home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 400 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Racing Santander
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Racing Santander  (Læst 2808 gange)
patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Racing Santander
« : 06 Mar 2018, 02:16 »



I den autonome region i det nordlige Spanien, ligger der er en by som Santander. Byen er regionens hovedstad, hvor der bor omkring 180.000 mennesker. Her i byen finder man ligeledes El Sardinero, som er et stadion der kan rumme 22.222 mennesker. Her holder fodboldenklubben Real Racing Club de Santander, S.A.D. til, som i daglig tale blot kaldes Santander.


El Sardinero blev bygget i 1988, og derfor et forholdsvist nyt stadion, hvor man indtil juni 2012 hver anden uge kunne se de hvid/grøn klædte spillere tage imod hold fra den bedste spanske række inden at man to år i streg rykkede ned, og pludselig befandt man sig i august 2013 i den tredjebedste spanske række. Man rykkede dog direkte op igen, blot for kun at rykke ned igen og nu kører man på tredje sæson i streg i den tredjebedste række. Klubben har ligesom mange andre spanske klubber rod o økonomien, og er en af de væsentligste årsager til nedturen som klubben har været og stadig er igennnem. Man har i indeværende sæson et gennemsnitligt tilskuertal på 7438, noget som de fleste danske klubber ville være misundelige på.

I sæsonen 1930/1931 opnåede klubben sin bedste placering i den bedste spanske række, da man det år var den andenbedste klub i Spanien. I sæsonen 07/08 hev klubben sin bedste placering hjem siden 35/35, da man sluttede på en flot 6. plads og tilmed sendte klubben ud på en europæisk rejse, omend den blev kort. Efter man slog Honka fra Finland ud over 2 kampe, endte man i Uefa Cuppen i gruppe med Schalke, Twente, PSG og Manchester City. Det rakte desværre kun til en 4. plads og 5 point, samme antal som PSG på 3. pladsen som tog den sidste plads videre og med én bedre i målscore. Manchester City vandt desuden kun gruppen med 2 point flere end Santander. I øvrigt samme sæson, hvor Manchester City både rendte ind i FCK og AAB i deres to efterfølgende runder i Uefa Cuppen.

På ungdomsholdet i Santander rendte der to yderst talentfulde drenge rundt fra årgang 75 og 76, som er de nok to mest kendte spillere fra Santanders ungdomsafdeling. Inden Ivan De La Pena og Ivan Helguera endte i hhv. Barcelona og Real Madrid havde de i deres unge dage slået deres folder for Santanders ungdomshold, men nåede aldrig at få seniordebut. Pedro Munitis er derimod nok den spiller af nyere tid som anses som den største stjerne. Han blev hentet i en lille klub fra regionen som 18 årig og fik sin seniordebut på førsteholdet, inden han ligesom Ivan Helguera endte i Real Madrid. Han vendte dog tilbage til Racing Santander og nåede i sin tid over 300 kampe på førsteholdet og fik derudover også 21 landskampe for Spanien. Han stod i en periode i sæsonen 15/16 også i spidsen for klubben som manager, uden den helt store succes. Af nyere spillere kan nogle måske huske hvilket kæmpe talent at Sergio Canales var og blev udråbt til, hvilket også var grunden til at Real Madrid endnu en gang slog kløene i en af de unge spillere fra Cantabria regionen. Derudover har klubben også haft spillere som Garay (Real Madrid endnu en gang på rov), Colsa, Luis Garcia, Duscher, Mellberg, Pinilla, Gio Dos Santos med flere.

Klubben har i alt tilbragt hele 44 sæsoner i den bedste spanske liga og 33 sæsoner i den andenbedste liga, men ligger nu og roder rundt i den kun tredjebedste liga, hvor man tilmed ikke en gang er sikker på at rykke op som 1'er, da der er så mange hold i den tredjebedste ligasystem at det kræver man skal ud i et oprykningsspil.

Byen og klubben hungrer efter at komme tilbage i det fine selskab, og det er ved at være på tide efter nogle rædselsfulde år.




Jeg opdaterer min første sæson inden så længe.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2018, 02:32 af patrick J » Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racing Santander
« Svar #1: 06 Mar 2018, 03:01 »

Racing Santander i FM

Ikke så overraskende så er klubben seedet som 1'er i den første sæson, og der forlanges mere eller mindre oprykning. Dette burde bestemt også være en overkommelig opgave med en rigtig flot trup, men mere om det senere.

Stadion: 22.124 (22.222 i følge flere kilder) har man det klart største stadion og faktisk kan kun Logrones (16.000) og Burgos (12.200) mønstre et to-cifret antal pladser på stadion i ligaen udover Santander.

Trænings faciliteterne har prædikatet "fremragende", og det er intet mindre end imponerende. Det giver nogle helt unikke forudsætninger, og ikke noget som man behøves at spekulere forfærdeligt meget over de første sæsoner. Ungdomsfacilitetern e er "gode" og er ligeledes en rigtig god start. På denne front sættes samtlige af de andre hold i ligaen til vægs, pånær storklubbernes B-hold, men forhåbentligt skal man ikke se så meget til dem i fremtiden.

Filosofien i klubben er at man skal udvikle spillere ved at bruge klubbens faciliteter, hvilket giver god mening taget økonomien i betragtning og de gode faciliteter.

Klubben er fra start 22t over budget om måneden på lønudgifter, mens der er lidt over en halv million til transfers.

Spillertruppen:

Målmænd:
1. valg - Ivan Crespo (32 år)
2. valg - Raul Dominguez (30 år)

Man er på målmandsposten ret godt dækket ind, hvor der er ingen tvivl om at Crespo skal vogte målet.

Forsvar:
Miguel Gándara - 20 år - midterforsvar
Gonzalo - 33 år - midterforsvar
Francisco Regalón - 30 år - midterforsvar
Julen Castaneda - 26 år - venstre back
Davide Córcoles - 32 år - højre back

Forsvaret skal uden tvivl bestå af de fire ældste, som bestemt har niveau til at køre førstepladsen hjem. Det er dog en yderst tyng forsvarskæde og der er ikke plads til skader.

Midtbane:
Antonio Tomás - 32 år - DM/MC
Borja Granero - 27 år - DM/MC
Adan - 24 år - DM/MC
Quique Rivero - 25 år - MC/MV
Javi Cobo - 20 år - MC/OMC

Her valgte jeg kun at spille med to på midtbanen, da jeg spillede 4-2-2-2 (kanter) og der faldt valget på Borja Granero og primært Rivero. Jeg roterede dog en del. Rigtig god midtbane og heller ikke nødvendigt med forstærkninger.

Kanter/fløje:
Alex Garcia - 32 år - MV/OMV/OMH
Cesar Diaz - 30 år - MV/MH/OMH/OMV
Heber - 27 år - MV/OMV/ANG
Dani Aquino - 26 år - OMV/OMC/OMH
Oscar Fernandez - 22 år - OMH/MH

Jeg ville have brugt Cesar Diaz på højrekanten, men han løb ind i en slem skade og så fik Oscar Fernandez pladsen. Han spillede en helt vanvittig sæson, men mere om det i næste update. Dani Aquino tog sig primært af venstre kanten, men Alex Garcia fik bestemt også mange minutter. Virkelig god bredde på fløjene.

Angreb:
Matias Aquino - 20 år - OMV/OMH/ANG
Juanjo - 31 år - ANG
Borja Lazaro - 29 år - ANG (lejet)
Franco Acosta - 21 år - ANG (lejet)

Et fabelagtigt angreb på det her niveau. De tog lejesvende var de to faste mænd og leverede til sammen over 40 ligamål. Bredden er vanvittig i angrebet.


Talenter:
Jaime Hoyuela - 19 år - CM
Mario Soberon - 20 år - ANG
Pau Miguelez - 18 år - OMH
Saul Garcia - 17 år - ANG

Vær opmærksom på at man kun må registrere 22 spillere til turneringen, så der skal tænkes klogt. 
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

ernemann
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Racing Santander
« Svar #2: 06 Mar 2018, 11:40 »

Men dit helt store problem er den gæld de løber rundt med. Medmindre du kan få solgt for en hel del, så har du en pæn stor gæld. I 17 udgaven havde jeg et fedt spil med dem, men hvor økonomien blev så voldsom at klubben solgte mine træningsfaciliteter og vi herefter måtte leje nogle derefter Wink
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racing Santander
« Svar #3: 06 Mar 2018, 15:01 »

Men dit helt store problem er den gæld de løber rundt med. Medmindre du kan få solgt for en hel del, så har du en pæn stor gæld. I 17 udgaven havde jeg et fedt spil med dem, men hvor økonomien blev så voldsom at klubben solgte mine træningsfaciliteter og vi herefter måtte leje nogle derefter Wink

Du har helt ret i at gælden kan blive mit store problem, men i skrivende stund (efter 1. sæson) så ser økonomien faktisk okay ud. Det har jeg gjort ved at holde mine udgifter på et absolut minimum og endte med at slutte 1. sæson af med at have 112.000 i overskydende lønbudget hver måned. Jeg kørte med en uhyggelig tynd trup og fik lavet nogle gratis lejeaftaler som erstatning. Generelt er lønningerne i klubben faktisk virkelig høje, og selv flere spillere på B-holdet hiver en pæn hyre. Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racing Santander
« Svar #4: 06 Mar 2018, 15:23 »

1. sæson

Sæsonen blev faktisk en overraskende let affære. Allerede den 4. marts kunne holdet lade sig hylde som vindere af ligaen, da det på dette tidspunkt allerede var matematisk umuligt at smide 1. pladsen væk. På daværende tidspunkt havde man kun tabt 6-3 til FC Barcelona på Camp Nou, efter man havde slået storklubben 2-1 på hjemmebane. Dette var dog eneste nederlag i sæsonen på dette tidspunkt. Kun 6 point havde man smidt, og derfor kunne man løfte pokalen.

Herefter virkede det til at holdet slappede lidt af, og der blev roteret godt. Selvfølgelig kom sæsonens første liga-nederlag i kampen efter, hvor vi var uskarpe og tabte 2-0 på udebane til Burgos. Det blev til yderligere 2 nederlag på udebane, og vi gik derfor sæsonen igennem med 16 sejre og 3 uafgjorte på hjemmebane. El Sardinero var et fort!

I slutspillet blev vi trukket op imod Atletico Baleares, som havde vundet en af de andre ligaer. 3-1 sejr på fortet og 1-1 på udebane, og så var oprykningen en realitet. I den afgørende finale om at lade sig køre som vindere af den tredjebedste spanske række stod vi overfor Murcia. Hjemme på El Sardinero blev det til en 4-1 sejr, og så var det mindre vigtigt at vi på udebane tabte ufortjent 2-1. Vi vandt hele lortet!

På spillersiden

Borja Lazaro scorede i 32 kampe hele 22 mål, mens at Franco Acosta scorede 29 mål i 39 kampe. Han blev dermed den mest scorende Santander spiller på en sæson i historien. Oscar Fernandez som var udset som backup, endte sæsonen som førstevalg og scorede 14 mål, lavede 15 assist og spillede 42 kampe i sæsonen. Han er tilmed egen avl, så det varmede kun hjertet ekstra.

Dani Aquino på den anden kant spillede 39 kampe, scorede 14 mål og lavede 12 assist. Alex Garcia spillede også 37 kampe, lavede kun 4 mål men hele 20 assist fordelt på sæsonens kampe.

I sæsoens 38 ligakampe præstede Crespo på mål at levere hele 22 cleansheets, men det var også en ufattelig stærk 4-backkæde som stod foran ham.

De eneste transfers som blev lavet var Adrian Jimenez som blev lejet gratis i Atletico Madrid og Agus Medina som ligeledes blev lejet gratis i Celta. De var begge blot backups i forsvaret.

Jeg fik forlænget med en del spillere, og fik forhandlet dem ned i løn. Det kunne ikke være meget bedre, og ud gik løntunge spillere som Juanjo som blev sendte til Rümænien for 920t, og Antonio Tomas og Heber blev lejet ud, hvor de begge overtog lønudgifterne. Det var godt for mit lønbudget.

Vi er nu klar til at spille i LA Liga 123, og målsætningen er en solid midterplacering. Klubben er ikke klar til en oprykning, omend jeg mener at truppen faktisk bør kunne kæmpe med om det. Jeg ønsker først og fremmest at få styr på klubbens økonomi, og der skal også ske et mindre generationsskifte i forsvaret især, inden at jeg ønsker at rykke op.

Next up: Transfers og den nye sæson.
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racing Santander
« Svar #5: 08 Mar 2018, 01:36 »



2 sæson

Efter en yderst overbevisende oprykning var tiden kommet til at gøre truppen klar til La Liga 123. En masse ligegyldige spillere to turen væk på en fri transfer, men to breddespillere i form af Adan og Heber forlod dog også klubben. Stammen var dog stadig tilbage. Raul Dominguez som havde været reservekeeper tog til Villarreal for 350.000 DKK og et af holdets talenter Pau Miguelez blev  sendt til Alaves for 4 millioner+40% af næste transfer. Han var udset som breddespiller og ikke det store talent, og klubben havde brug for pengene.

Transfers ind:

Asier Goti blev hentet på en fri transfer hos Leioa, hvor han havde haft en flot sæson. Han fik en forholdsvist lav løn og skulle konkurrere med Oscar Fernandez om højrekanten. Hentet ind som backup. Han er 29 år og højre kant.

Pablo Fernandez blev hentet gratis hos Sporting Gijon 2. hold, efter en rigtig flot sæson med 16 mål, 7 oplæg og hele 9 MOTM under bæltet. Med sine kun 21 år skal han konkurrere om en plads i angrebet og får også en ret lav løn.

Clifford Aboagye blev hentet gratis i Granada, og han er udset som en vigtig brik i den kommende sæson. Den 23 årigr ghaneser gør sig primært på den offensive midtbane.

Franco Acosta får endnu en sæson hos Santander efter den flotte sæson sidste år, men dette år er han bare helt gratis. En perfekt angriber med gode udviklingsmulighede r.

Roberto Olabe fik ikke forlænget sin kontrakt hos Atletico Madrid, og så slog vi til. Han er udset som fast starter på den centrale midtbane ved siden af Granedo.

Ivan Rodriguez er lejet til højrebacken i Malaga, og skal konkurrere om pladsen med en anden nyerhvervelse, men alligevel et kendt ansigt i form af Agus Medina som kommer til på en fri transfer fra Celta Vigo.

Juanma er tilbage i spansk fodbold efter et mislykket ophold i Liverpool. Han skal som udgangspunkt agere backup på venstrebacken.

I midterforsvaret blev der hentet to talenter ind på en fri transfer som blot skal husere på U/holdet i starten, men også mere "erfarne" spillere blev hentet i form af Pelayo Suarez som blev lejet i Sporting Gijon og Jose Carlos blev lejet i Betis.

Den 10 oktober blev Ignacio Cacheiro hentet på en fri transfer. Han er argentiner og skal spille alle de offensive pladser, men er udset til en plads på venstrekanten for at give Dani Aquino kamp til stregen. Han blev hentet i CA Sarmiento.

Derudover kom der et par "ligegyldige" breddespillere til som er blevet erhvervet for småmønter og som skal styrke bredden og andetholdet.

Sæsonen

Målsætningen til spillerne var at undgå nedrykning, men klubbens målsætning var en midterplacering. Jeg var dog ikke i tvivl om at truppen var til en placering i den sjove ende, men hellere gå stille med dørene. Det overraskede mig dog alligevel at vi startede sæsonen ud med 21 point af 24 mulige og en førsteplads. Som sæsonen stille og roligt skred frem viste det sig dog at vi også havde overpræsteret, og vi kunne spille en kongekamp efterfulgt af en rædselsfuld kamp.

I de sidste 15 kampe blev det kun til 5 sejre, hvilket var langt under hvad var tilfredstillende, men det var alligevel nok til at fedte en 5. plads hjem, og så stod den pludselig på playoff om oprykning. Helt ærligt så havde jeg ingen interesse i at rykke op. Truppen er langt fra god nok til La Liga og økonomien i klubben er ikke stærk nok til at kunne håndtere det. Der blev kun brugt omkring 400.000 om ugen på lønninger, og den højeste løn som blev udbetalt gik til Dani Aquino med 27.000 om ugen. Vi mødte hver uge flere spillere som var langt over det.

Zaragoza ventede i første playoff, og faktisk ganske ufortjent så tabte vi samlet 2-1. Efter et meget skuffende 1-0 nederlag hjemme, fik vi ufortjent kun 1-1 på udebane og så var løbet kørt. Zaragoza gjorde arbejdet færdigt i finalen og tog den sidste billet med op.

I Copa Del Rey røg vi i  3 runde endnu en gang ind i FC Barcelona, og det blev selvfølgelig til et exit. 4-1 nederlag på hjemmebane og et meget flot 1-1 resultat på udebane betød vi var ude.

Spilleroversigt

Økonomi

Ligaen

Transfers
« Seneste Redigering: 08 Mar 2018, 01:50 af patrick J » Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010