home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 246 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Juventus FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Juventus FC  (Læst 5926 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Juventus FC
« : 22 Feb 2018, 20:00 »


DEN GAMLE DAME

Indledning: Enhver der har set italiensk fodbold igennem tiden og I særdeleshed igennem den nyere tid, har set én klub løbe med mere eller mindre alle trofæer i Italien og det er selvfølgelig den ene af de to traditionsrige klubber fra Torino – Juventus FC. Man kan synes om klubben hvad man vil, men man kan aldrig afvige fra det faktum at de har haft en overflod af talentfulde spillere, med masser at byde på. Om de så er kommet til klubben i gode eller dårlige perioder er så en anden sag (læs: Calciopoli-skandalen). Personligt har jeg holdt med klubben siden tiden med Fabrizio "Silver fox" Ravanelli i truppen, hvor jeg som dreng så dem spille på DR1 med Tommy Troelsen som kommentator. Op igennem tiden har jeg fulgt med i hvordan klubben klarede sig, og selvfølgelig været knust over at klubben viste sig at være korrupt. Derfor blev jeg også endnu mere glad for deres første trofæ efterfølgende, og nu deres store dominans i landet.

Juventus i FM - som jeg vil spille dem: For at et save med Juventus ikke bliver for kedeligt, har jeg sat et par regler op for mig selv. Det er egentlig ikke noget revolutionerende, men derimod en meget kendt udfordring, og noget der er brugt mange steder før - nationalisering. Jeg er ofte tilbøjelig til at gøre dette i de klubber jeg har, men her skal det være ekstremt. Ofte er det således at jeg godt kan finde på at hente ekstraordinære talenter udefra, men det bliver der ikke noget af her. Jeg gider heller ikke spillere som i spillersøgning er "delvist Italienere", så disse er også fravalgt. Eneste mulighed for at få spillere med anden nationalitet på holdet, kan være egne regens, men de skal være væsentligt bedre end de øvrige spillere jeg har til rådighed. Ovenstående gælder også personalet, men jeg holder dog på klublegenden David Trezeguet. Derudover må spillerne ikke være ældre end 23, når jeg får spilleren, så eksempelvis Andrea Belotti er ikke en mulighed hvis ikke jeg køber ham i første transfervindue (han bliver 24 imellem de to transfervinduer, og er altså fyldt 24 inden jeg kan få ham til det andet vindue).

Grundet ovenstående regler, har der været gang i svingdøren i Juventus, hvor vi har solgt spillere for 1,4 mia. kr., herunder Pjanic, Cuardado, Matuidi, Lichtsteiner, Asamoah og Mandzukic. Det har også givet lidt huller hist og her, men kun en spiller er hentet til de første 11 på holdkortet (og han kom først i januar) - Pietro Pellegri. Derudover har jeg hentet en masse talenter ind, hvor jeg vil fremhæve Mattia Zaccagni (min FM17 og 18 yndlingsspiller), Domenico Berardi og Simone Scuffet (begge tilbagelejet for sæsonen. Derudover kunne jeg ikke lade være med at købe Gianluigi Donnarumma, som kommer til klubben efter sæsonen - så er jeg vidst dækket ind på målmandsposten når Buffon stopper til sommer!

Jeg har valgt at spille en 4-4-2 diamant, som jeg havde held med i Estudiantes i min blog, og jeg har altid været tilhænger af denne eller endda en 4-3-3 opstilling. Det har betydet at flere spillere har fundet nye hold at spille for, herunder Juan Cuadrado, Stephan Lichtsteiner (for gammel) og Kwadwo Asamoah, som ikke kan slå Alex Sandro af. Det betyder ligeledes at der ikke bliver meget spilletid til Douglas Costa, som må leve med at være på bænken indtil hans lejeaftale ophører. Jeg vil gerne spille med presspil og en offensiv tilgang, hvilket ender med at betyde fuldbanepres og en mentalitet der hedder "Kast-alle-frem" (jep - så vild er jeg!). Derudover vil jeg gerne have overlap og sikre mig at vi ikke afslutter alt for tidligt, så vi skal have bolden i feltet inden der skydes på mål. Det betyder også at alle spillere der kan, har fået en spillerinstruks der hedder "skyd mindre". Udover dette har jeg ingen modifikationer af roller eller taktik.

Når man taler om en Juventus-trup kan man ikke komme udenom Paulo Dybala, som er klubbens absolutte stjerne. Jeg forventer at han skal bruges som skyggeangriber på sigt, men indtil han kender den plads, så vil jeg nok bruge ham som fremskudt angriber, som er hans foretrukne fra start.

En anden spiller som man ikke kan komme udenom, er klublegenden Gianluigi Buffon, som har mulighed for at slå klubrekord i løbet af sæsonen, for flest spillede kampe. Siden han skiftede fra Parma har han vist sig at blive en af de vigtigste spillere i klubben nogensinde, blandt andet også som resultat af at han valgte at følge klubben ned i rækkerne da Juventus blev tvangsnedrykket.

En sidste spiller jeg vil fremhæve, er en lidt mere ukendt og meget undervurderet spiller i FM, efter min mening – Stefano Sturaro. Han er til salg fra start i alle saves jeg har set, og bliver solgt for småpenge, og jeg er forundret over hvordan Juventus kan smide ham væk på den måde. Min erfaring med ham i tidligere FM-versioner er, at han bliver en af de bedste midtbanespillere i spillet - måske ikke dømt på egenskaber, men derimod hvordan han spiller. Dette save er sådan set ikke anderledes, hvor han indtil videre (er i marts i første sæson) har spillet 33 kampe, scoret 12 mål og lavet 6 assists, som boldvindende midtbanespiller på den centrale midt. Kun Higuain og Dybala har scoret flere mål end ham. Overvej ham lige uanset hvem i så spiller med!

Sådan her ser min nuværende idealopstilling ud (marts 2018):
Gianluigi Buffon (målmand og anfører)
Matteo De Sciglio (Fullback angreb) – Daniele Rugani (boldspillende forsvar) – Giorgio Chiellini (Central forsvar) – Alex Sandro (Fullback angreb)
Sami Khedira (Dybdeliggende playmaker forsvar)
Claudio Marchisio Dybdeliggende playmaker forsvar) – Stefano Sturaro (Boldvindende support)
Paulo Dybala (Fremskudt playmaker support/skyggeangriber)
Gonzalo Higuain (Fremskudt angriber) – Pietro Pellegri (Targetman angreb)


Hvorfor vælge Juventus: Som nogen måske har set, så har jeg en blog kørende med et save hvori jeg forsøger at komme verden rundt og vinde titler på alle niveauer i alle lande, og hvor det kan være sjovt, er det rart at have et save kørende ved siden af, hvor man kender spillerne, og gerne vil have mulighed for at bruge penge, og hygge sig med det man kender. Det er hvad dette save er for mig. Jeg har som tidligere nævnt, en længerevarende romance med Juventus, og har derfor haft nemt ved at sætte mig ind i hvordan jeg gerne vil køre klubben. Derudover har de gode spillere (salgsobjekter) og et helt fantastisk setup, som jeg ønsker at udnytte så meget som overhovedet muligt!

Det er måske ikke den største udfordring i FM18, men nogle gange kan det bare være rart med det man kender og ved fungerer – lidt ligesom når du er på ferie – du glæder dig altid til at komme hjem og få den kendte rugbrød med leverpostej, efter at have prøvet en masse nyt fra det udenlandske køkken!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #1: 23 Feb 2018, 20:12 »

Jeg følger klart med på sidelinjen på denne tråd, da Juve er en af mine favoritter i virkeligheden. Spiller selv med Juventus, når jeg ønsker at spille det sikre og kendte. Dog vil jeg sige, mine regler for at spil med en top klub er lidt anderledes, for at jeg synes det er mere langtids holdbart. Reglerne: Må henter store talenter, fra lande jeg ønsker skal klare sig godt under VM (Fx.Gider jeg ikke Argentina og Brasilien, men derimod Chile og Colombia) (Danmark og Italien i Europa, når jeg spiller i Italien) (Samt Japan) Så bruger tid på at Scout' i de lande, efter talenter under 18 år.
Går i alle mine saves efter at, udvikle talenter, helst egne talenter om muligt, så ønsker at mine faciliteter er i top, så pengene bliver brugt mest på klubben, fremfor indkøb.
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #2: 25 Feb 2018, 14:52 »

Jeg forstår ikke hvad du mener med MERE langtidsholdbart - ihvertfald ikke hvis det er i forhold til de regler jeg har sat op til mig selv og Juve. Alt andet end lige må det være absolut mere udfordrende at begrænse nationaliteter, hvilket jo i sin helhed er årsagen til jeg har valgt at gøre det, netop for ikke at gå død i "for mange" sejre indenfor alt for kort tid. Jeg søger udfordringen hos Juve - frem for den "sikre" med at de vinder hver sæson.

Derudover er jeg selvfølgelig glad for at du følger med! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #3: 25 Feb 2018, 20:00 »

Det var ikke ment mod dit setup, mere en anden måde, man kunne sikre sig et godt spil, med et tophold.. Smiley
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #4: 25 Feb 2018, 21:50 »

Så er jeg med igen - alt er "tilgivet" som man siger.. Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #5: 26 Feb 2018, 19:45 »

Så er det på plads.. Wink

Ang. Stefano Sturaro, giver jeg dig helt ret, havde i FM17 et save med Parme, hvor det lykkes at hente ham, efter et par sæsoner.. Havde andre spillere, der på papiret var bedre end ham, men han spillere bare meget meget stabilt i flere sæsoner.. Smiley

Filippo Melegoni er også en dejlig ung italiener, der kan styre en midtbane i mange sæsoner, har ham lige nu, på leje til Parma i første sæson, han spiller super godt..

Bonus Info, i mit sidste save, med min barndomsklub, blev Dybala solgt for lige under 700 Mio..
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #6: 26 Feb 2018, 20:42 »

Jeg er helt enig i Meligoni (selvom mine talentspejdere slet ikke vurderer ham til noget særligt) så hvis muligheden byder sig, tøver jeg ikke med at gøre ham til Juventusspiller! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

nik1907
Gæst
 
Sv: Juventus FC
« Svar #7: 28 Feb 2018, 13:32 »

Lækkert med en Juve tråd!
Er selv godt i gang med et save med Den Gamle Dame - hvor jeg lige har afsluttet 3. sæson (2019/20)
Logged

nik1907
Gæst
 
Sv: Juventus FC
« Svar #8: 02 Mar 2018, 12:59 »

Som nævnt har jeg også gang i et save med De Zebra stribede fra Torino.

4. sæson er lige sparket i gang med en sejr i den Italienske SuperCup over Napoli på 2-0.
I løbet af de første 3 sæsoner, så er der kommet en del trofæer i hus:
3x Serie A
3x Coppa Italia
3x Italienske SuperCup (minus den der lige er vundet)
1x Champions League
1x Uefa SuperCup
1x VM for klubhold

Med hensyn til transfers er der også kommet nogle store navne ind ligesom der er røget nogle ud:

TRANSFERS IND
1. sæson:
Emanuel Vignato fra Chievo (8,25 mio. kr)
Eddy Salcedo fra Genoa (25 mio. kr)
Ángel Correa fra Atletico (70 mio. kr)
Paco Alcacer fra Barcelona (leje)

2. sæson:
Arthur fra Gremio (170 mio. kr)
Patrick Cutrone fra Milan (leje)
Salvatore Bocchetti fra Spartak Moskva (60 mio. kr)
Boris Radunovic fra Atalanta (leje)
Marco Verratti fra PSG (650 mio. kr)
Cédric fra Southampton (leje)
Felice Gagliardi fra Genoa (36 mio. kr) - Regen, og et stort forsvarstalent
Manolo Scarpecci fra Lazio (43 mio. kr) - Regen, angrebstalent

3. sæson:
Han Dong-Woo fra Jeonbuk Hyundai Motors (11 mio. kr) - Regen
Gianluigi Donnarumma fra Milan (610 mio. kr)
Ben King (fri transfer) - Regen
Giuseppe Pezzella fra Udinese (110 mio. kr)
Sergej Milinkovic Savic fra Lazio (380 mio. kr)
Hamza Benali fra Anderlecht (142 mio. kr) - Regen, et af de vildeste regen, jeg længe har set!

4. sæson:
Paul Pogba fra Real Madrid (780 mio. kr)
Patrick Cutrone fra Milan (170 mio. kr)
Davide Calabria fra Milan (70 mio. kr)
Alessio Romagnoli fra Milan (320 mio. kr)
Alex Meret fra Udinese (120 mio. kr)

TRANSFERS UD
1. sæson:
Stefano Stuaro til Olympique de Marseille (32 mio. kr)
Mattia Del Favero til Frosinone Calcio (1,05 mio. kr)
Gonzalo Higuain til Chelsea (385 mio. kr)

2. sæson:
Blaise Matuidi til Chelsea (125 mio. kr)
Marko Pjaca til Manchester City (250 mio. kr)
Tomás Rincón til Torino (41 mio. kr)
Timothy Nocchi til Brescia Calcio (leje)
Andrés Tello til Perugia Calcio (leje)
Federico Bernardeschi til Real Madrid (172 mio. kr)
Michele Camerlengo til Bologna (1,2 mio. kr)
Og så smuttede en masse ubrugelige spillere på fri transfer

3. sæson:
Medhi Benatia til Guangzhou Evergrande (105 mio. kr)
Ángel Correa til AS Monaco (87,5 mio kr)
Kwadwo Asamoah til Olympique Lyon (leje)
Luca Marrone til Sheffield Wednesday (19 mio. kr)
Alex Sandro til Real Madrid (610 mio. kr)
Riccardo Orsolini til Hoffenheim (52,5 mio. kr)
Sami Khedira til Lazio (leje)

4. sæson:
Miralem Pjanic til Chelsea (500 mio. kr)
Wojciech Szczesny til Manchester United (180 mio. kr)
Dario Del Fabro til Chievo (22 mio. kr)
Og en masse er smuttet på leje og fri transfer

Hvis der er nogle, der har spørgsmål eller noget, så fyr bare løs - så skal jeg se om, jeg kan svare på dem Opstemt
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #9: 02 Mar 2018, 15:10 »

Kunne være fedt at se et SS af din start 11'er Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #10: 03 Mar 2018, 14:58 »

Så kom jeg også igennem en sæson og her er lidt info omkring den:












Og så har vi til den kommende sæson købt Alessio Miceli, som blev bedste spiller til U19 EM, og Andrea Pinamonti, som blev topscorer i samme turnering. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

nik1907
Gæst
 
Sv: Juventus FC
« Svar #11: 05 Mar 2018, 12:51 »

Kunne være fedt at se et SS af din start 11'er Smiley
Den kommer her Smiley

* Skærmbillede 2018-03-05 12.44.12.png (1383,91 KB - hentet 115 gange.)
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010