home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 244 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Den gyldne egenskab
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Den gyldne egenskab  (Læst 12337 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Den gyldne egenskab
« : 24 Feb 2018, 12:50 »

I forbindelse med at der jo nu er kommet en dansk podcast, forsøgte jeg mig lidt med at kigge rundt på det store Internet for at se om der kunne være andet spændende indhold i andre podcasts.

I den forbindelse faldt jeg over en engelsk version ved navn The Deep Lying Podcast, som er to nørdede englændere der fortæller om deres saves, snakker om hvad der sker i det engelske FM-community, har gæster til interviews med mere.

En af de ting de har gjort indtil videre (jeg er ikke kommet så langt i deres indslag) er at spørge deres gæster og læsere om, hvilken egenskab der i deres øjne er den vigtigste egenskab hos spillerne, og jeg synes det er en interessant diskussion, som helt sikkert er værd at tage op her.

Så det jeg gerne vil forsøge med denne tråd er, at folk fortæller deres tanker og erfaringer omkring, hvilken synlig egenskab de vægter mest, når de kigger sig omkring efter den helt rigtige spiller.



Jeg forestiller mig følgende:

I første omgang vil jeg spørge ud på siden - hvilken én enkelt egenskab er den vigtigste for jer når i vælger/køber en spiller uanset position, status osv.? Mange gange er det DEN ene egenskab der gør om man vælger en spiller eller ej.

I anden omgang forestiller jeg mig at tage hver position for sig (jeg er klar over roller spiller lidt ind, men så må der være fri leg når vi eksempelvis kommer til højre kant, vedrørende om der er tale om en fløj, indvendig angriber mv.

Så ved jeg ikke om der skal laves en opsamlende afstemning til sidst over de bud der har været på den enkelte position eller lignende, det må vi tage hen af vejen i takt med om der er interesse for det. Smiley




Personligt er MIN gyldne egenskab hos spillerne "Målrettethed", når jeg kigger på tværs af spillerne. For mig er det vigtigt at de vil fremad og lever efter at opnå deres mål. Næsten uanset hvor ringe de øvrige tal hos en spiller er, er der næsten altid mulighed for at træne dem til at blive en fornuftig spiller indenfor den tid jeg personligt har i mine saves ihvertfald.

Det er ligeledes en egenskab der fortæller lidt om hvilken slags personlighed de har, således at en høj målrettethed ofte hænger sammen med en ambitiøs type, som arbejder for at komme på højeste niveau.




Jeg håber i vil lege med og fortælle lidt om hvad I tænker og gør i denne forbindelse - jeg er sikker på det kunne gøre at man kunne lære lidt ekstra omkring FM, eller ihvertfald give nogle friske tanker på, hvad det egentlig er man kigger efter når man skal ud og finde det store talent, vidunderdrengen, eller klasseangriberen som man lige står og mangler! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #1: 24 Feb 2018, 13:07 »

Målrettethed er helt klart én af dem jeg kigger på. Jeg vil ikke mene at jeg har én egenskab som gør udfaldet. Men jeg har tendens til at falde for spillere som har gode egenskaber i "mod" "Teamwork" "arbejdsevne" - Da jeg fra min egen fodboldtid har traumer med spillere som sælger deres holdkammerater ved at trække sig i tacklinger eller løbe halvhjertet tilbage..

Et andet perspektiv jeg tit tyer til, er det fysiske, hvor jeg synes der er et eller andet fedt over at have nogle fysiske pragteksemplarer. I mit nye save, har jeg bl.a. Patrick Cutrone, som er hurtigt, stærk, adræt og har god naturligform, ydermere har jeg flere spillere som ligger på +13 i samtlige fysiske egenskaber - jeg føler det giver sikkerhed og overskud
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #2: 24 Feb 2018, 13:47 »

Målrettet hed, placeringsevne beslutsomhed, men kommer jo også an på hvor på banen vi taler om, teamwork og arbejdsevne er også vitale.

Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #3: 24 Feb 2018, 14:27 »

Det var ikke et multiple-choice spørgsmål i podcasten og er altså heller ikke her. Opstemt Det handler om at identificere den ENE egenskab, som man ser som den vigtigste. Smiley I må prøve igen! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

stadio comunale
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #4: 24 Feb 2018, 15:06 »

Så tror jeg faktisk at det er hovedspillet jeg kigger efter. Selvfølgelig er der forskel på hvilken plads de spiller og hvor gode jeg synes de skal være der, men det kan være en stor fordel hvis de kan overmatche deres direkte modspiller.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #5: 24 Feb 2018, 15:20 »

placeringsevne må så være den jeg vælger
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #6: 24 Feb 2018, 16:50 »

Det var ikke et multiple-choice spørgsmål i podcasten og er altså heller ikke her. Opstemt Det handler om at identificere den ENE egenskab, som man ser som den vigtigste. Smiley I må prøve igen! Wink
i så fald, så har jeg ingen.  Wink
Logged

Quando
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #7: 24 Feb 2018, 21:39 »

Det var ikke et multiple-choice spørgsmål i podcasten og er altså heller ikke her. Opstemt Det handler om at identificere den ENE egenskab, som man ser som den vigtigste. Smiley I må prøve igen! Wink

Jo det er multiple-choice med masser af muligheder, men dog ikke multiple answers.. men spøg til side.
Personligt ved jeg ikke hvorfor men jeg elsker Koldblodighed. Nok mest på en angriber, men generelt er det en attribute jeg altid er glad for at se over 15. Det giver indirekte lidt ekstra. 
Logged

Vejle Boldklub!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #8: 24 Feb 2018, 22:32 »

Forudseenhed skal være over 15 (normalt) før en spiller er sikker i min start 11
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #9: 25 Feb 2018, 01:40 »

Fed tråd, som er den der skal trække mig ud af mit mange årige hi!

Min gyldne egenskab er helt klart også målrettethed, da jeg elsker at købe talenter fremfor etablerede spillere. Hvis spilleren har god målrettethed og højt potentiale jf. scouts så kigger jeg ikke så meget på de andre egenskaber, de skal nok komme senere!
Logged


HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #10: 25 Feb 2018, 08:51 »

vil nok også sige det er målrettethed jeg kigger mest efter. Jeg kunne godt nævne flere, men hvis det er den ene vigtige egenskab så må jeg vælge den.
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #11: 25 Feb 2018, 12:16 »

For mig er det en "no brainer"
Determination er 100% den egenskab jeg går efter.

Og det er uanset hvilken position vi taler om..

Man kan så diskutere hvor højt et tal er nødvendigt i den egenskab, fordi det egentlige talent spiller ind på et eller andet tidspunkt.
Jeg henter eksempelvis aldrig talenter ( u18 ) men lav determination, og henter mener jeg under 11..
Det siger noget om deres mindset og om de kan klare evt "nederlag" i forbindelse med deres udvikling.
Jeg fornemmer også hvis determination er højere, tager de også mere lærdom til dig fra en mentor.

Lang historie kort - den egenskab jeg kigger efter er determination ( ja jeg spiller manager på engelsk )
Logged

Love the Blues

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #12: 25 Feb 2018, 14:56 »

Jo det er multiple-choice med masser af muligheder, men dog ikke multiple answers.. men spøg til side.
Personligt ved jeg ikke hvorfor men jeg elsker Koldblodighed. Nok mest på en angriber, men generelt er det en attribute jeg altid er glad for at se over 15. Det giver indirekte lidt ekstra. 

Haha! Sorry - du har selvfølgelig helt ret! Opstemt

Fed tråd, som er den der skal trække mig ud af mit mange årige hi!

Min gyldne egenskab er helt klart også målrettethed, da jeg elsker at købe talenter fremfor etablerede spillere. Hvis spilleren har god målrettethed og højt potentiale jf. scouts så kigger jeg ikke så meget på de andre egenskaber, de skal nok komme senere!

Fedt at jeg har kunne trække dig ud af dit eksil! Opstemt


Og i øvrigt lækkert at flere har lyst til at lege med! Opstemt Der begynder at tegne sig et billede af hvad der er vigtigst for folk, men det handler jo selvfølgelig meget om hvilken type saves man spiller (LLM, udvikling, mv.). Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #13: 25 Feb 2018, 16:16 »

Jeg spiller typisk AaB eller LLM, i AaB kører jeg mange talenter så målrettethed er vigtigt. I LLM har man ikke brug for den samme udvikling i spillerne, men det at de er målrettet på banen er godt nok stadig vigtigt! Men det er hvert fald de mentale stats som har stor betydning på det niveau jeg spiller.
Logged


Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Den gyldne egenskab
« Svar #14: 25 Feb 2018, 16:55 »

Målrettethed er for mig en af de mest ligegyldige. Et enkelt tutorophold, så kan man i princippet tage en spillers målrettethed fra 1 til 20, da målrettethed samt øvrige skjulte egenskaber overføres fra tutoren.
« Seneste Redigering: 26 Feb 2018, 12:24 af Le Sygnok » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010