home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 343 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Omklædningrummet
| | |-+  Financial fair play sanktion
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Financial fair play sanktion  (Læst 3735 gange)
champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Financial fair play sanktion
« : 08 Aug 2018, 14:43 »

Hej,

Jeg var manager i Brøndby, og blev tilbudt en samtale hos Roma, som endte som 3'er i Serie A, og havde en god trup.
Så jeg skiftede og tiden i den nye klub startede vildt - jeg er 6-7 millioner over det ugentlige lønbudget - og klubben er udelukket (ligesom Milan faktisk) fra Champions League.

Har aldrig prøvet sådan noget før - og har solgt spillere med dyre lønninger og har ikke købt nyt. Men er måske 4-5 mio over budgettet nu.

Mit spørgsmål er så - når jeg flytter al transferindtægt over på løn, men stadig er et stort ugentligt minus ift. budget og klubben betaler ligeledes af på et dyrt lån også - udelukker det så fremadrettede også?

For så er projektet da rimelig vanskeligt, hvis jeg ikke har CHL til at supplere i økonomien.
Har I prøvet det?
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #1: 08 Aug 2018, 14:46 »

Så vidt jeg ved er beregningen noget med at der skal være overskud i de seneste tre år samlet, og derfor kan du sagtens komme ud af det snart - HVIS det er korrekt forstået fra min side. Jeg ved dog ikke hvordan det fungerer i FM, da jeg endnu har den oplevelse tilgode.. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #2: 08 Aug 2018, 14:49 »

Så vidt jeg ved er beregningen noget med at der skal være overskud i de seneste tre år samlet, og derfor kan du sagtens komme ud af det snart - HVIS det er korrekt forstået fra min side. Jeg ved dog ikke hvordan det fungerer i FM, da jeg endnu har den oplevelse tilgode.. Smiley

Heller ikke mig - og synes egentlig det er en ret fed udfordring - at skabe et godt hold, og virkelig skære ind til benet.
Men vil gerne have have mulighed for at deltage europæisk.

Men problemet er, at jeg kan ikke rigtigt gå tilbage og se hvorfor sanktionen fandt sted?

Man kan ikke ikke gå "tilbage" og se økonomien, vel?
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #3: 08 Aug 2018, 15:03 »

Hmm.. Du må kunne se udviklingen i din balance et eller andet sted, og så sammenholde det med tidligere transfers, om ikke andet.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #4: 08 Aug 2018, 15:04 »

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #5: 08 Aug 2018, 15:13 »


Tusind tak - har sgu svært ved at lure om det er muligt at nå i mål ift. FPP.

Jeg tænker at der er en årsag til at mit lønbudget er SÅ lavt ift. hvad jeg reelt bruger på lønninger, at det er dér, at sanktionen har fundet sted.
Og det gør det så noget nær umuligt, medmindre jeg skærer til, så jeg rammer budget.

Rigtigt forstået?
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #6: 08 Aug 2018, 15:19 »

Som udgangspunkt er det egentlig ligemeget hvad dit lønbudget er og dine budgetter i øvrigt.

Som jeg forstår det, så er det jo de realiserede tal der er vigtige, det vil sige, hvis du har overskud på året, selvom du bruger mere end dit lønbudget, så er det ikke noget problem. Problemet opstår i at der måske er købt dyrere end der er solgt og at din klub ikke genererer nok omsætning.

Giver det mening..? Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #7: 08 Aug 2018, 15:51 »

Som udgangspunkt er det egentlig ligemeget hvad dit lønbudget er og dine budgetter i øvrigt.

Som jeg forstår det, så er det jo de realiserede tal der er vigtige, det vil sige, hvis du har overskud på året, selvom du bruger mere end dit lønbudget, så er det ikke noget problem. Problemet opstår i at der måske er købt dyrere end der er solgt og at din klub ikke genererer nok omsætning.

Giver det mening..? Smiley

Helt sikkert - tak for svar.
Det var også min plan umiddelbart. :-)

EDIT:
Men det er mærkeligt - transfers i årene før mig, har været vilde på salg.

År 1: 112 mio ud - 0 ind
År 2: 117 mio ud - 650 mio ind
År 3:0 mio ud - 350 mio ind
og mit første år: 0 mio ud, 360 mio ind

CHL første år - EL de to andre.
« Seneste Redigering: 08 Aug 2018, 15:54 af champione » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #8: 08 Aug 2018, 16:38 »

Det kan jo også være afdragsordninger, dårlige klausuler fra tidligere, eller for få mennesker på stadion måske.. Uden at jeg på nogen måde skal gøre mig til professor på området. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #9: 08 Aug 2018, 18:29 »

Roma kommer i spillet altid i problemer. De har økonomiske problemer, ligesom i virkeligheden, og når alle lånespillerne vender tilbage med deres løn, så løber lønbudgettet helt løbsk. AI'en er ikke skide god til at sende sine dårlige spillere afsted og derfor ender klubben ofte med at sælge profiler for at holde sig ovenvande, men de lange dyre kontrakter til middelmådige spillere trækker dem ned. Når de er nået så langt ned, som de er i dit spil, er der næsten ikke andet at gøre end at skære helt ind og satse på talenter fra klubben, leve med middelmådige resultater i nogle år og så bygge et helt nyt hold op. Fed udfordring!!!
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Financial fair play sanktion
« Svar #10: 08 Aug 2018, 19:57 »

Roma kommer i spillet altid i problemer. De har økonomiske problemer, ligesom i virkeligheden, og når alle lånespillerne vender tilbage med deres løn, så løber lønbudgettet helt løbsk. AI'en er ikke skide god til at sende sine dårlige spillere afsted og derfor ender klubben ofte med at sælge profiler for at holde sig ovenvande, men de lange dyre kontrakter til middelmådige spillere trækker dem ned. Når de er nået så langt ned, som de er i dit spil, er der næsten ikke andet at gøre end at skære helt ind og satse på talenter fra klubben, leve med middelmådige resultater i nogle år og så bygge et helt nyt hold op. Fed udfordring!!!

Ja okay - det nok sådan noget. Det er helt vildt, som økonomien er i knæ.  Wink
Men afvikler også 25 mio hver evig eneste måned i gældsafdrag.

Jeg må have dem tilbage på sporet.
Har stadig Cristante, Pellegrini, Florenzi og Schick - så er OK stillet sportsligt.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010