home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 384 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Returning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Returning  (Læst 24503 gange)
Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Returning
« : 14 Aug 2018, 00:42 »



CHOK: SUNDERLAND FYRER NYANSAT SKOTTE // 6. JUNI 2017

Krisen fortsætter i Sunderland. The Black Cats har mindre end to uger efter ansættelsen af Jack Ross valgt at fyre den skotske manager, som er kommet til fra St. Mirren.

Sunderland rykkede i den forgangne sæson ned for anden sæson i træk, da de daværende Premier League-nedrykkere sluttede sidst i Championship med bare 37 point i 46 kampe. Den tidligere walisiske landstræner, Chris Coleman, havde taget over efter Simon Grayson undervejs i sæsonen, men Coleman kunne ikke redde The Black Cats, som derfor måtte en tur ned i League One.

Den nordengelske klub valgte siden at fyre Coleman, mens 41-årige Jack Ross blev hentet hos St. Mirren. Ross havde ført St. Mirren til tops i den næstbedste skotske række og var udset til at være manden, der skulle få Sunderland tilbage på ret køl, men tirsdag melder klubben, at man har valgt at afskedige Ross med øjeblikkelig virkning.

Sunderland melder intet om årsagen til den hurtige fyring, men faktum er, at Ross nåede blot 12 dage på posten.

The Black Cats skriver på klubbens hjemmeside, at man arbejder på højtryk på at finde en afløser for Ross og håber på at kunne melde noget ud i løbet af de kommende dage.

På rygtebasis nævnes Plymouth Argyles skotske manager, Derek Adams, af det engelske medie, Sky Sports, mens The Times erfarer, at klubben agter at kigge mod udlandet, hvor den tidligere Randers-manager, Ricardo Moniz, samt den tidligere Leeds-manager, Darko Milanic, også skulle være på blokken i det nordengelske.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #1: 14 Aug 2018, 00:43 »


Velkommen til!

Efter lidt betænkningstid har jeg valgt at kaste mig over Sunderland og starte denne blog. Den bliver hverken lang eller særlig nytænkende, men den skal derimod ses som et sidste forsøg på at få et godt spil inden FM19, og så håber jeg, at jeg samtidig kan underholde jer en smule.

Jeg spiller med en sommeropdatering fra den 1. august, hvilket altså vil sige, at Sunderland spiller i League One, og alle transfers inden den 1. august er med i spillet. Ellers er alt, som I kender det.

Hvad der derudover kommer til at ske, vil jeg ikke afsløre for meget om, men jeg håber, at I er klar på at følge med!
« Seneste Redigering: 14 Aug 2018, 00:49 af Roche » Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #2: 14 Aug 2018, 12:14 »



BREAKING: KASPER HJULMAND SKAL TIL SUNDERLAND // 17. JUNI 2017

Sunderland har fundet klubbens nye manager, og valget er ganske overraskende faldet på danske Kasper Hjulmand, som senest har haft stor succes i FC Nordsjælland.

For ikke længe siden valgte Sunderland at fyre Jack Ross efter bare 12 dage i klubben, og nu har en mindst lige så overraskende udvikling fundet sted i den engelske klub. Sunderland skriver således på klubbens hjemmeside, at klubben har lavet en toårig aftale med danske Kasper Hjulmand.

Hjulmand kommer til efter sit andet ophold i FC Nordsjælland, og bestyrelsesformand Stewart Donald er glad for den profil, man har fået til klubben.

- Kasper er en rigtig spændende manager, som vi kiggede på allerede i sidste sæson. Han har gjort et ekstraordinært godt stykke arbejde med FC Nordsjælland og de unge spillere i klubben, og vi er overbeviste, at Kasper kan videreføre sit gode arbejde hos os. Han har alle de kompetencer, vi ønsker hos en manager, så vi ser Kasper som det perfekte match for os.

Hjulmand prøvede også tilbage i 2014 lykken i udlandet, da han blev ansat hos tyske Mainz. Efter en god start i Bundesligaen gik det dog hurtigt ned af bakke for danskeren, og Hjulmand blev fyret efter mindre end et år hos Die Nullfünfer.

Hjulmand kom siden tilbage til FC Nordsjælland, og efter en årrække i Farum er han igen klar til at prøve sig af et andet sted.

- Det er klart, at springet fra Superligaen til League One ikke er så stort, som det er fra Superligaen til Bundesligaen, og denne gang føler jeg mig langt bedre rustet til at komme til udlandet. Sunderland er en stor klub i England, som desværre har haft problemer de seneste år, men jeg håber og tror på, at vi kan skabe succes og få Sunderland tilbage til toppen af engelsk fodbold, fortæller han til klubbens hjemmeside.
PROFIL
NAVN: KASPER HJULMAND
ALDER: 45 ÅR
FØDEBY: AALBORG
TIDLIGERE KLUBBER: LYNGBY
FC NORDSJÆLLAND, MAINZ 05

FC Nordsjælland blev under Hjulmands ledelse anerkendt for klubbens talentudvikling og arbejde med unge spillere. Spillere som Marcus Ingvartsen, Emilianco Marcondes og Mathias Jensen skiftede alle til større adresser, og nye talenter blev lynhurtigt integreret på klubbens Superliga-hold.

I Sunderland har man dog ikke haft samme tradition for udvikling af talenter, og Hjulmand kan heller ikke love, at tilgangen bliver den samme som i Nordsjælland. Det siger han til Tipsbladet.

- Det er ikke så simpelt. Det, vi havde i FC Nordsjælland, tog mange år at bygge op. Det er ikke noget, man bare lige kan implementere fra dag et. Sunderland er en helt anden klub, og overskuddet i klubben er måske ikke til at begynde på et så stort stykke arbejde lige nu. Jeg vil altid bruge unge spillere, men at kunne producere en eller flere nye førsteholdsspillere år efter år er nok for meget at forlange lige nu.

Sunderland og Hjulmand indleder den nye sæson den 4. august mod Blackpool.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #3: 14 Aug 2018, 14:53 »

spændende start, kommer helt sikkert til at følge turen til tyneware
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #4: 15 Aug 2018, 13:02 »

DU har endnu en læser mere i mig!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #5: 16 Aug 2018, 13:50 »

Fedt gutter, dejligt at have jer med !!!
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #6: 16 Aug 2018, 14:24 »



PROFILERNE FLYGTER FRA SUNDERLAND // 23. JUNI 2017

Sunderland melder på klubbens hjemmeside, at man har solgt Lamine Koné og Duncan Watmore til henholdsvis Lyon og Fulham. Andre meldes på vej væk fra Championship-nedrykkerne.

For ikke mange dage siden blev Kasper Hjulmand ansat i Sunderland, og danskerens nye klub har allerede haft godt gang i svingdøren. På klubbens hjemmeside tirsdag aften bekræfter The Black Cats således, at man har solgt Lamine Koné til Olympique Lyon og Duncan Watmore til Premier League-oprykkerne, Fulham.

Lamine Koné blev hentet til Sunderland fra FC Lorient i Ligue 1 for to sæsoner siden, mens Duncan Watmore skiftede fra upåagtede Altrincham tilbage i 2013. Især Koné spillede en stor rolle for den nordengelske klub i sidste sæson, hvorimod Watmore sad ude med en knæskade det meste af sæsonen, men for begges vedkommende går turen nu videre til andre destinationer.

Sunderland melder intet om prisen på den profilerede duo, men engelske BBC erfarer, at franske Lyon betaler omkring £12 millioner for Koné. Fulham betaler derimod £7.5 millioner for Watmore.

Hjulmands mandskab er således to profiler fattigere, men her stopper det ikke nødvendigvis for Sunderland og den tidligere FC Nordsjælland-træner. Flere engelske medier melder, at Adam Matthews, Bryan Oviedo og Lee Cattermole alle kan være på vej væk fra klubben ovenpå nedrykningen til League One.

The Times skriver, at Derby, der har fået Frank Lampard i spidsen, arbejder på at hente 25-årige Matthews tilbage til Championship. Ifølge mediet forlanger Sunderland omkring £5 millioner for den stærke back, og det er endnu tvivlsomt, om Derby er villige til at betale prisen. Et skifte kan dog blive aktuelt i løbet af de kommende uger.

Sky Sports skriver derudover, at den tidligere FC København-spiller, Bryan Oviedo, er en eftertragtet herre fra flere sider, hvor blandt andet Celtic og storsatsende Wolves agter at skrive kontrakt med den costaricanske venstreback. Sky Sports melder, at også FC København skulle være interesserede i at hente Oviedo tilbage til klubben, men ifølge Tipsbladets oplysninger ønsker Sunderland-profilen ikke at skifte tilbage til Superligaen.

Sidst, men ikke mindst, lyder nyheden fra BBC, at Premier League-nedrykkerne Swansea viser interesse for Sunderland-ikonet Lee Cattermole, som har været i klubben siden 2009.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #7: 16 Aug 2018, 21:21 »



HJULMAND: SELVFØLGELIG HAR SUPERLIGAEN INTERESSANTE SPILLERE // 24. JUNI 2017

Kasper Hjulmand erkender, at han godt kunne finde på at kigge mod Superligaen i jagten på nye spillere til Sunderland. Det er en liga med mange spændende spillere, siger danskeren.

Sunderland mistede for nyligt Lamine Koné og Duncan Watmore til henholdsvis Lyon og Fulham, og flere meldes på vej væk. Sunderland og Kasper Hjulmand har derfor en opgave i at finde erstatninger, og det kunne meget vel ske i den danske Superliga. Hjulmand vil i hvert fald ikke afvise muligheden.

- Selvfølgelig har Superligaen masser af interessante spillere. Det er klart, at jeg kender spillerne i FC Nordsjælland ekstra godt, og der er mange unge spillere på vej frem, som kan nogle rigtig spændende ting, fortæller Hjulmand til Tipsbladet og slår fast:

- Men selvfølgelig er spillere fra Superligaen en mulighed, ja. Ikke kun fra FC Nordsjælland. Det er en liga med mange spændende spillere.

Kigger man omvendt på det materiale, som allerede er i klubben, rygtes Adam Matthews, Bryan Oviedo og Lee Cattermole alle væk fra det nordengelske, men Hjulmand ønsker ikke at kommentere på rygterne.

- Nej, det kan jeg ikke sige noget om. Vi har masser af dygtige spillere, og så vil der altid være andre klubber, som holder øje med dem. Sådan er fodboldverden. Det er klart, at det er en svær situation efter en nedrykning, men intentionen er, at vi holder fast på truppen i dens nuværende form.

Ifølge Tipsbladets oplysninger har Sunderland henvendt sig til AaB med henblik på at købe Jores Okore fri.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #8: 16 Aug 2018, 23:17 »



BROCK-MADSEN SKIFTER TIL SUNDERLAND // 28. JUNI 2017

Sunderland har været på rov i Birmingham, hvor man har skrevet kontrakt med danske Nicolai Brock-Madsen. Det bekræftes på klubbens hjemmeside lørdag eftermiddag.

Sunderland har tidligere på sommeren mistet profilerne Lamine Koné og Duncan Watmore, men nu er der forstærkning den anden vej - og den kommer fra Danmark. League One-klubben skriver på klubbens hjemmeside, at man har købt Nicolai Brock-Madsen i Birmingham.

Brock-Madsen kommer til fra Birminghams overskudslager, og han var i sidste sæson udlejet til den polske klub, Cracovia, hvor det blev til en enkelt scoring i 11 Ekstraklasa-kampe.

Den danske angriber er et produkt af Randers' akademi, og han skiftede til Birmingham i 2015. Brock-Madsen har ligeledes været udlånt til PEC Zwolle i den hollandske Æresdivision, og Hjulmand er meget tilfreds med den spiller, han har gjort til sit første indkøb som Sunderland-manager.

- Nicolai er en rigtig dygtig angriber, som har præsteret på et godt niveau i både den polske og hollandske liga. Han har haft det svært i Birmingham, men jeg føler mig overbevist om, at han kan komme til at gøre det godt for os. Vi har i forvejen to dygtige angribere i Joshua Maja og Jerome Sinclair, og indkøbet af Nicolai er blot med til at forstærke vores offensiv yderligere, siger den danske manager til klubbens hjemmeside.

Sunderland uddyber, at man har lavet en etårig kontrakt med Brock-Madsen. Bestyrelsesformand Stewart Donald fortæller, at det giver parterne mulighed for at se hinanden an.

- Vi tror rigtig meget på Nicolais kvaliteter, men det er klart, at han ikke har spillet meget førsteholdsfodbold det seneste år, og denne aftale giver os mulighed for at vurdere, om vi er det rigtige for Nicolai, og om Nicolai er det rigtige for os.

Brock-Madsen kan få debut om en uges tid, når Sunderland åbner sæsonen mod Blackpool.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #9: 17 Aug 2018, 09:17 »

God blog som altid Roche Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #10: 18 Aug 2018, 19:00 »

Hjulmand i England? Jamen det vil jeg følge med i!
Logged


Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #11: 18 Aug 2018, 21:35 »

Fedt drenge, tak Smiley
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #12: 18 Aug 2018, 22:07 »



BROCK-MADSEN DEBUTEREDE OG SCOREDE I SUNDERLAND-STORSEJR // 4. AUGUST 2017

Sunderland vandt fredag aften med hele 4-1 ude over Blackpool i Kasper Hjulmands første kamp som manager for klubben. Nicolai Brock-Madsen fik ligeledes debut og scorede endda til 4-1.

Kasper Hjulmand er denne sommer kommet til Sunderland, hvor danskeren desuden har taget landsmanden Nicolai Brock-Madsen med sig til Nordengland, og begge fik en perfekt start på opholdet i Sunderland.

Brock-Madsen startede på bænken, og herfra kunne han se sin angrebskollega, Joshua Maja, bringe gæsterne i front allerede efter syv minutter. Den unge englænder fik serveret bolden tæt under mål af George Honeyman, og herfra kunne Maja heade bolden ind bag Mark Howard i Blackpool-buret.

Scoringen gav Sunderland en flyvende start, og Hjulmands tropper fortsatte det flotte spil. Efter 18 minutter fandt netop Joshua Maja plads på kanten, hvorfra han kunne sætte Lynden Gooch op på næsten identisk vis. Tæt under mål kunne amerikaneren nemlig heade 2-0-scoringen ind.

Og det skulle også blive 3-0 inden pausen. Lee Cattermole modtog bolden fra Didier Ndong lidt uden for feltet 11 minutter senere, og mens mange fans på stadion forventede en afslutning fra den rutinerede midtbanespiller, fandt han i stedet George Honeyman med en suveræn stikning. Vinklen blev en smule spids for kantspilleren, men det lykkedes ham at finde plads mellem Howards ben, og så var stillingen 3-0 til The Black Cats.

Efter pausen gik det mere stille for sig, men med et kvarters tid tilbage af opgøret blev Nicolai Brock-Madsen så sendt på banen til sin debut for klubben, og så skete der ellers ting og sager igen. Mark Cullen reducerede først for hjemmeholdet på et straffespark efter 82 minutter, men allerede minuttet efter ville Brock-Madsen vise sig frem. Indskiftede Chris Maguire blev spillet fri på venstrekanten af Didier Ndong, og Maguire var hurtig om at slå en ballonbold ind i feltet. Her stod danskeren klar, og fra kanten af det lille felt sørgede Brock-Madsen for en flot 4-1-sejr med et mindst lige så flot hovedstødsmål.

Sejren betyder, at Sunderland har lagt sig i front af League One allerede efter første spillerunde.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #13: 18 Aug 2018, 23:55 »



SUNDERLAND HENTER KEITA I FCK // 9. AUGUST 2017

Sunderland har skrevet kontrakt med Aboubakar Keita, som kommer til klubben fra FC København. Det bekræfter klubben onsdag formiddag.

Tidligere på sommeren hentede Sunderland danske Nicolai Brock-Madsen, og nu er endnu en forstærkning med dansk baggrund på plads i klubben. Denne gang er der dog tale om en ivorianer i form af Aboubakar Keita, som kommer til England efter to sæsoner i FC København.

Keita har også tidligere været udlejet til Halmstads BK, hvor det blev til 25 kampe i den bedste, svenske række, og Kasper Hjulmand jubler over sin nye signing.

- Jeg synes, at Keita er en utrolig spændende midtbanespiller, som jeg altid har ønsket at have i FC Nordsjælland. Han har rigtig mange facetter i sit spil, og jeg har altid ment, at FCK ikke har været gode nok til at udnytte hans potentiale. Det ser jeg frem til at gøre her, og jeg håber på, at Keita på sigt kan udvikle sig til en profil her i Sunderland, udtaler Hjulmand til Tipsbladet.

Keita har i Sunderland skrevet under på en toårig kontrakt, og midtbanespilleren ser frem til en spændende periode i England. Han håber, at han kan komme til at spille på højeste niveau i Sunderland.

- Sunderland har givet mig en mulighed, som ikke mange fodboldspillere får, og jeg kender Kasper Hjulmand fra Superligaen, hvor han har været fantastisk til at dygtiggøre unge spillere.

- Sunderland har haft det svært de sidste par år, men det er en stor klub med fremragende faciliteter og passionerede fans. Klubben hører til på et højere niveau, og jeg håber, at jeg kan være med til at spille klubben tilbage til Premier League, hvor jeg rigtig gerne vil prøve mig selv af en dag, fortæller 19-årige Keita til Tipsbladet.

Keita kommer i første omgang til at slå sine folder på klubbens U/23-mandskab.
Logged

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Returning
« Svar #14: 20 Aug 2018, 11:50 »



BROCK-MADSEN DOBBELT MÅLSCORER I DRAMATISK SUNDERLAND-SEJR // 16. SEPTEMBER 2017

Nicolai Brock-Madsen scorede to gange, da Sunderland lørdag vandt 3-2 ude over Walsall. Sunderland fik undervejs to spillere udvist.

Sunderland er kommet godt fra land under Kasper Hjulmand, og lørdag kunne danskeren sætte yderligere tre point ind på kontoen, men det var ikke uden problemer, da The Black Cats gæstede Walsall på Banks' Stadium.

Gæsterne kom ellers flyvende fra land, da Lynden Gooch efter bare to minutters spil rettede en afslutning fra Adam Matthews af, således at den snød Liam Roberts i Walsall-buret. Bolden var havnet for fødderne af Matthews efter Bryan Oviedos hjørnespark, og Gooch var hurtig om at sætte foden på backens afslutning.

Nicolai Brock-Madsen startede også inde i opgøret, og den danske angriber skulle fordoble føringen efter bare 11 minutter, da Lynden Gooch igen var i fokus. Amerikaneren blev spillet fri i dybden af George Honeyman, og tæt under mål kunne han finde Brock-Madsen, som atter headede bolden ind i modstanderens mål. 2-0 var stillingen nu, og på daværende tidspunkt lignede det en afklapsning af Walsall.

Men værterne skulle komme igen. Efter 34 minutter reducerede Niall Ennis med et tørt hug fra kanten af feltet, og Walsall kunne derfor gå positive til pausen. Hjemmeholdets optimisme udmøntede sig i, at Liam Kinsella efter en times spil kunne udligne, da hans frispark blev afrettet af Sunderland-muren og snød keeper Robbin Ruiter. Walsall havde pludselig bragt sig tilbage i opgøret.

Sunderland var frustrerede, og især Lynden Gooch, som havde været så fremragende i starten af opgøret, kunne ikke styre temperamentet. Med en tackling på Adam Chambers blev midtbanespilleren efter 62 minutter tildelt sit andet gule kort, og alt så på daværende tidspunkt ud til at falde sammen for Hjulmands tropper. Hjemmeholdet pressede hårdt på for en tredje scoring, og Sunderland-spillerne virkede tømte for energi.

Derfor kom det også noget ud af det blå, da Sunderland efter 82 minutter kunne slå en sjælden omstilling. Lee Cattermole opsnappede bolden og spillede Chris Maguire fri i højre side af banen. Kantspilleren tog et enkelt træk, og med en flot stikning spillede han Nicolai Brock-Madsen alene med målmanden. Danskeren bevarede overblikket og passerede Roberts med stor sikkerhed.

Sunderland havde igen bragt sig foran, men dramatikken var bestemt ikke ovre. Walsall-presset blev tungere og tungere, og to minutter inde i overtiden måtte Papy Djilobodji trække et direkte rødt kort, da han som sidste mand nedlagde indskiftede Wes Thomas lige uden for feltet. Det efterfølgende frispark kunne Walsall dog ikke omsætte til scoring, og Sunderlands ni man formåede desuden at holde stand i de sidste sekunder af opgøret, hvorfor Brock-Madsen endte som matchvinder i en dramatisk affære.

Sunderland fører League One med 19 point efter de første syv spillerunder.
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010