home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 234 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Challenges
| | |-+  Kategori: Journey for the money
| | | |-+  JFTM: Prem Bologna
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: JFTM: Prem Bologna  (Læst 31718 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #30: 25 Mar 2018, 10:54 »

Av for en sæson, der blev endnu værre end sidste år. Vi fandt aldrig en rytme eller stabilitet i spillet og måtte tage til takke med en 6. plads i Pepsi-Ligaen, exit i 1. kvalrunde i Europa League og så reddede vi lidt af æren med en Pokalsejr og dermed en billet til netop Europa League. Vi var 13 point fra mesterskabet og 6 fra 3. pladsen så det var langt fra tilfredsstillende og vi levede ikke op til forventningen om Top 2, hvor vi havde odds 3.5 for at vinde rækken (Liga bag FH med odds 3.0).

Økonomisk: Minus 5.020.618 for sæsonen og samlet et en gæld på 7.878.942. Ikke opmuntrende for humøret ovenpå den dårligste sæson på Island under ledelse af Slumdog Millionaire. Vi skulle også helt hen til én måned før kontrakten udløb, før at bestyrelsen tilbød en forlængelse på et enkelt år, samt 15.000,- i lønforhøjelse (Som de dog ikke var meget for at give).

Til næste sæson er 2 millioner blevet skåret af lønbudgettet (Vi var 2,5 under, så det kunne være værre). Den nye taktik fejlede grusomt, og jeg har besluttet at kigge tilbage mod sæson 2022, hvor det hele kørte noget bedre. Eneste ændring fra dengang var vores uhyggeligt skarpe angrebsduo der lavede 46 mål, men ellers synes jeg at holde så meget menneskeligt ud.

Jeg har valgt at lade flere lidt mere løntunge spillere forlade holdet på fri transfer og så sætter jeg alle segl ind på at få klubben tilbage på ret spor efter to sæsoner, hvor mundvigene har hængt mere nedad end opad!

Nuværende sæson: 2024/2025
Nuværende klub: Íþróttafélagið Þór Akureyri
Tidligere klubber: Brumunddal Fotball (2017-2018), Futbolny Kljub Naftan Navapolatsk (2018-2019)
Dit omdømme i %: 15%
Nuværende løn: 490.000,- o/å
Nuværende licens: A-Licens
Antal fyringer: 2
Samlet indtjening: 2.150.000,-
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #31: 26 Mar 2018, 16:03 »

Jeg fik lige bekræftet mine bange anelser - Nemlig at der kommer til at gå usandsynlig lang tid før jeg kommer videre fra Island. Min - nu tidligere - taktiske træner - Igor Kostic blev valgt som cheftræner for FH, uden at jeg så meget var inde i overvejelserne; min hypotese går på, at det var fordi han havde Kontinental Pro Licens, hvorimod jeg havde National A. Alle der var rygtet til FH havde nemlig Kontinental C eller højere, så noget tyder på, at jeg ikke kan tage skridtet videre før jeg får min næste licens - Og den kommer først når der kommer styr på økonomien (Medmindre jeg på et eller andet tidspunkt kan blive fyret).

Hvornår/Hvordan kommer der så styr på økonomien. Jamen, det gør der sådan set aldrig. Sidste år omsatte klubben for 9.101.130 kroner - Fraregner vi salget af Palmasson, som jeg ikke kan forvente at lave hvert år, så omsatte vi for 7.905.159,-. Modsat så var vores udgifter på 14.099.904,- - Altså mere end 6 millioner mere end hvad vi omsatte for i penge (Uden transfers). Og nu bliver det interessant. 6.471.812,- gik til spiller og stablønninger, hvilket betyder at vi havde udgifter for 7.628.092,- svarende til 96,4% at vores indtægter som altså gik til alt muligt andet end lønninger. Som den skarpe matematiker regner ud, så har jeg altså 277.067,- til at give mine spillere + personale i løn for et helt år. Det er op ad bakke.

Hvor skal pengene så komme fra?
Transfers:
Hvis man flotter sig på Island, så sælger man en spiller for mellem 1,25-1,8 millioner - Og her snakker vi altså en top kvalitetspiller som helst ikke er ældre end 22-23 år. Kigger jeg ned over mine trup lige nu, så har jeg ét potentielt salgsobjekt i den kategori. Så pengene kommer ikke fra transfers.
Europa:
Europa er derimod langt mere realistisk men også meget sværere. Jeg skuffede sidste år - ingen tvivl om det - og tjente kun 1,6 millioner fra Europa League. I 2023 hvor jeg nåede EL 4. kvalrunde efter CHL tjente jeg 7 millioner, mens jeg i 2022 nåede 3. kvalrunde i EL og tjente ca. 3 millioner. En flot præstation i Pepsi-Ligaen giver ikke et mønt, så den del er ude af regnestykket.
---
Derfor er det også ganske let at regne ud, at der skal en længere deltagelse i CHL til, samt et gruppespil i Europa League, før jeg kan begynde at drømme om licenser. Antager vi, at jeg gentager succesen fra 2023, så vil jeg tjene ca. 400.000,- på en sæson, og med et nuværende underskud på 5,3 millioner (Efter et kapitalindskud af ejeren), så går der 14 sæsoner før der er overskud på kassen. Uden tvivl dræbende for motivationen. Men vi må se hvad der sker - Der ligger nok en 10-15 flere opdateringer med Íþróttafélagið Þór Akureyri før der for alvor sker noget spændende for Prem Bologna, desværre..
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #32: 26 Mar 2018, 17:48 »

Det er sgu op af bakke for dig Skuffet Hvor trist altså! Men igen, hvis du ikke kommer i Europa i næste sæson, så kunne man da forvente at klubben ikke vil forlænge med dig eller du bliver fyret!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #33: 26 Mar 2018, 18:32 »

Det er sgu op af bakke for dig Skuffet Hvor trist altså! Men igen, hvis du ikke kommer i Europa i næste sæson, så kunne man da forvente at klubben ikke vil forlænge med dig eller du bliver fyret!
Altså, selve udfordringen i sig selv (At få Akureyri på ret kurs igen) kunne jo være sjov nok. Det er bare ikke dét jeg har valgt med savet, hvorfor det bliver lidt langhåret til tider. Idéen er jo at komme vidt omkring, men nu har jeg altså været over 5 år i samme klub på Island - Og jeg har trods alt ført klubben frem til en position de aldrig har stået i før mig. Jeg kunne selvfølgelig vælge at spille dårligt, men det strider meget imod "Gentleman"-delen af challengen, ligesom det også ville fjerne al motivationen til at spille videre, så det er lidt en ond cirkel at befinde sig i. Det ville uden tvivl være fedt at komme videre, ved at få klubben i +, men meget tyder på at det måske bliver dit bud der bliver en realitet - På et eller andet tidspunkt Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #34: 27 Mar 2018, 18:58 »

En skuffende præstation i ligaen (5. plads), en "meh" præstation i Europa League (5-7 mod Hiberian i 2. kvalrunde), En pokalsejr (3-2 i straffesparkskonkur rence) og - selvfølgelig - en forlængelse af Prem Bolognas kontrakt. Med andre ord, så er alt som det plejer på Island. Derudover blev det igen til en sejr i Icelandic League Cup A (Den 3. af slagsen), mens jeg tabte Champions Cup med 1-0 til Stjarnan.

Økonomisk var der dog en mindre optur undervejs. Bestyrelsen besluttede over 2 omgange at smide 4,25 millioner i klubben, så vi faktisk lavede et overskud på 5.412.528,-. Det betyder at vores samlet gæld pr. 28. september 2025 "kun" er på -2.490.095,-.. Den mindre kompetente bestyrelse har dog netop bevilliget 55 millioner kroner til at bygge et nyt stadion - Alle penge som er skaffet udefra, så de heldigvis ikke ødelægger klubbens økonomi mere end den i forvejen er. Så nu kan vi i 2027 se frem til (forhåbentligt) flere kampindtægter.

Til næste sæson (2026) har klubben igen skåret 1,5 millioner af lønbudgettet så jeg nu kun har 850.000 i overskud. Så ikke nok med at jeg barberede Personale/spiller-løn ned med over 700.000,- så tager de altså endnu mere. Oh well, Jeg mister spillere svarende til en løn på 1,1 millioner og skal umiddelbart kun ud og finde 1 venstre back og 1 angriber - Så der skulle være mulighed for at bevare et fornuftigt lønbudget i kampen om at nå de magiske 0 på bundlinjen Smiley

Og så lagde jeg desuden mærke til, at mit omdømme var faldet! Hvad fanden er meningen!?

Nuværende sæson: 2025/2026
Nuværende klub: Íþróttafélagið Þór Akureyri
Tidligere klubber: Brumunddal Fotball (2017-2018), Futbolny Kljub Naftan Navapolatsk (2018-2019)
Dit omdømme i %: 10%
Nuværende løn: 500.000,- o/å
Nuværende licens: A-Licens
Antal fyringer: 2
Samlet indtjening: 2.750.000,-
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #35: 27 Mar 2018, 19:19 »

Imponerende du holder ved. Jeg synes også det er super svært at få tilbudt jobs fra de små nationer. Øv!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #36: 27 Mar 2018, 21:01 »

Imponerende du holder ved. Jeg synes også det er super svært at få tilbudt jobs fra de små nationer. Øv!
Jeg spiller hele tiden med håbet og ønsket om at en klub dukker op i indbakken med tilbuddet om en samtale. Det er benzinen på bålet. Men ja, det er virkelig svært. Ved ikke om det har noget at gøre med min alder også, men der er i hvert fald markant færre jobtilbud end i de tidligere udgaver.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #37: 01 Apr 2018, 12:45 »

Prem Bologna danser udenom fyringer som ingen anden. På trods af en direkte horribel sæson, som var markant værre end de tidligere to skuffende sæsoner, så er han stadig manager på Island; Tro det eller lad være. Exit i kvartfinalen i Icelandic League Cup A, Nederlag i Champions Cup, Exit i 3. runde i Via Bikar Pokalturneringen, Exit i 2. Kvalrunde i Europa League samt en 6. plads i Pepsi-Ligaen var hvad sæsonen havde at byde på. Grumt, grimmere, Rædselsfuldt!

Det værste ved det hele er, at det ikke er fordi spillet ikke fungerer. 12 kampe inde i sæsonen ligger vi nummer 1 i en tæt række (4 hold med 23 point, 1 hold med 22 point), men så kobler alle spillerne fra og taber 7 af sæsonens sidste 10 kampe.. Fedt! På trods af forfærdelighederne havde vi sågar stadig muligheden for Top 3 og Europa League inden sæsonens sidste tre kampe, men taber selvfølgelig alle 3. Det gør ondt helt ind i sjælen.

Kontrakten blev selvfølgelig forlænget omkring Juli, hvor det hele kørte på skinner, så Prem skal nok holde varmen i lagunerne et år endnu.

Hvad der sker nu er stadig uvist. Hvor mange der har lyst til at blive i klubben uden Europa League ved jeg ikke, men jeg kan da lune mig med, at flere og flere af klubbens spillere bliver islændinge, så der er håb for de gider blive nogle sæsoner endnu. Økonomisk mister vi omkring 4-5 millioner kroner, hvilket helt sikkert kommer til at kunne mærkes. 2,4 i præmiepenge og en anelse mindre i Match Day Income og Gate Receipts. Bestyrelsen var dog gavmilde og skar kun et par hunrede tusinde i lønbudgettet, hvilket trods alt gør det muligt at være konkurrencedygtige næste år. Samlet set blev det et underskud på 2,6 for sæsonen; Absolut godkendt idet der ingen kapitalindskud var, men jeg frygter for den kommende sæson. Vi starter også med en gæld på 5.502.753 så klubbens ejer kommer nok til at skulle spæde lidt til.

Det eneste positive i denne sæson er det nye stadion der står klar til at blive taget i brug fra næste sæson af (Om 2 måneder). Vi går fra 1.645 (Hvor vi i denne sæson havde en bemanding på 95% og 5 udsolgte kampe ud af 11 i ligaen) til et stadion med plads til 6.731. Nu kan man jo ærgre sig gul og blå over at vi ikke får lov til at fylde et stadion i Europa League, men forhåbentlig kan det tage noget af det underskud vi må generere nu hvor vi ikke skal i Europa League.

Sidst men ikke mindst, har jeg endegyldigt besluttet at droppe 4-4-2-kontra taktikken, som ikke har fungeret ligeså godt som tidligere. Nu vil jeg dø med handskerne på, så alle segl bliver sat ind i at skabe en mere kontrollerende 4-4-2 - Jeg er trods alt stadig blandt de bedste hold på Island (På papiret), så jeg bør også kunne diktere kampene bedre end det tidligere har været tilfældet. Nu er der ét skud tilbage i bøssen: Succes eller fyret med æren i behold!

Nuværende sæson: 2026/2027
Nuværende klub: Íþróttafélagið Þór Akureyri
Tidligere klubber: Brumunddal Fotball (2017-2018), Futbolny Kljub Naftan Navapolatsk (2018-2019)
Dit omdømme i %: 10%
Nuværende løn: 500.000,- o/å
Nuværende licens: A-Licens
Antal fyringer: 2
Samlet indtjening: 3.250.000,-
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #38: 02 Apr 2018, 16:14 »

Det opsumerer meget godt hvordan mit save er forløbet indtil videre...
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #39: 02 Apr 2018, 19:01 »

Hvor er det bare øv altså! Uheldigt, håber snart der sker noget ved dig, så du kan komme videre!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #40: 03 Apr 2018, 15:47 »

Hvor er det bare øv altså! Uheldigt, håber snart der sker noget ved dig, så du kan komme videre!
Om ikke andet, så blev stadionnet da klar inden sæsonstart og vi indviede det med en 5-0 sejr over KR (Som blev mester sidste år).. Vi er også - igen igen igen - blev udråbt som favorit af bookmakerne med odds 3,5 på os, så jeg kan stort set kun skuffe. Desværre har bestyrelsen sænket forventningerne, så nu er det nok at slutte i den øverste halvdel, hvorimod jeg de seneste år har skulle kæmpe med i toppen. Det er bare skruen uden ende her på Island Grin
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #41: 04 Apr 2018, 17:34 »

Lønudgifter fra 2024-2027
(Stab- og spillerlønninger)
2024 | 6.471.812
2025 | 5.715.537
2026 | 5.481.337
2027 | 5.460.563
Det var ikke godt; Lad os slå det fast fra starten af. Men det var heldigvis godt nok. En andenplads i ligaen er bedste resultat siden mesterskabet i 2022 og dermed en bilet tilbage i Europa efter et års fravær. Selvom vi kun slutter 6 point efter FH og hele 8 point foran Breiðablik på 4. pladsen, så var det langt fra en sæson der løb som ønsket. Vi lider desværre af noget sommer-syge, der gør at efter 1. juli så falder holdet sammen. De sidste tre år har holdet været med helt i toppen i Maj og Juni, men når kalenderen siger juli, så falder vi voldsomt i niveau. Det var tæt på at koste os vores topplacering, hvor vi mest af alt kan takke de andre hold for at være endnu mere ustabile end vi var. Pokalturneringen endte i en afklapsning i kvartfinalen (Som lå 4. juli) til Stjarnan.

Som man kan se til venstre, så har det faktisk lykkedes mig, at skære lønudgifterne med en hel million på 4 år og samtidig blive stærkere i ligaen, end vi har været de sidste tre år. Det må siges at være svært tilfredsstillende, og igen næste år ser lønningerne ud til at kunne ligge på et stabilt lavt niveau. Vi skal kun finde en fast venstreback samt en reserve til de to backpositioner - Til det har bestyrelsen givet mig 5 millioner, men jeg forventer ikke at bruge mere end maksimalt 500.000,- og dermed beholde lønniveauet på samme niveau som i år (Idet 3-5 man forlader på kontraktudløb, som har været i overskud i år).

Økonomisk tabte klubben lidt over 1.000.000 kroner i år på trods af et kapitalindskud på 4,25 millioner som vi efterhånden er vant til at få. Det vil sige det samlede underskud for sæsonen lå i omegnen af 5,25-5,5 millioner kroner. Det er penge der skal findes i Europa League næste år, så der skal virkelig sælges nogle biletter for at nå de priser. Og apropos biletter, så blev det nye stadion ikke den store succes. Lidt mere end 1800 tilskuere i gennemsnit, hvilket  kun er godt 200 flere end der var plads til på det gamle stadion. Den samlede gæld er i øjeblikket på 7.807.149,-

Og bestyrelsen elsker mig stadig...

Nuværende sæson: 2027/2028
Nuværende klub: Íþróttafélagið Þór Akureyri
Tidligere klubber: Brumunddal Fotball (2017-2018), Futbolny Kljub Naftan Navapolatsk (2018-2019)
Dit omdømme i %: 10%
Nuværende løn: 550.000,- o/å
Nuværende licens: A-Licens
Samlet indtjening: 3.750.000,-
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #42: 04 Apr 2018, 19:30 »

Tillykke med 2.pladsen! Og dejligt med Europa igen! Nu håber jeg snart der bliver råd til et trænerkursus til dig, så du snart kunne få lov at komme videre!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #43: 08 Apr 2018, 13:34 »

Tillykke med 2.pladsen! Og dejligt med Europa igen! Nu håber jeg snart der bliver råd til et trænerkursus til dig, så du snart kunne få lov at komme videre!
Erm, det kræver nok et europæisk gruppespil, hvilket der desværre er lange udsigter til.. Min chance (Og det jeg går efter) er et par mesterskaber i træk, hvilket betyder jeg får både penge fra CHL og EL. I år er der igen gode udsigter med finalenederlag i League Cup A, en sejr i Champions Cup, stadig med i Pokalturneringen og en 1. plads efter 10 kampe (Stilling). Men men men, nu er datoen 1. juli så hvem ved om vi falder helt igennem igen.

Der er dog kommet en ny bestyrelsesformand ved valget i december sidste år, og han forventer at jeg vinder både ligaen og pokalturneringen, så om ikke andet er der mulighed for at blive fyret, hvis jeg skuffer igen Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: JFTM: Prem Bologna
« Svar #44: 08 Apr 2018, 21:10 »

Første skridt klaret! Vi var uhyre tæt på at smide det hele til sidst, men en stærk 3-0 sejr i sidste runde sikrede os mesterskabet, da FH samtidig snublede i de sidste to runder med kun ét point (Stilling). Så på et hængende hår blev det til det andet mesterskab i min 9. sæson på Island, efter at jeg har ligget nummer 1 mere eller mindre siden runde 5 i tæt parløb med FH, som dog tabte pusten ved både at skulle spille Europa, Pokalturnering og liga. Netop Pokalturneringen tabte jeg efter straffesparkskonkur rence i semifinalen til netop FH. Hele sæsonen igennem spillede jeg drabelige opgør mod dem (1-1, 0-0, 2-2) og kun i Champions Cup først på året som jeg vandt med 5-2 blev der fundet en vinder. League Cup blev et bittert nederlag i finalen på 2-1 til Vikingur Reykavik efter jeg havde smadret al modstand inden og kvalificeret mig til finalen med en 25-3 målscore over 7 kampe.

Truppen kommer (Forhåbentligt) til at forblive intakt til næste sæson. Jeg har i hvert fald ikke tænkt mig at dele ud af spillerne uden kamp. Med en gennemsnitsalder på 23,7 i start opstillingen og 24 i hele truppen, så kommer holdet naturligt til at blive bedre næste år, hvor vi lige pludselig skal i Champions League. Hvis ikke FM-Guderne straffer mig, så kan jeg se frem til en overkommelig modstander i 1. runde, mens den rigtige test så står i 2. runde. I år - I Europa League - spillede vi lige op med Legia fra Polen og røg ud efter 0-1 på begge arenaer; Ganske acceptabel præstation.

Præcis som forventet så gav et større stadion flere indtægter og tilskuerrekord i Europa League. I år genererede vi sågar et overskud på 2 millioner (Dog efter endnu en kapitalindsprøjtnin g på 4,25 millioner). Vi var ligegodt 3 millioner bedre end sidste år, hvilket skyldes 4 millioner fra Europa League Præmiepenge og billetsalg. Nu ser jeg bare frem til at få flere penge i kassen fra både CHL og EL og hvis jeg kan gentage succesen, hvem ved om der så ligger og venter et overskud omkring 2030??

Nuværende sæson: 2028/2029
Nuværende klub: Íþróttafélagið Þór Akureyri
Tidligere klubber: Brumunddal Fotball (2017-2018), Futbolny Kljub Naftan Navapolatsk (2018-2019)
Dit omdømme i %: 10%
Nuværende løn: 600.000,- o/å
Nuværende licens: A-Licens
Samlet indtjening: 4.250.000,-
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010