home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 255 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2018
| | | | |-+  Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen slutningen nærmer sig
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen slutningen nærmer sig  (Læst 15422 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen slutningen nærmer sig
« : 01 Apr 2018, 18:18 »










HSV.
Tysklands 2 største by Hamborg ca. 165 km fra den dansk - tyske grænse, har som den enste tyske by, haft et fodbold hold med i den bedste tyske række Bundesligaen siden den blev grundet i 1963.
Klubben har vundet ligaen 3 gange første gang i sæsonen 78/79 og senere i sæsonnerne 81/82 og 82/83, siden er det blevet til sølv og bronze som de vandt i sæsonen 05/06, 05/06 sæsonen var debut sæsonen til en ung knægt fra holland, Rafael Van der Vaart.
Klubben har også haft glæden af spillere som Ruud van Nistelrooy, Kevin Keegan, Felix Magath og Uwe Seeler.
Der har også været Danske spillere som, Thomas Gravesen, Stig Tøfting, Michael Gravgaard og Christian Nørgaard.


Historie.
På deres hjemmebane Volksparkstadion, kører uret som tæller klubbens år, dage, timer, min og sekunder i Bundesligaen og den 18/2-2018 stod uret på 54 år 177 dage 00 timer 28 minutter og 33 sekunder.

Som sæsonen ser ud lige nu, ligner HSV en sikker nedrykker og dermed bliver uret nok nulstilt til sommer, men men men de seneste sæsonner har klubben leget meget med ilden og alligevel har kunne klare skærene og redde sig fra nedrykning.

Klubben har potentiale til meget mere og det potentiale vil jeg forsøge at udnytte og her i denne blog vil jeg fortælle min og klubbens nye historie.
Håber at alle læsere får nogle gode dage, timer, minutter her i løbet af april, til mine med deltagere knæk og bræk må den bedste vinde.


« Seneste Redigering: 25 Apr 2018, 21:33 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen
« Svar #1: 01 Apr 2018, 18:24 »

« Seneste Redigering: 25 Apr 2018, 21:29 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen
« Svar #2: 02 Apr 2018, 20:52 »









Pre Season.
Sæsonen er nu startet og det hårde arbejde er begyndt, da jeg var til introduktions samtale med klubben lagde de meget vægt på at styrke fremtiden for klubben med unge talenter gerne fra egen akademi, men også køb.

Talenterne var også første prioritet, første rigtig dag på kontoret, der er blevet ryddet op på U19 og U21  nogle spillere er blevet fritstillet hvor andre er blevet sat til salg og så er det dem som er rykket op på førsteholdet.

Herfra var fokus på at få solgt nogle af de spillere som ikke ville være i klubben, og forberede truppen på den kommende bundesliga sæson. Der kommet nye spillere til og nogle har forladt klubben.

Træningskampe
var der 3 stk af mod Reims, Man City og Chelsea, de 3 kampe blev brugt på at få taktikken spillet lidt ind og finde den optimale start 11´er, første officielle kamp var i den tyske pokal turnering, her var modstanderne Bonn et holdt som vi uden problemer skal slå, vi fik da også en sejr på 3-2 efter forlænget spilletid hvor vi var foran 2-0 til halveg, Bonn score på et straffe i 63 min og i 91 min udligner de, dog får vi scoret i 109 min og holder den hjem der fra.
Kampene mod BMG og Hannover lignede meget hinanden hvor vi tidligt kommer bagud men kommer stærkt igen.


« Seneste Redigering: 02 Apr 2018, 20:58 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen
« Svar #3: 05 Apr 2018, 17:22 »



En svær start
Som over skriften antyder, så har de første 10 kampe ikke været noget at råde hurra for, det har været svært at få holdet til at spille sammen, både på banen men også udenfor banen, i omklædnings rummet har der dannet sig 5 forskellige klikker, og dette kan ses på banen.

Den interne splid har fået mig til at gennemgå truppen, igen og her er jeg kommet til den konklusion at der er spillere som skal væk til Januar, hvis klubben skal overleve denne sæson.

Efter de første 10 kampe ligger vi på sidste pladsen, dog har vi kun 3 point op til den rigtige side af nedrykning og 9 point op til Europa, tror dog ikke det bliver en realitet.

Håber at de sidste 2 kampe kan give et lille spark i R.... på mine spiller så vi kan få sat nogle gode resultater sammen over de næste 5-8 kampe og kravle opad i tabellen.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen
« Svar #4: 05 Apr 2018, 18:04 »










Den valgte taktik, er baseret på måde jeg som manager gerne vil spille på og det spiller materiale jeg har til rådighed.

Normalt spiller jeg en 4-4-1-1 eller den klassiske 4-4-2, men her har jeg valgt en 4-2-3-1 formation, på baggrund af min assistents anbefalinger og så har jeg i min trup ikke nogle spillere der kan spille ML/MR, dog har jeg mange som kan spille AML/AMR.

I det jeg har nogle okay gode offensive fløje, har jeg forsøgt mig med at gøre så meget muligt brug af dem som muligt. Vil gerne have min fløje til at komme til baglinjen og derfra lave indlæg, enten høje eller lave baseret på hvilken modstander vi skal spille i mod.
Den offensive midt, er min mellemrums spiller han ligger mellem modstandernes forsvar og midtbane, her er meningen at han skal gøre sig spilbar holde fast i bolden og derfra sætte angreb op sammen med den fremskudte playmaker på den centrale midt.
Den sidste centrale midt er en defensiv balance spiller, Offensivt ligger han og samler løse bolde op og hurtigt aflevere bolden til en medspiller.
Begge backs har deres primære rolle i defensiven, dog vil jeg gerne have dem op og støtte angrebet, når det er muligt, enten med overlab 1-2 afleveringer eller dybe indlæg. 

Har valgt disse hold instruktioner.
- Højre Tempo
- Spil bredere
- Offside-fælde
- Afskær målmanden for at spille bolden kort
- udfordre forsvarsspillere
- Press mere

Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen i Krise !!
« Svar #5: 05 Apr 2018, 18:09 »



Krisesens natur.
Krise er overskriften i alle de tysk aviser, og med god grund i de sidste 10 liga kampe er det blevet til 9p ud af 30 mulige, 5 kampe tabt 2 sejre 3 udafgjorte og et spil på banen som ikke hænger sammen.

Spillet på banen er det dog ingen der er interesseret i, selv end ikke aviserne og spillerene tænker kun på af brokke sig over dårlige resultater og hvorfor de ikke får førsteholds kampe i stedet på at fokusere på hvad de kan gøre for at resultaterne bliver bedre, og hvad de kan gøre så de kan spille kampe.

Det har givet drastiske konsekvenser i forhold til nogle spillere, i det spiller som Douglas Santos, Nicolai Müller, Christian Mathenia og Lewis Holtby er blevet solgt.
4 første holds spillere som hellere ville brokke sig, i stedet for at kæmpe for klubben.

I det 3 af de 4 solgte spillere var stamspillere måtte vi ud og finde nogle erstatninger og her søgte jeg efter nogle sultne spillere som ville kæmpe en vis del ud af bukserne for at klubben ville blive i Bundesligaen, for ja klubben er i krise og nedrykning bliver varmere og varmere.


Næste update torsdag d.12/4-2018

« Seneste Redigering: 09 Apr 2018, 19:12 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen i Krise !!
« Svar #6: 09 Apr 2018, 19:13 »

.
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen i Krise !!
« Svar #7: 09 Apr 2018, 22:50 »

Hold da op jeg er chokeret over hvor dårligt det går dig bevares vi ved alle det står skidt til irl og nok også i fm men så skidt havde jeg ikke regnet med
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen i Krise !!
« Svar #8: 10 Apr 2018, 12:11 »

Det går ganske vist ikke for godt, men jeg finder det faktisk mere spændende. Hvordan kæmper du dig tilbage herfra? Hvilke tanker gør du dig? Det er jo det her som der er mange der sikkert oplever, men ikke deler offentligt. Jeg venter i hvert fald i spænding!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen i Krise !!
« Svar #9: 10 Apr 2018, 14:11 »

Hold da op jeg er chokeret over hvor dårligt det går dig bevares vi ved alle det står skidt til irl og nok også i fm men så skidt havde jeg ikke regnet med

det har også overrasket mig, spiller for spiller er de gode nok til bundesligaen, men som hold!! har ikke prøvet dette før i FM

Det går ganske vist ikke for godt, men jeg finder det faktisk mere spændende. Hvordan kæmper du dig tilbage herfra? Hvilke tanker gør du dig? Det er jo det her som der er mange der sikkert oplever, men ikke deler offentligt. Jeg venter i hvert fald i spænding!

Personligt så har jeg haft FM spil stop, men det her har da fået lysten til at spille helt op igen.  Smiley
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen i Krise !!
« Svar #10: 12 Apr 2018, 18:51 »



What the F....

hmm jeg ved ikke hvad jeg skal sige, hele sæsonen har været rodet og vi har spillet mega ringe, det fik mig som skrevet her før, at skifte ud i truppen.
Udskiftningerne i truppen medfulgte også en taktisk ændring, er gået fra en 4-2-3-1 til en 4-5-1 formation, grunden til dette er at være mere i defensiv kontrol centralt på banen og det har givet pote, var sikker på at vi ville rykke ned, men pga en ekstrem god slutspurt skaffede vi 20p i det sidste 14 kampe.


Efter 34 kampe har vi 36p hele 7p foran Stuttgart som tager sig 18 pladsen, 17 pladsen fik vores evige rivaler fra Bremen, deres sidste 14 kampe var lige modsat vores her endte de med at tabe de sidste 8 kampe, playoff pladsen endte BMG på, de endte med at vinde samlet over Union Berlin.


At vi undgik nedrykning, var ikke den største overraskelse, nej det var den tyske pokalturnering som jeg og klubben slet ikke havde fokus på indtil vi lige pludselig stod i semifinalen mod Wolfsburg.

Wolfsburg var grunden til at jeg lagde mærke til pokalen, i det vi havde 2 kampe i træk mod dem, men af de 2 kampe var kampen i ligaen den hvor fokuset var, for vi skulle bruge de point, men men men vi endte med at vinde begge kampe med en målscorer på 9-1.

En finale !! fedt nej ikke fedt for vi var ikke sikret overlevelse og kampen efter pokal sejren i semi finalen tabte vi mod Hoffenheim, så pokal finalen blev igen skubbet om bag i køen. Vi skulle helt hen til efter den sidste kamp mod Bayern før vi var sikret, et år mere i bundesligaen.

Finalen var mod RBL som vi havde tabt til 2 gange før i ligaen, og det anden bedste hold i denne sæson i bundesligaen, vi gik ind til kampen i stærkeste opstilling, dog havde jeg ikke regnet med en sejr, 4-2 blev resultatet, hvor vi var bedst i den afgørende situationer, noget som vi i hele sæsonen har været specielt gode til.

Pokal mestre.... så euro league der er meget arbejde foran os nu, både på og udenfor banen.



næste update Lørdag d 14/4-2018 med et par overraskelser  Wink

« Seneste Redigering: 12 Apr 2018, 18:54 af szukizek » Logged


b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen skal spille Euro League
« Svar #11: 13 Apr 2018, 08:26 »

Det var da en sikker midtplacering langt fra nedrykning, slet ikke dumt! Smiley
Og flot flot sejr i pokalturneringen, lækkert! Giver forhåbentligvis lidt penge at komme i Europa.
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen skal spille Euro League
« Svar #12: 14 Apr 2018, 21:53 »



Anden sæson

Spillerene er nu taget på ferie, nogle af dem med en besked om at de nok ikke kommer tilbage til klubben, og andre tager en fortjent slapper efter en hektisk sæson.

Bestyrelsen har endelig fast sat det nye budget, for sæsonen 18/19, efter den kommercielle opdatering som ser nogenlunde ud, håber det bliver bedre i den kommende sæson.

På transfer siden har der været lidt grus i maskinen, og normalt er det ikke altid godt, men denne gang har det haft en positiv side, i det alt handel for klubben blev suspenderet da der ver en konsortium som havde lagt et bud på klubben.

Dette varede 10 dage før den nye bestyrelse meddelte at de havde overtaget klubben.


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen skal spille Euro League
« Svar #13: 17 Apr 2018, 23:08 »



Oprustning til Euro League

Transfer vinduet er lige lukket og ja der er sket lidt, i det vi som sagt skal ud i det dejlige europa og spiller bold mod nogle af de lidt større hold, så er der kommet lidt nyt blod ind på holdet.

Det primære mål var at styrke angrebet, samt at skabe mere konkurrence på midtbanen, i det jeg vidste hvad vi manglede og hurtigt fik solgt nogle spillere, her tog vi turen til Atalanta i den italienske serie A, de havde lige sikret sig overlevelse.
Spilleren som jeg godt kunne tænke mig her var Andrea Petagna han var utilfreds med klubbens placering og ville væk, hvilket var vores held.

Det samme kan man også sige om Munir et røverkøb udenlige, Barcelona var endt på 3 pladsen, de havde lige fået en ny manager og her var han blevet siet fra.
Et angreb bestående af Andrea Petagna, Munir og vores egen Bobby Wood, 3 forskellige typer til angrebet, tror det bliver rigtig godt.

Midtbanen her ønskede jeg mig en enkelt spiller mere til de centrale pladser, og da jeg tjekkede de forskellige ligaer så jeg at Southampton, endte på 18 plads, á point med Huddersfield men dårligere målscorer, så de skulle ned i Championship.

Det endte med at Pierre-Emile Højbjerg efter 2 sæsoner i England, igen flytter tilbage til Tyskland dog denne gang skal han rykke ud for HSV. Han endte dog ikke med at blive den eneste Sergi Samper var også blevet siet fra i Barcelona og ja nu er han HSV spiller.

I forsvaret solgte vi vores ene backup spiller, og det resulterede i at vi kun havde 3 centrale spillere samt Gideon Jung dette synes jeg var lidt for risikabelt samt så synes jeg han er bedst på den defensive midtbane, så derfor tog jeg til Stuttgart, som lige var rykket ned i 2 Bundesligaen.

Her var den unge franske midtstopper Benjamin Pavard efter han var blevet spejdet, fløj han hurtigt til tops på min ønskeliste, han var dog i starten ikke nem at hente, men 3 gang er lykkens gang, de første 2 forsøg glippede på købsprisen, men da han først blev utilfreds og ville væk, gjorde Stuttgart ikke meget modstand mere.

Et meget tilfredsstillende transfer vindue hvor vi har brugt 10 Mil mere end det vi har solgt for, men idet der er blevet flyttet penge over på løn budgettet har vi ca 40 Mil tilbage at købe for.

- Brugt 275 Mil
- Solgt 265 Mil

Holdet er nu klar til den kommende sæson, som også har givet nogle taktiske ændringer, den nye taktik er en 4-4-2 asymmetrisk, den får i mere at se til senere, kan dog sige at den skal indspilles.
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Hamburger Sport-Verein - Die Rothosen skal spille Euro League
« Svar #14: 17 Apr 2018, 23:19 »

Slagkraftigt mandskab du har fået banket sammen, mon ikke top 4 er målet ?
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010