home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 232 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  En gang Odense, altid Odense V2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: En gang Odense, altid Odense V2  (Læst 48347 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #45: 18 Aug 2018, 10:02 »

Fede updates Smiley

Nogle gode handler du har fået lavet, og fedt du holder fast i din tråd du har sat dig Smiley

Glæder mig til sæsonen! Tror på bronze!
Den røde tråd er afgørende for, at jeg overhoved gider at spille - I hvert fald her i starten. Jeg kunne sagtens have fundet bedre tilbud på bedre spillere, men så havde jeg sat mig tungt på Superligaen allerede nu med et hav af udlændinge, og så mister jeg motivationen. Jeg vil hellere bygge det langsomt op i stil med virkeligheden (Også selvom det går hurtigere i FM end det nogensinde kommer til på Fyn), og når jeg så når FCK/Brøndby-status, så må jeg tage filosofien op til overvejelse og se på hvilken retning klubben så skal bevæge sig i (FCM og FCK har jo ca. 50/50 på udlændinge, mens Brøndby nærmer sig 75%).

Jeg tror også sæsonen kan blive mere stabil i år, nu hvor jeg har fået en bredere, men også stærkere trup.
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #46: 18 Aug 2018, 18:57 »

Får helt lyst til at købe FM18, har næsten ikke været herinde det seneste års tid, så må vi se om det ændrer sig, når det nye FM udkommer. Er vild med din blog, og dine tanker omkring OB!
« Seneste Redigering: 18 Aug 2018, 20:18 af Arsrea » Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #47: 19 Aug 2018, 09:25 »

Får helt lyst til at købe FM18, har næsten ikke været herinde det seneste års tid, så må vi se om det ændrer sig, når det nye FM udkommer. Er vild med din blog, og dine tanker omkring OB!
Hvis du har en linje til Thorborg så siger du bare til; Jeg er arbejdsløs pt. Thumbs Up

Men jeg er glad for, at du kan lide det. Som nævnt ovenfor, så forbliver konceptet og tankerne de samme i OB indtil vi stagnerer et eller andet sted - Om det er i Europa eller som nummer 2 i Superligaen må fremtiden vise..
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #48: 19 Aug 2018, 09:40 »

En gang Odense, altid Odense #V2.9


Den perfekte sommer
Store ord på det lille Fyn. Men vi kommer ikke meget tættere på en bedre sommer i 8 år på Fyn, hvad angår fodbold. First things first; Vi fik lukket transfervinduet med succes. Den ivorianske kantspiller Yao D. havde ikke noget at gøre på Fyn og den beskedne salgspris på lidt over 300.000,- var ikke den der vakte jubel. Det var til gengæld frigivelsen af flere lønkroner, således at holdets sidste to ansigter kunne tilføjes. Første mand som kom til 9. august var den unge dansker Jonas Wind, som blev lejet i FCK som reserve til AK. Den 19-årige gut lavede 6 mål og 3 oplæg i 12 1. divisionskampe i foråret og koster os ikke en krone – udover de 650.000,- han tjener om året. En dejlig og billig backup til angrebet, hvor vi tilmed har sikret os en købsoption på 5.000.000,- skulle han blive en succes. Sidst men ikke mindst fandt vi manden der skulle aflaste Troels Kløve. Tyskeren (Og dermed holdets tredje udlændinge i alt) Sebastian Stolze blev lejet i Wolfsburg for 720.000,-, mens vi også sikrede os en købsoption på 1.500.000,-, hvis han skulle gøre sig fortjent til denne. Dermed erkendte jeg også, at Mikkel Desler ikke kunne erstattes og bruger i stedet DAP som gardering på højrebacken. Det betyder også, at Sten Grytebust bliver kontrakten ud, hvilket giver mig endnu et år, til at finde den rette erstatning. Desværre mister klubben også de 5-8 millioner der var budt på ham, men en sikker sidste skanse er mere værd for klubben lige nu, hvor vi er i gang med at udvikle os som Top 6 hold. Samlet set så rammer vi - som udgangspunkt - lige omkring samme lønniveau som sidste år og selvom der stadig er et par spændende navne ude i Europa med dansk pas til salg (Kadrii, Bangsgaard, Holst og Scholz), så er jeg fint tilfreds med at holde lønniveauet nede for nu.
Kampe
1-1, AC Horsens
3-0, Vejle
1-0, Hobro
1-0, AGF
2-0, Esbjerg
0-0, FCK
0-3, FCM


Resultaterne i Superligaen har også været noget nær perfekt. En relativt let åbning med fem forholdsvis tilforladelige kampe kom vi rigtig godt fra, mens nederlaget mod FCM lyder barskt, men i virkeligheden var det blot manglende skarphed foran målet. AK har taget ansvaret på sine skuldre med 4 mål i 4 kampe, mens nye ansigter som Drachmann, Gammelby, Mosha og Frederik Møller alle har spillet med over 7.00 i gennemsnit. Den nye kæledægge i forsvaret, Daniel Høegh har været lidt lang tid om at komme i gang, men jeg tror på han nok skal vende sig til Superligaen. Alt i alt, er der ikke en finger at sætte på indledning, og nu handler det om at holde fast i den gode start, så vi ikke skal stå med kniven for struben efter jul igen.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #49: 20 Aug 2018, 10:09 »

[
En gang Odense, altid Odense #V2.10


Status på Bonusser:
Marco Lund
7(3) Kampe
Rotation
Nicklas Helenius
12(4) Kampe
2 Mål
First Team
Mikkel Desler
7(7) Kampe
Rotation
Ryan Johnson Laursen
8(0) Kampe
First Team
Andre Rømer
7(4) Kampe
Rotation
Yao Dieudonne
13(3) kampe
Rotation
Alle bonusser er
over 50 kampe
Afslutning af 2018
Min viden om fodbold anno 2018 er ikke den største, men min mavefornemmelse siger mig, at det kun er et fåtal af aftaler, hvor hele transferbeløbet betales kontant, så det skal selvfølgelig også afspejle sig i dette save. AI-Managers er fint tilfredse med at sælge spillere på store afdrag og uopnåelige bonusser, hvilket i mange tilfælde giver en kortvarig - men stor - fordel på transfermarked. Den fordel har jeg, ved ligeledes at sælge på afdrags- og bonusordninger, forsøgt at mindske mest muligt, så jeg ikke har en fordel overfor mine konkurrerende klubber (Andet end jeg selvfølgelig vil betegne mig selv som klogere). I sommervinduet i 2018 fordelte de udbetalte beløb sig således:
Kontant Beløb: 56,3%
Afdrag: 32,5%
Bonusser: 11,2%

Modsat fordelte indkomne handler sig således:
Kontant Beløb: 44,3%
Afdrag: 36%
Bonusser: 19,7%

Hvad den perfekte procentsats skal ligge på aner jeg ikke, men værd at bemærke er, at jeg faktisk er mere gavmild til at acceptere afdrag eller præstationsordninge r. I en ideel verden skulle de tre værdier være ens, men det sker næppe. De er dog et glimrende pejlemærke til at se, hvordan transfervinduet de kommende år skal gribes an og hvordan der skal justeres i forhold til kontante beløb, afdrag og bonusser. Derfor denne oversigt til venstre - Og nu tilbage til FM.

Jeg afleverede holdet på førstepladsen ved efterårets indledning, og siden da har holdet bidt rigtig flot fra sig. Resultaterne taler sit tydelige sprog, og vi gør det rigtig godt mod holdene længere nede i tabellen, men har en smule vanskeligheder mod de direkte konkurenter. FCK har da også overhælet os (og alle andre) og har allerede etableret et forspring ved vinterpausen i Superligaen, mens vi holder os til i et tæt felt fra nummer 2-5. Vi har tre point mere end sidste år, og denne gang et forspring på 9 point til 7. pladsen. Bevares, vi hentede kun 8 point i efteråret mod de resterende syv modstandere i foråret, men jeg er af den klare overbevisning, at 43 point skulle være mere end rigeligt til at nå det eftertragtet slutspil. Herfra ser vi så hvordan sæsonen udarter sig, og om vi måske kan drømme om medaljer - Men det fokuserer vi ikke på nu. Reserverne var ved at dumme sig mod Marienlyst, men leverede en bedre præstation mod Hvidovre, så nu er vi i kvartfinalen mod Brøndby. Afhængigt af vores position i ligaen ser jeg på, om det er en turneringen jeg vil satse på, for udover Brøndby er både FCK, Randers og en Dark Horse i FCM stadig med. Så der er lang vej til Parken.

Spilmæssigt har flere af de nye drenge gjort sig godt bemærket. Sebastian Stolze (7.29) har leveret rigtig godt, mens Frederik Møller (7.19), Mosha (7.13) og Drachmann (7.09) også alle har udviklet sig til faste startere. Gammelby og Høegh gør det også glimrende, så der er fuld plade på indkøbene indtil videre. AK er topscorer med 9 mål i 12(2) kampe og ville under normale omstændigheder ligge højt på topscorerlisten, hvis det ikke var fordi det vrimlede med nigerianere som laver ét mål pr. kamp i snit. AK er stadig en svær fyr at blive klog på, for næste år kommer hans løn op på svimlende 2.700.000,- om året og så meget er der ikke nogen i truppen der er værd endnu. Jeg lurer på Jonas Wind og købsoptionen, da han har 3 mål i 5(4) kampe og gør det fint trods sine 19 år. På ungdomsfronten har Jesper Thomsen haft det svært ovenpå succesen sidste år, og i stedet udvikler Kevin From sig helt fantastisk. Klubben rådder endda over et tredje angrebstalent med 5 stjerner, så der er hård konkurrence blandt de unge, om at slå til - Og med kun én angriber i taktikken, så er det svært at være tre talenter. Luksusproblem - Og det er lang tid siden OB har haft det! En anden ung gut, som jeg gerne vil give chancen er Mads Frøkjær, som stråler i 1. divisionen og fortsat udvikler sig rigtig flot. Det fortjener en plads på førsteholdet, og selvom han næppe bliver stjernen, så har han rigtig meget at bidrage med. Først skal han dog lige sikrer Viborg en plads i Superligaen i foråret.

Transfervinduet står for døren, og der kommer stadig til at foregå noget på Fyn. Gryte har afvist Jesper Hansen 3 gange, så det er endegyldigt at han smutter. Enkelte klubber er dog interesseret i en transfer allerede nu, så jeg vil ikke afvise, at et salg kommer på tale. Specielt fordi, at Jeppe Højbjerg, som er udset som erstatning, kun koster mig 1-1,5 million i norske Brann. Derudover har klubben flere spillere med kontraktudløb: Anders Lindegaard som jeg dog kan forlænge med et enkelt år, hvis klubben ikke leverer et flot målmandstalent til Youth Intake. Jacob Barrett Laursen som er blevet slået af på venstrebacken og i sine bare 7 Superligakampe har fået 2 røde kort. Han virker ærlig talt en smule ramt af konkurrencen, men omvendt så faldt han også af på den sidste år, så måske er det bedst at sige farvel. Tverskov og DAP gør det fint som reserver, så hvis det er en position de kan affinde sig med, så står jeg også klar med kontrakttilbud. Anfører KEP har accepteret en lønnedgang og forlænget til 2020 - Og han er stadig bundsolid ved siden af Høegh med 14 kampe fra start, og står trods sine 33 år foran Reese i køen i øjeblikket.

Skulle der komme nye ansigter til (Udover målmandsposten) så virker det mest sandsynligt, at Baskhim Kadrii vender hjem til Fyn, da han er til salg i FCK og er en højkvalitets kantspiller som jeg i den grad kunne bruge til at få ordentligt gang i min venstreside offensivt. Og så er der tre spillere, som vækker min interesse, men som næppe er aktuelle før kalenderen skriver sommer: Melker Hallberg (Udinese), Marcus Pedersen (Trabzonspor) og Nicolaj Thomsen (FCK). De to sidste lever op til Jesper Hansen-konceptet, mens Hallberg med sit svenske islæt ikke er så fremmed endda. Men så drømmer jeg også stort!
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #50: 20 Aug 2018, 12:32 »

Det går da udemærket! Og fedt at dine indkøb bare levere Smiley
Øv, med Jesper Thomsen, håber han kommer igang igen!


Din liga stilling, er samme resultater som linket før Smiley Bare til info Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #51: 22 Aug 2018, 09:39 »

Det går da udemærket! Og fedt at dine indkøb bare levere Smiley
Øv, med Jesper Thomsen, håber han kommer igang igen!


Din liga stilling, er samme resultater som linket før Smiley Bare til info Smiley
Jeg er svært tilfreds med indkøbene, som helt sikkert har rykket holdet op i toppen af ligaen, fremfor lige omkring Top 6. Kvantitet er blevet skiftet ud med kvalitet - Noget OB godt kunne trænge til..

Jesper Thomsen er lidt en svær størrelse, for udover hans dalende niveau, så er han også konstant skadet, når jeg en gang imellem hiver ham op til kamp. From derimod udvikler sig dog rigtig godt, så han har formegentlig overhalet Thomsen i hierarkiet.

Angående billederne, så har jeg faktisk ikke mulighed for at finde dem, når jeg uploader direkte til Lightshot (Og jeg har vist ikke en bruger). Så jeg kan ikke lige finde stillingen frem - Men jeg husker at tjekke en ekstra gang fremover Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #52: 22 Aug 2018, 09:41 »

En gang Odense, altid Odense #V2.11

Vinterpausen
Vinterpausen blev relativ udramatisk. Grytebust afviste Cagliari og Steaua Bucureşti og hans fremtid er dermed stadig uvis, mens også Jacob Barrett afviste Hammerby’s kontraktforslag. Der blev kun budt på Jens Martin Gammelby, men israelske Maccabi Haifa var ikke i nærheden af et realistisk bud på en stamspiller, så jeg afviste helt at forhandle med dem. Gammelby gjorde desuden ingen indvendinger. Det eneste sindsoprivende der blev foretaget, var at jeg indledte kontraktforhandling er med Daniel Høegh, hvis kontrakt udløber med både OB og Heerenveen til sommer. Efter to forsøg er der stadig godt 1 million der adskiller os, så der er et stykke vej til målstregen endnu.

Jesper Hansen landede kun tre venskabskampe mod tre tyrkiske hold, hvor vi endte med en målscorer på 2-1, hvilket ej heller var til at få pulsen op over. Der blev roteret godt, og størstedelen af spillerne er klar til foråret, hvor kravet er 5-6 point der endegyldigt sikrer os Top 6, men vi sigter selvfølgelig efter at hente så mange point som muligt, så vi måske kan være med om medaljerne. Det kræver en smule mere skarphed mod topholdene, men det er bestemt ikke umuligt.

For at ødelægge bloggen, så mente Niels Thorborg dog, at der skulle skydes 26.000.000,- i klubben i januar, for at undgå konkurs. På daværende tidspunkt havde klubben en balance på 10.000.000,- og et sæsonoverskud på 19.000.000,-. Altså grønne tal over det hele. Sammenlignet med sidste år, så sluttede vi med underskud på begge, men her var klubben altså ikke i fare for at gå konkurs. Mystisk. For lige at tvære i situationen, så blev størstedelen af de indskudte Leasy-millioner overført til transferbudgettet, således at klubben har 17.000.000,- at handle for, samt 7.000.000,- ekstra til lønninger – Allerede inden sæsonen gøres op, og sponsorindtægterne kommer til. Til sammenligning gav klubben mig sidste sommer 6-7 millioner at handle for, hvilket kan betyde at jeg står med 25.000.000,- til sommer uden rigtig at have opnået det helt store på Fyn. Bevares, jeg kan lade være med at bruge pengene, men jeg kommer ikke uden om, at det er en smule demoraliserende, at spillet opfører sig således. Oh well, det giver jo bare bedre muligheder for at få truppen på plads..
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #53: 23 Aug 2018, 10:22 »

En gang Odense, altid Odense #V2.12

Medaljer til Fyn?
Det lignede ikke, at vi skulle være med i toppen, da vi indledte foråret med 0-0 (FCM) og 0-1 (FCN). Men siden da vendte vi skuden med 13 point i de sidste 5 grundspilskampe, blandt andet med sejre over Brøndby og Randers og pludselig står vi i medaljekampen, ved slutspillets begyndelse. Til historien hører dog, at både FCM, FCK og Randers har 12-13 point i sæsonens sidste 5 kampe, så det er fire formstærke hold der træder ind i medaljekampen. AaB ligger med otte point, mens Brøndby igen har tabt pusten sidst på sæsonen. Sidste år drømte vi om 5. pladsen, og med otte points forspring, så må 4. pladsen være ambitionen i år – som minimum. Alle hold undtagen AaB er ligeledes med i pokalen, så 4. pladsen kan blive den afgørende Europa League billet, som OB har hungret efter i en del år. Derudover har Danmark (takket være FCK) kæmpet sig op på 13. pladsen på koefficientranglist en, og dermed har Danmark 5 pladser i Europa næste år – 2 i CHL. Godt nok røg løverne ud i Europa League gruppespillet, men da Schweiz, Tjekkiet og Grækenland heller ikke har flere tilbage i Knockout runderne, så er 13. pladsen vores, og dermed skal vi i Europa i 2020/2021 – Hvis det ikke allerede bliver næste år.

Der har også været Youth Intake. En skuffende en af slagsen, hvor Torben Jacobsen var eneste brugbare mand. Desværre vil Anders Lindegaard heller ikke arbejde sammen med ham, så det bliver på egen hånd, at udviklingen skal foregå – Og Lindegaard ryger ud på røv og albuer når hans kontrakt udløber til sommer. Generelt set er talentudviklingen en svær størrelse i OB. Kevin From ligner fremtidens mand, og har også trods sine 16 år fået Superligadebut – Og scoret 2 mål i 4 kampe. Han har samtidig vagt interesse fra Everton, Schalke 04 og Leipzig, så spørgsmålet er, hvor længe den unge knægt bliver på Fyn. Han udvikler sig virkelig godt, så jeg ville uden tvivl være ked af at miste ham, men jeg kan ikke rigtig hamle op med topklubber i Europa. Det andet store talent jeg så frem til at følge var Jesper Thomsen, men den unge gut har haft 7 skader i hans første år som professionel, hvilket ikke bare bremser udviklingen, men også fremtidsmulighedern e på holdet. Når han har fået chancen har han ikke grebet den, og det ligner desværre at han ikke får udløst potentialet – I hvert fald på Fyn. Derudover har klubben to spillere jeg ikke kan blive helt klog på. Stats-wise ser de småkedelige ud, men de er stadig kun 16 år, så der kan nå at ske meget endnu. Men Kim Olsen og Ib Jensen skal ligge flere lag på, hvis de skal være med i fremtiden. Men der er også masser af tid endnu!

Slutteligt blev februar og marts brugt på at gøre den kommende sæson klar. Tverskov ville ikke være reserve, hvilket jeg respekterede og han ryger dermed på fri transfer til sommer. Hans erstatning er færøsk med en spinkel fortid i dansk fodbold, nemlig Sonni Nattestad som kommer til fra norsk fodbold for 600.000,-. Det tidlige køb skyldes at jeg havde fulgt ham længe, men flere skandinaviske klubber ville have ham på lån frem til november, hvilket jeg ikke kunne vente på. En anden tidlig aftale er Daniel Høegh, som jeg i fjerde forsøg blev enig med, og han kommer til klubben på en fast aftale fra sommer af. Dermed er det centrale forsvar allerede nu på plads. KEP, Reese, Høegh og Nattestad – Jeg er rigtig godt tilfreds!
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #54: 23 Aug 2018, 13:59 »

Nattestad har altid været en fin backup, og lækkert med Daniel der vender hjem til OB! Smiley
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #55: 24 Aug 2018, 09:38 »

Nattestad har altid været en fin backup, og lækkert med Daniel der vender hjem til OB! Smiley
Nattestad skulle meget gerne gå ind ved siden af Høegh (Eller kæmpe hårdt om pladsen med Reese). Så jeg håber da inderligt, at han er mere end bare en backup Smiley Det er altid sjovt at hive danskere hjem - specielt folk der tidligere har spillet i klubben. Jeg håbede også en overgang på at få fat i Kasper Larsen, men han er lige nu fast mand i forsvaret i Groningen, så der går nok nogle år, hvis det nogensinde bliver muligt. Men det kunne have været sjovt, at samle den gamle garde igen Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #56: 24 Aug 2018, 14:53 »

En gang Odense, altid Odense #V2.13

Sølv til Fyn
Det sender minderne tilbage til 09-11, hvor vi var førsteudfordrer til FC København, men historien synger på nye vers denne gang. Vi er end ikke i nærheden af løverne og det minder nærmere om Davids kamp mod Goliat - Og denne gang er det uden en lykkelig slutning. 1-7 hed vores målscore mod FCK i Slutspillet, men det behøver vi jo ikke rigtig at bekymre os om, når vi står med medaljer om halsen.

Vi startede slutspillet med et forventet nederlag til FCK, og det stod hurtigt klart, at kampen om medaljerne skulle foregå i Aalborg, Randers og Odense. Inden det nåede så langt, skulle en periode med 3 kampe på 5 dage dog overståes. Jeg sked hul i Pokalturneringen og sendte reserverne på græs mod Brøndby og ganske som ventet blev kvartfinalen endestationen med 1-3 på Fyn. Who cares; Profilerne var klar til weekenden. Vi kløvede FCM med 4-2 (3X Kløve), men blev dog ikke klar til søndag, hvor Aalborg slog os 2-0 - Desuden var det Aalborgs eneste sejr i Slutspillet, hvor de spillede uafgjort hele 7 gange. Efter nederlaget lykkes det os at slå både Brøndby og Randers, og vi stod med henholdsvis 3 og 4 points forspring til 3. og 4. pladsen inden de sidste 5 kampe. Her blev det kun til fire point, men med alle Randers' og Aalborgs uafgjorte, så var det nok til at sikre sølvmedaljerne - de første siden 2011. Meget symptomatisk så mødtes Aalborg og Randers i en direkte duel på 3. pladsen - vinderen kunne endda nå 2. pladsen idet jeg tabte i sidste runde til Brøndby - men de ødelagde det for hinanden med 0-0. Aalborg tog dermed bronzen på målscore, mens Randers endte uden noget om halsen. 

FC København snuppede også Pokaltitlen i et lokalderby som måtte helt ud i straffesparkskonkur rence - Jeg vil vove at påstå, at jeg kunne have været med i stedet for Brøndby, hvis jeg havde satset på kvartfinalen, men så var jeg nok ikke blevet 2'er i Superligaen. I bunden af ligaen var det kun Vejle der røg retur til 1. divisionen, hvor de bytter plads med Viborg som helt suverænt vandt rækken – Blandt andet gennem stærke præstationer af min lejesvend Mads Frøkjær (7.13).

Nyindkøbene Sebastian Stolze, Frederik Møller, Janus Drachmann og Mosha spillede alle med over 7 i snit, ligesom AK og Troels Kløve. Den unge Kevin From nåede at lave 5 mål i 10 Superligakampe, mens topscorertitlen dog gik til AK med 11 mål i 19(7) kampe, tæt forfulgt af Kløve med 10 mål i 24(5) kampe. Stolze og Eskesen lavede syv oplæg fra hver sin side, mens Grytebust sluttede sin tid i OB af med 13 Clean Sheets - 6 mindre end Robin Olsen. Økonomisk så betød kapitalindskuddet i vinters, at vi aldrig rigtig var i fare, for at falde igennem. Vi sluttede med et sæsonoverskud på 17.554.778,-, hvilket endda var markant mindre end først antaget, da klubben investerede 8.500.000,- i både trænings- og ungdomsfacilitetern e. Det betød også, at uden kapitalindskuddet, så var vi gået i 0,-, hvilket trods alt er positivt. Samlet set så er klubbens balance på 7.000.000,- og ved den nye sæson starter vi med 61.618.724,- på balancen - Og dermed er økonomien sikret for den kommende sæson, så længe der ikke går sport i transfersæsonen.

Apropos transfersæsonen, så har klubben trukket lidt af midlerne tilbage, hvilket jeg finder svært positivt. Vi har kun 14.000.000,- til overgangs summer og 5.000.000,- til lønninger - Så stadig mange penge, men mindre end hvad Thorborg flottede sig med i vinters! Hvor og på hvad pengene skal bruges på, kigger jeg nærmere på senere.
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #57: 24 Aug 2018, 16:18 »

Tillykke med 2 pladsen! Jeg ligger også og "kæmper" med FCK, hvis man overhoved kan sige det. De smadrer simpelthen bare de andre i superligaen, og stikker hurtigt af i toppen..
Logged


Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #58: 25 Aug 2018, 11:33 »

Tillykke med 2 pladsen! Jeg ligger også og "kæmper" med FCK, hvis man overhoved kan sige det. De smadrer simpelthen bare de andre i superligaen, og stikker hurtigt af i toppen..
Man skal stå tidligt op, hvis man skal hamle op med FCK.. De har endda lige erhvervet Lucas Silva fra Real Madrid med en løncheck på 14.750.000,- om året - Altså mere end 50% af hele mit lønbudget. Så hvis de bare rammer noget der minder om niveau, så er der meget langt til en Superligatitel Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #59: 25 Aug 2018, 11:50 »

En gang Odense, altid Odense #V2.14

Hvad nu?
Vi er i Europa League 3. kvalifikationsrunde . - At vi formegentlig ryger ud på røv og albuer, da vores koefficient på 5.404 er næstlavest af alle hold i 3. runde (Hvis de forventede favoritter vinder) er en anden historie, men lige nu glæder jeg mig blot over, at vi efter 8 års fravær er med til at repræsentere Danmark i Europa. Pr. 12/06-2019 er der stadig 2 måneder til det bliver aktuelt, og i stedet kigger jeg nu frem mod transfervinduet, som er åbnet her i Danmark.

Jeg må desværre erkende, at det igen i år ligger i kortene at det bliver et travlt vindue. Allerede nu ved jeg, at en hel del forlader klubben - enkelte havde jeg gerne set en aftale med, men det var simpelthen ikke muligt. Thomas Mikkelsen (Pension), Anders Lindegaard (Pension), Sten Grytebust (Kontraktudløb), Jacob Barrett Laursen (Kontraktudløb), Jeppe Tverskov (Kontraktudløb) Daniel A Pedersen (Kontraktudløb), Rasmus Festersen (Kontraktudløb) og Jonas Wind (Lejeaftale slut) forlader alle holdet. Økonomisk set åbner det op for 6,5 millioner på lønkontoen, hvilket jeg bestemt ikke er utilfreds med, men når så mange breddespillere forlader holdet, så skal der noget nyt blod til - Og derfor kommer der igen til at være gang i svingdøren i OB. - Desuden er det også småbittert at de fleste forlader uden at vi tjener på dem, men flere af spillerne faldt i niveau hen over sæsonen, hvilket jeg bestemt ikke havde forudset. Barrett, Tverskov og DAP var spillere jeg godt kunne have tjent på, hvis jeg havde vist, de ikke havde en fremtid i klubben. Dags dato (14/06-2019) ser vores trup ud som følger:


Målmænd:
Ingen. Vi råder over 18-årige Torben Jacobsen som ikke er klar endnu, og 20-årige Oliver Christensen som jeg har forsøgt at gøre klar, men som desværre ikke havde evnerne. Vi skal som minimum have en førsteholdsmålmand, men jeg overvejer også stærkt et 2. valg, og så arbejde hen imod at gøre Torben Jacobsen klar om 2-4 år. Med Grytebust's afgang, så er det transfervinduets vigtigste position.
Interessante spillere inkluderer: Martin Hansen (Ingolstadt), Jakob Busk (FC Union), Jeppe Højbjerg (Brann), Jesper Hansen (FCM), Anton Cajtoft (Hammerby/Svensk) og Viljar Myhra (Odds/Norsk).


Forsvaret:
Fra højre har Gammelby siddet solidt på pladsen - Så solidt at han som den eneste lige nu har bejlere fra Skotland og Italien. Uanset om han måtte blive solgt, skal jeg have fat i en ny mand der kan skabe konkurrence om pladsen og i tilfælde af et salg, skal jeg have fat i to. Klubben har ikke nogle talenter til pladsen, men jeg har også måtte erkende, at det ikke lige vrimler med de åbenlyse erstatninger, hvorfor et eventuelt bud på Gammelby også skal være så godt, at jeg ikke kan sige nej.

Det centrale forsvar er på plads med KEP, Reese, Høegh og Sonni. Jeg indrømmer dog, at der er spændende danskere rundt omkring i Europa som vækker min interesse - Bangsgaard, Scholz og Maxsø, mens Sanneh og Ludwig herhjemmefra også kunne være et spændende bekendskab. Skulle det ske, at der bliver byttet ud, så ligner KEP manden der siger farvel, da han er det klare fjerdevalg på positionen. Men kan man bare sådan uden videre smide sin anfører  på porten? En anfører skal jo spille hver gang, men jeg håber da at KEP har spillet sin sidste kamp - Både i virkeligheden og i mit save!

Frederik Møller har udviklet sig flot, men en lang skade sidst på sæsonen bremsede en ellers glimrende udvikling. Ligesom tilfældet er i højreside, så vil en konkurrent til positionen ikke skade, men backerne er nogle af de sværeste positioner at finde materiale til. Jeg gider heller ikke springe banken for en reserve.


Central Midtbane:
Drachmann sad sikkert på positionen som defensiv midtbane, mens Jens Jakob Thomasen, Casper Nielsen og Mosha roterede på de mere kreative pladser foran ham. Med Frøkjærs tilbagekomst og integrering i førsteholdet, så er det kun hullet på den defensive midtbane som DAP efterlod der skal lappes, og jeg har en helt specielt tysker i sigte - Quirin Moll. Han har de samme egenskaber som Drachmann, men han skal desværre arbejdes markant længere ned i løn, før aftalen kan etableres. Jeg er dog rimelig sikker på, at jeg nok skal komme i land med en eller anden aftale, for der findes en masse spændende spillere til positionen.
Nicolai Poulsen (Randers), Lasse Petry (FC Eindhoven), Marcus Mathisen (IFK Norrköbing) og Ibrahim Moro (Brøndby)


Kanter:
Højrekanten er sikkert besat af Troels Kløve, ligesom det lykkes at lave en aftale med Sebastian Stolze, således at han kommer fast til klubben, når hans kontrakt udløber til sommer. De to lavede i begge turneringen 19 mål og 13 oplæg, så jeg føler mig ganske sikker på, at min højreside er fint besat.

Venstresiden derimod, er lige nu holdets store spørgsmålstegn. Eskesen og Greve er stadig ikke vant til positionen, og selvom førstnævnte lavede 3 mål og 7 oplæg, så er udviklingen gået i stå og det er stadig noget tvivlsomt om han rigtig slår igennem. Greve er småsur over det permanente køb af Stolze (Selvom han har spillet i venstresiden i 2 år), og han er i præcis samme situation som Eskesen - Det har simpelthen taget for hårdt på dem, at skulle tilvende sig til den nye position. Jeg kigger på alternativer og Kadrii er manden der hele tiden dukker op som erstatning på problemet. Men der er også andre interessante navne i spil - Rurik Gislason (Sandhausen), Younes Namli (Zwolle), Søren Rieks (Malmö), Jeppe Okkels (Silkeborg), Nicklas Røjkjær (Viborg) og Marc Dal Hende (FCM).


Angrebet:
De mange millioner som AK kommer til at tjene, er han simpelthen ikke værd. Han skal ud af klappen til så god en pris som overhoved muligt. 16-årige Kevin From skal køres i stilling til en startplads (Var der nogen der sagde Mathias Jørgensen?), men jeg håber stadig at kunne finde en mere erfaren spiller, som han kan læne sig opad. Jeg kigger i øjeblikket på spillere som
Simon Makienok (Utrcht), Pål Kirkevold (Feyenoord/Leje), Mikael Uhre (Brøndby) og Marcus Pedersen (Trabzonspor).
Jesper Hansen har de sidste par dage flottet sig med hele tre køb - Ingen af dem med rødbedepas eller Superligaerfaring. Jeg er rystet i min grundvold. Specielt Ramon Leeuwin ser spændende ud i skrivende stund. Men sådanne køb truer jo også alt, hvad denne blog har kært.

Men de kommer også på et kært tidspunkt. Jeg er ved at få etableret mig i toppen, og Superligaens overskudslager er ikke ligeså spændende for et Top 3 hold, som et Top 10 hold. Er det gået for hurtigt? - Ja, men det kan jeg ikke lave om på nu. Istedet vil jeg forsøge at skubbe filosofien og den røde tråd i en retning, som ikke skævridder savegamet og bloggen for meget fra virkeligheden (Hvis nu OB på magisk vis skulle begynde at lave mål igen).

Pr. 1. juli tæller klubbens egen avl Daniel Høegh, Jens Jakob Thomasen og Kevin From i startopstillingen, Mathias Greve, Julius Eskesen (med ovennævte problemer) og Mads Frøkjær som rotationsspillere og AK som ønsket salg. JJT har endda ikke udviklet sig helt som ønsket, hvilket efterlader mig med kun to stærke egen avl spillere. Realistisk set går der også en 3-4 år før de resterende er ved at være klar - hvis de bliver klar. Ønsket om talenter fra Fyn hænger derfor i en tynd tråd, ligesom at spillere fra Superligaen har svært ved at styrke truppen - Og de der rent faktisk kan er typisk alt for dyre til det giver mening at købe. Så hvordan vi lige skal greje det nye OB, er en svær pille at sluge.

Jeg vil dog stadig forsøge at køb dansk eller hente tidligere Superligaprofiler hjem. Men et rent Dansk Folkeparti-hold bliver vi ikke længere. I år var der tre udlændige, og et realistisk bud vil være vi slutter på 5-6 stykker til september. Så klubbens filosofi halter lidt efter, men jeg forsøger stadig at holde den så synlig som spillet tillader - Og så har jeg også dækket min ryg, hvis det ikke lykkes..
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010