home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 409 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Flyv så højt....
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Flyv så højt....  (Læst 16870 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Flyv så højt....
« : 15 Jul 2018, 09:55 »


#0 - Intro

De fleste danske fodboldfans kender historien i Brøndby IF, lige fra klubbens guldalder op igennem 90erne til den totale nedsmeltning i årene efter Laudrup, hvor hans afløser Rene Meulensten udtalte: ”Brøndby is a very sick patient requiring immediate attention” – Og Meulensten fik ret. Og klubbens fans har virkelige fået en lektie i hvad ordene i medgang og modgang betyder.
 
Nu vil jeg ikke forsøge at bilde jer ind at jeg er verdens største BIF fan, for det er jeg ikke. BIF har dog altid været mit hold i Danmark lige fra jeg som 13-årig fældede en tåre, da Rudi Völler sænkede BIF i UEFA semifinale. Og jeg var jeg da også i en kort årrække medlem af Brøndby support, hvor jeg sammen med en kammerat rejste land og rige rundt for at følge holdet, hvor vores højdepunkt uden tvivl var da Mogens Krogh scorede i de døende minutter mod AGF i 1996.

Det er dog længe siden, at jeg var klædt i de blå gule farver og sang med på lægterne. Nu er jeg vel det, som man kalder tv fan og jeg må indrømme, at jeg ikke får set alle klubbens kampe. Jeg ser dog de fleste og har da også haft sønnen med på Brøndby stadion et par gange. Senest var vi over at se BIF mod FCN i april, en kamp hvor Wilczek nettede to gange og BIF vandt 3-1. Vi var sikre på efter kampen, at nu ville mesterskabet ende i Brøndby. Klubben vandt så ikke en kamp derefter og mesterskabet endte som bekendt på heden.

I FM har jeg aldrig haft et godt forhold til BIF og den danske liga. Jeg har altid haft svært ved at gennemfører nogle ordentlige savegames. Det lykkes dog med mit eget projekt Lillebaelt FA og med en blog og savegame med samme udgangspunkt som denne, nemlig Flyv så højt, som vinger bær'.
« Seneste Redigering: 16 Jul 2018, 13:40 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #1: 15 Jul 2018, 11:41 »

Spændende med en blog fra det danske og specielt valget af Brøndby, som virker utrolige spændende i tiden, med en trup fyldt med spændende spillere..

Glæder mig til at følge med i dit save...


Iøvrigt, et rigtig lækker banner du har fået dig..  Thumbs Up

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #2: 15 Jul 2018, 11:51 »

Er stor Brøndbyfan og spiller næsten udelukkende med dem i FM, så jeg læser med, specielt når det kommer far dig Wester! :-)
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #3: 15 Jul 2018, 15:24 »

Tak Smiley

Glæder mig også til at se hvad BIF har at byde på. Som udgangspunkt er truppen som designet til min taktik. Så jeg forventer hurtig dominans i DK.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #4: 15 Jul 2018, 15:39 »


#1- Målsætning

Min erfaring fortæller mig at man lynhurtigt kommer til at dominere i Superligaen, derfor er ambitionerne for savegamet bundet op på europæisk succes. Målsætningen er derfor at vinde det danske mesterskab hver eneste sæson, derefter kvalificere holdet til Champions League gruppespillet også helst hver sæson og så på et tidspunkt gå videre fra gruppespillet. Hele målet er at skabe et hold som kan gå videre fra gruppespillet. Den store drøm er selvfølgelig at nå endnu længere men chancen for det lykkes, den er ikke stor. Jeg går sikkert kold i savegamet inden det er en mulighed.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #5: 16 Jul 2018, 11:42 »


#2 - Taktikken

Jeg nævner, at truppen er som designet til min nyeste taktik. Det er en taktik, hvor jeg vil have rigtig mange løb på længdegraderne. Hele grundideen er, tre offensive spillere som tager løb omkring en stærk targetman på toppen der kan holde i bolden. En Shadow Striker og to Inverted Wings skal tage de løb omkring min targetman.

I sit udtryk minder taktikken om en klassisk 4-4-2 med en targetman på toppen, wings og så en poacher. Jeg kan dog ikke rigtig finde ud af, at få 4-4-2 til at virke med mindre jeg spiller defensivt og meget kompakt men det ønsker jeg ikke. I en almindelig 4-4-2 mister jeg kontrollen over de to mellemrum. Altså rummene mellem mit forsvar/midtbane og midtbane/angreb. Derfor spiller jeg med en skyggeangriber/Shadow Striker i stedet for en poacher. Med Inverted Wings som krydser ind i banen lidt som en Inside Forward, så er det mine backs der holder bredden og skal slå indlæg. Med en Target Man og de tre spillere der tager offensive løb på længdegraderne, så fylder jeg feltet godt op.

Til at designe det hele har jeg valgt min favoritrolle, Roaming Playmaker, som bare fungere helt genialt i FM. En blanding mellem den hårdtarbejdende Boks til Boks, den dybe og en fremadrettet playmaker. Han skal hele tiden gøre sig spilbar overalt på banen. Det er også en af grundene til, at han tager sit udgangspunkt på DMC positionen. Han skal fører bolden frem som en dyb playmaker og derefter forvandle sig til en fremadrettet playmaker længere fremme. Hans arbejdsradios er som en Boks til Boks spiller og han skal sammen med min ”6’er” dominere rummet af mellem mit forsvar og midtbane samt designe spillet i ”Smørhullet”.

Jeg bruger som altid Flexible Team Shape som fundamentet og jeg skifter mellem tre mentaliteter, Attacking, Standard og Defensive. Jeg har tilføjet lidt holdinstruktioner som går igen i alle tre mentaliteter. Udtrykket skal være kreativt, stor bevægelighed og et massivt pres. Så jeg har tilføjet med Be More Expressive, Roam From Positions og Close Down More. Jeg har dog valgt, at min bagkæde skal presse en smule mindre, så det ”kun” er mit midtbane og angreb der presser ekstra.

Jeg skifter dog tempo og pasningsstil alt efter hvilken mentalitet jeg bruger. Når jeg spiller Attacking, så sætter jeg tempoet lidt ned, da tempoet i Attacking er meget højt, så ved at sætte det lidt ned med Lower Tempo så finder jeg en lidt bedre balance, hvilket også er grunden til jeg bruger Shorter Passning i Attacking. I Standard har jeg ikke ændret og spiller med standard. Når jeg så går defensivt, så er det med Higher Tempo og More Direct Passing. Overordnet set betyder det, at Tempo og Passning er det samme i alle tre tilgange, hvor jeg rammer en ganske fin balance.

Jeg bruger samme formation og roller i både Attacking og Standard men skifter formation i Defensive. Det er min taktik når jeg skal køre et resultat hjem. Ens for alle tre tilgange er bredden i spillet, her har jeg tilføjet Look For Overlap, da jeg gerne vil have mine backs til at gå på ydersiden af mine Wings og søge de indlæg. Det er også grunden til, at jeg ønsker mere bredde i spillet og har tilføjet Play Much Wider. Jeg også tilføjet nogle instruktioner til mine back, så de holder sig bredt.
« Seneste Redigering: 16 Jul 2018, 13:40 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #6: 16 Jul 2018, 13:37 »


#3 - Farvel Pukki

Jeg har ikke de store forventninger til holdet i efteråret. Målet er ikke at tabe for meget terræn i toppen af ligaen. Taktikken skal lige spilles ind og spillerne skal danne relationer før mine forventninger til holdet stiger. Målet er mesterskabet men tingene skal lige bygges op først. Jeg forventer det store ryk kommer i forårssæsonen og i mesterskabsslutspil let.

Jeg har fået en rigtig fin start som Brøndby manager. Cork City blev nemt slået i EURO Cuppen med samlet 5-1 og i næste runde venter Haugesund. Jeg fik også en rigtig god debut i Superligaen, hvor jeg på hjemmebane tog imod FCM. Det blev ikke ligefrem noget festfyrværkeri af en kamp. Jeg vandt dog 1-0 og jeg var især tilfreds med min defensiv, som holdte FCM fra at have et skud indenfor rammen.

Sværeste beslutning her i starten har været omkring Teemu Pukki. Han gjorde det klart, at han ikke ville forlænge sin kontrakt, der udløb sommer 2018. Pukki havde jeg ellers tiltænkt en vigtig rolle på holdet og en af dem som skulle tegne det nye Brøndby. På den ene side kunne jeg beholde ham og have en angriber med store kvaliteter men risikere han smuttede på en free transfer. Det ville betyde, at jeg skulle ud og bruge penge på en ny angriber. På den anden side kunne jeg sælge ham og så bruge pengene på nye spillere nu og her. Jeg valgte det sidste. Jeg solgte ham på 1,2 mio. £ til Sampdoria. Pengene en del af pengene blev brugt på nye spillere. Resten er gemt til senere brug.
« Seneste Redigering: 16 Jul 2018, 13:40 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #7: 17 Jul 2018, 08:57 »


#4 - Truppen

Datoen er 6. august og i dag skal jeg møde FCK på hjemmebane. For et par dage siden slog jeg Haugesund, så jeg er videre til playoff. I EURO Cuppen. Her skal jeg møde AC Milan, så det bliver nok ikke til mere europæisk fodbold derefter. Der er stadig godt en måned af transfervinduet men jeg håber det bliver en stille måned, for jeg er meget tilfreds med den trup jeg står med. Den bør kunne vinde Superligaen.

Jeg kommer ikke med en masse SS af spillerne. Så hvis man ønsker et bestemt SS, så bed om det. Jeg kommer med SS, når jeg syntes, at det er relevant f.eks. når der kommer nye spillere i truppen eller unge spillere som gennemgår en stor udvikling. Jeg gider simpelthen ikke det hav af SS hver sæson.

Jeg har en rigtig fin start 11’er og en B-kæde med mange unge talenter. Jeg er meget tilfreds med bredden, hvor jeg har to spillere til hver position. Det burde være mere end nok til Superligaen. Jeg har nemlig ikke det store fokus på europæisk fodbold i den første sæson. Det handler først om at vinde mesterskabet og så jagte Champions League.

Jeg har hentet to nye spillere ind. Jeg har hentet venstre backen Andreas Poulsen i FCM for 350k £. Planen er, at han skal overtage pladsen fra Jung når hans lejekontrakt udløber med mindre jeg kan få lejekontrakten forlænget eller købe ham. Den anden nye spiller er Benjamin Hvidt som skal dække 6’er positionen som back up for Nørgaard. Jeg betalte AGF 550k £ for Hvidt.

Som I kan se, så er begge spillere meget unge. Jeg har ikke nogen transferregler hvad det angår men jagter selvfølgelig altid unge talenter og gerne danske talenter. Jeg har dog ikke noget mål med at skabe et hold af helt unge talenter. Jeg henter ligeså gerne etableret spillere men de koster som regel en del mere og de penge har jeg ikke pt.
« Seneste Redigering: 17 Jul 2018, 17:25 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #8: 17 Jul 2018, 15:30 »


Den anden nye spiller er Benjamin Hvidt som skal dække 6’er positionen som back up for Nørgaard. Jeg betalte AGF 550 mio. £ for Hvidt.


Fuck han var dyr   550 mio £   ??     Wink
« Seneste Redigering: 17 Jul 2018, 15:33 af Brodtgaard » Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #9: 17 Jul 2018, 17:25 »

Fuck han var dyr   550 mio £   ??     Wink

 funny

Ja så forstår jeg bedre at der er minus på kontoen...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #10: 17 Jul 2018, 21:01 »

Inflationen i fodbold er gået for vidt !
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #11: 18 Jul 2018, 09:45 »


#5 – Dilemmaer

Det har ikke været nogle sjove første måneder i Brøndby. Sportsligt er det ikke helt gået som håbet og forventet. Resultaterne i Superligaen har været alt andet end godkendt. Hvad der er endnu værre er, at spillet har været håbløst. Jeg skaber intet og de andre hold kommer alt for nemt til chancer. Samme opskrift hver eneste gang. En lang bold frem og så en angriber der løber frit mod mål. Jeg bliver sindssyg af sådan noget. Hader det Kick&Rush lort!

Det hele stiller mig i et par dilemmaer. Jeg kunne selvfølgelig ændre rent taktisk og stille mig længere tilbage og lukket hullet bag mit forsvar og så spille med på samme taktik. Lange bolde frem. Det vil jeg simpelthen ikke. Jeg nægter! Jeg vil spille med høj kreativitet, stort pres og mange offensive løb. Jeg tager hellere en fyreseddel end giver køb på min fodboldfilosofi.

Når jeg spiller med min bedste start 11’er, så er spillet ok og jeg får point på kontoen men når jeg bruger mit rotationssystem, så taber jeg. Kvaliteten hos de unge spillere i B-kæden er ikke god nok endnu. Deres potentiale er stort men nuværende evner er langt fra det niveau der kræves.

Så jeg kunne selvfølgelig bare spille med start 11’eren men så ryger spilletiden til de unge. Hvis de skal nå deres potentiale, så kræver det jo spilletid. Så lige nu bøvler jeg med. Taktiske ændringer og gå på kompromis med min tilgang og dilemmaet mellem jagten på resultater på bekostning af talentudvikling.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #12: 19 Jul 2018, 10:02 »


#6 – Tillykke til FCK

Jeg fik vendt den nedadgående kurve og stod med seks sejre og en uafgjort i de seneste syv kampe. Moralen på holdet var god og spillet begyndte så småt at flyde. Så jeg var ikke uden selvtillid, da jeg skulle møde FCK på udebane. En ret vigtig kamp for med et nederlag, så ville FCK skabe så stort et hul, at mesterskabet mere eller mindre allerede ville ende hos løverne. En sejr så ville der stadig være håb.

FCK vandt kampen og fuldt fortjent. Jeg havde ikke et eneste skud indenfor rammen og så kan man i hvert fald ikke vinde noget. Så nu er FCK så langt foran i Superligaen, at jeg får svært ved at se hvem der skulle kunne hente dem. Nu er min målsætning sølvet, hvilket ikke ligefrem var planen og slet ikke så tidligt på sæsonen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #13: 19 Jul 2018, 10:36 »


#7 – Vind eller forsvind

Et nederlag på udebane til Silkeborg. Dagen efter blev jeg indkaldt til møde. Dagsordenen: Min fremtid som manager. Bestyrelse var ikke tilfreds med resultaterne og det kunne jeg kun give dem ret i. De ville dog give mig 5 kampe mere til at vende tingene.

Nu røg mine principper om talentudvikling. Nu skulle der vindes fodboldkampe, så de stærkeste skulle på banen. De unge 16-18 årige spillere måtte se på imens de voksne skulle vende skuden. Så kunne talentudvikling vente, til holdet forhåbentlig stod i en stærkere position. Nu handlede det ikke om deres fremtid men min egen.

Det er efterfølgende blevet til to sejre, en sejr ude mod Sønderjyske og en hjemmesejr over AGF. Så en smule af presset er væk og holdet kan tage på vinterpause med en god fornemmelse. Presset er dog stadig på, så det er vigtigt, at jeg får en god start efter pausen. 
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Flyv så højt....
« Svar #14: 19 Jul 2018, 11:13 »

Min erfaring fortæller mig at man lynhurtigt kommer til at dominere i Superligaen


Man skal passe på med at jinxe det hele på forhånd..   Wink

Men en dejlig simpel og lækker blog.. Spændende at se om du kan holde bestyrelsens pres væk og begynde at skabe nogle mere positive resultater. - men også lidt fedt med en blog, hvor alt ikke bare kører på skinner med det samme..  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010