Taktikken til succes og første udtagelse Så er det ved at være tid til min første kamp som landstræner for Sverige. Taktikken kommer til at være en 4-3-1-2, da jeg syntes vi har mange gode spillere centralt, gode angribere og jeg vil meget gerne spille med en OMC, hvor vi har en fantastisk spiller i Forsberg, som forhåbentligt er Sveriges nye stjerne.
Målmand:På mål er førstevalget gået til
Robin Olsen, som til dagligt spiller i FCK. Han har spillet 12 betydende kampe i år, hvor han har lukket 5 mål ind. Derfor bliver han også førstevalget til de første 2 kvalifikationskampe
. Bag ham har jeg udtaget
Johan Dahlin og
Karl-Johan Johnsson. Alle 3 keepere er næsten på samme niveau, så udfaldet på førstekeeperen er gået til den stærkeste ved udtagelsen. Udover dette, så er Robin og Karl-Johan 27 år og Johan er 30 år, så Johan kommer nok ikke til at blive førstevalg, medmindre han går det fantastisk i Malmø.
Højre Back:Som starter finder vi
Mikael Lustig, som er en rutineret herre på det svenske landshold. Han er på et niveau højere end de andre kandidater til pladsen, og derfor kommer han nok til at være starter et stykke tid. Efter ham er det pt.
Johan Larsson, som til dagligt spiller i Brøndby. Hvis han skal have forhåbninger om spilletid i de store kampe, så skal han øge sit niveau.
Venstre Back:Her finder vi en af de største talenter i svensk fodbold. Dette er
Ludwig Augustinsson, og han er en af de spillere jeg har størst tiltro til i fremtiden. Til at støtte ham er
Martin Olsson, som næsten har det samme niveau som Ludwig. Hvis han ikke slår til, så vil Martin være der med hans rutine. Til denne landsholdssamling kommer Martin dog lidt småskadet, og derfor må han nok se med fra bænken i første kamp mod Holland, men kan måske gøre sig gældende i kampen mod Luxembourg.
Center Frosvar:Til denne position har jeg udtaget 4 spillere. Som startere findes der både den unge
Victor Lindelöf og den rutinerede
Andreas Granqvist. Disse vil nok danne par indtil slutrunden, da Victor kan læne sig lidt op af Andreas. Når Andreas begynder at blive lidt for gammel og langsom, så er
Pontus Jansson manden som banker på. Med hasn 24 år, så er der mange gode år i ham endnu, og han har allerede niveauet nu til at kommer på plads i startopstillingen. Den sidste plads gik til
Emil Bergström, som også er ung og har gjort det godt for hans klub.
Central Midtbane:På den centrale midtbane er der udtaget mange spillere, da der er hele 3 pladser som skal dækkes. Til startpladserne findes
Jakob Johansson,
Albin Ekdal og
Alexander Fansson. Disse har alle gjort det godt for deres klubber, og derfor er de at finde i startopstillingen. På denne position har jeg mange spillere med næsten samme niveau. Som erstatning til disse er der
Oscar Lewicki og
Karim Mrabti. Oscar har et godt niveau og er meget tæt på startopstillingen. Mrabti har spillet fantastisk for Djursgårdens, og derfor får han en chance. Han kan også spille på den offensive midtbane.
Offensive Midtbane:Her findes holdets bedste spiller.
Emil Forsberg er manden, som skal stå i lyset af Zlatan, og han skal fører æren videre. For at aflaste ham, hvis han skulle få en lille skade eller andet, så har jeg udtaget
Jiloan Hamad, som normalt er fløj, og han kan derfor gå ud og spille der, hvis formationen ændres. Udover ham er der
Sam Larsson, som også er fløj, men er ganske habil på den offensive midtbane.
Angriber:Her har jeg udtaget 3 spillere. De 2 bedste er den gamle målræv,
Marcus Berg, og den unge ballademager
John Guidetti. Disse to kommer til at danne makkerskab oppe foran, og det er dem som skal scorer vores mål. Til at erstatte dem er
Christoffer Nyman, som lig nu har scoret 4 mål i 4 kampe for Braunschweig, og derfor er kan blevet udtaget foran Alexander Isak, som er manden der skal overtage angrebspladsen for Zlatan.
Andre:Jeg har også valgt at udtage
Nicklas Bärkroth, som er fløj. Han er med, hvis vi laver et systemsikfte til 4-2-3-1, men ellers kommer han ikke til at have den store indflydelse på truppen.