home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 398 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Den gyldne egenskab
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Den gyldne egenskab  (Læst 12349 gange)
Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #15: 25 Feb 2018, 17:04 »

Ja man kan sagtens forbedre målrettethed, men tutorophold er ikke garanteret til at virke. Vil derfor hellere have en som har 11-14 i starten og eventuelt forbedre med en tutor.
Logged


Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #16: 25 Feb 2018, 17:13 »

Determination (Målrettethed) har ikke indflydelse på noget med en spillers udvikling - i hvert fald ikke direkte.
Egenskaben gør egentlig blot hvor længe leverer til en kamp, og ligeledes hvordan de præsterer hvis ens hold først er bagud. Jo højere egenskab, desto bedre vil han performe i en kamp.

På den måde kan man sige det vil påvirke udvikling i en positiv retning, da man jo gerne giver spilletid til spillere der præsterer, og en spiller der får spilletid udvikler sig unægteligt bedre, men determination har ingen direkte indflydelse på egenskaber som øges. Der skal man kigge på deres personlighed, hvor Ambition og Professionalism er alfa og omega. Dog når det kommer til udvikling af talenter vil jeg sige Professionalism > alt andet.

Dog lidt kedelig at pege på en skjult egenskab som den vigtigste, men kunne jeg havde jeg valgt den.

Hurtighed for mig, tror jeg (derfra må acceleration gerne følge med). Jeg sælger ofte altid ud som det første af mine langsomme spillere. Der er dog enkelte positioner, hvor jeg ikke vægter det lige så meget.
Ofte vil jeg dog prioritere en spiller med 16-17 hurtighed og acceleration kontra 19-20 hurtighed. Dette er grundet at egenskaben for de fleste positioner er rigtig "dyr" i forhold til hvad de "koster" i CA point. Så spillere med 19-20 acceleration og hurtighed vil man ofte se har lidt mere begrænsede tekniske og mentale egenskaber.


Ja man kan sagtens forbedre målrettethed, men tutorophold er ikke garanteret til at virke. Vil derfor hellere have en som har 11-14 i starten og eventuelt forbedre med en tutor.

Man får et ret godt peg om det i starten, når man beder sine spillere om at arbejde sammen. Siger en af dem, at det ikke vil fungere skal man nok forsøge med en anden, men accepterer de begge, så vil det næsten altid fungerer nydeligt og gerne mere til.
« Seneste Redigering: 25 Feb 2018, 17:15 af Le Sygnok » Logged

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #17: 25 Feb 2018, 17:41 »

Jeg var faktisk sikker på at målrettethed betød noget uden for banen, men kan da godt se at det er forkert. Det er selvfølgelig stadig godt, at den er høj eftersom den har betydning på personlighed. Men kan da godt se at jeg har overvurderet den.

Vil dog stadig helst ikke have spillere med dårlig målrettethed, så de ikke bare giver op i kampene.

Jeg er lidt splittet på hurtighed, fordi en spiller som Wurtz er rigtig god selv uden fart. Men jeg er enig i at mine spillere helst skal være 11+ i hurtighed og acc.
Logged


Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #18: 25 Feb 2018, 17:54 »

Helt enig. Jeg vil naturligvis foretrække en høj kontra lav egenskab. Men mere bare hvis jeg finder en angriber med 1 i afslutninger og 20 målrettethed, og så en med 20 afslutning og 1 målrettethed, så vil jeg aldrig være bekymret omkring spilleren med 1 målrettethed, da han kan få +19 i den egenskab i løbet af 6 måneder.

Men selvfølgelig er det fordelagtigt at ens hold deler god egenskab. Ret ærgerligt hvis alle fra ens hold falder sammen så snart man er bagud 0-1.

Og ja, er også enig med hurtighed. Defensivt orienteret midtbanespillere og målmænd kan jeg godt leve med lav hurtighed. Og midterforsvarer kan jeg også være lidt mere tilbøjelig med, men jeg er ikke meget for det. Men overall er det nok den jeg kigger mest på, hvis jeg kun må nævne én.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #19: 25 Feb 2018, 21:52 »

Jeg er som udgangspunkt enig - men er dog af en anden holdning, men det nok også qua min generelle holdning til mine saves. Det er meget sjældent at jeg forsøger at have tutorer i mine saves, da jeg ofte spiller for at vinde med et så ungt et hold som muligt, og i det tilfælde er det jo naturligt nok ikke muligt med tutorer.

Men jeg er enig i hvad du skriver Le Sygnok - i så fald man har muligheden for at gøre det på den måde. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

PalleJR
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #20: 26 Feb 2018, 09:20 »

Udholdenhed er vel også en af de vigtige egenskaber tænker jeg, der er ikke noget værre en hurtige trætte spillere. Men det kommer vel helt an på hvordan man gerne vil have sit hold til at spille, hvis man gerne vil have lækker pasnings fodbold, så det jo en stor fordel at have nogle spillere med gode første berøringer, og gode stats i afleveringer. 
« Seneste Redigering: 26 Feb 2018, 09:24 af PalleJR » Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #21: 26 Feb 2018, 10:28 »

Ligesom Le Sygnok ville jeg nok også pege på en skjult egenskab, nemlig Consistency. Jeg gør mig primært som Journeyman eller i lavere ligaer, hvor der trods alt går flere sæsoner inden budgetterne tillader at vælge og vrage, så jeg skal vide hvad jeg betaler for. Jeg vil til hver en tid vælge et mindre Niveau/Potentiale, hvis jeg får et praj om at spillere er en humørspiller hvad end det er fra hans statistik eller mine scouts.

Hvis jeg skal pege på én evne, som jeg kigger på med LLM og Journeymans-briller så er det arbejdsevne. Det kan godt være niveauet ikke er højt og de mentale stats er meget spredte eller blandet, men hvis bare spiller gør som de får besked på skal det nok gå (Bilder jeg i hvert fald mig selv ind). Den hænger selvfølgelig sammen med andre evner, men det er nok her jeg kigger mest. Som jeg engang fik af vide af en 2. divisionstræner; Hvis vi kan ikke spille fodbold, kan vi altid løbe fodbold.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #22: 26 Feb 2018, 11:19 »

Som jeg skrev i introen handler det om hvilken "SYNLIG" egenskab der var at foretrække, så hvad der ligger bag personlighed mv. er ikke interessant i denne diskussion. Det kan vi tage bagefter, men det er formentlig en lidt mere ensidig diskussion, da jeg ikke tror der er helt så mange der egentlig ved hvordan det fungerer (jeg selv inkluderet). Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #23: 27 Feb 2018, 15:33 »

@Broen13

er det mig der er for gammel til podcast (hold kæft ) eller kan det passe jeg ikke kan downloade den podcast du omtaler..
jeg kan streame den via soundcloud, men ikke hente den ned. Skuffet Skuffet

@Le Sygnok
Jeg kan godt se hvad du mener når du siger Målrettethed ikke er så vigtig som eks; jeg vil gøre den til..
Kan være jeg fremadrettet kigge på personligheden når jeg kigger talenter..
Indtil nu har jeg ubetinget afskrevet talenter med Målrettethed på 8 eller deruder.. Jeg har tænkt at de bliver ikke til alligevel når de ikke er mere målrettet end det..

Hvis jeg ser bort fra Målrettethed som vigtig for mig, så er den næste egenskab i rækken, Teknik..
Jeg magter ikke at have "boldmongoler" på mit hold. Har en spiller 11 eller under i teknik, så leder jeg videre.
« Seneste Redigering: 27 Feb 2018, 15:52 af Roberto_Baggio » Logged

Love the Blues

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #24: 27 Feb 2018, 19:07 »

Det kan jeg desværre ikke hjælpe med - jeg har kun lyttet online indtil nu. Når jeg har prøvet det engang skal jeg nok skrive, men ellers er jeg sikker på der må være nogle eksperter her på siden! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #25: 01 Mar 2018, 17:55 »

hurtighed og Acceleration er det jeg hæfter mig mest ved især fordi jeg ofte går efter at have gode backs og gode wings.

Jeg forsøger ofte at finde unge spillere til netop de pladser og her har jeg haft god held med at hente unge hurtige spillere.

Logged

YNWA

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010