører med en 4-5-1-opstilling, hvor den centrale del af midtbanen er min helt store styrke. Trioen med Jorginho, Kanté og Kovacic er helt formidabel, og jeg er godt tilfreds med at kunne smide Loftus-Cheek og Barkley på banen.

Samtidig har jeg rykket Hudson-Odoi, Ampadu, Redan og Gilmour op på førsteholdet, hvor de forhåbentlig kan få en kamp eller to undervejs i sæsonen. Primært er det dog for, at de kan blive oplært af mere rutinerede spillere.

Sæsonen er kun et par kampe gammel, men jeg har vundet rub og stub indtil videre. Jeg opdaterer, når jeg er kommet længere.
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #10: 28 Okt 2018, 17:42 »

Hvilke opstilling kører du, hvis der er plads til Drinkwater ?

Hvordan har Morata gjort det eller gør du brug af Giroud ?

Drinkwater er ikke i min starting 11 - det er Fabregas - men når vi spiller ude, eller mod svære modstandere, så bruger jeg Drinkwater i stedet for Fabregas. Han er mere fysisk, takler bedre - og så synes jeg stadig han har et godt blik for medspillerne. Jeg prøver lidt med en 3 mands midtbane - med Kante, Joginho og Fabregas - og så med Barkley, og Drinkwater som backups.

Angrebet, har Morata uden tvivl været min bedste angriber - jeg har stadig ikke fået ham til at score mere end 1 mål pr. kamp - så der skal tweekes mere. Jeg synes det er svært i år - men sådan er det selvfølgelig altid når der kommer et nyt spil - og heldigvis  Smiley ellers ville det jo ikke være sjov.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #11: 28 Okt 2018, 19:53 »

Hvor har du gjort af Mateo Kovacic?
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #12: 30 Okt 2018, 22:19 »

Hvor har du gjort af Mateo Kovacic?

Jeg har valgt at opsige hans lånekontrakt - det har jeg valgt, fordi jeg gerne ville give spille tid til dem på fast kontrakt - men der er ingen tvivl om at Kovacic er helt utrolig - han er den 2. bedste spiller når han starter - og markant bedre end mange af de andre midtbaner der er i klubben - så jeg kan sagtens forstå dem der vil beholde ham.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea
« Svar #13: 31 Okt 2018, 15:59 »

Interessant. Jeg glæder mig lidt til at høre, hvad folk har at sige om Mason Mount, Callum Hudson-Odoi, Billy Gilmour, Jay Dasilva og Daishawn Redan. Det er umiddelbart de mest lysende talenter i truppen.
Logged

minimee1
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Chelsea
« Svar #14: 01 Nov 2018, 14:44 »

Er lige gået igang med Chelsea. Formationen hedder 4-2-3-1, hvor Morata er på toppen. Jeg tænker, at jeg vil forstærke mit angreb, def. midtbane og forsvaret. Forsvaret er dog unge talenter jeg går efter og på sin vis også angrebet. men nu må jeg se, hvem jeg kan tiltrække.
Logged

En gang Brøndby, altid Brøndby
Loyal i modgang, stærk i medgang

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010