home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 332 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Underdog taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Underdog taktik  (Læst 3399 gange)
champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Underdog taktik
« : 16 Mar 2018, 09:37 »

Hej freaks,

Jeg har i årets udgave virkelig store problemer, med at lave en defensiv og organisatorisk taktik.
Jeg har succes med possesion og presbold - men har virkelig svært ved at få en defensiv tilgang til at fungere.
Tænker på store udekampe i CL - og i topopgør på udebane.

Jeg har forsøgt med defensiv mentalitet - dyb linje og lavt pres - men bliver kørt fuldkommen over.

Er der nogle der vil dele tankerne om en fornuftig defensiv taktik?
Tænker en taktik, hvor man virkelig har fokus på at holde nullet - velvidende om, at man sikkert heller ikke selv scorer  Wink

Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Underdog taktik
« Svar #1: 16 Mar 2018, 11:38 »

Det ville hjælpe meget at vide hvilket hold og hvilken type spillere du har
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Underdog taktik
« Svar #2: 16 Mar 2018, 12:59 »

Det ville hjælpe meget at vide hvilket hold og hvilken type spillere du har

Det var ikke møntet på ét hold - og er heller ikke interesseret i en download-taktik - men mere hvilke tanker i andre har, når I laver en taktik, der defensivt tager kegler.

Jeg er dog Brøndby pt., og skal spille europabold nu - og har succes med AZ-strategi med pres og hurtigt spil.
Tænker jeg ikke holder i Europa - som underdog  Wink
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Underdog taktik
« Svar #3: 16 Mar 2018, 13:14 »

Jeg har det sådan i FM18 at du bliver nød til spille angribe eller spille boldbesiddelse, jeg prøvede spille med kontra taktik og ville vinde kampene bare 1-0 ( lidt ala Mourinho)

men den gik slet ikke jeg synes det bedste forsvar i dette spil er angreb
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Underdog taktik
« Svar #4: 16 Mar 2018, 16:39 »

Jeg har også kæmpet gevaldigt med at skabe en stærkt defensivt orienteret taktik, som skulle lukke helt af for modstanderen - Og meget gerne dybt på banen. Resultatet har desværre været negativt. Lidt ved et tilfælde ramte jeg dog plet på min seneste taktik, som jeg også bruger i JFTM, som har leveret rigtig fine resultater. Du kan eventuelt se om du kan bruge den som inspiration TAKTIK

Resultatmæssigt opnåede jeg en 14-4-4 statistik over 22 kampe med en målscore på 42-19. Ikke umiddelbart imponerende, men med til historien hører, at jeg havde et par blackouts og 13 af de 19 mål blev lukket ind i bare 5 kampe. Og så lyder 6 mål i 17 kampe pludselig meget bedre. Taktikken har flere gange holdt modstanderen helt fra skud på mål, mens jeg mod nogle tophold, har holdt dem nede på 2-4 skud på mål og mod de stærkere hold har jeg også en boldbesiddelse på <45%. HER er eksempelvis statistikken mod FH, som gik hen og vandt rækken (Jeg blev nummer 2) - Jeg vandt denne kamp 2-0. Niveauet er ikke det højeste, så jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at større hold i Europa ikke løber dig over ende Wink

Selve tanken med taktikken er, at uanset hvor bolden erobres, så sparkes den op på target-manden, som har 3 muligheder. Ligge den af til den fremskudte playmaker, spille den bredt til fløjene for et indlæg, eller sende den videre i dybden til hans makker. Hvis det ikke lykkes, så kan vi ligeså godt give bolden til modstanderen igen og starte forefra. Meget simpelt.

Jeg har også eksperimenteret med 5-3-2, en smal 4-4-2 (En defensiv og 3 centrale) og en 2-4-2-2 hvor konceptet er det samme, men i de tre nævnte bliver jeg løbet over ende; Hvorfor jeg ikke gør det i den normale 4-4-2 kan jeg umiddelbart ikke fortælle, men den virker markant bedre!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Underdog taktik
« Svar #5: 16 Mar 2018, 16:42 »

Jeg har også kæmpet gevaldigt med at skabe en stærkt defensivt orienteret taktik, som skulle lukke helt af for modstanderen - Og meget gerne dybt på banen. Resultatet har desværre været negativt. Lidt ved et tilfælde ramte jeg dog plet på min seneste taktik, som jeg også bruger i JFTM, som har leveret rigtig fine resultater. Du kan eventuelt se om du kan bruge den som inspiration TAKTIK

Resultatmæssigt opnåede jeg en 14-4-4 statistik over 22 kampe med en målscore på 42-19. Ikke umiddelbart imponerende, men med til historien hører, at jeg havde et par blackouts og 13 af de 19 mål blev lukket ind i bare 5 kampe. Og så lyder 6 mål i 17 kampe pludselig meget bedre. Taktikken har flere gange holdt modstanderen helt fra skud på mål, mens jeg mod nogle tophold, har holdt dem nede på 2-4 skud på mål og mod de stærkere hold har jeg også en boldbesiddelse på <45%. HER er eksempelvis statistikken mod FH, som gik hen og vandt rækken (Jeg blev nummer 2) - Jeg vandt denne kamp 2-0. Niveauet er ikke det højeste, så jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at større hold i Europa ikke løber dig over ende Wink

Selve tanken med taktikken er, at uanset hvor bolden erobres, så sparkes den op på target-manden, som har 3 muligheder. Ligge den af til den fremskudte playmaker, spille den bredt til fløjene for et indlæg, eller sende den videre i dybden til hans makker. Hvis det ikke lykkes, så kan vi ligeså godt give bolden til modstanderen igen og starte forefra. Meget simpelt.

Jeg har også eksperimenteret med 5-3-2, en smal 4-4-2 (En defensiv og 3 centrale) og en 2-4-2-2 hvor konceptet er det samme, men i de tre nævnte bliver jeg løbet over ende; Hvorfor jeg ikke gør det i den normale 4-4-2 kan jeg umiddelbart ikke fortælle, men den virker markant bedre!
Og så glemte jeg lige BOTTOM LINE: At stille sig ned og parkere bussen foran eget mål kan jeg personligt trods flere forsøg ikke få til at fungere; Går man derimod lidt mere aggressivt til værks (Om end jeg stadig står et stykke tilbage på banen med "Counter") så fungerer det åbenbart bedre Wink
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Underdog taktik
« Svar #6: 16 Mar 2018, 19:42 »

Jeg har pt. ret meget succes med en 4-2-4 (2 centrale midtbaner, offensive kanter og 2 angribere) med mit Hull mandskab, og det har kastet nogle fine resultater af sig, efter jeg har prøvet mig med denne taktik.

Ideen er lidt som Gilly er inde på: Står dybt, og sats på kontra. jeg tror dog bestemt at det kræver nogle gode kanter og gode angribere, som kan supplere hinanden godt. Da jeg spiller med at clear til kanter og spille meget direkte.
Min kanter spiller som IA(support) og så er mine backs offensive wingbacks, således at har flere aspekter på kanterne i mit offensive spil. Det har fungeret rigtig godt for mig - så hvis du vil have uddybet yderligere, så sig til!

I praksis fungere det som når man ville forsvarer sig i en klassisk 4-4-2, og med den meget dybe forsvarslinje, bliver de to centrale forsvarer meget langt tilbage og dækker helt af for kontra angreb og giver mine eller offensive backs tid til at komme retur.
i angreb giver det en fantastisk støtte og mange mand i feltet i kontra fasen.
« Seneste Redigering: 16 Mar 2018, 19:47 af jakob95kp » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010