home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 210 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Boxx og Broen - Britain's got talent!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Boxx og Broen - Britain's got talent!  (Læst 32023 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #15: 08 Apr 2018, 19:27 »



BRITAIN’S GOT TALENT – Broen13

FØRSTE HALVÅR
Så kom jeg igennem det første halvår og de to transfervinduer, og nu er det tid til en status fra det nordlige England.

OPSTARTSVANSKELLIGH EDER

Vi er startet med at have lidt svingende resultater, men heldigvis ikke en masse nederlag – vores største problem har været at vi ikke kan lukke kampene, så vi spiller en del uafgjorte kampe, som jeg helst så vi vandt. Dertil skal dog retfærdigvis siges at jeg har vaklet lidt mellem det taktiske oplæg, da jeg jo gerne vil have så mange af mine offensive spillere med, men også bliver nødt til at tænke på den defensive organisation. Det har betydet at jeg har spillet 4-2-3-1, 4-3-3, 4-5-1, 4-1-1-4, men er nu endt med en 4-4-2 diamant. Det har desværre betydet at mange af de offensive spillere ikke får så meget spilletid, men jeg satser på at ændre denne tilgang til næste sæson, når jeg har lidt mere mulighed for at præge min trup.

FREMHÆVEDE RESULTATER

Af nævneværdige resultater indtil nu er der et par stykker jeg lige vil fremhæve. Først og fremmest så er første titel på CV’et i hus – en sen 1-0 sejr (95’ min – Chris Smalling) over Real Madrid i Super Cuppen, efter en meget lige kamp hvor vi delte procenterne imellem os og begge hold havde 12 skud mod mål.

Første kamp i Premier League var på udebane på Anfield Road, og det skulle blive en seværdig kamp – vi tabte 5-4 – så var vi ligesom i gang!

Af vigtige resultater i PL vil jeg fremhæve 1-0 sejren over Manchester City efter selvmål af Ilkay Gündogan i syvende spilminut, på et tidspunkt hvor City havde spillet 9 kampe uden at tabe. Vores sejr over dem betød at de ikke kunne holde momentum, og i skrivende stund ligger de ned som nummer 5. Herudover er vores udebanesejr over Tottenham på 2-1 også ret vigtig for mig i dette save, når nu det er selvsamme Tottenham jeg kæmper imod i challengen!

Sidst men ikke mindst bliver jeg nødt til at fremhæve et resultat fra CL. Vi blev trukket ud sammen med Anderlecht, Leipzig og Barcelona, og hjemmekampen mod sidstnævnte skulle gå hen og blive historisk. Årsagen til dette var at der blev scoret hele 12 mål i kampen, heraf fire af netop tilbagevendte Zlatan! Vi fulgtes ad indtil pausen hvor der stod 4-3 og Barca fik udlignet umiddelbart efter pausen. Men så så vi os ikke tilbage derfra og vandt kampen 8-4! Jeg har aldrig oplevet noget lignende mellem to så store klubber, så jeg blev ret så overrasket over at det kunne blive ved!

PRÆSTATIONER I DIVERSE TURNERINGER

Carabao Cup: Vi er i finalen mod Tottenham, efter at have slået Liverpool ud i semifinalen med en samlet 5-0 sejr over to kampe.
FA Cup: Vi er i femte runde mod Watford, efter at have slået Fulham og Shrewsbury ud.
Europæiske Super Cup: Blev som tidligere nævnt vundet over Real Madrid
Champions League: Vi er gået videre fra vores pulje som nummer 1, og nu er vi så blevet parret op mod PSG, efter at Barcelona på mystisk vis (læs: SønderjyskE) tabte 1-0 på hjemmebane til Leipzig og derfor skal møde mindre mægtige Shakhtar Donetsk.
Premier League: Som sagt havde vi lidt opstartsvanskelligh eder, men vi har efterhånden fået bedre styr på taktikken og er på nuværende tidspunkt ubesejrede i ti kampe i træk (hvilket gav en titel som månedens manager i Januar). Det rækker til en førsteplads efter at vi i sidste kamp hoppede over Chelsea da vi vandt over Watford, og de spillede uafgjort med West Brom.

TRANSFERVINDUER

Nu til det spændende (synes jeg selv) – vi har jo opstillet nogle regler for hvordan vi skal agere på transfermarkedet, og det giver nogle udfordringer for en klub som Manchester United, som konstant er linket sammen med diverse store spillere. Da det er en nationaliseringscha llenge, så giver det jo ikke meget mening at hente spillere af anden nationalitet end engelsk. Når vi derudover skal holde os til spillere under 21 i første sæson, er det altså de færreste spillere der kan gå direkte ind og forstærke truppen som den så ud i foregående indlæg fra min side. Det er dog alligevel lykkedes med en enkelt spiller og det en spiller som kommer til at blive en del af grundstammen i klubben i lang tid fremover! Handlen kom i hus efter at jeg bød på ham, fik afvist mit bud, og han blev utilfreds over det – ellers havde jeg aldrig kunne hente ham til den pris.

Derudover er der hentet et par enkelte spillere i første transfervindue, og så har jeg hentet Ryan Sessegnon i vintertransfervindu et, efter at mine talentspejdere endelig fik øje på ham!

Der har selvsagt også været et par afgange – ikke på grund af økonomien, men fordi jeg simpelthen ikke skal bruge spillerne mere – og første væsentlige mand ude af vagten blev Juan Mata, som gerne ville sidde på bænken i Real Madrid. Daley Blind er min absolutte hadespiller, så han blev sendt til Stoke, som hellere end gerne ville betale prisen for ham. Matteo Darmian er tilovers, idet jeg hellere bruger Ashley Young, Luke Shaw, Joe Riley og Antonio Valencia, så da AC Milan bød hans værdi slog jeg til. Sidste spiller der nåede at forlade klubben i denne sæson var Marcos Rojo (som jeg ellers godt kan lide), da han gerne ville til Kina og tjene penge til familien – jeg skal ikke bruge ham på sigt, så det gav god mening at få gode penge for ham nu, med tanke på hvem jeg ellers har til rådighed i midterforsvaret.

SAMLET TANSFEROVERSIGT

Det var vidst alt fra mig i denne omgang – Jeg vender tilbage efter sæsonen er slut! (Mine regens kommer i næste indlæg, da jeg har delt det lidt anderledes op end Boxx)

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #16: 08 Apr 2018, 20:55 »

Eftersom jeg lige har tabt en kamp 4 - 3 på udebane til Arsenal, har jeg besluttet mig for at stoppe med at spille FM for altid. Et spil der er så urealistisk siger mig intet mere, og jeg magter det ikke!... Så tror nok Broen bliver vinder af denne Challenge. Tillykke Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #17: 09 Apr 2018, 19:44 »

Dette lyder som et fantastisk koncept, som jeg også selv ville kunne være med til, hvis jeg nu var blevet inviteret. Håber lidt på at Boxx tager den, da han nok har den mest spændende engelske trup Smiley
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #18: 10 Apr 2018, 10:01 »

Tak for støtten! Smiley Jeg går bestemt også efter sejren
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #19: 10 Apr 2018, 13:33 »

Tak for støtten! Smiley Jeg går bestemt også efter sejren

Haha! Opstemt Du har allerede givet op én gang - det kommer ikke til at ske! Opstemt Jeg køber bare din trup! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #20: 10 Apr 2018, 13:48 »

Haha! Opstemt Du har allerede givet op én gang - det kommer ikke til at ske! Opstemt Jeg køber bare din trup! Peace

Jeg vil faktisk hellere tabe til Arsenal med Spurs, end jeg lader dig få sejren over mig!  Cool Jeg giver aldrig op!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #21: 10 Apr 2018, 14:25 »

Haha! Jeg må le!.. .  funny
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #22: 17 Apr 2018, 11:33 »



2|Afslutning af første sæson
Den første sæson er netop overstået, og en sæson der længe lignede det skulle blive en enorm succes faldt lidt af på den undervejs, men ente alligevel ganske fint syntes jeg.

Transferaktivitet

Engelske talenter har vist sig ufatteligt dyre at købe. Derfor har der ikke været nogen som helst transferaktivitet i hverken sommeren eller vinteren. Jeg har forsøgt at skille mig af med et par spillere som var utilfredse og andre som jeg ikke brugte, men der var ingen bud, så de måtte forblive i Tottenham et halvt år mere.

I det kommende sommer vindue forventer jeg at gå ret amok hvad indkøb angår. Dette skyldes nogle af de hold der rykkede ned – men lidt mere om det senere. Det jeg forventer at hente er talenter på diverse positioner. Jeg må nu købe spillere op til 23 år gamle og jeg mangler engelske talenter hist og her, specielt i forsvaret og på målmandsposten. Så jeg forventer stærkt at der kommer til at ske handler hen over sommeren, både af spillere der smutter men bestemt også nogen der kommer ind.


Opsummering af sæsonen

Sæsonen startede rigtig fint. Som i kan se var jeg aldrig langt væk fra toppen, hvilket gjorde titelkampen ufatteligt spændende (jeg er den blå linje). Netop det at jeg ikke var langt væk fra toppen var en af hovedårsager til jeg kunne holde spillerne tilfredse. At have chancen for at vinde titlen så ud til at være motiverende. Og netop at vinde, det gjorde jeg! Det holdte utroligt tæt helt til slut og jeg kan derfor kalde mig selv engelske mestre anno 2017/18 afgjort på målforskel over City. Det gjorde mig til Årets manager!

Det endte da også med at blive det eneste der kunne fejres, eftersom lodtrækningerne i diverse turneringer ikke var at prale med, hvilket betød jeg røg ud i alle de forskellige turneringer, undtagen titelkampen i England.

Af spillere der har leveret, har det primært været offensivt, og her kan man ikke komme udenom Kane. Med 41 mål og 9 assists på tværs af alle turneringer var der ingen tvivl om hvem der førte holdet fremad. Det gjorde også at han gjorde rent bord hvad priserne i England angår. Dele Alli leverede også varen med 13 mål og 15 på tværs af turneringer efterfulgt af Son Heung Min med 16 og 10. Eriksen spillede ikke optimalt, men sluttede alligevel med 6 mål og 13 assists. Som i kan se var det helt klart min offensiv der trak overskrifter!


Præstationer i diverse turneringer

Carabao Cup: Røg ud i fjerde runde til Chelsea med cifrene 3 – 1. Turneringen blev vundet af Arsenal.
FA cup: Man Utd blev endestationen i semifinalen med en sejr på 0 – 1. Turneringen blev vundet af Bournemouth.
Champions League: Gik sikkert videre fra gruppen, der bestod af Dortmund, Olympiakos og FC RB Salzburg. Trak Atletico Madrid i første knockout runde og måtte vinke farvel til trofæet med de store ører efter et samlet nederlag på 3 – 2. Turneringen blev vundet af PSG
Premier League: Efter en periode med svingende resultater i marts/april, fandt mit hold formen da de sidste store kampe mod top 6 rullede ind. Det betød at jeg stille og roligt hentede ind på City, som havde et godt forspring og med held og hjælp fra Liverpool og Newcastle, kan Tottenham kalde sig Engelske Mestre anno 2017/18


Fremtidsplaner

Jeg går et spændende transfervindue i møde, specielt taget nedrykkerne i betragtning. Everton, Stoke og Burnley formåede ikke at blive oppe, og specielt Everton har spændende spillere jeg gerne vil have fat i. Stoke har også et par muligheder og taget i betragtning de er rykket ned, forventer jeg at prisen dropper signifikant på nogle af spillerne. Det er specielt her jeg håber på at kunne hente et par engelske spillere til førsteholds truppen.

Ellers er mine planer at finde en taktik jeg vil ligge mig fast på. Jeg ved endnu ikke helt hvordan jeg vil spille, men har et par interessante idéer med opstillinger og roller osv. Det regner jeg med at fortælle mere om i næste oplæg. Jeg står samtidig også overfor en masse kontraktforhandling er med de bærende engelske kræfter så det bliver også spændende om jeg formår at holde på dem alle og gøre dem tilfredse med tilværelsen. Derudover rykker jeg jo ind på et nyt stadion, som helt sikkert også bliver spændende.

Alt i alt en godkendt sæson, som sikrer jeg går en spændende fremtid i møde med Tottenham Hotspurs.




Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #23: 17 Apr 2018, 18:01 »



BRITAIN’S GOT TALENT – Broen13

SLUT PÅ SÆSONEN
Ja som overskriften siger, så er vi nået til slutningen på sæsonen og det er igen tid til lige at give en lille rundtur i det nordlige England.

YOUTH INTAKE

Men inden vi kommer så langt skal vi lige omkring første akademihold og hvad der egentlig kom ud af det. Lad mig først lige sige, at jeg er meget lidt imponeret af det som en stor klub som Manchester United tilsyneladende kan levere, for der var langt imellem de gode spillere, og derfor har det for mig været lidt svært at finde de tre jeg mener måske kan blive til noget. Men jeg gør forsøget (til de skarpe så er screenshots taget lidt senere, idet jeg glemte at få lavet dem da jeg modtog spillerne):

Jon Scott var umiddelbart den første jeg tænkte jeg kunne bruge til noget i fremtiden. Med gode egenskaber i tackling, hovedstød, markering og fysik, tror jeg han kan udvikles til at blive en fornuftig midterforsvarer. Han er ikke topklasse, og hans to gule og en sorte stjerne er nok en meget god indikator for hvad han kan blive til.

Dan Holmes er en fornuftig keeper, som - med en enkelt gul stjerne mere end Jon Scott – jeg satser på kan blive en god målmand for klubben. Jeg vil forsøge at udvikle ham i klubben, og have De Gea til at give ham lidt tips og råd – jeg tror på han måske kan være fremtiden for Manchester United, dog uden at være prangende, hvor især hans fysik lader meget tilbage at ønske.

Danny Roberts er den sidste jeg vil tage fat i denne gang, og her er jeg til forskel for ovenstående to spillere væsentligt mere begejstret. Danny er meget snart klar til at rykke ind i førsteholdstruppen, hvor han skal suge til sig af erfaringer fra de bærende kræfter.

EN TÆT SIDSTE RUNDE

Nåh – nu til sæsonens udfald. Siden sidst har vi mere eller mindre været på top af tabellen i Premier League, men lidt gummiben i de sidste kampe skulle gøre at der blev større tvivl om hvem der skulle tage trofæet. Først i den sidste spillerunde blev det afgjort hvem der blev mestre hvor alle topholdene gjorde deres for at øge spændingen til sidste minut. På papiret havde vi absolut den værst tænkelige udfordring, hvor vi skulle møde et Chelsea-hold i fremgang, og så endda på udebane. Både Liverpool og Arsenal kunne nå at tage trofæet fra os, med henholdsvis 2 og 1 point op til os, så skulle vi ikke være dygtige nok til at tage alle tre point, så var der stor sandsynlighed for at vi ikke skulle blive mestre.

Der skulle gå blot 4 minutter og så var Liverpool på sejrskurs – Roberto Firmino havde nettet på Anfield Road hjemme mod Southampton, som intet havde at spille for midt i tabellen. Så var vi under pres fra starten.

Så heldigvis, efter 36 minutter fik Alexis scoret og vi var igen nummer 1, og jeg kunne begynde at øjne ligasejren i det fjerne.

Vi gik til pause med en snæver føring – allerede nedrykkede Burnley havde holdt Arsenal hen på hjemmebane, og Liverpool var altså foran, hvilket på nuværende tidspunkt var ligegyldigt, idet vi inden kampen havde to point ned til dem på tredjepladsen.

Jeg sagde til spillerne at de skulle gå ud og sikre at vi ikke blev selvtilfredse, men det var som om at de ikke havde hørt efter, for Chelsea havde overtaget, hvilket resulterede i at Morata efter 69 minutter fik udlignet. Nu havde vi travlt! Alt blev sendt frem, vi spillede med fire angribere og Pogba på den offensive midt. Jeg kunne ikke gøre så meget mere nu, andet end vente og se hvordan holdet klarede den. Men tiden gik.. 80 minutter, 83, 84, 85.. Og så, i det 88’ende minut var det slut.. FOR LIVERPOOL!! Paul Pogba dukkede op uden for feltet efter et hjørnespark, og bragede bolden i netmaskerne til en ny føring til os! Nu skulle alt sikres, vi pakkede holdet ned, Dele, Pogba og Matic på den defensive midt, og Rashford og Martial trukket tilbage på den offensive midt igen. Kontra-mode og tidsudtrækning blev recepten, og det var lige hvad der skulle til, for vi endte med at tage fra Stamford Bridge med en 2-1 sejr, og Premier League pokalen pakket i bussen hjem til Manchester (så vi står ikke tilbage for Boxx)!! Opstemt

Burnley fik et point ekstra med sig ned i Championship efter 0-0 mod Arsenal og Liverpool måtte nøjes med sølvmedaljer og en 1-0 sejr over Southampton, som allerede var gået på sommerferie.

FREMHÆVEDE RESULTATER

Udover kampen mod Chelsea i sidste spillerunde, har der også i denne omgang været et par kampe, jeg synes jeg vil dele. Det første (og andet) er vores CL-opgør mod Paris, som vi havde trukket efter gruppespillet. Vi startede ude og pakkede os – Mourinho-style, og det virkede – 2-0 og et godt udgangspunkt for hjemmekampen. De to mål sat ind af en blændende Ander Herrera, som virkelig viste at han er en fantastisk felt-til-felt midtbanespiller. Kampen på Old Trafford endte 1-1 efter samme opskrift, og på den måde stækker man altså Mbappe og Neymar, som spillede som en pose nødder i begge kampe.

Derudover vil jeg fremhæve vores generelle indsats mod de øvrige top-6 hold. Det eneste hold vi tabte til af disse i sæsonen var Liverpool i den første kamp, hvilket helt sikkert var medvirkende til vores gode sæson. Vi spillede uafgjort med Chelsea og Manchester City en gang hver, og to gange mod Arsenal, og alle andre kampe er vundet for vores vedkommende, så det kan jeg kun være tilfreds med – endnu engang vil jeg fremhæve Mourinho-tilgangen – den virker altså, selvom det måske ikke er seværdigt, og fansene er ligeglade, nu hvor vi har vundet ligaen!

PRÆSTATIONER I DIVERSE TURNERINGER

Carabao Cup: Vi tabte finalen til Tottenham, som på trods af neutral bane (eller…) på Wembley, havde mest at komme med. 0-2 i en kamp hvor vi aldrig rigtig var med.
FA Cup: Vi tabte finalen til Chelsea, efter forlænget spilletid, hvor vi bare ikke havde flere kræfter. 0-2 og færdigt arbejde.
Champions League: Semifinalen blev vores endestation, hvor Atletico Madrid skulle vise sig at være for stærke over to kampe. 0-0 i Manchester, og 1-4 i Madrid, hvor vi satsede alt til sidst (stillingen 2-1) og de fik to hurtige mål på grund af det.
Premier League: Nummer 1 jævnfør ovenstående.

UDVALGTE SCREENSHOTS

Årets spiller
Årets unge spiller
Årets manager
Årets hold
U23-ligaen
Trupoversigt A-hold
Trupoversigt U23
Standardtaktik
”Mourinho-style”

Nu går jagten så ind på et par forstærkninger til truppen, og lidt oprydning af truppen – de første transfers er på plads – mere om det senere!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #24: 23 Apr 2018, 10:52 »



Vi er undervejs igen...
En spændene sæson er i gang igen, og vi har netop rundet jul. For mig var sidste sæson en der bare skulle overstås. Det var svært at finde de rigtige talenter at købe, og jeg endte derfor ikke med at lave noget. Mange af mine talenter var enten udlejet og ikke klar, så det var bare lige på uden så meget rotation mv. Nu er det anderledes. Jeg har talenter med i truppen, og rokerer jævnligt så de får masser af spilletid så jeg kan styrke deres udvikling. Der er desuden også blevet handlet, så nu føler jeg rigtig jeg er i gang med challengen.

Lidt af det taktiske:

Inden vi kommer til gennemgang af den halve sæson, så vil jeg lige snakke lidt taktisk – noget jeg føler jeg har forsømt. Jeg kan ikke rigtig give jer nogen opstilling fordi den er meget flydende, og meget forskellig. Det hele afhænger af min modstander og forventninger til kampen. Det vigtigste for mig har været at få gang i Dele Alli og Harry Kane. Derfor spiller de i deres foretrukne rolle – Skyggeangriber og komplet angriber. Det har betydet mit udgangspunkt for min taktik, er noget smal.

Det er derimod en del variation jeg foretager mig. Generelt forsøger jeg at holde på bolden og anvende backs der kommer stormende frem. Det betyder også at jeg ikke nødvendigvis har behov for kanter. Hvis jeg derfor møder et hold hvor jeg forventer at blive presset lidt, så bliver backs mere tilbage og jeg spiller med 2 defensive midt/3 centrale forsvarspillere. Skal jeg fremad kan jeg derefter sætte kanter ind, samt rykke rundt på min centrale midtbane og tilføje flere kræfter fremadrettet. Det giver en rigtig stor fleksibilitet og variation i mine taktikker – hvilket har betydet ret mange af sådanne meddelelser.


Denne frihed betyder rigtig meget, fordi jeg kan rotere mine spillere, foruden at lade modstanderen gætte hvad jeg stiller op i. Som regel hvis jeg spiller smalt dominerer jeg centralt, fordi jeg har mange personer derinde. Mine backs finder derfor rigtig god plads ude på kanterne til indlæg. I det store hele er jeg rigtig glad, fordi Kane bomber og Alli spiller rigtig godt Smiley Nu mangler jeg bare Eriksen.


Transferaktivitet

Der har været en ret kraftig aktivitet i Tottenham henover sommeren. Nogle spillere jeg ikke ville have mere blev solgt, mens et par jeg havde tænkt at sælge ikke kom væk, fordi der var ingen der ville have dem. Hele startskuddet til aktiviteten var da Toby Alderweireld kom og sagde han ville skifte til Monaco, for at få mere i løn, selvom jeg havde givet ham en bedre kontrakt. Da Monaco så valgte at smide 510 mil min vej, så stod Alderweireld med en ny klub – og mine egne aktiviteter kunne gå i gang.

Det viser sig at engelske spillere er uhyggeligt dyre! Jeg skulle bruge en ny talentfuld venstreback, og havde udset mig Josh Tymon fra Stoke. At knægten skulle koste 415 mil fra en nedrykket klub, var surt show men han er nu Tottenham spiller fra næste sæson. Jeg overvejer ligeledes at hente Luke Shaw fordi Danny Rose ikke rigtig kan finde ud af om han vil være i min klub eller ej – og så er han 28 år.

Derudover blev der købt en ny målmand, erstatning for Wanyama, samt lejet en forsvarer til rotationen (som jeg håber på at gøre permanent) og hentet en spændende kantspiller, som jeg dog regner med at omskole til angriber. Generelt har jeg betalt for meget for dem, men det skyldes de er englændere.


Opsummering af sæsonen

Det nye stadion er åbnet med et brag! Sæsonen startede rigtig fint med at jeg vandt Engelske Charity Shield over Bournemouth.
Ligastilling:
1,Arsenal - 40
2. Manchester United - 39
3. Tottenham - 38
4. Manchester City - 34
5. West Ham - 32
6. Liverpool - 30
7. Leicester - 27
8. Chelsea - 25
9. Southampton - 24
10. Watford - 22
11. Bournemouth - 21
12. Middlesbrough - 21
13. Leeds - 18
14. Swansea - 18
15. Huddersfield - 16
16. Newcastle - 15
17. Bristol City - 14
18. Brighton - 13
19. West Bromwich - 13
20. Crystal Palace - 8
Hvorefter der bare er leveret den ene toppræstation efter den anden, hvilket faktisk betyder jeg er ubesejret i denne sæson. Det holder ikke ved, det er jeg godt klar over, men det er stadig ret fedt ikke at have tabt en kamp. Dette gælder også for Champions League, hvor puljen med FC RB Salzburg, Dynamo Kiev og Leverkusen ikke har været noget problem at gå sikkert videre fra. Hvad der lige er gået af spillerne ved jeg ikke, men de leverer bare som en drøm!

Man må sige at det også er nødvendigt. For selvom jeg ikke har tabt en kamp, fører jeg faktisk ikke ligaen. Grundet en del uafgjorte har jeg ikke formået at trække væk, hvilket betyder at Arsenal (FANDENS) og United (POKKERS) følger meget godt med. Der er et lille hul efter mig, men de to hold foran mig tager fint fra sig og det lader til at blive en spændende liga igen i år.

Ligaen er dog ikke mit umiddelbare fokus. Barcelona og Real Madrid er på jagt efter mine spillere. Kane, Alli, Dier og Eriksen har henholdsvis været inde til en personlig snak om at få lov til at skifte til de spanske giganter. Eriksen kan jeg lade smutte. Han har ikke spillet som forventet (min egen fejl), og så er han ikke engelsk. De andre derimod…. Av! Så nu er jeg der hvor jeg snart skal vinde champions league hvis jeg skal beholde dem. Noget af en udfordring, men jeg vil gøre mit bedste.


Præstationer i diverse turneringer

Charity Shield: 1 – 0 sejr over Bournemouth
Premier League: Nuværende 3’er selvom jeg ikke har tabt nogen kampe. Har dog spillet for mange uafgjort, hvilket har gjort jeg ikke har været i stand til at trække fra.
Champions League: Sikkert videre fra gruppen med kun en uafgjort og resten sejre. Puljen ende med Tottenham 1’er, Dynamo Kiev 2, FC RB Salzburg 3 og Leverkusen en skuffende 4. Har trukket Valencia i første knockout runde.
Carabao Cup: I semifinalen mod Leicester efter solid 3 – 0 sejr over Newcastle i kvartfinalen.
FA Cup: Trukket Scunthorpe i 3 runde.


« Seneste Redigering: 23 Apr 2018, 10:53 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #25: 23 Apr 2018, 20:22 »



BRITAIN’S GOT TALENT – Broen13

SÅ ER VI I GANG IGEN
Ind I den svære sæson to og med håbet og forventningen om at sidste års trofæ skulle have et par legekammerater i pokalskabet. Der er dog behov for lidt udskiftning i truppen, hvilket godt kan have lidt indvirkning på resultaterne, samt det faktum at jeg endnu ikke føler at jeg har fundet en taktik der virkelig virker når vi møder de andre storhold rundt omkring i Europa – og lad mig sige det med det samme – det har jeg fortsat ikke!

HISTORIEN GENTAGER SIG

Som jeg nævnte ovenfor og som det er lig sidste år, så har vi haft det svært i denne sæson og frem til nu (1. februar 2019). Det har været meget svingende og primært i starten af sæsonen har det knebet med at få lukket kampene, hvilket har betydet for mange uafgjorte kampe, og for mange kampe der blev tabt i sidste øjeblik. Det er helt sikkert noget der skal gøres noget ved i fremtiden!

Det er dog ikke helt skidt, og vi er på ingen måde sat af i kampen om titlen i Premier League. Mere om det om lidt.

FREMHÆVEDE RESULTATER

Det har været en målrig sæson indtil videre, og det desværre både på den gode og dårlige måde, da vi simpelthen har været for dårlige til at lukke af bagved, men ikke har haft problemer med at putte dem ind i den anden ende. Dette er bedst illustreret ved resultater som 4-4 mod Swansea, nederlag på 3-4 til Liverpool, sejr på 4-3 over Watford og en 4-2 sejr over Huddersfield.

Problemerne er primært som resultat af svingende præstationer fra de bærende kræfter, en nylig afgang af Valencia og Fellaini som ikke ville være i klubben længere, og skader til Phil Jones og David De Gea, og manglende styrke og rutine hos dem der skulle overtage pladserne for dem. I front har Lukaku til gengæld været helt som jeg havde håbet, og scorer nærmest efter behag, hvilket betyder en delt førsteplads som topscorer med 16 mål i 22 kampe, hvilket er bedre end Troy Deeney som han deler pladsen med, idet Watford har spillet en kamp mere.

PRÆSTATIONER I DIVERSE TURNERINGER

Carabao Cup: Vi prioriterede ikke denne turnering, og spillede derfor med alle 11 spillere skiftet ud, og det bragte os til semifinalen, hvor Arsenal sendte os ud af turneringen. Vi sendte Burnley, Bolton og Liverpool ud af turneringen.
FA Cup: Vi er i fjerde runde mod Norwich, efter at vi i tredje runde slog Arsenal med 2-1 på udebane – ikke noget dårligt resultat og noget der var med til at udbygge en stime på indtil videre 12 sejre i træk i alle turneringer.
Community Shield: Vi tabte 4-0 til Chelsea…. En sørgelig fornøjelse der understregede hvor langt vores taktik og form var fra det optimale.
Champions League: En helt igennem ringe indsats, som kun bragte 7 point med sig og et exit til Europa League, efter at Monaco og Leipzig slog os. Vi endte kun over Roma fordi vi vandt den første kamp over dem. Plads til forbedring!
Europa League: Vi er trukket mod Ajax – det bør være en kamp vi kan være med i.
Premier League: Vi ligger toer på nuværende tidspunkt – otte point op til Arsenal, der dog har spillet to kampe mere end os. Vi har lagt tre point ned til Chelsea og årets overraskelse – Bournemouth, som dog også har spillet to kampe mere end os, så jeg føler vi er rimelig godt med i denne turnering – trods alt. Jeg håber dog fortsat at vi kan finde noget væsentligt bedre spil frem, så vi kan være konkurrencedygtige helt oppe hvor det er sjovt at være med.

TRANSFERVINDUER

Så til transferdelen af denne sæson, og hvad jeg synes har været fornuftigt. Vi har et hav af penge til rådighed, hvilket helt sikkert er blevet udnyttet, også med tanke på at engelske talenter jo ikke er er jordens billigste. Det har været lidt en blandet omgang, hvor jeg især har været på rov i Arsenal hvor jeg har brugt 500 mio. kr. på tre spillere. Reiss Nelson MÅTTE jeg bare have, og så var jeg spændt på om Josh Dasilva nu også er så god som de to Mathias’er fra den danske FM-podcast – Defensiv Angriber – har fået det til at virke som om, så han er også hentet. Derudover er der hentet et par yngre spillere fra rundt omkring i England, som jeg håber måske kan blive til noget.

På afgangssiden har jeg allerede rundet et par stykker, og det er da umiddelbart også de mest nævneværdige. Jeg har kun solgt Sam Johnstone til Stoke, samt udejet Sergio Romero (i håb om at de vil købe ham) af væsentlige afgange.

SAMLET TANSFEROVERSIGT

Forhåbentligt vender jeg tilbage efter sæsonen med i hvert fald et enkelt trofæ, men jeg føler at denne sæson allerede er overstået i den forstand at jeg ikke rigtig føler at det har været en god sæson, og at jeg ikke rigtig tror på at vi kan hive ret meget i land for denne omgang. Vores gode stime på det seneste skal i hvert fald fortsætte i et stykke tid, for at det er realistisk, med tanke på hvad der sker med vores defensiv for tiden!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #26: 25 Apr 2018, 22:50 »

Super fed blog I har gang i. Syntes dog det er så æv, at sådan en blog ikke deltager i konkurrencen. I poster første indlæg dagen før konkurrencen. Hvorfor ikke deltage og skabe liv om den event? Ikke nogen kritik at jeres blog, tværtimod
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #27: 26 Apr 2018, 06:19 »

Det er udelukkende fordi vi først fandt på det dagen før og fordi vi endnu ikke vidste hvor det bar hen af, og vi allerede på det tidspunkt vidste at vi ikke kunne få indlæg ud i en lind, kontinuerlig strøm, så vi følte ikke vi var helt klar til at skulle deltage i det felt af blogs som du selv er en del af. Set i bakspejlet så ville vi ikke have været den blog med færrest indlæg, men det var ikke så nemt at vide på forhånd jo. Smiley

Men tak for roserne - er sikker på jeg taler på Boxx’ vegne også når jeg siger at det betyder ekstra meget når det kommer fra en af de garvede FM-nørder som dig! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #28: 26 Apr 2018, 15:52 »

Mange tak for roserne! Smiley Det betyder helt sikkert meget!

Som Broen skriver var vi udmærket godt klar over situationen, og vi snakkede også om det. Men eftersom min april har været presset til andetside, har jeg haft svært ved at finde tiden, og ville derfor ikke ligge ekstra pres på i forhold til at skulle spille FM for at være med. Det er en skam, fordi det kunne have været sjovt - men desværre havde vi ikke helt tiden til at være med i konkurrencen
« Seneste Redigering: 26 Apr 2018, 15:54 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Boxx og Broen - Britain's got talent!
« Svar #29: 02 Maj 2018, 10:38 »



Slut på anden omgang!
Den kritiske anden sæson er netop overstået, og med store forhåbninger om medaljer efter en solid start, må det siges at have endt i skuffelse. Der blev hentet et par enkelte trofæer, men ikke dem jeg ville have og da slet ikke efter at have været så tæt på! Taktisk buldrer jeg derudaf, men når spillerne har dårlige perioder er det svært at overleve. Det har vist sig at være et faktum, at når Harry Kane ikke leverer, så falder holdet fra hinanden. Nøjagtig som i virkeligheden. Så sommeren skal bruges på at finde en ordentlig backup og rotationsmakker til min superstjerne!

Opsummering af sæsonen


Sæsonen startede rigtig fint da jeg i første kamp efter optaken, slog Bournemouth i Charity shield. Det startede et fuldstændigt mirakuløst run, hvor det første nederlag skulle vise sig at komme i 2/1/2019, da jeg tabte ude til Newcastle, der har opbygget et ry for at være et big team killer. De har taget mange skalpe undervejs! Derfra begyndte det at gå lidt ned ad bakke. Selvom jeg konsekvent vandt flere kampe end jeg tabte, så begyndte jeg at tabe de forkerte kampe. Det betød at topholdende omkring mig sneg sig forbi, og desværre viste det sig at situationen skulle fortsætte, så det i stedet for en kamp om titlen, blev til en kamp om at komme i champions league. Undervejs skulle der dog være lidt forløsning eftersom jeg formåede at hente Carabao cup’en i en 2 – 0 sejr over Liverpool. Så to trofæer var da indtil videre godkendt, og det tegnede godt, fordi jeg var med i kampen om alle. Det stoppede dog ret hurtigt for United smed mig ud af FA-cuppen 2 uger efter min finale sejr.

Undervejs var Real Madrid og Barcelona ude efter mine spillere. Ufatteligt mange rygter og også et par enkelte samtaler med spillerne betød at jeg stod i en situation hvor jeg var tvunget til at komme langt i champions league. Efter et sikkert avancement fra gruppen trak jeg Valencia, som med sikre 8 – 2 blev sendt ud af turneringen. Derefter ventede min banemand fra sidste sæson, nemlig At. Madrid. Takket være en overraskende 3 – 1 sejr ude, var jeg klar til semifinalen efter at jeg knebent tabte 1 – 2 hjemme, og gud ske tak og lov trak jeg Inter fremfor Bayern eller Barcelona. Det viste sig at Inter var sværere end beregnet, men på reglen om udebane mål sneg jeg mig videre med samlet resultat på 2 – 2. Nu stod jeg altså i CL Finalen, hvor de tyske giganter fra Bayern ventede. Sikke en kamp. De bølgede frem og tilbage og min absolutte stjerne Kane brændte flere store chancer. Heldigvis for mig var Bayern ikke skarpere og kampen måtte ud i forlænget. Desværre var det for meget for mine spillere, og et klodset straffespark satte Bayern i gang. Jeg satsede naturligvis alt, hvilket betød kontra. Så efter forlænget kunne Bayern løfte CL trofæet med en samlet 3 – 0 sejr. Cifre der ikke retfærdiggør hvor godt jeg egentlig var med.

I ligaen kom jeg mig aldrig over de sure nederlag til de tætteste rivaler. Det betød at jeg måtte slås for at holde mig i CL pladserne. Takket være Uniteds dumheder til sidste, kunne jeg med 3 nederlag i de sidste 3 kampe lige akkurat snige mig ind på 4 pladsen, og jeg er derfor heldigvis med i CL næste sæson igen. Titlen blev snuppet af Liverpool, der med en fantastisk slutspurt nåede at overhale Arsenal. Nu venter en spændende sommer hvor jeg skal opruste til en ny jagt på trofæer.


Præstationer i diverse turneringer

Charity Shield: 1 – 0 sejr over Bournemouth
Premier League: Trods nogle triste nederlag hist og her lykkedes det mig at med nød og næppe at snige mig med i champions league til næste sæson. Sluttede 4, 14 point efter Liverpool der løb med sejren.
Champions League: Det blev en fantastisk sæson hele vejen igennem, der bare ikke fik sin rigtig afslutning. Bayern var for meget i finalen, og efter at have satset offensivt tabte jeg samlet 3 - 0 i forlænget, et resultat der slet ikke afspejler hvordan jeg spillede!
Carabao Cup: Det blev en vild finale, hvor Tottenham kunne trække sig ud som vinder efter straffesparks sejr over Liverpool! Vandt 4 - 3 på straffe efter 2 - 2 i ordinært spil.
FA Cup: United blev for meget. Tabte i 6 runde på straffespark efter 2 - 2 i ordinært spil.


Fremhævede spillere:

Sidste sæson afslutning snakkede jeg lidt om fremtidsplaner. Det gør jeg ikke her. Nu vil jeg opsummere min sæson, og derfor også fortælle lidt om mine spilleres præstation.

Den helt store stjerne blev Kane. Med an absolut fabelagtig sæson formåede manden at hente alle individuelle trofæer der var muligt.  Med 60 mål, 11 assists i 52 kampe var de ingen tvivl om hvem der var årsagen til min ganske fine sæson. 33 af målene var i PL, mens han med 17 mål blev årets topscorer i CL. Det betød at Ballon D’or, Årets spiller i verdenen, Årets spiller i europa, England, Spillernes spiller og den gyldne støvle i både PL og CL tilfaldt ham. Sikke en sæson!

Hvis det ikke var for Kane var det nok svært at overleve. Mit forsvar spillede nemlig ikke alt for godt. Det var primært det Centrale der ikke leverede, for Kieran Trippier og Danny Rose gjorde. Med 14 assists tilsammen og et par enkelte scoringer leverede mine backs ganske fin kvalitet. Forhåbentlig kan jeg få mere ud af mit center forsvar fremadrettet.

Resten af truppen spillede ganske fint (omkring de 7 i bedømmelse), men Dele Alli leverede også varen med 17 mål og 15 assists på tværs af alle turneringer var den næst mest farlige offensive kræft hos Spurs. Jeg har desværre endnu ikke fået fuld gang i Eriksen, men 7 mål og 13 assists i alt er heller ikke dårligt.


Transferplaner:

Også bryder jeg min egen påstand! Jeg kan ikke lade være med lige at nævne nogle af de transferopgaver jeg står overfor:

1. Find en habil backup til Harry Kane
2. Udbyg dybden i det centrale forsvar, og find en starter
3. Erstat de udenlandske kanter med Engelske talenter
4. Find ud af hvad filan du går med Eriksen!

Jeg har de her opgaver, prioriteret i den rækkefølge. For som flere gange i virkeligheden falder Spurs sammen når Kane ikke leverer fra øverste hylde. Jeg vil ikke være afhængig af en enkelt spiller, så der skal findes en backup! Forsvaret skal forstærkes fordi mine backups ikke var gode nok, og mine startere spillede under niveau. Nu handler det om at gøre klar til fremtiden. prioritet 3, giver lidt sig selv - mangler udenlandske kanter! Min 4 prioritet er dog lidt speciel. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med Eriksen. Ja, på et tidspunkt skal han sælges, men han viste til slutningen af sæsonen at han var guld værd! Jeg har ikke en klar backup til ham, og syntes ikke der er engelske kreatører på hans niveau. Så enten betyder det et taktisk skift, ellers må jeg satse på andre kan levere. Tror i første omgang jeg venter på et bud, og så må vi se. Under alle omstændigheder bliver sommeren spændende!

Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010