home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 438 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  San Marino challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: San Marino challenge  (Læst 21891 gange)
PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
San Marino challenge
« : 15 Aug 2018, 14:58 »

Vi er ved at være på det tidspunkt på året, hvor vi alle venter på FM 19. De fleste kan nok genkende følelsen af, at man enten er træt af spille de samme klubber - eller har svært ved at finde på nye. Et af mine sjoveste saves tidligere var med klubben San Marino. I Fm 16 vandt jeg Serie A med San Marino, fik dog aldrig europæisk eller internationalt succes. Det skal der (forhåbentlig) laves om på nu!

Første sæson er færdigspillet, og har netop fået San Marino op i Serie C. Tanken er, at en trup udelukkende bestående af lejespillere, kan føre mig til Serie B indenfor to sæsoner - men helst efter én. Den helt rigtige challenge med San Marino, består vidst i, at  landsholdet skal føres til VM guldet. Sidst jeg spillede denne challenge, virkede dette stort set umuligt - da der næsten ingen brugbare talenter/regens spillere med sanmarinesisk nationalitet dukkede op. Derfor er min challenge til at starte med klubfokuseret - der skal enten vindes Serie A eller Champions League, før jeg prøver at fokusere på selve landsholdet.

For at kæmpe med om oprykning til Serie B, er hentet intet mindre end 20 spillere på lejeaftaler. Tråden opdateres efter hver sæson. Anden sæson er godt i gang, og uden at røbe for meget, ser det ud til at enten Vicenza, Ascoli og San Marino skal en tur i Serie B!

Hvis billeder af trup, regens, transfers o.lign. ønskes, skal I bare efterspørge det. Indtil nu bliver der ikke lagt de store kræfter i grafikken, da der er mange sæsoner der ligger og venter!

« Seneste Redigering: 17 Aug 2018, 10:54 af PGReimer » Logged

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #1: 15 Aug 2018, 15:05 »

Oversigt over sæsonerne:

2017/18 - Oprykning fra Serie D til Serie C 
2018/19 - Vinder af Serie C række b og vinder af Serie C super cup  
2019/20 - Nr. 4 i Serie B. Tabt play-off finale om oprykning mod Crotone (grundet dårligere seedning ved uafgjort). 
2020/21 - Semifinale i pokalturneringen og 8. plads i Serie B. Oprykning via play off 
2021/22 - Nr. 9 i Serie A 
2022/23 - Nr. 9 i Serie A 
2023/24 - Nr. 7 i Serie A (EUROPA) 
2024/25 - Nr. 8 i Serie A og vinder af Europa League!   Shockeret
2025/26 - Nr. 3 i Serie A 
2026/27 - Nr. 10 i Serie A og tabt finale i pokalturneringen 
2027/28 - Nr. 3 i Serie A 
2028/29 - Nr. 3 i Serie A og vinder af poaklturneringen 
2029/30 - Nr. 2 i Serie A
2030/31 - Nr. 1 i Serie A  Opstemt tabt pokalturneringsfina le på straffe og endnu en tidlig europæisk exit

2031/32 - Nr. 1 i Serie A, tabt pokalfinale og exit i kvarfinalen i CL.
« Seneste Redigering: 25 Sep 2018, 11:31 af PGReimer » Logged

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #2: 15 Aug 2018, 20:40 »

To sæsoner spillet på to dage  Rullende Øjne

Med en kamp tilbage er jeg nr. 1 á point med Ascoli. I sidste kamp står den 1-1 indtil 92. minut, hvor klubbens oprykningsdrømme reddes af et mål på straffespark. Kun 3 spillere som ikke var lejet fik spilletid over hele sæsonen. Lorenzo Cinque med 3 startere, og Ceccareli og Zeqiri med hhv. 6 og 1 indskiftning.

Vinderne af hhv. Serie C a/b/c mødes i en Super Cup. Her besejrede San Marino begge hold.

Antonio Negro blev sæsonens helt store profil med 30 scoringer i 35 kampe og et gennemsnit på 7,68. Luca Pellegrini blev kåret til årets spiller med et gennemsnit på 7,65 over 41 kampe. 10 ud af de 11 startere, er blevet tilbudt en ny lejeperiode. Den ellevte spillere har kontraktudløb med Napoli, og er der desværre ikke midler til at signe.

Nu står den på Serie B, efter to direkte oprykninger. Her forventes der at skulle bruges 3 sæsoner for at komme videre til Serie A. Et ret stort problem er klubbens økonomiske situation. På trods af en fremragende sæson, endte klubben med et underskud på 3,1 millioner. Dette undrede mig en del, da kun 2 ud af de 20 lejede spillere skulle have betalt løn. Det viser sig så, at jeg har brugt 2 millioner på spillerlønninger, og hele 7 millioner på løn til stabben. Havde min sportsdirektør til at forhandle kontrakter til stabben, det gjorde han så ikke så godt. Så den rolle har jeg påtaget mig selv igen.

Planen for første sæson i Serie B, er at fortsætte med lejede spillere. Helst spillere hvor klubben ikke skal have betalt løn. Forhåbentlig kan dette vende klubbens økonomiske situation, og stadig sikre overlevelse i Serie B.

« Seneste Redigering: 15 Aug 2018, 20:57 af PGReimer » Logged

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #3: 16 Aug 2018, 10:22 »

De første 6 kampe i Serie B resulterede i 6 sejre. Da træerne var ved at vokse ind i himlen, kunne jeg ikke få mig selv til at lukke ned. Så jeg ofrede meget af skønhedssøvnen, for at se om San Marino ville ride videre på oprykningsbølgen. Hurtig teaser - det skete ikke...

Alt for mange uafgjorte kampe sneg sig ind omkring halvvejs i sæsonen og hen mod slutningen. Parma og Verona kørte begge to på autopilot, og sikrede sig ret tidligt de to direkte oprykningspladser. En sidste plads skulle der spilles om mellem nr. 3-8. Grundspillet sluttede jeg af med 4 sejre, så jeg og spillerne gik til play off spillet med troen om tre direkte oprykninger. Første play off kamp endte med et udebanenederlag på 2-0 mod Cagliari. Tankerne begyndte så småt at være på næste sæson. I returkampen for Cagliari rødt kort efter 5 minutter, og det blev straffet med en 4-1 sejr.

Herefter stod den på finalekamp mod Crotone. En kamp mellem nr. 3 og 4 om den sidste oprykningsplads. Hjemme i første kamp ender 1-1, på trods af kæmpe spildominans. Spildominansen blev taget med videre til udebanekampen. 2-0 føring til havleg! Crotone udligner til 2-2 allerede inden 60. minut. Da det ligner en kæmpe nedsmeltning fra mit holds side af, vælger jeg at pakke mig helt ned, og forsvare udebanemålsføringen . Dette lykkedes!! Det viser sig da kampen er færdig, at jeg åbenbart ikke har styr på Serie B reglerne. Ved uafgjort afgøres kampen på seedningen (hvem endte højst i grundspillet). Crotone tog derfor den tredje og sidste plads op i Serie A. I pokalturneringen blev det til exit i første kamp mod Carpi. Målsætningen for næste er selvfølgelig oprykning, eftersom det var så tæt på i den overståede sæson.

På den positive side er den økonomiske krise afværget, da tv pengene i Serie B er fantastiske (i San Marino størrelsesforhold). Tv-pengene der rullede ind i løbet af sæsonen, blev anvendt løbende, til at konventere 7 af lejeaftalerne til permanente aftaler. Fra ungdomsakademiet er kommet en spiller, som om nogen år burde kunne klare sig i Serie A.

« Seneste Redigering: 17 Aug 2018, 10:32 af PGReimer » Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: San Marino challenge
« Svar #4: 16 Aug 2018, 14:12 »

Fed blog Smiley Altid sjovt med små hold! Glæder mig til at hører om næste sæson!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #5: 17 Aug 2018, 09:28 »

Fed blog Smiley Altid sjovt med små hold! Glæder mig til at hører om næste sæson!

Mange tak! Det blev måske lidt blogget i skriveriet alligevel. Men tanken var jeg smed den over i challenge sektionen, da der simpelthen ville være for meget skriveri, hvis en blog skulle holdes interessant over 20+ sæsoner  Opstemt

Opdatering kommer her om et par timer. Der er stille på kontoret denne uge, så jeg får tævet en masse sæsoner af  Cool
Logged

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #6: 17 Aug 2018, 10:31 »

SERIE A!!

Oprykning til Serie A på det aller yderste mandat - igennem 8. pladsen, den sidste plads i play off! Sæsonen startede ellers med, at der skulle kæmpes for, ikke at ryge retur til Serie C. Efter transfervinduede lukkede, blev 4 nøglespillere sat ud med langdtidsskader mellem 4-7 måneder. Med en meget smal trup, og reserver med Serie D erfaring, var det en katastrofe. Første kamp blev til en sejr, herefter blev det til en sejr i de næste 10 kampe og 8 nederlag... Herfra var der ca. 6 uger, til de vigtigste spillere var tilbage. Så jeg lod assistenten tage over i 6 uger, og oprykningen måtte udskydes en sæson. Da alle var fit igen skulle der skrabes point ind. Pointene væltede ind, og da transfervinduede åbnede, øjnede jeg chancen for play off pladserne. Så ind på lejeaftale blev hentet tre store profiler fra hhv. Inter, Bologna og Juventus. Netop de to gjorde forskellen, og i de sidste 10 kampe blev det til 28 point!

Play off kampene sluttede således:

Spezia - San Marino 2-4

San Marino - Cagliari 3-2
Cagliari - San Marino 4-4

San Marino - Perugia 1-0
Perugia - San Marino 2-3

Især kampene mod Cagliari blev lidt for interessante. Den nordkoreanske bomber, Han Kwang-Song, lavede 5 mål i de to kampe. Han er helt sikkert kommet ind på San Marinos ønskeliste, efter fire ubehagelige kampe mod ham i denne sæson. Nu går arbejdet ind på at finde billige transfers, og en taktik der kan holde klubben i Serie A. Der satses ikke stort økonomisk, før klubben har etableret sig i Serie A. Den sanmarinesiske regens bed sig fast på højrebacken som 17-årig, endte med 26 kampe med 3 mål og 6 assist. Samtidig har han fået 17 A-landskampe og lavede hele to mål mod Andorra. Forhåbentlig kan der blive spilletid til ham i Serie A, så han kan fortsætte sin udvikling.
« Seneste Redigering: 20 Aug 2018, 09:22 af PGReimer » Logged

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #7: 20 Aug 2018, 09:34 »

Fantastisk start på Serie A tilværelsen for San Marino! I 9. plads og mange point væk fra nedrykningsstregen. Sæsonen gav både sejre mod Inter, Juventus og Roma. Jeg er fortsat med en en smal diamant taktik, med fokus på boldbesiddelse og opbygning af spillet helt nede fra målmanden af. Tanken var jeg ville lave det om i Serie A, men nu fik det chancen - og det fungerede perfekt. Godt nok fik jeg hug på udebane mod top 4 holdene, men ellers fungerede det fint med sanmarinesisk tiki taka. Den store succes skyldtes især to regens, som Juventus og Napoli, havde lavet mig forlænge aftalen med efter oprykningssæsonen. En dansk regens fra Brøndby styrede midterforsvaret hele sæsonen, og canadiske Milan Borjan stod til et gennemsnit på 7,23 (på trods af 75 mål lukket ind i 38 kampe).

Første Serie A sæson gik over alt forventning. Anden sæson er målsætningen dog den samme som sidste, nemlig at undgå nedrykning. Det sværeste transfervindue hidtil skal til at starte. Tidligere har jeg kunne forlænge størstedelen af lejeaftalerne, dette kan jeg ikke længere, da klubberne nu mener spillerne er gode nok til at få chancen. Nye lejeaftaler skal findes, og  transfer/lønbudgettet skal presses til det sidste, for at kunne finde erstatninger til de mistede lejesvende.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: San Marino challenge
« Svar #8: 20 Aug 2018, 12:34 »

Flot 1. sæson i Serie A, godt arbejde!

Er der ikke flere talenter på vej?Huh Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #9: 20 Aug 2018, 13:48 »

Flot 1. sæson i Serie A, godt arbejde!

Er der ikke flere talenter på vej?Huh Smiley

Ingen nævneværdige talenter udover min højreback. Nu har jeg dog investeret 3 gange i faciliteterne, så nu burde der snart komme en om året! Der er dog kommet et par stykker som nok kan spille Serie B på sigt - dem har jeg signet alene af den grund, at de forstærker landsholdet. Så de får spilletid på u20 holdet og landsholdet  Grin

Edit: To interessante talenter er dukket op i nuværende sæson. Begge to burde kunne spille sig ind på et tophold i Serie A. En målmand og endnu en højreback  Huh
« Seneste Redigering: 20 Aug 2018, 15:04 af PGReimer » Logged

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #10: 21 Aug 2018, 09:16 »

Den sværeste sæson hidtil havde jeg udråbt 22/23 sæsonen til. Ingen af mine lejeaftaler blev forlænget og min målmand ønskede et skifte. Derfor skulle der findes 5 startere og 3 rotationsspillere med Serie A niveau - transferbudgettet er godt nok røget op på 80 millioner kroner, men lønbudgettet halter langt efter de andre klubber.

Af nævneværdige spillere blev hentet Carles Aleña (fri transfer) fra Barcelona, Vittorio Vigolo (6,25 mio) fra A.C. Milan og Alex Meret (12 mio) fra Udinese. Sæsonen bød på endnu en hurtig exit i pokalturneringen, og endnu en 9. plads i Serie A. På trods af samme plads i tabellen som forrige år, er der stor tilfredshed, netop pga. alle de spillere som skulle erstattes. Og de er endda blevet erstattet af spillere som ikke er lejet! To nye talenter med sanmarinesisk statsborgerskab er kommet frem fra ungdomsrækkerne. En målmand med udmærket potientielle (4 stjerner) og en højreback der måske kan nå samme niveau som nuværende sanmarinesiske højreback. Nu hvor truppen består udelukkende af ejede spillere, er det ved at være tid til at kravle op af i ligaen. Europæisk gruppespil skal San Marino være en del af indenfor to sæsoner. Carlos Aleña og Alex Meret har allerede meldt ud, at de skal videre til en større klub. De to skal som minimum indbringe 150 millioner til klubkassen.
Logged

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #11: 21 Aug 2018, 15:46 »

Tre profiler tvang sig selv væk fra klubben. Desværre ingen mulighed for at kunne finde spillere på samme niveau, så tilbage til lejeaftaler... Tidligere klub topscorer, Davide Merola, har efter manglende spilletid i Inter, røget tilbage til San Marino på lejeaftale. Doría fra Marseille er hentet på fri transfer til at styre forsvaret. Et par regens er hentet ind på lejeaftaler. På sidste kampdag sikrede jeg mig 7. pladsen, og dermed en tur i EL kval. Inter og Juventus skiftes til at vinde ligaen, og især Inters trup ser skræmmende ud (Lautaro Martinez, Belotti, Donnarumma, Arthur, Renato Sanches, Guedes og en masse regens).

Inden det nye transfervindue åbner, er Victor Jensen, Davide Merola og Sander Berge hentet ind, da deres kontrakter stod til at løbe ud. Ingen spiller ønsker på nuværende tidspunkt at skifte, så nu ser det ud til, der endelig er mulighed for at bygge på igen. Målsætningen er EL gruppespil og sikre en plads i EL igen til næste sæson. Min højreback (regens) bankede et hattrick ind mod Færøerne. Mit målmandstalent har desværre valgt at få italiensk statsborgerskab. Så pt. er der to spillere med kæmpe potientielle til landsholdet - de spiller dog samme position.

Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: San Marino challenge
« Svar #12: 22 Aug 2018, 08:40 »

Flot med El kval Smiley Sejt!

Kunne du ikke omskole den anden unge til venstreback? Eller center?
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #13: 22 Aug 2018, 16:02 »

Flot med El kval Smiley Sejt!

Kunne du ikke omskole den anden unge til venstreback? Eller center?

Det var min plan, men begge to kan kun spille højreback og er gul på wingback. Resten af pladserne er de helt røde på. Så jeg tror der vil ryge for meget af deres potentielle. For det tager nok et par sæsoner, at få omskolet til en plads, de slet ikke kan spille.
Logged

PGReimer
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: San Marino challenge
« Svar #14: 22 Aug 2018, 22:51 »

Vittorio Vigolo og Davide Merolo har ført klubben frem til Europa League trofæet. De to angriber har bombet løs hele sæsonen, og sikrede en 4-1 sejr over Chelsea i finalen. A.C Milan blev overvundet i kvart og Arsenal i semien. Nu skal der fokuseres på Champions League, og dermed, burde jeg snart kunne trække spillere fra øverste hylde af. Ligaen var lidt en fuser i år... Startede utrolig skidt og lå meget af sæsonen nede i bunden. Omkring februar måned ramte truppen topformen, og så blev der ellers sat point på kontoen - og smidt nogen hold ud af EL. En kedelig ottendeplads blev det til. Men det er fuldstændig ligemeget når EL trofæet kom hjem. Målsætningen for næste sæson er top 6 og gruppespil i Champions League som minimum. Victor Jensen har ikke fungeret som playmaker, så ham håber jeg at kunne få lidt mønt for. Forsvaret skal der også ryddes lidt op i, og især tilføjes lidt kvalitet centralt. Min højreback har spillet hele sæsonen, og gjort det fremragende. Hans udvikling (stats mæssigt) er til gengæld gået i stå.

Inter brager derud af, og har vundet Champions League og Serie A de sidste to år. I år krydrede de den også med Europæisk Supercup, VM for klubhold og Copa Italia. Serie A eller Champions League målsætningen er indenfor rækkevidde efterhånden. Dog skal der ske noget på regens fronten, hvis jeg skal have mulighed for, at føre landsholdet videre efterfølgende.
« Seneste Redigering: 22 Aug 2018, 22:56 af PGReimer » Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010